Panowie Pomocy!

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: kyller »

Dizajer pisze:Bylem przed chwila pisze jeszcze z brudnymi "łapami" wrzucilem ta "piątke" wykrecilem swiece a tu kolo ani drgnie i jak coflem go i znowu powolutku do przodku słychac takie jakby pykniecie tapniecie nie wiem jak to nazwac. tak jak wczesniej mowil broda.. Ale nawet z pycha nie chce bo nawet na piatce kolo stoji z wykreconymi swiecami tylko nie siedzialem na nim tylko go pchalem. wiec nie chce na siłe
ty dizajer a długo on stał i gdzie ?
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

Nie wiem mowie kupiłem go nie dawno i pojezdzilem nim ok 9 km i sie zaczelo. Koleś mówił ze rok chyba nie jestem pewien stał.
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: BRODA »

wyjmij filtr i obejżyj go dokładnie może być taka sytuacja jak u kolegi że maszynka stała przez 1,5 roku i filtr zaczął się rozpadać i pozaztykał kanaliki
elvizz
Posty: 148
Rejestracja: 21 stycznia 2008, 13:40
Motocykl: Vstar 1100
Lokalizacja: puławy
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: elvizz »

dawno go kupiłeś? od handlarza ? a moze zeby sie nie wpędzić w koszta to spróbuj go oddać ?
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: BRODA »

elvizz dobrze pisze żebyś spróbował się go pozbyć bo jak po przejechaniu 9 km pada silnik to niewiadomo co może paść po remoncie

[ Dodano: Wto Lut 24, 2009 4:58 pm ]
a te pyknięcie co opisujesz skąd sie wydobywa?
Awatar użytkownika
elrychu
Posty: 366
Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
Motocykl: była 535, jest 750
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: elrychu »

To ja znowu miałem bardzo podobny przypadek i wyglądało to tak:
jeździłem sobie pewnego popołudnia i za którymś razem jak odpalałem silnik widać było że rozrusznik ma problemy z uruchomieniem silnika ale jeszcze dał radę, jak wracałem do domu miałem wrażenie że silnik się jakoś bardziej grzeje niż zwykle i jakoś tak jakby głośniej chodził. Jak wróciłem do garażu silnik rzeczywiście był bardzo gorący i już nie pamiętam...chyba rozrusznikiem nie dało się go odpalić ale jeszcze palił na pych choć też miałem wrażenie że jakoś ciężej i głośniej wszystko pracuje.
Postawiłem diagnozę że mam coś z pompą oleju. Zdjąłem prawą pokrywę, odkręciłem smoka pokręciłem wałem i nic nie stwierdziłem. Złożyłem wszystko do kupy, odpaliłem motor i wszystko chodziło jak trzeba i tak chodzi do dzisiaj. Nie mam pojęcie co go wtedy bolało.
Jednym z podejrzeń było to że miałem jakieś syfiate paliwo, spalanie nie było takie jak trzeba tzn. było więcej ciepła niż mocy. Na szczęście miałem go mało więc od razu nalałem do pełna 98. A dlaczego miałem podejrzenia że to paliwo?

Otóż jak jeszcze miałem Jawę TS 350 miałem podobny przypadek przez złej jakości paliwo. Po pewnym czasie silnik robił się bardzo gorący, strasznie szumiał a jak się kręciło wałem to aż pierścienie piszczały....i na pewno nie zapomniałem wlać mixolu! Pamiętam że dolałem chyba pół butelki mixolu do baku, silnik się uspokoił ale za to kopcił jak cholera:) Zlałem to paliwo, nalałem paliwa z normalniejszej stacji i wszystko było ok.
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

Paliwo mam z Stacji orlenowskiej 95. Te pykniecie wydobywa sie z głebi silnika. Watpie z tym oddanie bo kupilem go od kolesia (handlarza) ktory on sprowadzil ten motor z holandi.
Hary6
Status: Offline

mechanik

Post autor: Hary6 »

cześć zaraz podam Ci nr do znajomego mechanika z koszalińskiej 17 w Bydgoszczy, zadzwoń do niego, to jeden z najlepszych majstrów od motocykli w Bydgoszczy, 604807351 naprawia tylko choppery
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

dzieki za numer napewno sie przyda :)
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: BRODA »

czyli ten dzwięk to typowy odgłos wyjechanej ponewki na korbie walącej w wał u mnie koszty szlifów wyniosły 300 zł + uszczelki ale jak nie przerabiałeś tego wcześniej to lepiej to komuś zlecić odrazu przewali cały silnik i będzie cacy.
rogal
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: rogal »

