Gwizd przy hamowaniu silnikiem
-
- Status: Offline
Gwizd przy hamowaniu silnikiem
Witam!
Dzisiaj wyciągłem Virago 250 z garażu i postanowiłem trochę pojeździć.
Przy hamowaniu silnikiem z wyższych obrotów (np. przy 100km/h) po kilku sekundach słychać dość mocny gwizd dochodzący z silnika, ustępuje on po obniżeniu prędkości do ok 30 km\h lub po naciśnięciu sprzęgła. Oprócz tego Virago śmiga jak dawniej, nic się z nią nie dzieje.
Nie wiecie może czy ty może być spowodowane?
Pozdrawiam.
Dzisiaj wyciągłem Virago 250 z garażu i postanowiłem trochę pojeździć.
Przy hamowaniu silnikiem z wyższych obrotów (np. przy 100km/h) po kilku sekundach słychać dość mocny gwizd dochodzący z silnika, ustępuje on po obniżeniu prędkości do ok 30 km\h lub po naciśnięciu sprzęgła. Oprócz tego Virago śmiga jak dawniej, nic się z nią nie dzieje.
Nie wiecie może czy ty może być spowodowane?
Pozdrawiam.
-
- Status: Offline
Re: Gwizd przy hamowaniu silnikiem
W 535 taki gwizd jest normalny (i imho bardzo miły dla ucha ) więc może wszystko jest ok, tylko wcześniej nie zauważyłeś.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Gwizd przy hamowaniu silnikiem
Róznie można to interpretować. Najczęściej gwizd powstaje ze współpracy mechanizmu przeniesienia mocy. Jak wspomniał Piotrek, a i inni potwierdzają, lubią gwizdać koła zębate o zazębieniu prostym (z wału korbowego na kosz sprzęgła). U Ciebie może jeszcze gwizdać tzw. fałszywe powietrze, zasysane przez powstałą szczelinę na przykład na króćcach ssących pod gaźnikami. Przy hamowaniu silnikiem powstaje w nich duże podciśnienie.Andreaw pisze:słychać dość mocny gwizd
Pozdrawiam
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Status: Offline
Re: Gwizd przy hamowaniu silnikiem
Na razie zdarzyło mi się to kilka razy. Co do króćca ssącego (tego gumowego) to jest on obwinięty taśmą izolacyjną. Musze go wyciągnąć i oglądnąć go dokładnie, ale jeżeli jest obwinięty taśmą to pewnie jest popękany i będę go musiał wymienić. Wiecie może ile takie coś może kosztować? Jakie mogą być jeszcze skutki nieszczelności tego króćca?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- KATAN
- Posty: 273
- Rejestracja: 08 października 2007, 09:56
- Motocykl: YAMAHA VIRAGO XV 700
- Lokalizacja: Szczawinek/PIASTÓW
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Gwizd przy hamowaniu silnikiem
Ja wymieniałem krućce w tą zime(w XV 700), ale kupowałem też inne części więc nie pamiętam!!!
Nie jest to droga rzecz a dobrze wymienić jeśli są strachciałe lub popękane.
Po wymianie zalecane synchro gaźników!
POZDRO.
Nie jest to droga rzecz a dobrze wymienić jeśli są strachciałe lub popękane.
Po wymianie zalecane synchro gaźników!
POZDRO.
WITAM BRACTWO VIRAGO !!!
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Gwizd przy hamowaniu silnikiem
Skutkiem jest zasysanie tzw fałszywego powietrza. Zmienia ono skład mieszanki w cylindrze (zubaża ją) i jest przyczyną nierównomiernej pracy silnika, uogólniając. W każdym razie takie zjawisko trzeba obligatoryjnie eliminować. Po tym synchro obligatoryjnieAndreaw pisze:Jakie mogą być jeszcze skutki nieszczelności tego króćca?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Status: Offline
Re: Gwizd przy hamowaniu silnikiem
A wiecie może gdzie można dostać taki króciec?
Pamiętam, że kiedyś widziałem na allegro ale w cenie prawie 200zł .
[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 3:42 pm ]
Jeszcze mam pytanie, czy to normalne, że przy dodawaniu gazu króciec sie rozszerza?
Pamiętam, że kiedyś widziałem na allegro ale w cenie prawie 200zł .
[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 3:42 pm ]
Jeszcze mam pytanie, czy to normalne, że przy dodawaniu gazu króciec sie rozszerza?
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Gwizd przy hamowaniu silnikiem
Tak na chłopski rozum to z chwilą dodawania gazu maleje podciśnienie w króćcu i wraca do swoich normalnych wymiarów.a tak na prawdę to obserwowałem kiedyś wakuometr w aucie i ta się właśnie działo.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Gwizd przy hamowaniu silnikiem
Króciec jest konstrukcją na tyle sztywną, że jego zmiany wymiarów podczas dodawania (odejmowania) gazu można moim zdaniem pominąć. Istotna jest jego szczelność (a zwłaszcza jego uszczelek), bowiem to ona w czasie zmian podciśnienia może generować gwizd.radar64 pisze:z chwilą dodawania gazu maleje podciśnienie w króćcu i wraca do swoich normalnych wymiarów
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Andrzej11
- Posty: 179
- Rejestracja: 03 listopada 2008, 11:59
- Motocykl: virago 250, xvs 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 62
- Status: Offline
Re: Gwizd przy hamowaniu silnikiem
Jeżeli masz popękany króciec to zawulkanizuj go taśmą samowulkanizującą (kupisz w sklepie elektrycznym ,cena od 15 zł do 45 zł).