Panowie Pomocy!

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Blunio »

Dizajer pisze:mozna jej czyms zastąpic
Wyboru masz niewiele. TYlko brystol. Ale obawiam się, że w wysokich temperaturach, jakie ponują pod cylindrem może sie on zwęglić (czyli po prostu zacząć puszczać olej. I cała robota od początku :twisted:
Tu na forum ktoś dawał namiary na zakup tego kry... kry...
KLINGERYT-u
. Nie wiem jaki jest stopień skomplikowania tej uszczelki, ale jeżeli niewielki to mógłbyś pokusić się o jej wycięcie.
A ów ...
KLINGERYT
produkowany był chyba na bazie azbestu (i stą odporność na temperatury), a teraz w dobie poprawności politycznej nie wiem z czego go robią. Może powie nam Gliwicki ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Lucack
Posty: 66
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 21:06
Motocykl: XV 750 se / Junack M 10 1962
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Lucack »

ja tu z takim głupim pytaniem:

chodzi o uszczelkę pod cylindrem a nie czasem pod głowicą?

bo 400 zł za uszczelki pod cylinder to nieporozumienie jakieś.

Uszczelka pod głowicę do XV kosztuje w granicach 100 za sztuke, a pod cylinder może być coś tańszego, z tym że zwróć uwagę na grubość tej uszczelki bo to jest istotne.

znowu piszę z punktu widzenia xv-ki ale chyba to nie przeszkadza?

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 1:10 pm ]
a dobra widze już że 400 za cały komplet.

a swoją drogą to brystol jest trochę fe, nawet na allegro sprzedają paier do uszczelek w różnych grubościach i brystol przy tym wymięka, a jak pójdzieśz do hurtowni elektrycznej to mogą tak jak kołomnie mieć szeroki wachlarz materiałów na uszczelki w ty takie coś co się nazywa jakoś tak Polon czy Polo.. coś tam co jest wytrzymałe do do 370 stopni.
Może być też preszpan (allegro) w różnych grubościach i też ma wytrzymałość cieplną dobrą.

Ale brystolu z kalendarza pleców bym nie brał

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 1:29 pm ]
o tu
http://www.firmoskop.pl/techniczne.html

tylko to Warszawa ale może w Bydgoszczy też mają, kupisz takie coś jak SA EKO, przy grubości 0,8 mm arkusz 1 m X 1,5m kosztuje 38,60 zł +VAT.

wytrzymałość temperaturowa 350-400 stopni

ale pod cylindry wystarczy tańszy papier do uszczelek gdzie taki arkusz 0.8 mm kosztuje z 5 zł

za to moim zdaniem pod głowicę raczej samemu się nic dobrego nie zrobi bo takiego kształtu nie wytniesz sam z żadnej blachy - chyba że wytniesz. W mojej maszynce te uszczelki pod głowice są z miedzi, a te najtańsze w sprzedaży są z jakiejś innej blachy pokrywanej czymś czarnym.
Tu jestem po pracy.
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

stilgar75 pisze:
Dizajer pisze:nie nie w Gorzowie Wlkp.
Jeśli w Moto Mack to współczuję , kurna było się zapytać !!!
tak w motor mack. sa własnie w całych kompletach a po co mi reszta. :)
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: plaza66 »

Blunio pisze:KLINGERYT

produkowany był chyba na bazie azbestu
Cytuję z netu:
"CO TO JEST KLINGIERYT :?:

Klingieryt to płyta uszczelkarska będąca bezazbestowym kompozytem włókien aramidowych i wypełniaczy nieorganicznych, odpowiednio ze sobą sprasowanych. Jest półproduktem służącym do wytwarzania uszczelek płaskich.

Klingieryt jest nowoczesnym materiałem przystosowanym do pracy w różnych warunkach mediów chemicznych i w szerokim zakresie ciśnień i temperatur.

W praktyce stosowane są najczęściej trzy rodzaje klingierytu: klingieryt zwykły, klingieryt olejoodporny, oraz klingieryt zbrojony. Każdy z nich został szczegółowo opisany w niniejszym serwisie uwzględniając takie parametry jak: opis płyty, kolor, zastosowanie, temperatura i ciśnienie pracy, szczegółowe środowisko pracy (zalecane, niezalecane i niedozwolone), posiadane certyfikaty, a także materiały jakie można zastąpić daną płytą.

