Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Zapora
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2020, 21:10
Motocykl: Virago 535 97r. 3BR
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Status: Offline

Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?

Post autor: Zapora »

Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale jak zdławiona, w czym problem ?

Mam pytanko. Moja Yamaha ma w dowodzie niemieckim wpisane 25 kW przy 7000 obrotów o ile dobrze to czytam, na drugiej karcie pisze 32 kW przy 7500 obrotów. W uwagach jest informacja o tym że zmieniono krócic chyba ssący na typ SGXV5 fi31,5mm.
Czyli rozumiem że motocykl już w salonie został odblokowany poprzez zmianę na ww. króciec.

Wczoraj po tym jak dostałem tablice, rzuciłem się do jazdy jakbym stracił rozum. Zapomniałem że motor nie ma wymienionego oleju a olej w silniku jest już czarny. Jak wróciłem silnik był bardzo gorący i olej delikatnie wyciekał z pod pokrywy filtra oleju.

Motor ładnie pali, żadnych problemów, chwileczkę na ssaniu pochodzi i gotowy, bez ssania też odpala.
Przejechałem w sumie 43 km po okolicy. Próbowałem sprawdzić ile leci aby zweryfikować czy jest zablokowany czy nie, niestety dopiero później doczytałem informacje w dowodzie, a to dzięki wskazówkom na tym forum. Tak czy siak, rozpędziłem się do 110 km/h ale motor powoli bardzo rozpędzał się dalej. Ogólnie mam wrażenie że motor przyspiesza a po chwili staje się trochę zamulony. Początkowo uznałem że tak ma być ale czytam forum i widzę że są różne przypadki i motor powinien jechać szybciej, być może wzrost mocy/przyspieszenie powinno odbywać się równomiernie bez zamulania.

Sprawdziłem świece, załączam zdjęcia, wydają się być w porządku.
Wizualnie króćce gumowe przy gaźnikach też wydają się być w bardzo dobrym stanie.
Kilka litrów starego paliwa mogłem mieć, ale wątpię aby miało to znaczenie bo większa część zalana świeża.

Dzisiaj będę wymieniał olej + filtr oleju + pojadę po nowy o-ring, kupiłem też filtr paliwa i filtr powietrza nowy, mimo że nie sprawdziłem stanu tego co mam w motorze. Uznałem że się nie znam to lepiej wymienię, koszty nie były wysokie a chciałem mieć pewność.

Można też sprawdzić membrany w gaźnikach z tego co czytałem na forum. Jeśli macie jakieś sugestie, uwagi, rozpoznajecie problem to dajcie znać.
Chyba te zdławione 20 kW osiągają maks 120 km/h, zgadza się, mój chyba powinien polecieć trochę szybciej.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 maja 2020, 19:30 przez Zapora, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?

Post autor: Blunio »

Zdławione moto na dolocie i na wydechu łatwo ogarnąć. Trzeba tylko pamietać, że wyciągnięcie kryzy to raz, a dwa to dobranie odpowiednich dysz do gaźnika :)
Gorsza sprawa jak motocykl zdławiony fabrycznie na walkach rozrządu, tu już trzeba ingerować w silnik.
Narazie sprawdź membrany, to nic nie kosztuje oprócz paru minut roboty :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
cresida
Posty: 74
Rejestracja: 17 stycznia 2020, 09:01
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Halinów
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?

Post autor: cresida »

Membrana w jednym z gaźników.
Nie ma dwóch takich samych osób. Jednak ci z nas, którzy jeżdżą na motocyklach, mają jedną cechę wspólną: świadomie akceptują ryzyko.
Zapora
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2020, 21:10
Motocykl: Virago 535 97r. 3BR
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?

Post autor: Zapora »

Jasne, wszystko sprawdzę. Widziałem tematy związane z tą membraną na forum.
Ale też czytałem o tym że Virago 20kW są blokowane na wałkach rozrządu.
Moja Virago nie powinna być zablokowana skoro w dowodzie pisze że zastosowano króciec fi31,5 i moc została zwiększona do 32kW przy 7500 obrotów.

Aktualnie muszę naprawić gwint od długiej szpilki (pokrywa filtra oleju) bo ktoś to kiedyś musiał uszkodzić.
I szukam na zadupiu na którym mieszkam zestawu naprawczego helicoil, a jak niedostane od ręki to zamówie.
Zapora
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2020, 21:10
Motocykl: Virago 535 97r. 3BR
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Yamaha Virago 535 - 3BR 32kW ale chodzi jak zdławiona, w czym problem ?

Post autor: Zapora »

cresida pisze: 27 maja 2020, 07:03 Membrana w jednym z gaźników.
Sprawdzone, są w bardzo dobrym stanie.

Zauważyłem że świece mam o numerze B8ES NGK, z tego co wyczytałem zalecane są: NGK BPR7ES
ODPOWIEDZ