praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
- crucial
- Posty: 99
- Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
- Motocykl: XV535/VFR750 :)
- Lokalizacja: Poddębice/Łódź
- Wiek: 33
- Status: Offline
praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Witam
Posiadam Virago 535 '93, 27 tys, 2yl zdławiona w Niemczech do 27.
Motor nie sprawiał żadnego problemu w sezonie.
Jednak dzisiaj po odpaleniu silnik chodził bardzo nierówno, nawet po kilku minutach pracy, oczywiście bez jazdy. Słychać było jakieś łomoty i takie strzelanie z rur. Na dodatek gasł jak się puściło gaz. Jednak postawiłem się przejechać, jednak motocykl zachowywał się bardzo dziwnie np. gdy wrzucał 2 to gasł, nie miał mocy, nierówno pracował.
Więc przejechałem tylko 1km i odstawiłem, bo widziałem, że dzieje się coś niedobrego.
Po wyłączeniu silnika okazało się, że cylinder nr1 jest tylko delikatnie ciepły, a nr2 jest gorący. W/g mnie powinny być oba gorące, więc wywnioskowałem, że motocykl pracuje na 1 cylindrze. Co jest tego powodem oraz jak to można usunąć, bo nie chcę oczywiście rozwalić silnika ani wyrządzić jej jakiś szkód.
Postanowiłem założyć nowy temat, ponieważ nie znalazłem podobnego tematu.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi
Posiadam Virago 535 '93, 27 tys, 2yl zdławiona w Niemczech do 27.
Motor nie sprawiał żadnego problemu w sezonie.
Jednak dzisiaj po odpaleniu silnik chodził bardzo nierówno, nawet po kilku minutach pracy, oczywiście bez jazdy. Słychać było jakieś łomoty i takie strzelanie z rur. Na dodatek gasł jak się puściło gaz. Jednak postawiłem się przejechać, jednak motocykl zachowywał się bardzo dziwnie np. gdy wrzucał 2 to gasł, nie miał mocy, nierówno pracował.
Więc przejechałem tylko 1km i odstawiłem, bo widziałem, że dzieje się coś niedobrego.
Po wyłączeniu silnika okazało się, że cylinder nr1 jest tylko delikatnie ciepły, a nr2 jest gorący. W/g mnie powinny być oba gorące, więc wywnioskowałem, że motocykl pracuje na 1 cylindrze. Co jest tego powodem oraz jak to można usunąć, bo nie chcę oczywiście rozwalić silnika ani wyrządzić jej jakiś szkód.
Postanowiłem założyć nowy temat, ponieważ nie znalazłem podobnego tematu.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi
- zundapp600
- Posty: 285
- Rejestracja: 09 września 2007, 12:34
- Motocykl: Virago Xv-750
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Wiek: 61
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Prawdopodobnie wymiana świec zapłonowych na nowe rozwiąże problem
Dla pewności zamień miejscami wspomniane świece , jeżeli teraz praca cylindrów będzie przeciwna - nasz odpowiedz
Dla pewności zamień miejscami wspomniane świece , jeżeli teraz praca cylindrów będzie przeciwna - nasz odpowiedz
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Parę dni temu założyłem świece irydowe.Nigdy bym się nie spodziewał że może być taka różnica przy rozruchu silnika,nie ma mowy o zalaniu świec. Silnik przy rozruchu zaskakuje na ''dotyk''. Kiedyś też palił jako tako, chociaż kilka razy zdarzyło mi się czyścić świece.Teraz widzę że to nie było to.
Polecam każdemu ! Warto wydać parę złociszczy więcej i kupić porządne świece.
Polecam każdemu ! Warto wydać parę złociszczy więcej i kupić porządne świece.
- BORDEN
- Posty: 937
- Rejestracja: 01 lipca 2008, 18:05
- Motocykl: była virago 750 jest vtx 1300
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 104
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
praca na jednym cylindrze moze być zwiazana ze słabym ładowaniem.
- crucial
- Posty: 99
- Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
- Motocykl: XV535/VFR750 :)
- Lokalizacja: Poddębice/Łódź
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Dzięki.
Jutro podmienie świece i zobaczę czy się coś zmieniło.
Jestem początkującym motocyklistą i mam pytanie w związku z tymi świecami: Czy można ją jeszcze jakoś zmusić do pracy, bo coś słyszałem o jakimś czyszczeniu czy coś.