dizajer-a moto kupiłes od handlarza do ktorego się jedzie w kierunku Świecia???...nie pamietam dokładnie jaka miejscowosc...jakby były problemy daleko do mnie nie masz a mogę podjechac po moto busem(gdybys transportu nie miał).jakby co to się na gg odezwij
Ostatnio zmieniony 25 lutego 2009, 16:35 przez rogal, łącznie zmieniany 1 raz.
nicpoń road
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: nicpoń road »

motocykl który ma miano niezniszczalnego pada po przejechaniu 9 km?, podejrzana sprawa, brzydko to wszystko pachnie,,, współczuje takiej sytuacji tym bardziej że wiosna coraz bliżej.
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

Juz dzisiaj silnik wyciągnąłem i co się okazało są przytarte cylindry nie miał smarowania bo był ze tak delikatnie powiem zasyfoiony filtr oleju. Panewki i wał są wporządku. Jeszcze raz wszystkim wielkie dzięki za pomoc!! :smile: Temat wydaje mi sie ze do zamkniecia. :)
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: BRODA »

to jedna dobra rada, jak był zasyfiony filtr to wyjmij jeszcze pompę oleju razem ze smokiem i ją wyczyść, tak samo kanaliki przedmuchać sprężonym powietrzem
Awatar użytkownika
Antek
Posty: 1141
Rejestracja: 27 grudnia 2007, 13:16
Motocykl: Yamaha XV 1100 Virago '97
Lokalizacja: Białystok
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Antek »

Kolego mam nadzieje, że po naprawie będzie wszystko cacy powodzenia !! :rock:
Obrazek Czy daleko oni....?
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

aha dzięki to tez się zrobi :) A jeszcze pytanko jakiej najlepiej używać firmy olej?
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: BoPos »

Jakikolwiek motocyklowy. Ja używam teraz Valvoline. Wcześniej miałem bardzo dobry niemiecki Liqui Moly...
I pamiętaj - zima 10W40, lato 20W50.
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: ayo007 »

BoPos pisze:Jakikolwiek motocyklowy
..masz Bogdan rację,pod warunkiem, ze nie będzie to 2T..;-)
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
jarecki
Posty: 176
Rejestracja: 16 maja 2008, 23:27
Motocykl: była XV 1000 Gold`88
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: jarecki »

Dizajer pisze:aha dzięki to tez się zrobi :) A jeszcze pytanko jakiej najlepiej używać firmy olej?
Ja uzywam Motula jest oki.

Tak że czekamy na kolegę na drodze - :nazdrowie: :motorcycle:

Dziś gadałem z Karasiem i nastepne spotkanko urządzimy już na MOTUNGACH :)
gdzieś w Bydgoszczy :)
[you] Super Cię widzieć na forum.
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

BoPos pisze:I pamiętaj - zima 10W40, lato 20W50.
tak tak to wiem tylko właśnie siE zastanawiałem nad jakimś lepszym wypróbowanym olejem :) acha i jaki ma byc syntetyk półsyntetyk czy mineralny?
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: plaza66 »

Dizajer pisze:kupilem go od kolesia (handlarza) ktory on sprowadzil ten motor z holandi.
Kupiłeś go może w Jaksicach :?: pod Inowrocławiem :?:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

nie nie w Gorzowie Wlkp.

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 11:44 am ]
Aha i mam takie pytanko ktoś może dorabiał uszczelki pod cylinder? muszą one być z kręgielitu? Bo jak mi powiedzieli cene za komplet to ok 400 zł. Moza ta zastąpić jakimś grubszym brystolem lub czymś podobnym?
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: BoPos »

Dizajer pisze:i jaki ma byc syntetyk półsyntetyk czy mineralny?
Mineralny.
API grade SE or SF.

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 11:58 am ]
Dizajer pisze:kręgielitu
KLINGERYT-u!

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 12:04 pm ]
ayo007 pisze:..masz Bogdan rację,pod warunkiem, ze nie będzie to 2T..;-)
Cholera, MASZ RACJĘ! Zapomniałem o 2T...
No to już tak dla formalności dodam skruszony, że olej silnikowy powinien mieć informację, że nadaje się do sprzęgieł mokrych.
Dizajer
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Dizajer »

ale musi byc ona z tego nie mozna jej czyms zastąpic?
Awatar użytkownika
Stilgar
Posty: 5482
Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Panowie Pomocy!

Post autor: Stilgar »

Dizajer pisze:nie nie w Gorzowie Wlkp.
Jeśli w Moto Mack to współczuję , kurna było się zapytać !!!
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
ODPOWIEDZ