Płyty klingierytowe dostępne są w arkuszach 1500 x 1500 mm i w grubościach: 0,5 mm, 1,0 mm, 1,5 mm, 2,0 mm, 3,0 mm, 4,0 mm i 5,0 mm."

Klingeyt dzielimy na:
KLINGIERYT ZWYKŁY - Żółty :!:
OPIS:
Ekonomiczna wersja płyty wytwarzana z mieszanki włókien organicznych spajanych kauczukiem NBR/SBR.
KOLOR:
Żółty.
ZASTOSOWANIE:
Płyta o szerokim zastosowaniu we wszystkich gałęziach przemysłu przy niższych paramertach.
TEMPERATURA PRACY:
Maksymala 210°C, zalecana 140°C.
CIŚNIENIE PRACY:
4 MPa (40 bar).
ZALECANE ŚRODOWISKO PRACY:
Acetylen, Chlorek Aluminium, Chlorek Barytowy, Chlorek Sodu, Chlorowodór, Cukier, Cyjanek Potasowy, Cyklohexanol, Dwutlenek Węgla, Eter Etylowy, Etylen, Gaz Ziemny, Gliceryna, Glykol Etylenowy, Hydrogenofosfat Amoniakalny, Jodek Potasowy, Kwas Borowy, Kwas Mrówkowy (10%), Kwas Octowy (100%), Kwas Winowy, Nafta, Nitrogen, Powietrze, Siarczan Miedzi, Siarczan Sodu, Siarkowodór Sodu ,Terpentyna, Węglowodan Sodu, Węglowodór Sodu, Woda Pitna, Wodorotlenek Wapnia.
NIEZALECANE ŚRODOWISKO PRACY:
Aceton, Amoniak, Benzen, Benzyna, Chlor, Chloroform, Izooktan, Ksylen, Kwas Chlorowodorowy (20%), Olej Chydrauliczny (Mineralny), Olej Silikonowy, Olej Transformatorowy, Para Nasycona, Ropa, Ropa Naftowa, Tetrachlorometan, Toluen, Wodorotlenek Sodu.
NIEDOZWOLONE ŚRODOWISKO PRACY:
Chlorek Metylenowy, Cyklohexanon, Fenol, Kwas Azotowy (20%), Kwas Siarkowy (65%).
CERTYFIKATY:
Germanischer Lloyd, KTW, GOST.
ZAMIENNIK DO:
FA-EKO, FA-150, FA-202, AF-152, AF-202, AF-302, AF-200 UNIVERSAL, AF-200G.

KLINGIERYT OLEJOODPORNY - niebieski :shock:
OPIS:
Wysokiej jakości płyta zawierająca mieszankę termoodpornych włókien aramidowych i mineralnych spajana specjalnym NBR.
KOLOR:
Niebieski.
ZASTOSOWANIE:
Płyta stosowana do uszczelnienia instalacji ciepłej i zimnej wody pitnej, układów olejowych, płynów chłodniczych, gazów i podstawowych mediów.
TEMPERATURA PRACY:
Maksymala 400°C, zalecana 250°C.
CIŚNIENIE PRACY:
10 MPa (100 bar).
ZALECANE ŚRODOWISKO PRACY:
Acetylen, Amoniak, Benzen, Benzyna, Chlor, Chlorek Aluminium, Chlorek Barytowy, Chlorek Sodu, Chlorowodór, Cukier, Cyjanek Potasowy, Cyklohexanol, Dwutlenek Węgla, Eter Etylowy, Etylen, Gaz Ziemny, Gliceryna, Glykol Etylenowy, Hydrogenofosfat Amoniakalny, Izooktan, Jodek Potasowy, Ksylen, Kwas Borowy, Kwas Mrówkowy (10%), Kwas Octowy (100%), Kwas Winowy, Nafta, Nitrogen, Olej Chydrauliczny (Mineralny), Olej Silikonowy, Olej Transformatorowy, Para Nasycona, Powietrze, Ropa, Ropa Naftowa, Siarczan Miedzi, Siarczan Sodu, Siarkowodór Sodu, Terpentyna, Toluen, Węglowodan Sodu, Węglowodór Sodu, Woda Pitna, Wodorotlenek Wapnia.
NIEZALECANE ŚRODOWISKO PRACY:
Aceton, Chloroform, Kwas Chlorowodorowy (20%), Tetrachlorometan, Wodorotlenek Sodu.
NIEDOZWOLONE ŚRODOWISKO PRACY:
Chlorek Metylenowy, Cyklohexanon, Fenol, Kwas Azotowy (20%), Kwas Siarkowy (65%).
CERTYFIKATY:
Germanischer Lloyd, KTW, BAM, DVGW, IGNiG, PZH, UDT, GOST.
ZAMIENNIK DO:
FA-300, FA-350, FA-O, AF-OIL, AF-400.

