Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Witam!

Od pewnego czasu zaczyna się dziwnie pocić szpilka tylnego cylindra po lewej stronie, ten wyciek wygląda jak ciemna pianka, co to może być? Proszę o pomoc

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
jankess
Posty: 560
Rejestracja: 01 stycznia 2017, 15:30
Motocykl: VIRAGO XV 1100
Lokalizacja: PODKARPACIE
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: jankess »

Mi to wygląda na wydmuchaną uszczelkę pod głowicą .
ŻYJ I DAJ ŻYĆ INNYM !!!
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Czym grozi jazda z tym? Czy trzeba to wymienić natychmiast? Czy ktoś ma rady co po kolei zrobić w tym temacie? Czy robić oba cylindry?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: jacek64 »

Dla pewności przed rozbieraniem, umyj dokładnie to miejsce łącznie z nakrętką i wytrzyj do suchego. Zobacz okolice ( góra ) czy czasem stamtąd coś nie ścieka. Ślady oleju są też na nakrętce i wtedy przeciek musiałby by być "po gwincie". Jak będziesz miał czyste i suche, kontroluj często skąd poci się.
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Wycierałem i poci się tzn wychodzi ta piana z gwintu między szpilką a nakrętką i w trakcie jazdy oraz zaraz po zatrzymaniu widać jak sączy się powoli ciemna piana z tego miejsca


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: vinny »

Zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Ile powinno być?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: 2007XV1700 »

po 11 albo różnica nie większa niż 1Bar
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Zastanawia mnie to czy można z tym poceniem się szpilki jeszcze przelatać ileś km czy spotka mnie na drodze jakaś niespodzianka, bo spod cylindra się nie poci i nie ma śladów więc może nie pchać się w koszta narazie? Jak sądzicie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: vinny »

Twoja decyzja , ja bym nie jeździł , bo samo się nie naprawi . Bez zdjęcia głowicy nie zdiagnozujesz awarii ani nie naprawisz .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
jankess
Posty: 560
Rejestracja: 01 stycznia 2017, 15:30
Motocykl: VIRAGO XV 1100
Lokalizacja: PODKARPACIE
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: jankess »

Nie masz się co zastanawiać dalsza jazda może spowodować większe straty wypalenie dziury w głowicy. Demontuj głowice zrób planowanie ,nowa uszczelka i na wiosnę jazda. :chopper: :nazdrowie:
ŻYJ I DAJ ŻYĆ INNYM !!!
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Macie jakieś namiary na oryginalne części do Virówy które warto założyć przy takiej naprawie ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1026
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: ZWIERZAK »

Przy takiej naprawie polecam dowiedziec sie o koszt i dostepnosc uszczelek oryginalnych w serwisie yamahy, wszystkie inne to szajs, przerabialem temat
Mysle ze warto dac, strzelam, 200-250 zl za oryginalna uszczelke, zeby potem nie rozbierac drugi raz
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Posiada ktoś namiary (nr tel) na dostęp do oryginalnych części które mogą przysłać kurierem?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1026
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: ZWIERZAK »

https://uni-car.yamaha-motor.pl
Na 99% do siebie zalatwialem u nich czesci, fajna obsluga i wysylali kurierem
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Dzięki będę dzwonił do nich, muszę to ogarnąć bo chęci są na jazdę w nowym sezonie i maszyna musi być sprawna, czy brać coś jeszcze pod uwagę przy wymianie takiej uszczelki? Chodzi mi o to czy coś jeszcze wymieniać?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1026
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: ZWIERZAK »

Teoretycznie wszystkie uszczelki ktore sa zdejmowane powinny byc wymienione
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: MarcinS »

"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: vinny »

Najpierw sprawdź ciśnienie sprężania , jeżeli na tylnym będzie mniejsze to jest szansa , że to wina uszczelki pod głowicą , jeżeli będzie równe dla dwóch cylindrów to przyczyną wycieku może być pęknięta głowica lub blok i po szpilce ( ciśnienie panujące w układzie olejowym ) wyrzuca olej na zewnątrz .Jeżeli zdejmiesz głowicę to potrzebujesz dwie uszczelki na kolektory wydechowe , uszczelkę pod głowicę , uszczelkę pod cylinder .Jeżeli będziesz szlifował zawory ( ja bym to zrobił przy okazji ) to jeszcze potrzebujesz uszczelniacze zaworowe ( kupił bym 4 szt. ) oringi można założyć stare .Głowica przed ponownym założeniem musi być splanowana . Jeżeli dobrze wyczyścisz powierzchnie , które są uszczelniane przez uszczelki i dobrze je odtłuścisz , przykręcisz śruby głowicy odpowiednimi momentami ( tzw . na trzy razy ) to nie musisz kupować uszczelek z najwyższej półki ( ja składałem na uszczelkach Athena kupionych na Ebayu ) i jest ok .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1026
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: ZWIERZAK »

Co prawda w moim starym silniku jest troche inaczej bo uszczelka głowicy sklada się z dwóch części, dookoła łańcuszka rozrządu jest oring.
Przez niego po niedługim czasie musialem rozbierać wszystko jeszcze raz, bo się lał olej
Założyłem stary oring i śmiga

Gdybyś jednak nie kupował oryginalnych, to popatrz w larssonie, mam u nich rabat ok 20-30% :)
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Dzięki Wielkie za konkretne przedstawienie części do wymiany i bardzo cenne podpowiedzi bo średnio się na tym znam, a nie ukrywam że rozjaśniło mi to w głowie dużo, jakby ktoś miał jakieś sugestie to bardzo chętnie przeczytam! Dzięki Panowie!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: vinny »

Zapomniałem , musisz kupić jeszcze gumowy oring pod cylinder ( musi być koniecznie nowy )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Dziś odpaliłem. Nawet na wolnych obrotach biją małe banieczki z gwintu na tej śrubie cylindra


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: vinny »

Piotrek9007 pisze: 30 grudnia 2018, 18:29 Dziś odpaliłem. Nawet na wolnych obrotach biją małe banieczki z gwintu na tej śrubie cylindra


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A czego się spodziewałeś ?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Proszę o pomoc w diagnozie XV 750

Post autor: Piotrek9007 »

Jakie mogą być koszty takiej naprawy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
ODPOWIEDZ