Wymiana silnika - różnice w budowie?

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
johnyrubin
Posty: 38
Rejestracja: 16 sierpnia 2016, 21:58
Motocykl: xv 750
Wiek: 50
Status: Offline

Wymiana silnika - różnice w budowie?

Post autor: johnyrubin »

Witam.

Taka sytuacja: VIRAGO XV 750 silnik rocznik 88' (chyba z Kanady lub USA 3AL-00...) silnik.
Zamiar montaż silnika z 92' (4FY-00...)
Poprzedni silnik z pompką podciśnieniową do poboru paliwa zasilana z cylindrów (metalowe rurki + gumowe końcówki na pompkę).
Nowszy silnik już nie ma tych wyjść - są fabrycznie niedrożne - brak w ogóle otworów.
Pytanka:
1. czy to wogóle pójdzie? czy szukać silnika z 88'
jeśli da radę to:
2. czy to pójdzie na tych samych gaźnikach? (jakieś modyfikacje?)
3. czy przypadkiem nie potrzeba wymienić też elektryki przynajmniej częściowo (moduł ?)
4. jeśli da radę, to co z paliwem - grawitacyjnie, czy czymś wspomóc (pompka? wymiana kranika?).

z góry dziękuję za każdą konstruktywną podpowiedź, może ktoś już przerabiał temat...?
:frustrated: :pomocy:
Niewielu wie, jak dużo trzeba wiedzieć, aby móc zrozumieć, jak mało wiemy.
:motorcycle:
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana silnika - różnice w budowie?

Post autor: PanG »

Chopie, to nie tak.

Poczytaj o systemie AIS i wróć z wnioskami
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
johnyrubin
Posty: 38
Rejestracja: 16 sierpnia 2016, 21:58
Motocykl: xv 750
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Wymiana silnika - różnice w budowie?

Post autor: johnyrubin »

dzięki chopie za odpowiedź... jo tys ze wsi...
ale jak ktoś mnie pyta czy może podłączyć zasilacz 2A zamiast 0,5A do urządzenia to odpowiadam, żeby sprawdził polaryzację, napięcie i czy nie ma przypadkiem zasilacza prądowego, żeby nie wymuszał amperarzu i jak tak to niech podłącza, bo z regułu urządzenie i tak obciąży zasilacz prądem jakiego potrzebuje (oczywiście bez przesady) a nie odsyłam go do prawa ohma i rachunku różniczkowego czy prawa Kirhoffa coby sobie wyprowadził wzory i wrócił z wnioskami...
ja już kilka lat mam i zostałem wychowany tak, żeby w miarę swojej wiedzy i zdolności pomagać a nie świecić wiedzą po oczach bo fajne szkoły skończyłem i wiem a ty nie... i jak na razie wrogów nie mam. Wieku się nie wstydzę, czym jeżdżę też nie. Na forum więcej czytam i staram się chłonąć wiedzę od mądrzejszych od siebie i chylę czoła, bo wiele się dowiedziałem, ale na studia już jestem za stary i nie będę zgłębiał praw aerodynamiki i zaawansowanych sztuk lotniczych, żeby dowiedzieć się jak zrobić fajny latawiec.. bo zapytam tych co robili i powiedzą tego i tego się wystrzegaj ale w tym i w tym dawaj czadu będzie fajnie...
z całym szacunkiem
ja
Niewielu wie, jak dużo trzeba wiedzieć, aby móc zrozumieć, jak mało wiemy.
:motorcycle:
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana silnika - różnice w budowie?

Post autor: PanG »

Urzekła mnie twoja historia.

Już wiesz co to ten AIS?
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Wymiana silnika - różnice w budowie?

Post autor: vinny »

PanG pisze: 27 czerwca 2022, 22:13 Urzekła mnie twoja historia.

Już wiesz co to ten AIS?
A propos historii , czy jest już długo wyczekiwany tutorial , miał być film na you toube , jak zbudować ten super niezniszczalny regulator napiecia do virago ?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Wymiana silnika - różnice w budowie?

Post autor: vinny »

johnyrubin pisze: 26 czerwca 2022, 11:58 Witam.

Taka sytuacja: VIRAGO XV 750 silnik rocznik 88' (chyba z Kanady lub USA 3AL-00...) silnik.
Zamiar montaż silnika z 92' (4FY-00...)
Poprzedni silnik z pompką podciśnieniową do poboru paliwa zasilana z cylindrów (metalowe rurki + gumowe końcówki na pompkę).
Nowszy silnik już nie ma tych wyjść - są fabrycznie niedrożne - brak w ogóle otworów.
Pytanka:
1. czy to wogóle pójdzie? czy szukać silnika z 88'
jeśli da radę to:
2. czy to pójdzie na tych samych gaźnikach? (jakieś modyfikacje?)
3. czy przypadkiem nie potrzeba wymienić też elektryki przynajmniej częściowo (moduł ?)
4. jeśli da radę, to co z paliwem - grawitacyjnie, czy czymś wspomóc (pompka? wymiana kranika?).

z góry dziękuję za każdą konstruktywną podpowiedź, może ktoś już przerabiał temat...?
:frustrated: :pomocy:
Spokojnie możesz włożyć silnik z 92 roku , nie wiem jakie masz gazniki hitachi czy mikuni , w oryginale 92 są mikuni , ale i na hitachi będzie jechał , tylko czy będzie miał pełna moc . Jeżeli chodzi o moduł to w 88 roku chyba już był sterowany plusem , też powinien działać prawidłowo , jeżeli Twój jest sterowany minusem , to trzeba go przesterować na + , elektryk powie Ci jak to zrobić . Paliwo grawitacyjnie , bez pompki , działa nawet w 1100 jak pominiesz pompkę paliwa to na górnym zbiorniku możesz jechać bez problemu :D , tylko trzeba uważać , bo rezerwa nie działa :mrgreen:
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana silnika - różnice w budowie?

