Kopcenie z rury wydechowej od cylindra 1 (tj. od strony przodu lali
Pali na dotyk ,ale stale z niego kopci!
co jest tego przyczyną?
2 gar ok. a1 kopci z rury jak romet
Wchodzi na obroty , moc ok!
Pomóżcie koledzy bo mnie już brak pomysłów!
Kopcenie z 1 cylindra
Re: Kopcenie z 1 cylindra
Musisz podać więcej szczegółów - samo 'kopci' NIC nie mówi...Klaudiusz pisze:ale stale z niego kopci
Kolor dymu?
Niebieski - to zwykle olej, czarny - za bogata, mieszanka.
Czy jak jest gorący to też 'kopci'?
A pod obciążeniem?
Klaudiusz, pozbieraj to do kupy i jeszcze raz zapytaj podając wszystkie objawy i okoliczności...
Pomierzyłeś kompresję? Rozebrałeś gaźniki? Jaki przebieg?
"...kopci..."
-
- Status: Offline
Re: Kopcenie z 1 cylindra
Jak jest ciepły to też daje z tej jednej rury , Kolor raczej niebieski.Zaczeło się to po zimowym przestoju
Ale denerwuje mnie to że z jednej rury nic a z 2 jak romecik
Ale denerwuje mnie to że z jednej rury nic a z 2 jak romecik
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kopcenie z 1 cylindra
gdzie stał ?
w ogrzewanym garazu czy w zimnym blaszaku ?
w ogrzewanym garazu czy w zimnym blaszaku ?
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kopcenie z 1 cylindra
okej
wyjasnienia moga byc trywialne nie wiem jak jest skonstruowany wydech w 125, czasami to po prostu odparowuje woda która sie zebrała w nizszej czesci układu wydechowego , czasami poniewaz I gar ma dłuższy wydech inna jest temp spalin i jak jest chłodno to wydaje sie ze jeden z garów kopci itp, itd
ale
otóż w mojej w zimnym blaszaku panuja najgorsze warunki do przechowywania pojazdów korozja tak wszstko wpieprza ze az słychac
jezeli tak jak twierdzisz do momentu postawienia motocykla było okej a teraz kopci na błekitno prawdopodobnie korozja lekko złapała pierscienie i sie zacieły na tłoku
dla potwierdzenia jesli to pierscienie to po odkreceniu wlewu oleju z niego tez powinien walić dym (pisze walic bo lekki dymek to sie stamtad zawsze pojawia)
wyjasnienia moga byc trywialne nie wiem jak jest skonstruowany wydech w 125, czasami to po prostu odparowuje woda która sie zebrała w nizszej czesci układu wydechowego , czasami poniewaz I gar ma dłuższy wydech inna jest temp spalin i jak jest chłodno to wydaje sie ze jeden z garów kopci itp, itd
ale
otóż w mojej w zimnym blaszaku panuja najgorsze warunki do przechowywania pojazdów korozja tak wszstko wpieprza ze az słychac
jezeli tak jak twierdzisz do momentu postawienia motocykla było okej a teraz kopci na błekitno prawdopodobnie korozja lekko złapała pierscienie i sie zacieły na tłoku
dla potwierdzenia jesli to pierscienie to po odkreceniu wlewu oleju z niego tez powinien walić dym (pisze walic bo lekki dymek to sie stamtad zawsze pojawia)
Re: Kopcenie z 1 cylindra
Klaudiusz, aby potwierdzić lub wykluczyć tezę kyller'a (ale nie tę o jakiejś wodzie...) zmierz kompresję. Potem sprawdź różnicę, porównaj z manualami i wtedy będziemy myśleć dalej.
Przy stopniu sprężania 10,2:1 ciśnienie powinno być ~11 kgm/cm2 (1100kPa; 156psi) - ale ważniejsza jest różnica ciśnień - nie powinna przekroczyć 10%.
Tu masz link do manuala 250-ki, jest podobna do 125-ki (tej nie mogłem znaleźć): http://www.gofastvideo.com/video/440/Ya ... hop-Manual - trochę waży...
Przy stopniu sprężania 10,2:1 ciśnienie powinno być ~11 kgm/cm2 (1100kPa; 156psi) - ale ważniejsza jest różnica ciśnień - nie powinna przekroczyć 10%.
Tu masz link do manuala 250-ki, jest podobna do 125-ki (tej nie mogłem znaleźć): http://www.gofastvideo.com/video/440/Ya ... hop-Manual - trochę waży...
Z tego co piszesz stawiam na stwardniały uszczelniacz trzonka zaworu, najczęstsza przyczyna dymienia na niebiesko również po zagrzaniu. Kosztuje kilka złotych ale wymiana jest kłopotliwa.Klaudiusz pisze:Wchodzi na obroty , moc ok! ... Jak jest ciepły to też daje z tej jednej rury