KLINGIERYT ZBROJONY - czarny :???:
OPIS:
Niemalże najwyższej jakości płyta zawierająca mieszankę termoodpornych włókien aramidowych i mineralnych spajana specjalnym NBR. Została wzmocniona stalową siatką.
KOLOR:
Grafitowy.
ZASTOSOWANIE:
Płyta stosowana do uszczelnienia instalacji ciepłej i zimnej wody pitnej, układów olejowych, płynów chłodniczych, gazów i podstawowych mediów, oraz wszędzie tam, gdzie wymagana jest duża odporność mechaniczna i panują duże lub zmienne ciśnienia czynnika.
TEMPERATURA PRACY:
Maksymala 450°C, zalecana 250°C.
CIŚNIENIE PRACY:
14 MPa (140 bar).
ZALECANE ŚRODOWISKO PRACY:
Acetylen, Amoniak, Benzen, Benzyna, Chlor, Chlorek Aluminium, Chlorek Barytowy, Chlorek Sodu, Chlorowodór, Cukier, Cyjanek Potasowy, Cyklohexanol, Dwutlenek Węgla, Eter Etylowy, Etylen, Gaz Ziemny, Gliceryna, Glykol Etylenowy, Hydrogenofosfat Amoniakalny, Izooktan, Jodek Potasowy, Ksylen, Kwas Borowy, Kwas Mrówkowy (10%), Kwas Octowy (100%), Kwas Winowy, Nafta, Nitrogen, Olej Chydrauliczny (Mineralny), Olej Silikonowy, Olej Transformatorowy, Para Nasycona, Powietrze, Ropa, Ropa Naftowa, Siarczan Miedzi, Siarczan Sodu, Siarkowodór Sodu, Terpentyna, Toluen, Węglowodan Sodu, Węglowodór Sodu, Woda Pitna, Wodorotlenek Wapnia.
NIEZALECANE ŚRODOWISKO PRACY:
Aceton, Chloroform, Kwas Chlorowodorowy (20%), Tetrachlorometan, Wodorotlenek Sodu.
NIEDOZWOLONE ŚRODOWISKO PRACY:
Chlorek Metylenowy, Cyklohexanon, Fenol, Kwas Azotowy (20%), Kwas Siarkowy (65%).
CERTYFIKATY:
Germanischer Lloyd, KTW, BAM, DVGW, IGNiG, PZH, UDT, GOST.
ZAMIENNIK DO:
FA-O 1000, FA-CARBO 1000, AF-1000.

To są Google :bravo:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: kyller »

Dizajer pisze:
stilgar75 pisze:
Dizajer pisze:nie nie w Gorzowie Wlkp.
Jeśli w Moto Mack to współczuję , kurna było się zapytać !!!
tak w motor mack. sa własnie w całych kompletach a po co mi reszta. :)
:!:
jak to po co ci reszta
jak zdejmowałes cylinder to naruszyłeś chyba wszytskie uszczelki z top end u
to i je wymienic musisz
ok mogłeś sciagnac cylinder razem z głowica ale ta głowica na cylindrze to sie trzyma chyba na dwóch srubach M8 (własciwy docisk daja szpilki )i jak sie to przykreca tak jak jest to z reguły albo gubi kompresje albo zaczyna pluc olejem z reguly po tej stronie co jest łancuszek rozrzadu
akurat tak jak koledzy pisza uszczelka pod cylinder to sie specjalnie nei ma co przejmowac kupic jakis polnit wyciac i wystarczy
ale podgłowice bezwzglednie musi byc nowa ( awaryjnie mozna próbowac ale z reguły sie nei udaje, albo nie ma kompresji albo silnik rzyga ollejem albo jedno i drugie) poza tą uszczelka w komplecie jest sporo oringów uszczelniajacych kanały olejowe w głowicy i je tez trezba wymienic
Awatar użytkownika
Lucack
Posty: 66
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 21:06
Motocykl: XV 750 se / Junack M 10 1962
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Lucack »

