problem z kompresją
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
problem z kompresją
Po zrobieniu głowicy przedniego cylindra w której zatarł się wałek rozrządu z powodu braku smarowania, które było konsekwencją zapchanego jakimś syfem smoka pompy oleju, silnik nie palił na ten gar, tylko strzelał w wydech. Dzisiaj dokonałem pomiaru ciśnienia sprężania i okazało się, że jest sporo za małe (5 bar).
Chcąc sprawdzić gdzie jest nieszczelność doprowadziłem do cylindra sprężone powietrze i lekkie szumy było słychać przy wlewie oleju (po odkręceniu korka) i pod pokrywką zębatki rozrządu w głowicy. Wlałem do cylindra ok. 20ml oleju i wartość ciśnienia wzrosła do prawidłowej wartości (ok. 12 bar).
Czy jest jakieś prawdopodobieństwo, że nieszczelność jest pomiędzy cylindrem a głowicą, czy z pewnością trzeba robić szlif cylindra?
Chcąc sprawdzić gdzie jest nieszczelność doprowadziłem do cylindra sprężone powietrze i lekkie szumy było słychać przy wlewie oleju (po odkręceniu korka) i pod pokrywką zębatki rozrządu w głowicy. Wlałem do cylindra ok. 20ml oleju i wartość ciśnienia wzrosła do prawidłowej wartości (ok. 12 bar).
Czy jest jakieś prawdopodobieństwo, że nieszczelność jest pomiędzy cylindrem a głowicą, czy z pewnością trzeba robić szlif cylindra?
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
ARNI dokładnie czyta posty,jestem pod wrażeniem.Profesjonalnie wykonana diagnostyka.Pełną pewność odnośnie robić szlif czy nie będziesz miał dopiero po pomiarach cylindra.Są tacy którzy zalecają wymianę samych pierścieni tłokowych bez szlifu.Ja do nich nie należę.
Wąsaty7
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 sierpnia 2008, 20:04
- Motocykl: 1.1 V
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
Tak dla przypomnienia: ciśnienie sie sprawdza przy otworzonych przepustnicach, czyli pełny gaz. Ale pewnie ty o tym wiesz
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
tak jak piszeszmarian_rider pisze:Tak dla przypomnienia: ciśnienie sie sprawdza przy otworzonych przepustnicach, czyli pełny gaz. Ale pewnie ty o tym wiesz
[ Dodano: Pią Kwi 03, 2009 10:08 pm ]
tak na zdrowy rozum domyślam się, że ponieważ są miejsca na końcach gładzi cylindra, po których nie przesuwają się pierścienie, to należy zmierzyć różnicę pomiędzy tymi miejscami, a miejscami po których pierścienie się poruszają - czy dobrze myślę?wąsaty7 pisze:Pełną pewność odnośnie robić szlif czy nie będziesz miał dopiero po pomiarach cylindra
Gdzie mogę się dowiedzieć, jakie powinny być wymiary cylindra i jaka wartość różnicy jest dopuszczalna?
Mam też drugi silnik w częściach. Gdyby w tamtym cylindry były ok. to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokonać wymiany. Czy od razy założyć też tłok i pierścienie z tamtego?
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Andrzej11
- Posty: 179
- Rejestracja: 03 listopada 2008, 11:59
- Motocykl: virago 250, xvs 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 62
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
-Arni pisze:Mam też drugi silnik w częściach. Gdyby w tamtym cylindry były ok. to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokonać wymiany. Czy od razy założyć też tłok i pierścienie z tamtego?
Tak ,ponieważ tłok i cylinder będą stanowić komplet.
Jeżeli gładz cylindra jest dobra to mozna wymienić same pierścienie.(stare pierścienie mogą być np. tylko zapieczone ).
Szum słyszalny pod pokrywą zębatki rozrządu to prawdopodobnie ten sam szum co słyszysz przez korek wlewu olej.Słychać go przez "dziure " gdzie chodzi łańcuch.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
Pomiary wykonuje się w kilku miejscach,po ich wynikach stwierdzamy jakie jest zużycie gładzi,owal otworu.Jeżeli dysponujesz innym kompletem;cylinder+tłok+pierścienie nic nie stoi na przeszkodzie,żeby je zamienić.Wymiary ciebie interesujące znajdziesz HAYNES str.2B2,CLYMER str.93
Wąsaty7
- Stilgar
- Posty: 5482
- Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
- Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
Stopień zużycia cylindra sprawdzisz przesuwając paznokciem po jago gładzi, z dołu go góry , jeśli wyczujesz uskok to trzeba robić szlif.
Pierścienie możesz dorobić na zamówienie w :http://www.tomring.poznan.pl/
Ja dorabiałem tam do XV 125 Milki , śmieszna kasa w porównaniu z oryginalnymi .
Aha jak już ściągasz głowicę to dotrzyj zaworki , możesz zawieść do jakiegoś zakładu który naprawia głowice, w gorzowie biorą 10 zika za zaworek .
Pierścienie możesz dorobić na zamówienie w :http://www.tomring.poznan.pl/
Ja dorabiałem tam do XV 125 Milki , śmieszna kasa w porównaniu z oryginalnymi .
Aha jak już ściągasz głowicę to dotrzyj zaworki , możesz zawieść do jakiegoś zakładu który naprawia głowice, w gorzowie biorą 10 zika za zaworek .
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
głowice robiłem w dobrym zakładzie w Nowej Soli więc tam jest wszystko ok.stilgar75 pisze:jak już ściągasz głowicę to dotrzyj zaworki , możesz zawieść do jakiegoś zakładu który naprawia głowice, w gorzowie biorą 10 zika za zaworek .
