Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
fto01
Status: Offline

Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: fto01 »

Jechałem dziś swoim moto (xv 535 44KM 88r) po mieście i zdawało mi się że nie ma mocy, rozpędzała się ciężko, później tylko usłyszałem pisk gdzieś z silnika i było po zabawie a na całym gazie nie więcej niż 90 udało mi się osiągnąć poza tym wiatr był . Po ostygnięciu udało mi się odpalić silnik normalnie ale ujechałem (powolutku) tylko ze 2 km i powtórka z rozrywki krótkie piski i znów zgasł. Motorek na lawetę i do garażu. Wiem na pewno że to nie skrzynia ani sprzęgło bo te działają dobrze więc silnik. Prąd mam w porządku, świece dobre, zatarty nie jest ponieważ tłoki chodzą i zawory też widać w otworach po świecach. Jednak coś trzyma wał, jak myślę. Czy mogą to być zatarte łożyska na wale? A może coś innego? Nie mam już dzisiaj siły dłubać, ma ktoś może jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: Arni »

niestety kolego masz zatarty silnik. Jeśli wał się jeszcze obróci, to nie na amen ale zatarty. Miałem podobnie gdy jechałem na Woodstock dwa lata temu. Pisk, brak mocy, przedni gar przestał chodzić i wałek rozrządu wyszedł mi przez pokrywkę głowicy. U mnie wałek zatarł się na amen a że silnik nadal go napędzał to się ukręcił i pękł. Przyczyną był brak smarowania spowodowany zapchanym smokiem pompy olejowej.
U Ciebie trzeba ustalić, czy jest to rozrząd, wał, czy tłok.
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Yapi
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: Yapi »

Niestety diagnoza Arniego może być trafna
fto01
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: fto01 »

No to ładnie, trzeba się będzie pobawić z tym na tygodniu i wypruć co nieco. Rozkręcimy popatrzymy ... naprawimy.
Damian
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: Damian »

fto01 pisze:Rozkręcimy popatrzymy ... naprawimy.
Grunt to dobre podejście :)

Szkoda, bo jestes z Lublina i byłaby kolejna osoba do pośmigania :)

A ja mam inne pytanie. Z serii "zapobiegawcze".

Jak dostać się do smoka pompy w celu przeczyszenia go i uniknięci apodobnej sytuacji w przyszłości?? Czy jest to wykonalne, czy należy rozebrać pół silnika aby to zrobić??

Pzdr.
Awatar użytkownika
KoSS
Posty: 2657
Rejestracja: 04 lutego 2008, 19:17
Motocykl: VARADERO XL1000V '99
Lokalizacja: Będzin
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: KoSS »

Ja zatarłem silnik w aucie i objawy są identyczne z opisanymi. Jechałem auto zaczynało słabnąć słychać było stuki no i zdechło, po ostygnięciu silnik zapalił ale tylko dostał temperatury i znowu to samo. U mnie przyczyna była taka że zmieniłem w starym silniku olej mineralny na półsyntetyk (LOTOS) i niestety przekonałem się na własnej skórze że tak się nie robi. Więc na 99% masz wał do szlifu i zmianę panewek. :cry:
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.


http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: kyller »

na 99 % to świstak siedzi i zawija w te sreberka
ja zatarłem 7 silników
a remontowałem z 30 po zatarciu
i nie twierdze ze mu wał poszedł
najszybciej to mu sie rozrzad zatarł niestety
fto01
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: fto01 »

Kilka osób siedzących głębiej w motórach z którymi do tej pory rozmawiałem mówiło mi że to raczej od rozrządu należy zacząć sprawdzanie. Ostatni post mnie trochę "ucieszył", trochę mniej rozbierania. Ale zobaczymy jak rozkręcimy.
Awatar użytkownika
KoSS
Posty: 2657
Rejestracja: 04 lutego 2008, 19:17
Motocykl: VARADERO XL1000V '99
Lokalizacja: Będzin
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: KoSS »

kyller, jak ty jeździsz jesteś mordercą silników, pewnie stąd ten nick :mrgreen:
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.


http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
fto01
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: fto01 »

