Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Mógłbyś podać wiecej szczegółów dotyczących tego simeringa? Mam zamiar się za to zabrać a nie bardzo wiem co mam zamówić.wierzba pisze: i koniecznie nowy simmering do pokrywy sprzęgła, ten w który wchodzi wał
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
W sprawie uszczelniacza uderz do kyllera, ja poszedłem do Yamahy na Połczyńską w Warszawie i zapłaciłem jak za zboże.
wierzba
wierzba
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Ale to mam u kyllera zamówić? Myślisz że zechce mi sprzedać?
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Kiedyś miał na stanie, może nadal ma lub wie gdzie kupić od ręki. zawsze możesz zamówić w autoryzowanym serwisie, numer części 93101-14089, instrukcja serwisowa mówi zeby wymienić też pierścień zabezpieczający ten simmering, numer części 99009-25500.
pozdrawiam
wierzba
pozdrawiam
wierzba
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Dzięki wierzba,
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Witam
Chłopaki, podajecie jakieś zaszyfrowane numerki do numerów części, może ktoś ma konkretne wymiary?. Wrzuciłem w google numer 93101-14089 i wywala min. takie coś:
http://www.nwvintagecycleparts.com/sear ... 0&st=spart
Oil Seal, (S-14-25-5.5) - czy to mogą być wymiary tego uszczelniacza?:
- średnica zew. fi 25mm,
- średnica wewn. fi 14mm,
- wysokość uszczelniacza 5,5mm
Ja jeszcze nie otwierałem silnika, ale jak otworzę to pomierzę i podam wymiary w [mm].
[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 4:37 pm ]
Witam
http://picasaweb.google.com/lh/photo/nD ... directlink
Odkręciłem wydech i pokrywę sprzęgła, tarcze wyglądają w sumie normalnie wszystkie mają wymiary takie jak powinny czyli 3mm i stalowe przekładki 1,5mm. Założę nowe tarcze sprzęgłowe NHC - bo już mam kupione. W każdym bądź razie zestaw złożony z nowych tarcz daje w sumie o 0,5mm większy wymiar więc stare mimo wszystko są jednak trochę zużyte.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/A3 ... directlink
Sprężyny są w tolerancji, pomiar wykazał 38,5mm - można ewentualnie dołożyć jakiś dystans o grubości max 1mm, lecz tego nie zrobię.
Regulacja na koszu była powalona - być może śrubka poruszyła się sama bo nakrętka kontrująca wkręt regulujący nie była mocno dokręcona.
Zauważyłem jeszcze jedną sprawę jeśli chodzi o skok popychacza w stosunku do położenia dźwigni wysprzęglika względem nadlewu.
Dla poprawnego ustawienia dźwigni wysprzęglika względem nadlewu - przy pełnym wyciśnięciu klamki sprzęgła skok ten wynosi około 2,6-2,8mm. Natomiast jeśli dźwignia wysprzęglika będzie ustawiona z prawej strony nadlewu i dochodzi do niego po wciśnięciu klamki (tak jak było u mnie) to skok jest mniejszy i wynosi około 2,2mm. Niby niewiele ale jednak zawsze mniej rozsuwa tarcze i jeśli puchną to może braknąć miejsca.
Trochę widać ślady na koszu po tarczach - szczerze to nie wiem czy to zostawić czy też zniwelować te wżery.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Kb ... directlink
Uszczelniacz wygląda dobrze, ale jak dostanę nowy to też wymienię - potwierdzam wymiary uszczelniacza fi25xfi14x5,5
http://picasaweb.google.com/lh/photo/1b ... directlink
Ps.
Najciekawsze zostawiłem na koniec - trochę nie w temacie.
Jak odkręciłem wydech to zobaczyłem to - kryzy w obydwu wylotach z otworem w okolicach 15-17mm. To chyba jakieś dławiki? Może być coś jeszcze?. Wywalić te kryzy czy też zostawić?, szukać jeszcze zwężek w króćcach gaźnikowych? - oto są pytania.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/BL ... directlink
Faktycznie to nie próbowałem się rozpędzać na maxa (trochę się bałem), natomiast zauważyłem że tak w okolicach 120 km/h już dalej nie chce przyspieszać. Na silniku i ramie na początku mi napisali 2YL - **** w dowodzie jest 34KW czyli 45KM.
