Problem na tylnym cylindrze

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
gawior
Posty: 52
Rejestracja: 02 października 2018, 19:33
Motocykl: Virago XV 125
Status: Offline

Problem na tylnym cylindrze

Post autor: gawior »

Witam. Ostatnio walczyłem z gaźnikiem itd. Ogólnie nowy gaźnik, króciec i guma łącząca gaźnik z ramą. Udało się jakoś odpalić i zmusić moto do jazdy, ale nie bez problemów. Na poprzednim gaźniku problemy z odpalaniem itp. a mechanik skwitował, żeby szukać nowego gaźnika, a wychodzi teraz, że może to nie gaźnik.
Stojąc wczoraj na wolnych na nowym gaźniku przestał pracować na tylny cylinder ( nowe świece w listopadzie i zrobione może 400km ). Wymieniłem w nim świece na starą, bo zostały na półce i silnik działa niby OK. Został problem z mocą na wyższych obrotach, ale zwalałem to jeszcze na regulację gaźnika. Dzisiaj wykręciłem świece i przednia wygląda, że ma spalanie OK , a tylna czarna zalana i nie wiem do końca czy świeca zalana nie jest przy okazji olejem, bo jest mokra, ale lekko tłuste to jest.

"Tonący brzytwy się chwyta", więc szukam innych możliwości i czy jest możliwe, że przedni cylinder ma spalanie w porządku, a tylny zalewa w układzie gdzie oba cylindry zasilane są z jednego gaźnika ? Wydaje mi się, że nie, ale nowy króciec na pewno był produkcji chińskiej, a i wykonanie mocno chińskie. Wnętrze i króćca było trzeba poprawić skalpelem modelarskim, z nadlewek i niedoróbek i nie spasowań łączonych gum do kupy. Tak czy inaczej nie sądzę, że są możliwe tak różne spalania w obu cylindrach w takim układzie.

Jeżeli świeca jest zarzucana olejem, to tłumaczyło by problemy z odpalaniem, czy z mocą.
Nie chcę zło wróżyć i myśleć o pierścieniach od razu, ale jak sprawy wyglądają z uszczelniaczami zaworów w virażkach. Czy ktoś spotkał się z zaolejeniem świecy, ale nie przez uwalone pierścienie ?

Chciałem zmierzyć ciśnienie i zrobić próbę olejową, ale manometr mam z różnymi gwintami, ale nie takim jak trzeba do virażki.

Dodam, że chodzi od Virago 125

Z góry dziękuję za pomoc.
gawior
Posty: 52
Rejestracja: 02 października 2018, 19:33
Motocykl: Virago XV 125
Status: Offline

Re: Problem na tylnym cylindrze

Post autor: gawior »

- Wróciłem do starego, oryginalnego króćca gaźnika, bo nowy to chińszczyzna pełną gębą - nadlewki, złe spasowanie elementów z których jest złączony, to tak lekko mówiąc ( podobny bubel przewijał się ze zdjęciami w jakimś temacie na forum, ale zdjęcie nie przedstawiało całości dziadostwa ).
- Proforma wyczyściłem styki wtyczek i wsuwek od cewek
- Rozebrałem co nie co stary gaźnik i wychodzi, że on jest OK ( membrana, dysze, pływaki itd. ) i wychodzi, że mechanik który wcześniej dłubał przy gaźniku ( zaraz po kupnie ) i który stwierdził, żeby szukać nowego gaźnika, to mechaznik, a nie gaźnik jest do wymiany. Po powrocie do starego gaźnika skończyły się problemy.
ODPOWIEDZ