Jutro podmienie świece i zobaczę czy się coś zmieniło.
Jestem początkującym motocyklistą i mam pytanie w związku z tymi świecami: Czy można ją jeszcze jakoś zmusić do pracy, bo coś słyszałem o jakimś czyszczeniu czy coś.
- Dono
- Posty: 2464
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Moim zdaniem postaw na nowe - zapłacisz może nawet mniej niż 20 zł a będziesz to miał pewne
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
- wolbi
- Site Admin
- Posty: 1084
- Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Mozesz sprobowac oczyszcic swiece, ale czasem lepiej kupic nowe, szczegolnie ze to nieduzy wydatek. Swiece mozesz wyczyscic uzywajac szczotki drucianej albo kilkanascie minut opalac nad ogniem (plomien wypali zanieczyszczenia).
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 grudnia 2008, 18:50
- Motocykl: Yamaha Virago XV 1100
- Lokalizacja: Piaseczno
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Według mnie świece na 100%. Wymien na nowe i powinno być po kłopocie. Czasem wystarczy jeden strzał w rurę i po świecy, a jak mówisz, że strzelał, to najprawdopodobniej tak było. Może być coś jeszcze z gaźnikami, jeden cylinder nie dostaje paliwa, ale to bym obstawiał później. Zmień swiece.
- Kaczor-Motorock
- Posty: 1049
- Rejestracja: 20 października 2007, 15:31
- Motocykl: Suzuki Intruder 1500
- Lokalizacja: Gostynin
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Takie i podobne tematy powtarzają się tu już setki razy i w 99% jest to problem świec. Wymień na nowe i będzie po kłopocie. Pozdrawiam
-
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Mam podobny problem, strzela z wydechów na zimnym, nie chciał kiedyś palić na 1, ale po nagrzaniu wraca do normy, tak jak to było gdy było cieplej, więc może po prostu zimno i rzadsze przepalanie daje się we znaki
-
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
synchro gaźniorów plus świece to większość problemów
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 listopada 2008, 13:31
- Motocykl: było XV1100
- Lokalizacja: mielec
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
podstawowa rada to nie pal moto na chwile a jak zapalisz to nie wyłanczaj dopuki sie nie rozgrzeje zapalanie na ssaniu i gaszenie po chwili powoduje padanie świec kup nowe wygrzej je i na pewno bedzie dobrze
DOBRZE JAK JEDZIESZ, JESZCZE LEPIEJ JAK DOJEDZIESZ
-
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
zgadzam sie, ja tak zrobiłem jak kupiłem moto i po świecach było od razu, przy nowych to kilka km by wypadąło zrobic po rozgrzaniu zeby sie wypaliły co potem zapewni bezawaryjną pracę
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
tzw ''przepalanie'' motocykla to bład jak nie masz zamiaru jezdzic to lepiej wogule nie odpalac jak napisał tomeks- swiece nie osiagaja odpowiedniej temperatury i po paru takich zabiegach szlag je trafi
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
-
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
teoretycznie tak, ale nie można się powstrzymać...
Poza tym myślę że jak sie moto mocno rozgrzeje to nic mu aż tak mocno nie zaszkodzi. Ja tam swojego odpalam ale dbam żeby sie odpowiednio rozgrzał, oczywiście nie ma to jak przejażdżka ale przy tym co leży na ulicach a szczególnie mniejszych to byłaby gleba.......
Poza tym myślę że jak sie moto mocno rozgrzeje to nic mu aż tak mocno nie zaszkodzi. Ja tam swojego odpalam ale dbam żeby sie odpowiednio rozgrzał, oczywiście nie ma to jak przejażdżka ale przy tym co leży na ulicach a szczególnie mniejszych to byłaby gleba.......
-
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
viraszka to nie zawodny sprzęt, więc nie masz się o co martwić, pomijając rozrusznik i regulator napięcia , więc wymień świece no i życzę szerokiej . ( świece zapłonowe według instrukcji którą posiadam powinno wymieniać się co 6 tys. podobnie jak olej i filtr) pozdro
- crucial
- Posty: 99
- Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
- Motocykl: XV535/VFR750 :)
- Lokalizacja: Poddębice/Łódź
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Witam po przerwie, i znowu mam ten sam problem
tzn. 14 grudnia kupiłem nowe świece, po pierwszym odpaleniu zrobiłem z 15km, silnik nie był gaszony przez około 40 minut.
