Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Yapi
Status: Offline

Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???

Post autor: Yapi »

Witam. Moją Virago 535 kupiłem ze złamaną końcówką dźwigni sprzęgła. Zamontowałem
nową jednak mam nieodparte wrażenie, że jej skok jest zbyt krótki co przekłada się na głośną pracę skrzyni podczas zmiany biegów. Regulacja trochę pomaga - jest ciszej, ale sprzęgło ślizga się szczególnie na czwartym i piątym biegu. Czy jest możliwe, ża zakupiona przeze mnie dźwignia nie jest odpowiednio wyprofilowana ??? U mnie skok dźwigni wynosi około 62 mm. - mierzone od końcówki dźwigni do manetki. Czy ktoś z Was, kto posiada 535 mógłby sprawdxić skok dźwigni przy swoim motocyklu i dać info ???
snake
Status: Offline

Re: Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???

Post autor: snake »

Witam.
Nie wytrzymałem i polazłem sprawdzić. U mnie klamka zakończona jest kulką, i ta oddalona jest 100mm od manetki, z tym że jest tak wyprofilowana, że po całkowitym wysprzęgleniu odstaje od manetki, bo manetka styka sie z klamką w innym miejscu. W tym właśnie miejscu skok klamki wynosi 80mm. To i tak więcej niż Towje 62, więc faktycznie możesz mieć problemy z właściwym wysprzęgleniem.
Pozdro.
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???

Post autor: plaza66 »

Nie tak to działa... :razz:
Klamkę (dźwignię sprzęgła) ustawiasz tak, żeby miała 2-3mm luzu przy nasadzie.
Sprzegło powinno łapać 1-2 cm przed końcem.
A jak wrzucasz jedynkę, to prawie zawsze szarpnie - taki urok :twisted:
Yapi pisze:ale sprzęgło ślizga się szczególnie na czwartym i piątym biegu
To jest objaw wytartych okładzin - tarcz sprzęgła, lub co bardziej prawdopodobne - za mocno podkręciłeś linkę...

Jeżeli masz jeszcze inne objawy, to pisz.

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
snake
Status: Offline

Re: Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???

Post autor: snake »

plaza66 pisze:Klamkę (dźwignię sprzęgła) ustawiasz tak, żeby miała 2-3mm luzu przy nasadzie.
Sprzegło powinno łapać 1-2 cm przed końcem.
To regulacja, z pewnością słuszna, przy założeniu, że dzwignia jest właściwa, od tego modelu.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???

Post autor: kyller »

sprawdz czy masz prawidłowo ustwioną dzwignie wysprzeglnika na karterze, powinna sie zgrywac z tym nadlewm na karterze
Yapi
Status: Offline

Re: Dżwignia sprzęgła Virago 535 - jaki skok ???

Post autor: Yapi »

Dzięki Panowie. Rano jeszcze raz na spokojnie sprawdzę ustawienie na karterze i wyreguluję linkę przy dźwigni. Dam znać co z tego wyszło.

[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 9:52 pm ]
Ustawiłem, prawidłowo dźwignię wysprzęglika na karterze, wyregulowałem sprzęgło na dźwigni przy kierownicy i biegi zarówno w górę jak i w dół zaczęły wchodziś troszkę ciszej. Niestety ślizganie się sprzęgła na czwartym i pątym biegu w czasie ostrzejszego przyśpieszania nasilio się.
Czy mogą kończyć się tarcze sprzęgłowe ???

PS
Czy jeszcze ktoś może sprawdzić skok dźwigni w 535 ???
ODPOWIEDZ