Stojące pierścienie, a może ich brak

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
lu48
Posty: 27
Rejestracja: 25 lutego 2009, 08:01
Motocykl: VIRAGO XV 920
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 64
Status: Offline

Stojące pierścienie, a może ich brak

Post autor: lu48 »

Witam. Posiadam VX920 od jakichś 500 km. Co jakieś 50 - 100km musiałem czyścić świece w tylnym cylindrze. Swiece zmieniałem na orginalne NGK. Po wyczyszczeniu moto pracowało przez jakiś czas bez zarztu, czyli te 50 - 100 km. Znajajomy mechanik podpowiedziałmi, że przyczyną mogą być zastane pierścienie. Polecił mi przez kilka dni na noc zalewać cylindry naftą ok 2-3cm. Tak też robiłem. Po trzeciej takiej sesji Moto zaczęło się dziwnie zachowywać - wpadało w wibracje i strzelało w tłumiki, ciężko było go utrzymać na wolnych obrotach. Trzeba było wyciągać trochę ssania. Oczywiście świeca całkiem czarna. Takie praktyki z rozruszaniem pierścieni sam stoaowałem w swoich autach jak stwierdzałem spadek kompresji, na którymś cylindrze. Często pomagało jeżeli to były akurat zastane pierścienie.
Dodam, że poziom paliwa był w normie. Obawiam się, że nafta mogła rozpuścić nagary i spowodować większe luzy. Przebieg tego moto to niecałe 25 000 mil, to ok 35000km. (chyba) i jest dobrze zadbane. Jesienią miał przegąd w warsztacie, wymianę olei i synchronizację gażników, bo moto miało wypad na Słowację.
Sam nie wiem co o tym myśleć. Może ktoś coś doradzi, choć to nie jest zbyt popularny model.
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Stojące pierścienie, a może ich brak

Post autor: Arni »

Jakie miałeś ciśnienie na tym cylindrze do którego lałeś naftę, a jakie masz teraz?
Może problem są zanieczyszczenia w gaźnikach. Masz filtry paliwa?
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
rogal
Status: Offline

Re: Stojące pierścienie, a może ich brak

Post autor: rogal »

troche na pałe było to zlanie naftą...to raczej normalne ze starsze silniki po takiej kuracji mogą się nawet rozpasć.jak napisał wyżej kolega trzeba było zmierzyc cinienie.ale zobacz jakie jest teraz,jesli w normie to szukaj przyczyny w dolocie.

[ Dodano: Sob Maj 02, 2009 3:00 pm ]
z tego co piszesz to nie jest problem pierścieni.(raczej nie przy tym przebiegu)
bartazzz
Status: Offline

Re: Stojące pierścienie, a może ich brak

Post autor: bartazzz »

Przede wszystkim pomierz ciśnienie, następnie skontroluj ustaw luzy zaworowe

Jeśli po regulacji zaworów ciśnienie będzie równe przeprowadź kontrolę /regulację :

- poziomu paliwa
- ustawień mieszanki
- synchronizacji

to może być przyczyną zalewania świecy. Zazwyczaj zastane pierścienie powoduja kopcenie na niebiesko i spożycie oleju przez jakiś czas dopóki nie puszczą. MAsz takie objawy??
Awatar użytkownika
tyfuz
Posty: 806
Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
Motocykl: xv750 '97 i krówka
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stojące pierścienie, a może ich brak

Post autor: tyfuz »

ewentualnie styki na cewce zapłonowej ;d
mi też zalewało świeżo po regulacji i synchro więc warto te styki sprawdzić i ewentualnie przeczyścić, nic nie kosztuje a może pomóc :mrgreen:

Złe styki mogą powodować, że świece gorzej pracują, nie wszystko się spala w cylindrze i zalewa świecę oraz dopala się w wydechu skutkując strzelaniem
lu48
Posty: 27
Rejestracja: 25 lutego 2009, 08:01
Motocykl: VIRAGO XV 920
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 64
Status: Offline

Re: Stojące pierścienie, a może ich brak

Post autor: lu48 »

Dzieki za podpowiedzi. Najgorzej jeśli kilka czynników nakłada się na tą samą usterkę. Wymieniłem świece na stare iskry trzyelektrodowe, które miały dobre spalanie, przepatrzyłem kostki elektryczne i efekt jest taki, że moto wróciło do poprzedniego stanu, co oznacza, ze coś go jednak boli, bo potrafi sobie strzelić w wydech na wysokich obrotach. Zapach spalin też jest jakby ostrzejszy niż powinien, to znaczy, że spalanie nie jest całkowite. Te niezdrowe objawy mają miejsce tylko w jednym cylindrze. Zacznę chyba od pomiaru ciśnienia, choć też uważam, że to za mały przebieg, ale po zimowaniu wszystko jest możliwe. Jeszcze raz dzięki. trzeba podejść do tego metodycznie- tz po kolei.
Damian
Status: Offline

Re: Stojące pierścienie, a może ich brak

Post autor: Damian »

Zrób dokładną regulację gaźników.

"Ostrzejszy" zapach spalin o którym mówisz to może być efekt spalanej nafty.
rogal
Status: Offline

Re: Stojące pierścienie, a może ich brak

Post autor: rogal »

a zimowanie co ma do tego?przecierz jak nie jezdzisz to konsewacja musi być no chyba wsawiasz moto do garage i witasz go ponownie w kwietniu.cylindry się nagrzewają w równym czasie???
ODPOWIEDZ