problem z kompresją

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

problem z kompresją

Post autor: Arni »

Po zrobieniu głowicy przedniego cylindra w której zatarł się wałek rozrządu z powodu braku smarowania, które było konsekwencją zapchanego jakimś syfem smoka pompy oleju, silnik nie palił na ten gar, tylko strzelał w wydech. Dzisiaj dokonałem pomiaru ciśnienia sprężania i okazało się, że jest sporo za małe (5 bar).
Chcąc sprawdzić gdzie jest nieszczelność doprowadziłem do cylindra sprężone powietrze i lekkie szumy było słychać przy wlewie oleju (po odkręceniu korka) i pod pokrywką zębatki rozrządu w głowicy. Wlałem do cylindra ok. 20ml oleju i wartość ciśnienia wzrosła do prawidłowej wartości (ok. 12 bar).
Czy jest jakieś prawdopodobieństwo, że nieszczelność jest pomiędzy cylindrem a głowicą, czy z pewnością trzeba robić szlif cylindra?
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: wąsaty7 »

ARNI dokładnie czyta posty,jestem pod wrażeniem.Profesjonalnie wykonana diagnostyka.Pełną pewność odnośnie robić szlif czy nie będziesz miał dopiero po pomiarach cylindra.Są tacy którzy zalecają wymianę samych pierścieni tłokowych bez szlifu.Ja do nich nie należę.
Wąsaty7
marian_rider
Posty: 57
Rejestracja: 19 sierpnia 2008, 20:04
Motocykl: 1.1 V
Wiek: 35
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: marian_rider »

Tak dla przypomnienia: ciśnienie sie sprawdza przy otworzonych przepustnicach, czyli pełny gaz. Ale pewnie ty o tym wiesz :wink:
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: Arni »

marian_rider pisze:Tak dla przypomnienia: ciśnienie sie sprawdza przy otworzonych przepustnicach, czyli pełny gaz. Ale pewnie ty o tym wiesz :wink:
tak jak piszesz :cool:

[ Dodano: Pią Kwi 03, 2009 10:08 pm ]
wąsaty7 pisze:Pełną pewność odnośnie robić szlif czy nie będziesz miał dopiero po pomiarach cylindra
tak na zdrowy rozum domyślam się, że ponieważ są miejsca na końcach gładzi cylindra, po których nie przesuwają się pierścienie, to należy zmierzyć różnicę pomiędzy tymi miejscami, a miejscami po których pierścienie się poruszają - czy dobrze myślę?
Gdzie mogę się dowiedzieć, jakie powinny być wymiary cylindra i jaka wartość różnicy jest dopuszczalna?
Mam też drugi silnik w częściach. Gdyby w tamtym cylindry były ok. to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokonać wymiany. Czy od razy założyć też tłok i pierścienie z tamtego?
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Andrzej11
Posty: 179
Rejestracja: 03 listopada 2008, 11:59
Motocykl: virago 250, xvs 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 62
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: Andrzej11 »

Arni pisze:Mam też drugi silnik w częściach. Gdyby w tamtym cylindry były ok. to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokonać wymiany. Czy od razy założyć też tłok i pierścienie z tamtego?
-

Tak ,ponieważ tłok i cylinder będą stanowić komplet.

Jeżeli gładz cylindra jest dobra to mozna wymienić same pierścienie.(stare pierścienie mogą być np. tylko zapieczone ).
Szum słyszalny pod pokrywą zębatki rozrządu to prawdopodobnie ten sam szum co słyszysz przez korek wlewu olej.Słychać go przez "dziure " gdzie chodzi łańcuch.
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: wąsaty7 »

Pomiary wykonuje się w kilku miejscach,po ich wynikach stwierdzamy jakie jest zużycie gładzi,owal otworu.Jeżeli dysponujesz innym kompletem;cylinder+tłok+pierścienie nic nie stoi na przeszkodzie,żeby je zamienić.Wymiary ciebie interesujące znajdziesz HAYNES str.2B2,CLYMER str.93
Wąsaty7
Awatar użytkownika
Stilgar
Posty: 5482
Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: Stilgar »

Stopień zużycia cylindra sprawdzisz przesuwając paznokciem po jago gładzi, z dołu go góry , jeśli wyczujesz uskok to trzeba robić szlif.
Pierścienie możesz dorobić na zamówienie w :http://www.tomring.poznan.pl/
Ja dorabiałem tam do XV 125 Milki , śmieszna kasa w porównaniu z oryginalnymi .
Aha jak już ściągasz głowicę to dotrzyj zaworki , możesz zawieść do jakiegoś zakładu który naprawia głowice, w gorzowie biorą 10 zika za zaworek .
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: Arni »

stilgar75 pisze:jak już ściągasz głowicę to dotrzyj zaworki , możesz zawieść do jakiegoś zakładu który naprawia głowice, w gorzowie biorą 10 zika za zaworek .
głowice robiłem w dobrym zakładzie w Nowej Soli więc tam jest wszystko ok.

