Redukcja biegow

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Redukcja biegow

Post autor: osman1971 »

W tamtym roku pod koniec sezonu wyskoczyl problem z redukowaniem biegow. Wszystko jest ok jak silnik nie jest za goracy,po dluzszej jezdzie w upalne dni jest klopot. Zredukuje z 5na 4,niekiedy jeszcze sie uda na 3 i koniec. Trzeba podniesc dzwignie do gory wtedy o jeden zejdzie. Juz ogladalem regulacje ciegien,przesmarowalem ale niewiele to dalo. Za chwile wiosna,moze ktos cos doradzi zeby znowu sie nie meczyc?
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: Darek Adamczewski »

Fani różnych marek olejów napiszą pewnie: Zalej Motulem zamiast Castrola i będzie po kłopocie. Swoją drogą, to jaki masz olej? A co ze sprzęgłem?
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: osman1971 »

Olej Motul,sprzeglo chyba ok,nic sie nie dzieje. Ta dzwignia po zredukowaniu zostaje,nie odbija trzeba noga lekko do gory i wtedy spokojnie mozna zrzucic bieg
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: Darek Adamczewski »

No, to kolego masz objawy uszkodzonego mechanizmu zmieniacza. Tam są takie zapadki, sprężynki itp. Najprawdopodobniej pękła jedna ze sprężynek i to jest efekt. Trzeba przeanalizować Clymera i niestety dobrać się do dziadostwa. Mechanizm znajduje się pod lewą kapą i dostęp do niego nie wymaga nadzwyczajnego demontażu.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: osman1971 »

No ok,juz o czyms takim myslalem,ze gdzies musi byc jakas sprezynka ktora odbija,tylko czemu to sie dzieje zawsze tylko jak jest bardzo rozgrzany slinik?Gdybys mial jakies wskazowki jak to rozebrac,co trzeba zrobic(spuscic olej?) bylbym wdzieczny.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: Feniks »

Pokrywe zeby zdjąc olej musisz spuscić albo położyc moto. Sprężynke odciągasz i wyjmujesz takiego pająka :) Raczej popierdzielić sie nie da. Jak chwile znajde to fotke wstawie ze schematem to Ci sie sytuacja rozjaśni. To jest takie ustroństwo że jak coś połamane nie jest to bedzie działać. Boje się że problem bedzie gdzieś głębiej.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: Feniks »

Albo poslij meila to Ci katalog z częsciami pośle w pdfie
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: Darek Adamczewski »

No niestety szybciej bym Ci wytłumaczył jak rozebrać silnik w Audi i złożyć żeby nie za wiele części zostało :lol: Z tego co z serwisówki i "wizji lokalnej" wynika, demontujesz wspornik podnóżka wraz z dźwigienką zmiany biegów, odkręcasz pokrywkę, pod którą chowa się mechanizm wewnętrznej regulacji sprzęgła i odkręcasz mechanizm włączania rozrusznika i okrągłą pokrywkę dającą dostęp do okna gdzie jest śruba do kręcenia wałem przy regulacji zaworów i wziernik do znaków rozrządu. Dopiero wtedy da się odkręcić lewą pokrywę silnika. Olej oczywiście trzeba spuścić, dobrze by też motor pochylić na prawy bok, choć na środkowej stopce też się da pracować. Po prostu resztki oleju mniej Ci uwalają silnik. Acha! Pod okrągłą pokrywką od znaków rozrządu najpierw jest korek, po wykręceniu którego zobaczysz łeb do kręcenia wałem, ale to ci akurat nie będzie potrzebne. A później masz szansę zobaczyć swój zmieniacz. Dlaczego problemy pojawiają się tylko na gorąco? Za wiele mi do głowy nie przychodzi. Każda konstrukcja ma swoje dziwne zachowania, które znają tylko na prawdę wtajemniczeni. Tu pewnie coś jest z rozszerzalnością termiczną.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 685
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Luboń
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: Kargul »

Witam
Pamiętam, miałem podobny problem (tylko nie pamiętam czy z redukcją czy z wybijaniem wyższego biegu). U mnie pomogło psiknięcie WD40 na wałek od zmiany biegu i rozruszanie.

Ale u ciebie może być też coś poważniejszego

A Kolegom pewnie chodzi i sprężynkę nr 2 wybieraka biegów
Obrazek

Aczkolwiek jak się do tego dobrać to nie pomogę
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: Feniks »

Nr 6 sprezynka bardzo nie pomaga w wyjęciu, ja ją odpinałem. Jak dobrze pooglądasz i nic nie znajdziesz zwróć uwahe na to co ciągnie sprężynka nr 2, chodzi o te dolną część teraz schowaną za wałkiem, to ona obraca wałkiem wybieraka biegów ciągnąc za wałeczki których tu nie ma na rysunku.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: Feniks »

Osman 1971 posłałem Ci na meila serwisówke i katalog
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Redukcja biegow

Post autor: osman1971 »

Dzieki za wszystkie odpowiedzi,jak tylko bedzie chwila to sie tym zajme. Pozdr
ODPOWIEDZ