Co mi sie udało dziś ustalić to to że łańcuszki rozrządu są nie zerwane i po wykręceniu świec rozrusznik kreci wszystkim ale widać ze robi to z wysiłkiem więc go nie katowałem. O ringi na pokrywkach jak nowe, myślałem że w środku będzie to źle wyglądało a tam kóleczka jak nowe. Olej którym się umazałem też jest "ładny" podejrzewam że ktoś wlał syntetyk i tak motorek sprzedał bo mam go 2 tygodnie a osoba od które kupiłem ma go od grudnia i nie jeździła. Pech. Ale w czwartek wstawiam sprzęt do mechanika i mam nadzieję że uda mi się kupic co trzeba w weekend bo jest motobazar pod lublinem. Na szczęście nic sie nie posypało w drobiazzzzzgi obaj z moim mechem jesteśmy dobrej myśli. Niestety tylko tyle udało mi się dziś zrobić ważne że MECH ustawiony :smile:

[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 10:55 am ]
Ostatnie doniesienia z frontu ( dla zainteresowanych ) . Po poluzowaniu napinaczy motorek zagadał. Poza tym okazało się ze mam wywalony regulator napięcia ( to dziwne bo tydzień wcześniej sprawdzałem i działał ładnie ). Strasznie dzwoni pod głowicą tylnego cylindra więc na chwilę obecną stawiam na przytarcie panewki wałka rozrządu spowodowane nadmiernym naciągiem napinacza. Dziś albo jutro dobierzemy się do tej części silniczka celem dokładnego zbadania sprawy.

[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 5:30 pm ]
No i się dobraliśmy. Efekt jest taki głowica i wałek rozrządu z aluminiowym łożyskiem od strony kółka zębatego do regeneracji. Ładnie go wyjadło, poza tym motorek stoi w częściach ledwo się sezon zaczął...
smoke
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: smoke »

Siema,
fto01 niestety padlo i na mnie. W sobote kiedy bylem z zonka na przejazdzce stalo sie cos podobnego. Najpierw odglosy tradycyjne dla mojego silnika przybraly na sile, a potem tryk przy 80km/h zgasl silnik. Dopoki nie ostygl silnik nie mogl zakrecic rozrusznikiem. Potem odpalil, ale dzwieki z silnika tragiczne.

Pierwsza ocena MECHa: panewka przedniego korbowodu. Okaze sie wszystko w tym tygodniu. Mam nadzieje, ze wal nie dostal mocno, bo to chyba bylby najwiekszyproblem.

1. Zastanawiam sie czy odrazu przy tym remoncie wymieniac lancuszki rozrzadu? Jak oceniacie?
2. Czy kazac MECHowi zajac sie oboma cylindrami czy to raczej naturalne?
3. Na co jeszcze zwrocic uwage w tej kwestii?

Moj zal jest ogromny, a moja zonka tak sie cieszyla, bo to byla nasza pierwsza przejazdzka po porodzie i bylo naprawde bombowo.

pzdr :pomocy:
fto01
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: fto01 »

Kolejna wiadomość z frontu: Dziwne rzeczy się zaczęły dziać po wymianie głowicy którą mam od Kyllera, strzela w gaźnik i rury a jak się rozgrzeje to zaczyna nierówno pracować i gaśnie a potem się nie daje odpalić. Konsylium duma nad przyczyną ale każde info zostanie sprawdzone. Wałek w nowej główce jest taki sam jak stary więc kwestia rozrządu odpada, jestem pewien ze jest ustawiony tak samo. Padł mi co prawda regulator ale prąd daliśmy na pokład z porządnego aku i w układzie jest sztywne 13.6V. Świece taż są dobre. Zaznaczam że pompa oleju daje ciśnienie, O-ringi pod nią są dobre a układ smarowania jest drożny i nie było opiłków w filtrze oleju ani smoku, napinacze zamontowane zgodnie z instrukcją ( złożone na zapadce a po założeniu dopiero sprężyna + śruba celem dociśnięcia do ślizgacza ). Wymieniony olej na mineralny 15W40 i nowy filtr paliwa. I szlag mnie jasny trafiać zaczyna na tę furę. Urok jaki czy co?
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Piski w silniku i stop. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Post autor: kyller »

w który gaznik wali ? zaczy sie który cylinder ?
jakby co zadzwon do mnie, mam pewna koncepcję
ODPOWIEDZ