Problem z odpalaniem..

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
k11h
Status: Offline

Problem z odpalaniem..

Post autor: k11h »

Witam!

Mam problem.. Yamaszkę mam od kilku dobrych lat.. Tata przywiózł ją z Niemiec w przyczepie kampingowej xD Mniejsza z tym.. Zaraz po tym jak tata przyjechał, motor miał porobione tłumaczenia itd., lecz nie było sensu jej rejestrować, bo byłem wtedy za młody na taki motor, a tata zaraz wracał z powrotem do Niemiec.. Więc tak motor stał i stał, to w garażu u babci, u kolegi (który go kupił, lecz były problemy z rejestrowaniem i musieliśmy oddać pieniądze), aż w końcu wrócił do mnie :-) Tylko, że nadal nie można zarejestrować go, ponieważ zgubiony, zapodziany (podczas przeprowadzki) został "brif" czy jak to się pisze.. Ale mniejsza z tym.. Motorem zacząłem się interesować jakiś miesiąc temu.. Wszystko ładnie pięknie, lecz ma on problemy z odpalaniem.. Muszę przez jakieś 10 minut palić go (tzn. zapalam, pochodzi 3-4 sekundy i gaśnie na pełnym ssaniu), aż zacznie dość stabilnie chodzić.. Następnie zaczyna się z dodawaniem gazu.. Tak jak w przysłowiu, "Ja mu gaz, a on mi zgasł", tak i naprawdę.. Gdy spróbuję dodać choć troszkę gazu, silnik zaczyna się dusić.. I znów jakieś 10 minut na ssaniu i z lekkim gazowaniem, żeby motor stabilnie działał.. I już później można jeździć.. Lecz następnego dnia, motor przeżywa to samo.. Nie wiem czego może być to wina i proszę o jakąś radę..

Mam jeszcze problem z biegiem.. Gdy jest na luzie i włożę pierwszy bieg, motor dość czule zrywa.. Nie wiem czy tak powinno być, ale przypuszczam, że nie.. Pewnie sprzęgło..

Uff.. Troszkę się rozpisałem :P I nawet fragment życiorysu jest :)
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Problem z odpalaniem..

Post autor: plaza66 »

Nic tylko użyj funkcji szukaj - gaźniki i wszystko jasne
Prawdopodobnie masz gaźnik do czyszczenia. Kilka lat lalka stała, więc nie ma się co dziwić.

:rock:

P.S.
Jak jest zimny, to zrywa bieg.
Po rozgrzaniu to mija :mrgreen:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
k11h
Status: Offline

Re: Problem z odpalaniem..

Post autor: k11h »

plaza66, gaźnik już rozbierałem.. Niby przeczyściłem, ale to nic nie dało..
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Problem z odpalaniem..

Post autor: kyller »

syf w kraniku+ filtr paliwa wymien (ale musi byc motocyklowy)
rabw
Status: Offline

Re: Problem z odpalaniem..

Post autor: rabw »

k11h pisze: Mam jeszcze problem z biegiem.. Gdy jest na luzie i włożę pierwszy bieg, motor dość czule zrywa.. Nie wiem czy tak powinno być, ale przypuszczam, że nie.. Pewnie sprzęgło..
Jak już uruchomisz silnik, to przed wrzuceniem jedynki wciśnij sprzęgło i parę razy zdecydowanie dodaj gazu. Nie jestem specem, ale to chyba chodzi o sklejone tarcze sprzęgła. Może jakiś fachowiec jeszcze się wypowie na ten temat. Chyba było też o tym na forum.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Problem z odpalaniem..

Post autor: kyller »

rabw pisze:
k11h pisze: Mam jeszcze problem z biegiem.. Gdy jest na luzie i włożę pierwszy bieg, motor dość czule zrywa.. Nie wiem czy tak powinno być, ale przypuszczam, że nie.. Pewnie sprzęgło..
Jak już uruchomisz silnik, to przed wrzuceniem jedynki wciśnij sprzęgło i parę razy zdecydowanie dodaj gazu. Nie jestem specem, ale to chyba chodzi o sklejone tarcze sprzęgła. Może jakiś fachowiec jeszcze się wypowie na ten temat. Chyba było też o tym na forum.
jesli odpalamy zimny silnik np. po nocnym postoju to jest (może byc) tak jak napisał rabw wystepuje to przy gestszych olejach np. 20 W xx, albo jak jest naprawde chłodno (no i zalezy jescze od tarcz sprzegłowych)i jest to normą to jest skalejanie sie tarcz
pomaga jak przed zapaleniem silnika wrzucisz 1, wciszniesz sprzegło i przepchniesz motocykl z 1 metr.
jesli taki objaw wystepuje na rogrzanym silniku to jestto neiodpowiednia regulacja sprzegła
webster
Status: Offline

Witam kolegę

Post autor: webster »

Poniżej znajduje się moja rada, która bazuje na problemach związanych z poprzednią moją maszyną. Miałem podobne problemy z MZ :

1) Jeżeli odkręcisz świecę, czy jest na niej nagar tak/nie. Jeśli jest i motor mocno kopci przy rozruchu, to z pewnością problem z mieszanką paliwowo-powietrzną. Czyli pierwsze co sprawdzamy to filtr powietrza, jeśli jest on czysty nie zabity trzeba wyregulować gażnik. :motorcycle:

2) Mamy odkręconą świecę przykładamy do masy (czyli cylindra) i kopiemy parę razy starterem. Jeśli nie ma iskry(w tym przypadku raczej to nie będzie miało miejsca) albo iskra przeskakuje (raz jest albo jej nie ma ) wymień świecę. Jeśli problem z iskrą nie został rozwiązany problem może być z urządzeniem zapłonowym(nie jestem pewny tej nazwy). Czasem przebicie może być na kablu.

Jeśli sprawdzisz te dwa punty i nadal nic. Ani nie wystąpiły żadne z tych dwóch objawów ( zbyt bogata mieszanka; problem z iskrą). Oznacza to że masz syf , z baku zlej paliwo, zwracając uwagę na to czy jest syf w zbiorniku. Następnie gażniki i wszelki filtry pozdrawiam. Na końcu zalał bym ``świeżym ``paliwem .

Pozdrawiam :motorcycle:
ODPOWIEDZ