Pozdrawiam
Adam
Chłopaki, podajecie jakieś zaszyfrowane numerki do numerów części, może ktoś ma konkretne wymiary?. Wrzuciłem w google numer 93101-14089 i wywala min. takie coś:
http://www.nwvintagecycleparts.com/sear ... 0&st=spart
Oil Seal, (S-14-25-5.5) - czy to mogą być wymiary tego uszczelniacza?:
- średnica zew. fi 25mm,
- średnica wewn. fi 14mm,
- wysokość uszczelniacza 5,5mm
Ja jeszcze nie otwierałem silnika, ale jak otworzę to pomierzę i podam wymiary w [mm].
[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 4:37 pm ]
Witam
http://picasaweb.google.com/lh/photo/nD ... directlink
Odkręciłem wydech i pokrywę sprzęgła, tarcze wyglądają w sumie normalnie wszystkie mają wymiary takie jak powinny czyli 3mm i stalowe przekładki 1,5mm. Założę nowe tarcze sprzęgłowe NHC - bo już mam kupione. W każdym bądź razie zestaw złożony z nowych tarcz daje w sumie o 0,5mm większy wymiar więc stare mimo wszystko są jednak trochę zużyte.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/A3 ... directlink
Sprężyny są w tolerancji, pomiar wykazał 38,5mm - można ewentualnie dołożyć jakiś dystans o grubości max 1mm, lecz tego nie zrobię.
Regulacja na koszu była powalona - być może śrubka poruszyła się sama bo nakrętka kontrująca wkręt regulujący nie była mocno dokręcona.
Zauważyłem jeszcze jedną sprawę jeśli chodzi o skok popychacza w stosunku do położenia dźwigni wysprzęglika względem nadlewu.
Dla poprawnego ustawienia dźwigni wysprzęglika względem nadlewu - przy pełnym wyciśnięciu klamki sprzęgła skok ten wynosi około 2,6-2,8mm. Natomiast jeśli dźwignia wysprzęglika będzie ustawiona z prawej strony nadlewu i dochodzi do niego po wciśnięciu klamki (tak jak było u mnie) to skok jest mniejszy i wynosi około 2,2mm. Niby niewiele ale jednak zawsze mniej rozsuwa tarcze i jeśli puchną to może braknąć miejsca.
Trochę widać ślady na koszu po tarczach - szczerze to nie wiem czy to zostawić czy też zniwelować te wżery.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Kb ... directlink
Uszczelniacz wygląda dobrze, ale jak dostanę nowy to też wymienię - potwierdzam wymiary uszczelniacza fi25xfi14x5,5
http://picasaweb.google.com/lh/photo/1b ... directlink
Ps.
Najciekawsze zostawiłem na koniec - trochę nie w temacie.
Jak odkręciłem wydech to zobaczyłem to - kryzy w obydwu wylotach z otworem w okolicach 15-17mm. To chyba jakieś dławiki? Może być coś jeszcze?. Wywalić te kryzy czy też zostawić?, szukać jeszcze zwężek w króćcach gaźnikowych? - oto są pytania.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/BL ... directlink
Faktycznie to nie próbowałem się rozpędzać na maxa (trochę się bałem), natomiast zauważyłem że tak w okolicach 120 km/h już dalej nie chce przyspieszać. Na silniku i ramie na początku mi napisali 2YL - **** w dowodzie jest 34KW czyli 45KM.
Pozdrawiam
Adam
- romanthorne
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
- Motocykl: Honda 250 Rebel
- Lokalizacja: BRODNICA
- Wiek: 80
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Właśnie kolega zrobił mi sprzęgło,czyli wymiana tarcz,sprężyn,regulacje itd.Wcześniej naprawił mi gaźnik (moto ze 110km/h zaczęło jechać 150).Ponieważ chłopak aktualnie stracił pracę,ma trochę więcej czasu i mogę go śmiało polecić.Jego specjalność to Virago,Intrudery i Honda
Shadow (oprócz innych).