Kilka dni później postanowiłem wybrać się na krótką przejażdżkę ok. 20km, wszystko było dobrze.
Wczoraj chciałem przygotować ją do nowego sezonu, jednak objawy są takie same jak pod koniec poprzedniego roku: zapala, jednak znowu chodzi tylko na jednym cylindrze (nr 2) i słychać strzały w rurze.
Czy w tym wypadku potrzebna jest regulacja gaźników czy jakieś inne zabiegi?
tzn. 14 grudnia kupiłem nowe świece, po pierwszym odpaleniu zrobiłem z 15km, silnik nie był gaszony przez około 40 minut.
Kilka dni później postanowiłem wybrać się na krótką przejażdżkę ok. 20km, wszystko było dobrze.
Wczoraj chciałem przygotować ją do nowego sezonu, jednak objawy są takie same jak pod koniec poprzedniego roku: zapala, jednak znowu chodzi tylko na jednym cylindrze (nr 2) i słychać strzały w rurze.
Czy w tym wypadku potrzebna jest regulacja gaźników czy jakieś inne zabiegi?
- gangster
- Posty: 642
- Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
- Motocykl: Była Virago 1100
- Lokalizacja: Kluczbork
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
A u mnie był to objaw wyrąbanych membram , więc może warto sprawdzic ich stan Wymiana świec była krótkotrwała , po niedługim czasie szlag je trafiał i też walił w jeden gar . Więc do dzieła .
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
-
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Siemki
Mialem identyczne problemy , moim zdaniem masz za bogata mieszanke polecam sprawdzenie dysz wolnych obrotow , potem synchronizacje gaznikow a jak to nie pomoze to trzeba sprawdzic poziom paliwa w gaznikach.
powodzenia
PS. Ja uzywam polskich swiec iskry odpowiednik U
Mialem identyczne problemy , moim zdaniem masz za bogata mieszanke polecam sprawdzenie dysz wolnych obrotow , potem synchronizacje gaznikow a jak to nie pomoze to trzeba sprawdzic poziom paliwa w gaznikach.
powodzenia
PS. Ja uzywam polskich swiec iskry odpowiednik U
- Lucack
- Posty: 66
- Rejestracja: 23 stycznia 2008, 21:06
- Motocykl: XV 750 se / Junack M 10 1962
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
ahoi,
taki sam objaw jest wtedy gdy:
1. kończy się paliwo w zbiorniku - u mnie jakoś zawsze pierwszy pada cylinder przedni - może też być coś z dopływem paliwa do tego gaźnika,
2. króciec gaźnika nie jest szczelny i podaje lewe powietrze,
ale zacznij od świecy
taki sam objaw jest wtedy gdy:
1. kończy się paliwo w zbiorniku - u mnie jakoś zawsze pierwszy pada cylinder przedni - może też być coś z dopływem paliwa do tego gaźnika,
2. króciec gaźnika nie jest szczelny i podaje lewe powietrze,
ale zacznij od świecy
Tu jestem po pracy.
-
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
zgadza sie wymiana swiec to podstawa,ja juz drugi komplet kupilem a irydowe w Anglii kosztuja jedna 9 funa tylko trzeba zwracac uwage na symbol,bo jest ich kilka .
-
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
witam. mam pytanie a propo pracy silnika na jednym cylindrze.....czy nie jest to szkodliwe?? tzn czy moge bez problemu dojechac virazką do mechanika o wlasnych silach?
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
no za zdrowe dla silnika to to nie jest
dodatkowo to zadna jazda i jescze sie w jakas głupia sytusacje mozna wpakowac
dodatkowo to zadna jazda i jescze sie w jakas głupia sytusacje mozna wpakowac
-
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
ewentualnie wykręć świece wtedy drugi garnek nei będzie stawiał oporu i będzie to ciut mniej szkodliwe, tyle że sie garnek opluje paliwem . Jazda na jednym garnku na normalnej kompresji uderza w wiele elementów silnika najbardziej w wał.
- crucial
- Posty: 99
- Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
- Motocykl: XV535/VFR750 :)
- Lokalizacja: Poddębice/Łódź
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: praca na jednym cylindrze - powody i jak zniwelować
Niestety wydaje mi się, że bez mechanika się nie obejdzie.
Czy ktoś ma namiary na kogoś komu można powierzyć Virago w woj łódzkim??
Czy ktoś ma namiary na kogoś komu można powierzyć Virago w woj łódzkim??