praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
snake
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: snake »

Mam chyba dokładnie taki sam objaw. Moto mam od lata ubiegłego roku, i nie było problemów. Wiem , że są dwie teorie, ale ja nie odpalam silnika zimą. Po zimie mam dokładnie to samo. wymyśliłem sobie, że przyczyną są świece. Zamówiłem, i w sobotę będę je wymieniał na irydowe (naczytałem się o nich bardzo dobrych rzeczy). Dam znać czy poskutkowało. Martwi mnie jedno - zauważyłem, że na ssaniu silnik kręci sie zupełnie inaczej (lepiej), nie strzela z rury, i posuwa sie płynnie. To mnie martwi, bo nierówna praca i strzały w wydech mogą być powodem niestabilnej pracy gaźników, a tych sam opanować nie dam rady.
Ale na razie bez paniki, wymienię świeczki i dam znać o efektach. Nie wiem czy masz możliwosć i czy wiesz jak pomierzyć (określając sprawność) rezystancję cewki zapłonowej - jeżeli nie daj znać, opisze co i jak. Ja też myślę o cewce lub przewodzie wysokiego napięcia, jednak najłatwiej i najprościej wymienić świece, i od tego właśnie zacznę.

[ Dodano: Pią Kwi 17, 2009 12:18 am ]
A, i jeszcze jedno. Kolega napisał:
dodatkowo to zadna jazda i jescze sie w jakas głupia sytusacje mozna wpakowac
To prawda, uważaj bo tak pracujący silnik może być niebezpieczny.
szlapa4
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: szlapa4 »

Miałem to samo... nierówna praca, strzelanie w tłumiki i nawet coś było słychać w gaźniku.... często zimny palił tylko tylny gar, przedni nie nagrzewał się wcale... Dałem do dobrego i polecanego przez wielu ludzi mechanika od motocykli... w jeden dzień opanował sprawę.... wymienił mi olej, filtry, świece, rozebrał gaźniki, przeczyścił je i ustawił i teraz motor śmiaga, że aż miło.... naprawdę coraz bardziej zaczynam lubić ten sport ;) Powiedział mi, że gaźniki latami nikt nie ustawiał i nie czyścił bo dysze były pozapychane od starego ( zalegającego w gaźnikach ) paliwa.... teraz innych duch i inna jazda... :razz:
bartazzz
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: bartazzz »

właściwie tematy tego typu powinny byc umieszczone w jednym poradniku-przewodniku po niedomaganiach motocykla. Bo większośc jest takich samych przyczyn. Tzn maszyny sa sprowadzane lub składowane a ich poprzedni właściciele nie chcieli lub nie wiedzieli jak je serwisować.
Tak więc zawsze jest podobny tryb postępowania. Gdyby maszyny byłby serwisowane zgodnie z tabela czynności serwisowych to by te problemy najprawdopodobniej nie wystepowały. Mianowicie wymiana oleju, świec,filtrów, regulacja zaworów, ustawienie mieszanki i synchronizacja to podstawowe czynności serwisowe, których regularne wykonywanie gwarantuje bezawaryjną pracę. I połowę tematów typu: jeden gar nie pali, strzela w wydech, i wolno sie nagrzewa, kopci lub nie jedzie odpada :D
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: wolbi »

snake: rezystancje cewki mozesz zmierzyc w prosty sposob. Dokladnie jest to opisane w Clymerze str. 137 (w PDFie bedzie to strona 437)
snake
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: snake »

Witam.
wolbi pisze:snake: rezystancje cewki mozesz zmierzyc w prosty sposob. Dokladnie jest to opisane w Clymerze str. 137 (w PDFie bedzie to strona 437)
- to właśnie chciałem przekazać.
Zdecydowanie również zgadzam sie z javascript:em('bartazzz, ')
bartazzz pisze:Gdyby maszyny byłby serwisowane zgodnie z tabela czynności serwisowych to by te problemy najprawdopodobniej nie wystepowały. Mianowicie wymiana oleju, świec,filtrów, regulacja zaworów, ustawienie mieszanki i synchronizacja to podstawowe czynności serwisowe, których regularne wykonywanie gwarantuje bezawaryjną pracę. I połowę tematów typu: jeden gar nie pali, strzela w wydech, i wolno sie nagrzewa, kopci lub nie jedzie odpada

Wszystko to prawda, i to bez wątpienia. Ale gdyby tak było , życie stałoby sie bardziej proste, ale my bardziej ubodzy. Jestem elektronikiem i pracuję w zawodzie 24 lata. Gdyby nie chęć poznawania i pasja, nigdy bym nie rozebrał silnika, i nie zrobił mu remontu (myśle o autach, przygode z motocyklami zaczynam). I po co komu byłoby takie forum? Może się mylę, ale jestem za poznawaniem , rozwojem , dyskusją (nawet w głupich kwestiach), aby dotykać, poznawać, rozwijac sie , i w efekcie poprawiać to co nas otacza.
Od wielu lat pracuję w serwisie jednego z dużych producentów elektroniki - oczywiście lubię gdy użytkownik przysyła sprzęt do naprawy, ale wielki szacunek dla tych, którzy będąc amatorami dociekają i sami próbują serwisować swoje urządzenia.
bartazzz
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: bartazzz »

snake,chciałem tylko uzmysłowić, że typowe przypadki można wyeliminować poprzez regularny serwis, a w reszcie przypadków forum jest nieodzowne i doświadczenie innych użytkowników, bo ile głów i motorów tyle rozwiązań danego problemu
snake
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: snake »

Witam.
Dzięki bartazzz, to miłe.
Pozdrowionka :wink:

[ Dodano: Pią Kwi 17, 2009 9:19 pm ]
Jestem już po wymianie świec, i moto zdecydowanie odzyskało swoją pierwotną sprawność. Zobaczymy jak sie będzie zachowywał na irydach w dłuższym okresie czasu. Generalnie jestem zadowolony, ale nie do końca wiem, z jakiego powodu przestały pracować poprzednie. Wymieniałem świece jesienią ubiegłego roku, wstawiłem katalogowe BPR7ES, zrobiłem na nich ok. 1000km i odstawiłem moto, a po zimie już miały takie fochy. Mam jednak nadzieję, że to faktycznie problem świec, a nie np. mojego zapłonu na wykończeniu.
Pozdrawiam serdecznie i szerokości.
ODPOWIEDZ