Shadow (oprócz innych).
Jest prawie nieźle.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Adam P pisze:Wywalić te kryzy czy też zostawić?
A to ciekawe. Może rama ramą, dowód dowodem a wydech może być przeszczepiony z jakieś zdławionego motonga. Ja jeszcze nie odkręcałem wydechu, więc autorytatywnie się nie wypowiem. Poczekajmy na kyllera On chyba wszystko odkręcałAdam P pisze:napisali 2YL - **** w dowodzie jest 34KW
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
heheh z tymi dowodami to jest tak
wiekszosc moto wcale nie była dlawiona fabrycznie tylko była dławiona po zakupie
sciaga sie takie moto które było w niemcowni dławione ale wiadomo w polsce jak cos nie ma 100 kuni to siem nie liczy to trzba ztuningowac przynajmniej papiery
no i w i polskim dowodzie ląduje pełna moc
virka 535 z obciazeniem 130 kg i mała szyba ma leciec 150 (licznikowe) na godzine jak nie leci to albo popsuta albo dławiona
wiekszosc moto wcale nie była dlawiona fabrycznie tylko była dławiona po zakupie
sciaga sie takie moto które było w niemcowni dławione ale wiadomo w polsce jak cos nie ma 100 kuni to siem nie liczy to trzba ztuningowac przynajmniej papiery
no i w i polskim dowodzie ląduje pełna moc
virka 535 z obciazeniem 130 kg i mała szyba ma leciec 150 (licznikowe) na godzine jak nie leci to albo popsuta albo dławiona
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Witam
Po zabiegu usunięcia kryz,
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 8400563282
i same kryzy
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 0988610962
Sprzęgło mam już właściwie zrobione, czekam tylko na ten nieszczęsny uszczelniacz - jutro mam go podobno odebrać w moim zaprzyjaźnionym sklepie. Alternator też już przewinięty i schnie w piecu - ale to temat na inny dział, jak się wszystko powiedzie to opiszę.
Mam jeszcze jedno pytanie lub prośbę. Kiedyś jak naprawiałem komarka lub swoją jawę 350 to uszczelki do pokryw bocznych silnika zakładałem na smar lub natłuszczałem olejem.
W Viraszce były założone na czerwony silikon . Gdzieś tu na forum wyczytałem żeby nie używać silikonu.
Po zabiegu usunięcia kryz,
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 8400563282
i same kryzy
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 0988610962
Sprzęgło mam już właściwie zrobione, czekam tylko na ten nieszczęsny uszczelniacz - jutro mam go podobno odebrać w moim zaprzyjaźnionym sklepie. Alternator też już przewinięty i schnie w piecu - ale to temat na inny dział, jak się wszystko powiedzie to opiszę.
Mam jeszcze jedno pytanie lub prośbę. Kiedyś jak naprawiałem komarka lub swoją jawę 350 to uszczelki do pokryw bocznych silnika zakładałem na smar lub natłuszczałem olejem.
W Viraszce były założone na czerwony silikon . Gdzieś tu na forum wyczytałem żeby nie używać silikonu.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Experci forumowi (nie wiem czy nie sam kyller ) wypowiadali się, że silikonu raczej nie powinno się dawać. Zwłaszcza jak niektórzy lubią przesadzać z jego ilością i wewnątrz silnika mogą się porobić "gluty" i coś przytkać. A jak już przyjdzie do ponownego demontażu pokryw, trzeba cały silikon usunąć. Myślę, że jak nie masz drobnych uszkodzeń na powierzchniach przylegania pokryw do karteru to daj same uszczelki. Co do smaru czy oleju - jak zalejesz olej silnikowy to się same nasączą.Adam P pisze:W Viraszce były założone na czerwony silikon
Z tym że smar może pomóc przy montażu - przyklejasz uszczelkę i nie musisz użwać trzeciej ręki przy zakładaniu pokrywy.