Z drugiego silnika mam dwa cylindry i jeden tłok. Jeden cylinder jest dość mocno wyrobiony (wyczuwa się bardzo wyraźny uskok na gładzi) a w drugim ten uskok jest niewielki i wyczuwalny tylko na części obwodu, więc gar pewnie by się i nadał, ale nie wiem w którym cylindrze pracował tłok :???: , więc chyba przekładać niema co, bo jeśli pracował w tym bardziej zużytym, to pewnie sam też będzie do kitu?
Zaraz idę rozbierać silnik i zobaczę jak to wygląda, że mam aż taką słabą kompresje.

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 8:20 pm ]
i rozebrałem i patrzę a tam… kurde nic.
Zawiozłem cylinder i tłok do dwóch mechaników i mówią, że wszystko wygląda tam jak powinno. W dwóch cylindrach z drugiego silnika jest wyczuwalny uskok a w tym nic, cylinder nie jest nawet zużyty, więc chyba prawdę mówił poprzedni właściciel, że motor miał bardzo mały przebieg (bo kupiłem z zegarem od nowszej wersji, więc przebieg nie był od tego motoru).
Teraz, to już sam nie wiem gdzie jest ta nieszczelność, ale na zdrowy rozum, to może być chyba już tylko uszczelka pod głowicą.

Ile taka uszczelka kosztuje i gdzie to kupić?

Szlak mnie trafi, jeśli znowu to złoże i będzie coś nie tak :mad:

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 10:31 pm ]
zamówiłem uszczelkę za niewiele ponad 20zł
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: wąsaty7 »

ARNI nic nie mówisz o pierścieniach tłokowych.Sprawdź luz pierścienia w zamku(po zdjęciu pierścieni z tłoka wkładaj je do cylindra w miejscu najmniej wypracowanym prostopadle do osi cylindra).Jeżeli luz zamka przekracza 0.5 mm,to jest on zbyt duży.Dla olejowego luz max.0.9 mm.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: Arni »

wąsaty7 pisze:nic nie mówisz o pierścieniach tłokowych
faktycznie nic nie napisałem, bo wszystko jest tam ok.
luz zamka w normie, sprężystość dobra, wszystko z nimi po prostu jest w porządku
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Lucack
Posty: 66
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 21:06
Motocykl: XV 750 se / Junack M 10 1962
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 46
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: Lucack »

sprawdź w goglach "uszczelki Hajdamowicz Radom", właśnie odebrałem i zamontowałem dwie dorabiane przez gościa uszczelki pod głowicę na wzór. cena 40 zł/sztuka. może ma jeszcze wzór z mojej bo pasuje do Twojej.
wyglądają jak trzeba. Z wysyłką wyszło 88 zł
Zaryzykowałem takie uszczelki bo oryginały są jak dla mnie za drogie i mam nadzieję że będą trzymać.
ps. daj numer telefonu do siebie to zadzwonię w sprawie tych wałków - mam pare pytań.
Tu jestem po pracy.
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: Arni »

Lucack pisze:właśnie odebrałem i zamontowałem dwie dorabiane przez gościa uszczelki pod głowicę na wzór. cena 40 zł/sztuka
mi zamówił znajomy mechanik (na 95% z Larssona) za coś ponad 20zł, więc kazałem mu od razu zamówić dwie, bo są niedrogie.
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Stilgar
Posty: 5482
Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: Stilgar »

Arni pisze:faktycznie nic nie napisałem, bo wszystko jest tam ok.
luz zamka w normie, sprężystość dobra, wszystko z nimi po prostu jest w porządku
Jak robiłem XV 125 Milki , to też wszystko było niby o.k. , jednak wymieniłem pierścienie i już jest super .
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: Arni »

monstrum ożyło :!: :!: :!:
Nareszcie daje oznaki życia i pięknie jej serduszko bije basowym rytmicznym uderzeniem.
Założyłem nową uszczelkę pod głowicę i ciśnienie wzrosło niestety tylko do 8 -8,5 bar, powinno być 11, ale i to na razie wystarczy, żeby pojeździć.
Świecę na tylnim garze mi strasznie na czarno zapierdziela, a nie bardzo potrafię ustawić gaźniki, więc w Poznaniu poszukam jakiegoś mechanika.
Już niedługo wyruszam na Poznań :mrgreen: (mam nadzieje, że dojadę :razz: )
:chopper:
http://gregor2600.wrzuta.pl/obraz/am4EWTsmXuI/0091
Obrazek
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: problem z kompresją

Post autor: wolbi »

No to Arni do zobaczenia na miescie:)
ODPOWIEDZ