Witam!
Mam problem.. Yamaszkę mam od kilku dobrych lat.. Tata przywiózł ją z Niemiec w przyczepie kampingowej xD Mniejsza z tym.. Zaraz po tym jak tata przyjechał, motor miał porobione tłumaczenia itd., lecz nie było sensu jej rejestrować, bo byłem wtedy za młody na taki motor, a tata zaraz wracał z powrotem do Niemiec.. Więc tak motor stał i stał, to w garażu u babci, u kolegi (który go kupił, lecz były problemy z rejestrowaniem i musieliśmy oddać pieniądze), aż w końcu wrócił do mnie Tylko, że nadal nie można zarejestrować go, ponieważ zgubiony, zapodziany (podczas przeprowadzki) został "brif" czy jak to się pisze.. Ale mniejsza z tym.. Motorem zacząłem się interesować jakiś miesiąc temu.. Wszystko ładnie pięknie, lecz ma on problemy z odpalaniem.. Muszę przez jakieś 10 minut palić go (tzn. zapalam, pochodzi 3-4 sekundy i gaśnie na pełnym ssaniu), aż zacznie dość stabilnie chodzić.. Następnie zaczyna się z dodawaniem gazu.. Tak jak w przysłowiu, "Ja mu gaz, a on mi zgasł", tak i naprawdę.. Gdy spróbuję dodać choć troszkę gazu, silnik zaczyna się dusić.. I znów jakieś 10 minut na ssaniu i z lekkim gazowaniem, żeby motor stabilnie działał.. I już później można jeździć.. Lecz następnego dnia, motor przeżywa to samo.. Nie wiem czego może być to wina i proszę o jakąś radę..
Mam jeszcze problem z biegiem.. Gdy jest na luzie i włożę pierwszy bieg, motor dość czule zrywa.. Nie wiem czy tak powinno być, ale przypuszczam, że nie.. Pewnie sprzęgło..
Uff.. Troszkę się rozpisałem I nawet fragment życiorysu jest
Problem z odpalaniem..
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem..
Nic tylko użyj funkcji szukaj - gaźniki i wszystko jasne
Prawdopodobnie masz gaźnik do czyszczenia. Kilka lat lalka stała, więc nie ma się co dziwić.
P.S.
Jak jest zimny, to zrywa bieg.
Po rozgrzaniu to mija
Prawdopodobnie masz gaźnik do czyszczenia. Kilka lat lalka stała, więc nie ma się co dziwić.
P.S.
Jak jest zimny, to zrywa bieg.
Po rozgrzaniu to mija
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
-
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem..
plaza66, gaźnik już rozbierałem.. Niby przeczyściłem, ale to nic nie dało..
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem..
syf w kraniku+ filtr paliwa wymien (ale musi byc motocyklowy)
-
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem..
Jak już uruchomisz silnik, to przed wrzuceniem jedynki wciśnij sprzęgło i parę razy zdecydowanie dodaj gazu. Nie jestem specem, ale to chyba chodzi o sklejone tarcze sprzęgła. Może jakiś fachowiec jeszcze się wypowie na ten temat. Chyba było też o tym na forum.k11h pisze: Mam jeszcze problem z biegiem.. Gdy jest na luzie i włożę pierwszy bieg, motor dość czule zrywa.. Nie wiem czy tak powinno być, ale przypuszczam, że nie.. Pewnie sprzęgło..
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Problem z odpalaniem..
jesli odpalamy zimny silnik np. po nocnym postoju to jest (może byc) tak jak napisał rabw wystepuje to przy gestszych olejach np. 20 W xx, albo jak jest naprawde chłodno (no i zalezy jescze od tarcz sprzegłowych)i jest to normą to jest skalejanie sie tarczrabw pisze:Jak już uruchomisz silnik, to przed wrzuceniem jedynki wciśnij sprzęgło i parę razy zdecydowanie dodaj gazu. Nie jestem specem, ale to chyba chodzi o sklejone tarcze sprzęgła. Może jakiś fachowiec jeszcze się wypowie na ten temat. Chyba było też o tym na forum.k11h pisze: Mam jeszcze problem z biegiem.. Gdy jest na luzie i włożę pierwszy bieg, motor dość czule zrywa.. Nie wiem czy tak powinno być, ale przypuszczam, że nie.. Pewnie sprzęgło..
pomaga jak przed zapaleniem silnika wrzucisz 1, wciszniesz sprzegło i przepchniesz motocykl z 1 metr.
jesli taki objaw wystepuje na rogrzanym silniku to jestto neiodpowiednia regulacja sprzegła
-
- Status: Offline
Witam kolegę
Poniżej znajduje się moja rada, która bazuje na problemach związanych z poprzednią moją maszyną. Miałem podobne problemy z MZ :
1) Jeżeli odkręcisz świecę, czy jest na niej nagar tak/nie. Jeśli jest i motor mocno kopci przy rozruchu, to z pewnością problem z mieszanką paliwowo-powietrzną. Czyli pierwsze co sprawdzamy to filtr powietrza, jeśli jest on czysty nie zabity trzeba wyregulować gażnik.
2) Mamy odkręconą świecę przykładamy do masy (czyli cylindra) i kopiemy parę razy starterem. Jeśli nie ma iskry(w tym przypadku raczej to nie będzie miało miejsca) albo iskra przeskakuje (raz jest albo jej nie ma ) wymień świecę. Jeśli problem z iskrą nie został rozwiązany problem może być z urządzeniem zapłonowym(nie jestem pewny tej nazwy). Czasem przebicie może być na kablu.
Jeśli sprawdzisz te dwa punty i nadal nic. Ani nie wystąpiły żadne z tych dwóch objawów ( zbyt bogata mieszanka; problem z iskrą). Oznacza to że masz syf , z baku zlej paliwo, zwracając uwagę na to czy jest syf w zbiorniku. Następnie gażniki i wszelki filtry pozdrawiam. Na końcu zalał bym ``świeżym ``paliwem .
Pozdrawiam
1) Jeżeli odkręcisz świecę, czy jest na niej nagar tak/nie. Jeśli jest i motor mocno kopci przy rozruchu, to z pewnością problem z mieszanką paliwowo-powietrzną. Czyli pierwsze co sprawdzamy to filtr powietrza, jeśli jest on czysty nie zabity trzeba wyregulować gażnik.
2) Mamy odkręconą świecę przykładamy do masy (czyli cylindra) i kopiemy parę razy starterem. Jeśli nie ma iskry(w tym przypadku raczej to nie będzie miało miejsca) albo iskra przeskakuje (raz jest albo jej nie ma ) wymień świecę. Jeśli problem z iskrą nie został rozwiązany problem może być z urządzeniem zapłonowym(nie jestem pewny tej nazwy). Czasem przebicie może być na kablu.
Jeśli sprawdzisz te dwa punty i nadal nic. Ani nie wystąpiły żadne z tych dwóch objawów ( zbyt bogata mieszanka; problem z iskrą). Oznacza to że masz syf , z baku zlej paliwo, zwracając uwagę na to czy jest syf w zbiorniku. Następnie gażniki i wszelki filtry pozdrawiam. Na końcu zalał bym ``świeżym ``paliwem .
Pozdrawiam