Pozdro
ps. jak demontowałeś wydechy to śruby przy cylindrach łatwo poszły ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
niemaco! ja odkrecałem wydechy tydzien temu,tak by sobie je wyczyscic i mam bez kryz i niewidziałem by było cos odcinane lub kombinowane. wersje mam 2YL. przyjechała z niemcowni własnie. a na wydechach tez mam wybite nr.2YL----Blunio pisze:Poczekajmy na kyllera
czy tak mają miec wszystkie?Blunio, ??
PS. sruby u mnie siedziały mocno,ryzykowałem ale cheć wyczyszczenia i ciekawosc wzieły góre. udało sie,mocny imbus do tylnego cylindra i długi! bo dolna sruba sie gorzej wykreca[schowana]
by jezdzic trzeba zyć...
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Witam
Do odkręcenia śrub wydechów przy cylindrach użyłem profilaktycznie "penetrolu" i poszły dosyć lekko. Na wydechach też mam wybite 2YL.
Jeśli chodzi o użycie smaru na uszczelki to faktycznie teraz sobie przypominam że właśnie min. po to się natłuszczało, by się nie przesuwała lub nie spadała. Płaszczyzny na których mają leżeć uszczelki po oczyszczeniu z resztek silikonu wyglądają dobrze, więc myślę że będzie OK bez żadnych silikonów.
Dziś odkręciłem jeszcze smok oleju by go wyczyścić - był trochę zamulony - umyłem w nafcie. Będę musiał jeszcze znaleźć do pokrywy dwa oringi bo wydają się trochę luźne (fi 14,5 x 1,5-część nr 10 ze zdjęcia poniżej) i jeden prostokątny (część nr 9) lub dobiorę okrągły (pasuje tu oring 45x2).
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 9963329906
Martwi mnie jedna sprawa.
Cały olej spuszczony, jeszcze czasami coś kapnie. Jak to wszystko poskładam i zaleję świeżym olejem, to czy pompa oleju zassie olej?, mam cichą nadzieję że w pompie coś oleju zostało.
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 4782928562
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 9788481890
Adam
Do odkręcenia śrub wydechów przy cylindrach użyłem profilaktycznie "penetrolu" i poszły dosyć lekko. Na wydechach też mam wybite 2YL.
Jeśli chodzi o użycie smaru na uszczelki to faktycznie teraz sobie przypominam że właśnie min. po to się natłuszczało, by się nie przesuwała lub nie spadała. Płaszczyzny na których mają leżeć uszczelki po oczyszczeniu z resztek silikonu wyglądają dobrze, więc myślę że będzie OK bez żadnych silikonów.
Dziś odkręciłem jeszcze smok oleju by go wyczyścić - był trochę zamulony - umyłem w nafcie. Będę musiał jeszcze znaleźć do pokrywy dwa oringi bo wydają się trochę luźne (fi 14,5 x 1,5-część nr 10 ze zdjęcia poniżej) i jeden prostokątny (część nr 9) lub dobiorę okrągły (pasuje tu oring 45x2).
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 9963329906
Martwi mnie jedna sprawa.
Cały olej spuszczony, jeszcze czasami coś kapnie. Jak to wszystko poskładam i zaleję świeżym olejem, to czy pompa oleju zassie olej?, mam cichą nadzieję że w pompie coś oleju zostało.
