praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
crucial
Posty: 99
Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
Motocykl: XV535/VFR750 :)
Lokalizacja: Poddębice/Łódź
Wiek: 33
Status: Offline

praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: crucial »

Witam
Posiadam Virago 535 '93, 27 tys, 2yl zdławiona w Niemczech do 27.
Motor nie sprawiał żadnego problemu w sezonie.
Jednak dzisiaj po odpaleniu silnik chodził bardzo nierówno, nawet po kilku minutach pracy, oczywiście bez jazdy. Słychać było jakieś łomoty i takie strzelanie z rur. Na dodatek gasł jak się puściło gaz. Jednak postawiłem się przejechać, jednak motocykl zachowywał się bardzo dziwnie np. gdy wrzucał 2 to gasł, nie miał mocy, nierówno pracował.
Więc przejechałem tylko 1km i odstawiłem, bo widziałem, że dzieje się coś niedobrego.
Po wyłączeniu silnika okazało się, że cylinder nr1 jest tylko delikatnie ciepły, a nr2 jest gorący. W/g mnie powinny być oba gorące, więc wywnioskowałem, że motocykl pracuje na 1 cylindrze. Co jest tego powodem oraz jak to można usunąć, bo nie chcę oczywiście rozwalić silnika ani wyrządzić jej jakiś szkód.
Postanowiłem założyć nowy temat, ponieważ nie znalazłem podobnego tematu.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi
Awatar użytkownika
zundapp600
Posty: 285
Rejestracja: 09 września 2007, 12:34
Motocykl: Virago Xv-750
Lokalizacja: Biłgoraj
Wiek: 61
Kontakt:
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: zundapp600 »

Prawdopodobnie wymiana świec zapłonowych na nowe rozwiąże problem :mrgreen:
Dla pewności zamień miejscami wspomniane świece , jeżeli teraz praca cylindrów będzie przeciwna - nasz odpowiedz
http://www.niewiadowki.pl Forum przyczep Niewiadów

http://www.zundapp.pl Web Seite
dudi o7
Posty: 198
Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
Motocykl: xv750,Road Star 1700
Lokalizacja: Rogów
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: dudi o7 »

Parę dni temu założyłem świece irydowe.Nigdy bym się nie spodziewał że może być taka różnica przy rozruchu silnika,nie ma mowy o zalaniu świec. Silnik przy rozruchu zaskakuje na ''dotyk''. :lol: Kiedyś też palił jako tako, chociaż kilka razy zdarzyło mi się czyścić świece.Teraz widzę że to nie było to.

Polecam każdemu ! Warto wydać parę złociszczy więcej i kupić porządne świece.
Awatar użytkownika
BORDEN
Posty: 937
Rejestracja: 01 lipca 2008, 18:05
Motocykl: była virago 750 jest vtx 1300
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 104
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: BORDEN »

praca na jednym cylindrze moze być zwiazana ze słabym ładowaniem.
Awatar użytkownika
crucial
Posty: 99
Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
Motocykl: XV535/VFR750 :)
Lokalizacja: Poddębice/Łódź
Wiek: 33
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: crucial »

Dzięki.
Jutro podmienie świece i zobaczę czy się coś zmieniło.
Jestem początkującym motocyklistą i mam pytanie w związku z tymi świecami: Czy można ją jeszcze jakoś zmusić do pracy, bo coś słyszałem o jakimś czyszczeniu czy coś.
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2464
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: Dono »

Moim zdaniem postaw na nowe - zapłacisz może nawet mniej niż 20 zł a będziesz to miał pewne :rock:
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: wolbi »

Mozesz sprobowac oczyszcic swiece, ale czasem lepiej kupic nowe, szczegolnie ze to nieduzy wydatek. Swiece mozesz wyczyscic uzywajac szczotki drucianej albo kilkanascie minut opalac nad ogniem (plomien wypali zanieczyszczenia).
Charles
Posty: 95
Rejestracja: 20 grudnia 2008, 18:50
Motocykl: Yamaha Virago XV 1100
Lokalizacja: Piaseczno
Wiek: 44
Kontakt:
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: Charles »

Według mnie świece na 100%. Wymien na nowe i powinno być po kłopocie. Czasem wystarczy jeden strzał w rurę i po świecy, a jak mówisz, że strzelał, to najprawdopodobniej tak było. Może być coś jeszcze z gaźnikami, jeden cylinder nie dostaje paliwa, ale to bym obstawiał później. Zmień swiece.
Awatar użytkownika
Kaczor-Motorock
Posty: 1049
Rejestracja: 20 października 2007, 15:31
Motocykl: Suzuki Intruder 1500
Lokalizacja: Gostynin
Wiek: 60
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: Kaczor-Motorock »

Takie i podobne tematy powtarzają się tu już setki razy i w 99% jest to problem świec. Wymień na nowe i będzie po kłopocie. Pozdrawiam
Rzoszka
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: Rzoszka »

