Sprzęgło Xv1100

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
jarodex
Posty: 819
Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
Motocykl: XV1100'97
Lokalizacja: ZS
Wiek: 61
Kontakt:
Status: Offline

Sprzęgło Xv1100

Post autor: jarodex »

Witam, mam pytanie..... W mojej XV1100'97 jest ostatnio problem z łagodnym ruszaniem.
Aby ruszyć trzeba od razu dać dużo gazu (do ok. 1700-2000 obr.) co potem skutkuje nagłym
ruszeniem lub przy delikatnym operowaniu klamką sprzęgła potrafi też się zadusić, szarpnąć i zgasnąć...
a przy tym idzie też wtedy po zaworach....
Może kto coś doradzi czy to już się kończy czy też jest jeszcze jaka regulacja na koszu?
Fajnie by było jak by ktoś z okolicy ZS (Szczecin) mógł do mnie zaglądnąć i rzucić swym fachowym okiem na to cudo....

Pozdrawiam...
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!


:chopper: .... i wwwrrrrummmmm....... :bravo:

Moja baza wiedzy o VIRAGO - Tu sobie kliknij :lol: ...i podziękuj.... :drunksmile:
Awatar użytkownika
jarodex
Posty: 819
Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
Motocykl: XV1100'97
Lokalizacja: ZS
Wiek: 61
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprzęgło Xv1100

Post autor: jarodex »

:)
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!


:chopper: .... i wwwrrrrummmmm....... :bravo:

Moja baza wiedzy o VIRAGO - Tu sobie kliknij :lol: ...i podziękuj.... :drunksmile:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Sprzęgło Xv1100

Post autor: Blunio »

Nie chcę krakać, ale regulacja tu raczej nie pomoże. Obstawiam mechaniczne uszkodzenie tarcz lub przekładek.
Trzeba zdemontować sprzęgło i zweryfikować.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
jarodex
Posty: 819
Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
Motocykl: XV1100'97
Lokalizacja: ZS
Wiek: 61
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprzęgło Xv1100

Post autor: jarodex »

Witam, dziś zdemontowałem i wszystko w-g norm tarcze 3mm przekładki 2mm, sprężyna ok 6,7-6,9mm niby nie za bardzo. natomiast mam pytanie czy kosz zewnętrzny (poniżej) ma wzdłużny luz ok 1-2mm. Nie doczytałem się w Clymerze czy jest to dopuszczalne czy ma być na "0".

A tak na marginesie co do owych tarcz - jeśli już je wyprułem to jakie zakupić? Mam na oku komplet TRW....
Załączniki
Kosz xv1100.png
Kosz xv1100.png (207.77 KiB) Przejrzano 1476 razy
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!


:chopper: .... i wwwrrrrummmmm....... :bravo:

Moja baza wiedzy o VIRAGO - Tu sobie kliknij :lol: ...i podziękuj.... :drunksmile:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Sprzęgło Xv1100

Post autor: Blunio »

Przed zmontowaniem chyba tarcze moczy się w oleju ?
Czy to tylko praktyka kiedy tarcze były z korka, takiego jak od butelek ... :drunksmile:

BTW miałem kiedyś taki przypadek z eksploatacji samochodu marki Star. Skończyło się sprzęgło. Niby normalka, zamówiłem nową tarczę i dałem chłopakom do roboty. Złożyli wszytko do kupy, ale jeździć się tym nie dało. Sprzędło brało zero - jedynkowo, szarpało, silnik gasł, dokładnie tak jak w Twoim motocyklu.
Szybki demontaż i po tarczy widać, że brało jedynie po jej obrzeżu. No to nowe sprzęgło. Montaż i ... ten sam problem. Dopiero za trzecim razem się udało jak daliśmy nowe koło zamachowe. Po prostu stare sprzęgło tak się ułożyło, że koło, tarcza i docisk miały kształt lejka i tak to chodziło. Trzeba było wszystko wymienić. :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
jarodex
Posty: 819
Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
Motocykl: XV1100'97
Lokalizacja: ZS
Wiek: 61
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprzęgło Xv1100

Post autor: jarodex »

Tak wiem o moczeniu 24h, ale jeszcze nie kupowałem i mam na myśli TRW (ponawiam co do jakości firmy - czy jest OK??) skoro obecne mimo swych nominalnych wymiarów są OK. Całość mimo swych kosztów ok 6 stów (tarcze, przekładki, sprężyna dociskowa no i uszczelka) warta ryzyka może coś polepszy, Tylko jeszcze interesuje luz wzdłużny na koszu (pisałem o tym wcześniej) - nie wiem czy on też może mieć wpływ na ten efekt, chcę go też przy okazji zlikwidować. Klucz blokady kosza już dorobiłem (ze starej przekładki). Może ktoś z kolegów co robił już coś przy silniku mi podpowie czy taż zwracali uwagę na taki luz i go likwidowali (podkładka)??
Poza tym linka i wodzik przesuwny wewnątrz sprzęgła chodzi bez zarzutu, natomiast przy demontażu tarcz dało się wyczuć drobiny jakby pyłu-brudu między tarczami (nadpalenie?)....

pzd... j
:motorcycle:
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!


:chopper: .... i wwwrrrrummmmm....... :bravo:

Moja baza wiedzy o VIRAGO - Tu sobie kliknij :lol: ...i podziękuj.... :drunksmile:
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Sprzęgło Xv1100

Post autor: jacek64 »

Tarcze sprzęgła i przekładki ( zwłaszcza ), sprawdź pod kątem wypatrzenia. Kladziesz na szybie lub czymś bardzo gładkim i sprawdzasz czy nigdzie nie odchodzi od plaszczyzny. Tarcze nowe moczysz w oleju żeby po zamontowaniu i pierwszych kontaktach nie chodzily "na sucho". Do sprawdzenia jeszcze popychacz sprzęgła ( pręt ) czy nie jest skrzywiony i mechanizm włączający. Po zamontowaniu pierwszą regulację przeprowadza się na dźwigni włączającej ( gdzie wkladasz końcówkę linki sprzęgła ) a potem na klamce.TRW może być, a luz ? widziałem o wiele mocniej wytrzepane i chodziło.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprzęgło Xv1100

Post autor: Feniks »

Ja zdemontowałem całość włącznie z koszem, wyczysciłem w benzynie ex, ,pomierzyłem ,namoczyłem w oleju i poskładałem z powrotem. Luzu osiowego nie miałem ani przed ani po zabiegu.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
ODPOWIEDZ