Z drugiego silnika mam dwa cylindry i jeden tłok. Jeden cylinder jest dość mocno wyrobiony (wyczuwa się bardzo wyraźny uskok na gładzi) a w drugim ten uskok jest niewielki i wyczuwalny tylko na części obwodu, więc gar pewnie by się i nadał, ale nie wiem w którym cylindrze pracował tłok , więc chyba przekładać niema co, bo jeśli pracował w tym bardziej zużytym, to pewnie sam też będzie do kitu?
Zaraz idę rozbierać silnik i zobaczę jak to wygląda, że mam aż taką słabą kompresje.
[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 8:20 pm ]
i rozebrałem i patrzę a tam… kurde nic.
Zawiozłem cylinder i tłok do dwóch mechaników i mówią, że wszystko wygląda tam jak powinno. W dwóch cylindrach z drugiego silnika jest wyczuwalny uskok a w tym nic, cylinder nie jest nawet zużyty, więc chyba prawdę mówił poprzedni właściciel, że motor miał bardzo mały przebieg (bo kupiłem z zegarem od nowszej wersji, więc przebieg nie był od tego motoru).
Teraz, to już sam nie wiem gdzie jest ta nieszczelność, ale na zdrowy rozum, to może być chyba już tylko uszczelka pod głowicą.
Ile taka uszczelka kosztuje i gdzie to kupić?
Szlak mnie trafi, jeśli znowu to złoże i będzie coś nie tak
[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 10:31 pm ]
zamówiłem uszczelkę za niewiele ponad 20zł
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
ARNI nic nie mówisz o pierścieniach tłokowych.Sprawdź luz pierścienia w zamku(po zdjęciu pierścieni z tłoka wkładaj je do cylindra w miejscu najmniej wypracowanym prostopadle do osi cylindra).Jeżeli luz zamka przekracza 0.5 mm,to jest on zbyt duży.Dla olejowego luz max.0.9 mm.
Wąsaty7
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
faktycznie nic nie napisałem, bo wszystko jest tam ok.wąsaty7 pisze:nic nie mówisz o pierścieniach tłokowych
luz zamka w normie, sprężystość dobra, wszystko z nimi po prostu jest w porządku
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Lucack
- Posty: 66
- Rejestracja: 23 stycznia 2008, 21:06
- Motocykl: XV 750 se / Junack M 10 1962
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
sprawdź w goglach "uszczelki Hajdamowicz Radom", właśnie odebrałem i zamontowałem dwie dorabiane przez gościa uszczelki pod głowicę na wzór. cena 40 zł/sztuka. może ma jeszcze wzór z mojej bo pasuje do Twojej.
wyglądają jak trzeba. Z wysyłką wyszło 88 zł
Zaryzykowałem takie uszczelki bo oryginały są jak dla mnie za drogie i mam nadzieję że będą trzymać.
ps. daj numer telefonu do siebie to zadzwonię w sprawie tych wałków - mam pare pytań.
wyglądają jak trzeba. Z wysyłką wyszło 88 zł
Zaryzykowałem takie uszczelki bo oryginały są jak dla mnie za drogie i mam nadzieję że będą trzymać.
ps. daj numer telefonu do siebie to zadzwonię w sprawie tych wałków - mam pare pytań.
Tu jestem po pracy.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
mi zamówił znajomy mechanik (na 95% z Larssona) za coś ponad 20zł, więc kazałem mu od razu zamówić dwie, bo są niedrogie.Lucack pisze:właśnie odebrałem i zamontowałem dwie dorabiane przez gościa uszczelki pod głowicę na wzór. cena 40 zł/sztuka
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Stilgar
- Posty: 5482
- Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
- Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
Jak robiłem XV 125 Milki , to też wszystko było niby o.k. , jednak wymieniłem pierścienie i już jest super .Arni pisze:faktycznie nic nie napisałem, bo wszystko jest tam ok.
luz zamka w normie, sprężystość dobra, wszystko z nimi po prostu jest w porządku
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
monstrum ożyło
Nareszcie daje oznaki życia i pięknie jej serduszko bije basowym rytmicznym uderzeniem.
Założyłem nową uszczelkę pod głowicę i ciśnienie wzrosło niestety tylko do 8 -8,5 bar, powinno być 11, ale i to na razie wystarczy, żeby pojeździć.
Świecę na tylnim garze mi strasznie na czarno zapierdziela, a nie bardzo potrafię ustawić gaźniki, więc w Poznaniu poszukam jakiegoś mechanika.
Już niedługo wyruszam na Poznań (mam nadzieje, że dojadę )
http://gregor2600.wrzuta.pl/obraz/am4EWTsmXuI/0091
Nareszcie daje oznaki życia i pięknie jej serduszko bije basowym rytmicznym uderzeniem.
Założyłem nową uszczelkę pod głowicę i ciśnienie wzrosło niestety tylko do 8 -8,5 bar, powinno być 11, ale i to na razie wystarczy, żeby pojeździć.
Świecę na tylnim garze mi strasznie na czarno zapierdziela, a nie bardzo potrafię ustawić gaźniki, więc w Poznaniu poszukam jakiegoś mechanika.
Już niedługo wyruszam na Poznań (mam nadzieje, że dojadę )
http://gregor2600.wrzuta.pl/obraz/am4EWTsmXuI/0091
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- wolbi
- Site Admin
- Posty: 1084
- Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problem z kompresją
No to Arni do zobaczenia na miescie:)