Mam podobny problem, strzela z wydechów na zimnym, nie chciał kiedyś palić na 1, ale po nagrzaniu wraca do normy, tak jak to było gdy było cieplej, więc może po prostu zimno i rzadsze przepalanie daje się we znaki
bartazzz
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: bartazzz »

synchro gaźniorów plus świece to większość problemów
tomeks
Posty: 2
Rejestracja: 30 listopada 2008, 13:31
Motocykl: było XV1100
Lokalizacja: mielec
Wiek: 50
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: tomeks »

podstawowa rada to nie pal moto na chwile a jak zapalisz to nie wyłanczaj dopuki sie nie rozgrzeje zapalanie na ssaniu i gaszenie po chwili powoduje padanie świec kup nowe wygrzej je i na pewno bedzie dobrze
DOBRZE JAK JEDZIESZ, JESZCZE LEPIEJ JAK DOJEDZIESZ
bartazzz
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: bartazzz »

zgadzam sie, ja tak zrobiłem jak kupiłem moto i po świecach było od razu, przy nowych to kilka km by wypadąło zrobic po rozgrzaniu zeby sie wypaliły co potem zapewni bezawaryjną pracę
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: Miszczu »

tzw ''przepalanie'' motocykla to bład jak nie masz zamiaru jezdzic to lepiej wogule nie odpalac jak napisał tomeks- swiece nie osiagaja odpowiedniej temperatury i po paru takich zabiegach szlag je trafi :wink:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
bartazzz
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: bartazzz »

teoretycznie tak, ale nie można się powstrzymać... :P
Poza tym myślę że jak sie moto mocno rozgrzeje to nic mu aż tak mocno nie zaszkodzi. Ja tam swojego odpalam ale dbam żeby sie odpowiednio rozgrzał, oczywiście nie ma to jak przejażdżka ale przy tym co leży na ulicach a szczególnie mniejszych to byłaby gleba.......
nicpoń road
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: nicpoń road »

viraszka to nie zawodny sprzęt, więc nie masz się o co martwić, pomijając rozrusznik i regulator napięcia :wink: , więc wymień świece no i życzę szerokiej :rock: . ( świece zapłonowe według instrukcji którą posiadam powinno wymieniać się co 6 tys. podobnie jak olej i filtr) pozdro
Awatar użytkownika
crucial
Posty: 99
Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
Motocykl: XV535/VFR750 :)
Lokalizacja: Poddębice/Łódź
Wiek: 33
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: crucial »

Witam po przerwie, i znowu mam ten sam problem
tzn. 14 grudnia kupiłem nowe świece, po pierwszym odpaleniu zrobiłem z 15km, silnik nie był gaszony przez około 40 minut.
Kilka dni później postanowiłem wybrać się na krótką przejażdżkę ok. 20km, wszystko było dobrze.
Wczoraj chciałem przygotować ją do nowego sezonu, jednak objawy są takie same jak pod koniec poprzedniego roku: zapala, jednak znowu chodzi tylko na jednym cylindrze (nr 2) i słychać strzały w rurze.
Czy w tym wypadku potrzebna jest regulacja gaźników czy jakieś inne zabiegi?
Awatar użytkownika
gangster
Posty: 642
Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
Motocykl: Była Virago 1100
Lokalizacja: Kluczbork
Wiek: 52
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: gangster »

A u mnie był to objaw wyrąbanych membram , więc może warto sprawdzic ich stan :?: Wymiana świec była krótkotrwała , po niedługim czasie szlag je trafiał i też walił w jeden gar . Więc do dzieła .
:rock:
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.



EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
Darek21
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: Darek21 »

Siemki
Mialem identyczne problemy , moim zdaniem masz za bogata mieszanke polecam sprawdzenie dysz wolnych obrotow , potem synchronizacje gaznikow a jak to nie pomoze to trzeba sprawdzic poziom paliwa w gaznikach.

powodzenia

PS. Ja uzywam polskich swiec iskry odpowiednik U :rock:
Awatar użytkownika
Lucack
Posty: 66
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 21:06
Motocykl: XV 750 se / Junack M 10 1962
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 46
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: Lucack »

ahoi,
taki sam objaw jest wtedy gdy:
1. kończy się paliwo w zbiorniku - u mnie jakoś zawsze pierwszy pada cylinder przedni - może też być coś z dopływem paliwa do tego gaźnika,
2. króciec gaźnika nie jest szczelny i podaje lewe powietrze,

ale zacznij od świecy
Tu jestem po pracy.
slawek kucharsk
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: slawek kucharsk »

zgadza sie wymiana swiec to podstawa,ja juz drugi komplet kupilem a irydowe w Anglii kosztuja jedna 9 funa tylko trzeba zwracac uwage na symbol,bo jest ich kilka .
sianko44
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: sianko44 »

witam. mam pytanie a propo pracy silnika na jednym cylindrze.....czy nie jest to szkodliwe?? tzn czy moge bez problemu dojechac virazką do mechanika o wlasnych silach?
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: kyller »

no za zdrowe dla silnika to to nie jest
dodatkowo to zadna jazda i jescze sie w jakas głupia sytusacje mozna wpakowac
bartazzz
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: bartazzz »

ewentualnie wykręć świece wtedy drugi garnek nei będzie stawiał oporu i będzie to ciut mniej szkodliwe, tyle że sie garnek opluje paliwem . Jazda na jednym garnku na normalnej kompresji uderza w wiele elementów silnika najbardziej w wał.
Awatar użytkownika
crucial
Posty: 99
Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
Motocykl: XV535/VFR750 :)
Lokalizacja: Poddębice/Łódź
Wiek: 33
Status: Offline

Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować

Post autor: crucial »

Niestety wydaje mi się, że bez mechanika się nie obejdzie.
Czy ktoś ma namiary na kogoś komu można powierzyć Virago w woj łódzkim??
ODPOWIEDZ