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 4782928562
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 9788481890
Adam
Ostatnio zmieniony 24 października 2009, 16:52 przez Adam P, łącznie zmieniany 1 raz.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
w sumie to warto czasami posmarowac olejem lub silikonem uszczelke szczegolnie od strony alternatora bo jak sie ona "przyspawa" do ciezko potem z karterów odczyscic jedno małe ale wtedy latwiej o "pocenie sie uszczelki"
silikon ( i to z umiarem!!) tylko wtedy gdy sa uszkodzenia pokrywy lub karterów i silnik sie notorycznie poci w jednym miejscu
ty się nie stresuj pompa niczego zasysac nei musi bo masz mokrą miske i ona zasadniczo w oleju jest zanurzona
silikon ( i to z umiarem!!) tylko wtedy gdy sa uszkodzenia pokrywy lub karterów i silnik sie notorycznie poci w jednym miejscu
ty się nie stresuj pompa niczego zasysac nei musi bo masz mokrą miske i ona zasadniczo w oleju jest zanurzona
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Nowy uszczelniacz już na miejscu
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 2866267890
[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 1:23 pm ]
Witam
Wszystko już poskładane, sprawdzone, przetestowane. (trochę było mi zimno w czasie jazdy , ale co tam)
Sprzęgło w końcu działa jak należy. Biegi wchodzą idealnie w górę i dół, żadnych problemów z znalezieniem luzu, nic nie ciągnie.
Pokrywy przykręciłem bez żadnego silikonu, uszczelki posmarowałem lekko smarem i już. Uszczelki miałem z Larssona - są zrobione z czegoś podobnego do kręgielitu, w każdym bądź razie nie z kartonu.
Po usunięciu kryz z wydechów moto dostało dużo większego kopa, no i ładnie brzmi . Altek też pięknie pracuje.
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 2866267890
[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 1:23 pm ]
Witam
Wszystko już poskładane, sprawdzone, przetestowane. (trochę było mi zimno w czasie jazdy , ale co tam)
Sprzęgło w końcu działa jak należy. Biegi wchodzą idealnie w górę i dół, żadnych problemów z znalezieniem luzu, nic nie ciągnie.
Pokrywy przykręciłem bez żadnego silikonu, uszczelki posmarowałem lekko smarem i już. Uszczelki miałem z Larssona - są zrobione z czegoś podobnego do kręgielitu, w każdym bądź razie nie z kartonu.
Po usunięciu kryz z wydechów moto dostało dużo większego kopa, no i ładnie brzmi . Altek też pięknie pracuje.
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Ludziska mam pytanie odnoście montażu tarcz sprzęgłowych...W serwisówce są pokazane jakieś pojedyncze lub podwójne wycięcia w tarczach, które mają się znaleźć w jakimś "prostokącie" - chyba obudowie. Ja żadnych wycięć w tarczach nie mam. Wie ktoś o co w tym chodzi?
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Witam
U mnie na starych tarczach nie było żadnych wycięć, na koszu sprzęgłowym również nie było oznaczeń w którym miejscu mają się znaleźć wycięcia tarcz a w serwisówce są one pokazane. Więc nowe tarcze złożyłem po prostu tak by te wycięcia były w jednym miejscu. No i jeszcze jedna rada (cytat od Kyller'a) - zwróć uwagę żeby wszystkie tarcze były założone tymi zaokrąglonymi krawędziami na zewnątrz (tarcze są wycinane na prasie wiesz o co biega).
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 5769446978
Pozdrawiam
Adam
U mnie na starych tarczach nie było żadnych wycięć, na koszu sprzęgłowym również nie było oznaczeń w którym miejscu mają się znaleźć wycięcia tarcz a w serwisówce są one pokazane. Więc nowe tarcze złożyłem po prostu tak by te wycięcia były w jednym miejscu. No i jeszcze jedna rada (cytat od Kyller'a) - zwróć uwagę żeby wszystkie tarcze były założone tymi zaokrąglonymi krawędziami na zewnątrz (tarcze są wycinane na prasie wiesz o co biega).
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Yam ... 5769446978
Pozdrawiam
Adam
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Dzięki Adam za rady odnośnie zakładania. Ja zakładam stare tarcze bo rozbierałem sprzęgło po to, by zlikwidować mały luz na koszu. Mam przygotowane podkładki 0,15; 0,2; 0,25 mm i jutro będę to składał do kupy. Z pomiarów wyszło mi że podkładka 0,2 zlikwiduje ten luz ale zobaczymy:) pozdro
[ Dodano: Sob Lut 27, 2010 3:30 pm ]
Przykręciłem dzisiaj kosz z podkładką 0,2mm i wydaję się będzie ok bo luzu już nie ma. Muszę jeszcze resztę do kupy poskładać i zobaczymy co będzie w praktyce...A odnośnie zakładania tych tarcz zaokrąglonym krawędziami na zewnątrz.....to chodzi tylko o tarcze czy o również o przekładki?