u mnie koszty szlifów wyniosły 300 zł + uszczelki ale jak nie przerabiałeś tego wcześniej to lepiej to komuś zlecić odrazu przewali cały silnik i będzie cacy.

A jak Kolego zdjąłeś koło zębate łańcuszka pompy leju z wału ?
Bo mi w starym silniku to za nic nie chce się udać i nie moge wyjąć wału z kartera. Zciągacz mam taki uniwersalny, nawet ze dwa ale jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. I podgrzewałem oczywiście i nic....
Ani drgnie.

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 3:51 pm ]
to było do kolegi Brody, tylko cytat mi się jakoś źle zacytował
Tu jestem po pracy.
Awatar użytkownika
ziółko1961
Posty: 456
Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
Motocykl: była 535 jest vt1100
Lokalizacja: Kiszewy / Konin
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: ziółko1961 »

plaza66 pisze:
Kupiłeś go może w Jaksicach :?: pod Inowrocławiem :?:
Ja od niego kupiłems woją 535 w 2007.Facet dość wporządku można się z nim targować.Sprowadza motorki z Holandii-ma tam ponoć rodzinkę.Motory nie są po szlifach,sprawne technicznie,sam też jeżdzi na moto.Około stu kilo wagi,z dużą lekko ryszwą brodą.Polecam go tym,którzy mają w planach kupno swego moto... :rock:
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: plaza66 »

ziółko1961 pisze:Polecam go tym,którzy mają w planach kupno swego moto...
Też tu kupowałem, dlatego pytam, bo pierwsze co zrobił mi na podwórku, to wymiana filtra i oleju :razz:
Wsiadłem na moto i poleciałem do domu :chopper:

Polecam gościa. Jego ojciec też lata na :bikersmile:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: BRODA »

Kolego Lucack udało mi się to zciągaczem 3-ramiennym ale z tego co wiem to po jednym demontażu nie można tej samej zębatki montować więc kupiłem już nowy komplet czyli zębatka pompy, wału i łańcuszek 220 zł.

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 5:34 pm ]
mam jeszcze jeden taki komplet bo niestety dwa razy weszło mi zamówienie w razie chętnych mogę odsprzedać
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

Koledzy jednak co sie okazało cylki nie byly az tak zatarte sa delikatne rysy na tłoku i cylku. Jednak się myliłem zatarły sie panewki :| myslałem ze nie bede rozbebeszał całego silnika ale no cuż jak trzeba to trzeba. Wiecie może gdzie w okolicach Bydgoszczy lub w Bydgoszczy. Gdzie robią szilf wału dorabiają panewki? i cos jeszcze trzeba zrobic? szlif korb. tez ?
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: BRODA »

Tak jak pisałem szlif wału nowe panewki i nie koniecznie szlif korb ale o tym zadecyduje osoba która się zna ( w mojej pasowały panewki od mercedesa) I jak będziesz to wszystko robił daj jeszcze cylindry do sprawdzenia, umyją i zobaczą czy są ok za niewielką dosyc kasę
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

Ok Jeszcze raz dzięki za wszystko jak by co to będę pisał i odezwę się jak moto odpali :) Jeszcze raz wszystkim wielkie dzieki :nazdrowie:

[ Dodano: Sob Mar 14, 2009 10:40 am ]
Witam Wszystkich motórzystów :mrgreen: moto chodzi juz ladnie tylko pozostaje mi ustawic zawory bo troche pukaja. Teraz czekam na tabliczke i ladna pogode :) pozdrowienia :)
ODPOWIEDZ