Witam. Moją Virago 535 kupiłem ze złamaną końcówką dźwigni sprzęgła. Zamontowałem
nową jednak mam nieodparte wrażenie, że jej skok jest zbyt krótki co przekłada się na głośną pracę skrzyni podczas zmiany biegów. Regulacja trochę pomaga - jest ciszej, ale sprzęgło ślizga się szczególnie na czwartym i piątym biegu. Czy jest możliwe, ża zakupiona przeze mnie dźwignia nie jest odpowiednio wyprofilowana ??? U mnie skok dźwigni wynosi około 62 mm. - mierzone od końcówki dźwigni do manetki. Czy ktoś z Was, kto posiada 535 mógłby sprawdxić skok dźwigni przy swoim motocyklu i dać info ???
Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???
-
- Status: Offline
Re: Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???
Witam.
Nie wytrzymałem i polazłem sprawdzić. U mnie klamka zakończona jest kulką, i ta oddalona jest 100mm od manetki, z tym że jest tak wyprofilowana, że po całkowitym wysprzęgleniu odstaje od manetki, bo manetka styka sie z klamką w innym miejscu. W tym właśnie miejscu skok klamki wynosi 80mm. To i tak więcej niż Towje 62, więc faktycznie możesz mieć problemy z właściwym wysprzęgleniem.
Pozdro.
Nie wytrzymałem i polazłem sprawdzić. U mnie klamka zakończona jest kulką, i ta oddalona jest 100mm od manetki, z tym że jest tak wyprofilowana, że po całkowitym wysprzęgleniu odstaje od manetki, bo manetka styka sie z klamką w innym miejscu. W tym właśnie miejscu skok klamki wynosi 80mm. To i tak więcej niż Towje 62, więc faktycznie możesz mieć problemy z właściwym wysprzęgleniem.
Pozdro.
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???
Nie tak to działa...
Klamkę (dźwignię sprzęgła) ustawiasz tak, żeby miała 2-3mm luzu przy nasadzie.
Sprzegło powinno łapać 1-2 cm przed końcem.
A jak wrzucasz jedynkę, to prawie zawsze szarpnie - taki urok
Jeżeli masz jeszcze inne objawy, to pisz.
Klamkę (dźwignię sprzęgła) ustawiasz tak, żeby miała 2-3mm luzu przy nasadzie.
Sprzegło powinno łapać 1-2 cm przed końcem.
A jak wrzucasz jedynkę, to prawie zawsze szarpnie - taki urok
To jest objaw wytartych okładzin - tarcz sprzęgła, lub co bardziej prawdopodobne - za mocno podkręciłeś linkę...Yapi pisze:ale sprzęgło ślizga się szczególnie na czwartym i piątym biegu
Jeżeli masz jeszcze inne objawy, to pisz.
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
-
- Status: Offline
Re: Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???
To regulacja, z pewnością słuszna, przy założeniu, że dzwignia jest właściwa, od tego modelu.plaza66 pisze:Klamkę (dźwignię sprzęgła) ustawiasz tak, żeby miała 2-3mm luzu przy nasadzie.
Sprzegło powinno łapać 1-2 cm przed końcem.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???
sprawdz czy masz prawidłowo ustwioną dzwignie wysprzeglnika na karterze, powinna sie zgrywac z tym nadlewm na karterze
-
- Status: Offline
Re: Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???
Dzięki Panowie. Rano jeszcze raz na spokojnie sprawdzę ustawienie na karterze i wyreguluję linkę przy dźwigni. Dam znać co z tego wyszło.
[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 9:52 pm ]
Ustawiłem, prawidłowo dźwignię wysprzęglika na karterze, wyregulowałem sprzęgło na dźwigni przy kierownicy i biegi zarówno w górę jak i w dół zaczęły wchodziś troszkę ciszej. Niestety ślizganie się sprzęgła na czwartym i pątym biegu w czasie ostrzejszego przyśpieszania nasilio się.
Czy mogą kończyć się tarcze sprzęgłowe ???
PS
Czy jeszcze ktoś może sprawdzić skok dźwigni w 535 ???
[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 9:52 pm ]
Ustawiłem, prawidłowo dźwignię wysprzęglika na karterze, wyregulowałem sprzęgło na dźwigni przy kierownicy i biegi zarówno w górę jak i w dół zaczęły wchodziś troszkę ciszej. Niestety ślizganie się sprzęgła na czwartym i pątym biegu w czasie ostrzejszego przyśpieszania nasilio się.
Czy mogą kończyć się tarcze sprzęgłowe ???
PS
Czy jeszcze ktoś może sprawdzić skok dźwigni w 535 ???