[ Dodano: Sob Lut 27, 2010 3:30 pm ]
Przykręciłem dzisiaj kosz z podkładką 0,2mm i wydaję się będzie ok bo luzu już nie ma. Muszę jeszcze resztę do kupy poskładać i zobaczymy co będzie w praktyce...A odnośnie zakładania tych tarcz zaokrąglonym krawędziami na zewnątrz.....to chodzi tylko o tarcze czy o również o przekładki?
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Przekładki też - u siebie tak właśnie zrobiłem.elrychu pisze:A odnośnie zakładania tych tarcz zaokrąglonym krawędziami na zewnątrz.....to chodzi tylko o tarcze czy o również o przekładki?
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Dzisiaj wlałem lej o odpaliłem Virkę po tym małym remoncie sprzęgła. Wszystko chodzi jak należy, sprzęgło się wyciszyło:) Teraz jeszcze trzeba to przetestować w jakiejś trasie. Jedynie co, to po zimowym odpaleniu jakoś jeden cylinder jakby nierówno pracował i z wydechów przy przegazówie szedł czarny dym. Mam nadzieję że to minie po przepaleniu maszyny na trasie...
- Szymon
- Posty: 3317
- Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
- Motocykl: Noise Generator 1100
- Lokalizacja: Grójec
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Zabralem sie wreszcie za ciagnace sprzeglo u siebie.
Zdjąłem dekiel silnika.
Odkręciłem 6 srub trzymającyc docisk tarcz.
Wszystko ładnie wychodzi, tarcze , przekładki - czy konieczne jest wyciąganie całego koszyka skoro tarcze i przekładki można wyjąć i wymienić bez niego?
CZy wystarczy tylko wymiane tarczek- przekladki -sa OK co niektore maja gdzie niegdzie malutkie - sredn max 3mm podbarwienia.
Zdjąłem dekiel silnika.
Odkręciłem 6 srub trzymającyc docisk tarcz.
Wszystko ładnie wychodzi, tarcze , przekładki - czy konieczne jest wyciąganie całego koszyka skoro tarcze i przekładki można wyjąć i wymienić bez niego?
CZy wystarczy tylko wymiane tarczek- przekladki -sa OK co niektore maja gdzie niegdzie malutkie - sredn max 3mm podbarwienia.
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
ja kosza nie wyciagałem, przekładki tez miały przebarwienia,wazne by były proste,obejrzyj je dokładnie.jesli proste to zakładaj stare. spręzyny raczej do wymiany,przynajmniej wiele osob wymienia je.tez wymieniłem,kupiłem heavy duty. są twarde ale daje rade. tyle odemnie,zresztą sam brałem lekcje od kyllera.
by jezdzic trzeba zyć...
- Szymon
- Posty: 3317
- Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
- Motocykl: Noise Generator 1100
- Lokalizacja: Grójec
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Moze jakis nie tego jestem ale jedyny sprezysty element to blaszka stalowa trzymajaca wszystko w kupie skrecona 6-cioma srubami- na RYSUNKU element nr 31 .jojo80 pisze:ja kosza nie wyciagałem, przekładki tez miały przebarwienia,wazne by były proste,obejrzyj je dokładnie.jesli proste to zakładaj stare. spręzyny raczej do wymiany,przynajmniej wiele osob wymienia je.tez wymieniłem,kupiłem heavy duty. są twarde ale daje rade. tyle odemnie,zresztą sam brałem lekcje od kyllera.
Innych nie widze -chyba ze za koszem. Ty piszesz o 535 - inna budowa- luknąłem wlasnie na rysunek 535. Wychodzi na to ze nie musze chyba tego koszyka ruszac
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
na jahak! własnie! nie looknąłem ze masz 1100! ja mam 535. zupełnie inna beczka.
by jezdzic trzeba zyć...