Post autor: PanG »

vinny pisze: 28 czerwca 2022, 02:04
PanG pisze: 27 czerwca 2022, 22:13 Urzekła mnie twoja historia.

Już wiesz co to ten AIS?
A propos historii , czy jest już długo wyczekiwany tutorial , miał być film na you toube , jak zbudować ten super niezniszczalny regulator napiecia do virago ?
Nie ma i nie będzie.
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Wymiana silnika - różnice w budowie?

Post autor: vinny »

vinny pisze: 28 czerwca 2022, 02:21
johnyrubin pisze: 26 czerwca 2022, 11:58 Witam.

Taka sytuacja: VIRAGO XV 750 silnik rocznik 88' (chyba z Kanady lub USA 3AL-00...) silnik.
Zamiar montaż silnika z 92' (4FY-00...)
Poprzedni silnik z pompką podciśnieniową do poboru paliwa zasilana z cylindrów (metalowe rurki + gumowe końcówki na pompkę).
Nowszy silnik już nie ma tych wyjść - są fabrycznie niedrożne - brak w ogóle otworów.
Pytanka:
1. czy to wogóle pójdzie? czy szukać silnika z 88'
jeśli da radę to:
2. czy to pójdzie na tych samych gaźnikach? (jakieś modyfikacje?)
3. czy przypadkiem nie potrzeba wymienić też elektryki przynajmniej częściowo (moduł ?)
4. jeśli da radę, to co z paliwem - grawitacyjnie, czy czymś wspomóc (pompka? wymiana kranika?).

z góry dziękuję za każdą konstruktywną podpowiedź, może ktoś już przerabiał temat...?
:frustrated: :pomocy:
Spokojnie możesz włożyć silnik z 92 roku , nie wiem jakie masz gazniki hitachi czy mikuni , w oryginale 92 są mikuni , ale i na hitachi będzie jechał , tylko czy będzie miał pełna moc . Jeżeli chodzi o moduł to w 88 roku chyba już był sterowany plusem , też powinien działać prawidłowo , jeżeli Twój jest sterowany minusem , to trzeba go przesterować na + , elektryk powie Ci jak to zrobić . Paliwo grawitacyjnie , bez pompki , działa nawet w 1100 jak pominiesz pompkę paliwa to na górnym zbiorniku możesz jechać bez problemu :D , tylko trzeba uważać , bo rezerwa nie działa :mrgreen:
Jak kupujesz silnik niekompetny , same słupki bez pokryw to musisz sprawdzić , czy w Twoim starym silniku jest taki sam rozrusznik , alternator i pokrywka filtra oleju . Zmiany tych elementów były co prawda w 85 roku ale lepiej sprawdzić , żeby mieć pewnosć . Pisz na forum co robisz , pytaj , zawsze ktoś pomoże .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
johnyrubin
Posty: 38
Rejestracja: 16 sierpnia 2016, 21:58
Motocykl: xv 750
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Wymiana silnika - różnice w budowie?

Post autor: johnyrubin »

PanG pisze: 27 czerwca 2022, 22:13
Już wiesz co to ten AIS?
Ta ... "lekka" pomyłka, tylko tyle że też zwalnia paliwo w pozycji ON kranika, no ale fakt że z pompką wiele nie ma wspólnego...
Niewielu wie, jak dużo trzeba wiedzieć, aby móc zrozumieć, jak mało wiemy.
:motorcycle:
Awatar użytkownika
johnyrubin
Posty: 38
Rejestracja: 16 sierpnia 2016, 21:58
Motocykl: xv 750
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Wymiana silnika - różnice w budowie?

Post autor: johnyrubin »

vinny pisze: 28 czerwca 2022, 02:21
Spokojnie możesz włożyć silnik z 92 roku , nie wiem jakie masz gazniki hitachi czy mikuni , w oryginale 92 są mikuni , ale i na hitachi będzie jechał , tylko czy będzie miał pełna moc . Jeżeli chodzi o moduł to w 88 roku chyba już był sterowany plusem , też powinien działać prawidłowo , jeżeli Twój jest sterowany minusem , to trzeba go przesterować na + , elektryk powie Ci jak to zrobić . Paliwo grawitacyjnie , bez pompki , działa nawet w 1100 jak pominiesz pompkę paliwa to na górnym zbiorniku możesz jechać bez problemu :D , tylko trzeba uważać , bo rezerwa nie działa :mrgreen:

Jak kupujesz silnik niekompetny , same słupki bez pokryw to musisz sprawdzić , czy w Twoim starym silniku jest taki sam rozrusznik , alternator i pokrywka filtra oleju . Zmiany tych elementów były co prawda w 85 roku ale lepiej sprawdzić , żeby mieć pewnosć . Pisz na forum co robisz , pytaj , zawsze ktoś pomoże .
dzięki...
gaźniki Mikuni, silnik mam po prostu drugi. Alternator , rozrusznik, pokrywy ... identyczne wsio pasuje..
Teraz rozebrane gaźniki... jak zostaną doprowadzone do kultury to składanie i sprawdzanie... pewnie nieprędko bo czasu mało, ale jak coś ruszy to nie omieszkam zameldować.
Niewielu wie, jak dużo trzeba wiedzieć, aby móc zrozumieć, jak mało wiemy.
:motorcycle:
ODPOWIEDZ