Stuki w silniku

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
TheMcBoski
Posty: 14
Rejestracja: 14 marca 2013, 12:21
Motocykl: Virago 535, WSK B1
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: TheMcBoski »

Witam Panie Januszu,
Jak mam zinterpretować Pana email?
Wał był w zmierozny do 3 miejsca gdyż liczłem, że im dokładniejszy wynik tym będę miał większapewność co do dobrania panewek.
Jestem inżynierm elektronik ale Ojciec moj pracował wiele lat jako metalurg w labolatorium i z kontrolą jakości miał duzó wspólnego - dzięki temu mam w domu arsenał sprzędu pomiarowego z dużą dokładnością (choć do 4 miejsca nie dam razdy pomierzyć).

To teraz rozumiem pochwałka w sprawie dokładności.
41,995 i 41,990

Nie mam praktyki w sprawie luzów fabrycznych na panewkach.
Ponieważ na forach wypisują czasami znachorzy cuda wianki, że się da a drugi, że się nie da planuje podejść.

Obecnie mam zagwozdkę by kupić panewki ale niewiem który i niewiem jakie są róznice wymiarowe między niebieskimi a zielonymi. Najwyzej kupię po dwa komplety i zmierzę w domu które będa lepiej pasować - tylko będę dalej szukał prawidłowego luzu na panewce jaki powinien występować.
Chciałbym uniknąć zbyt dobrego spasowania i zatarcia panewek podczas docierania. . . (tak czasem zastanawiam się czy nie piszę jak zwyrol który pasował by wszystko fabrycznie - ale zwyczajnie nie mam w tym doświadczenia)
Pozdrawiam Piotr.
Awatar użytkownika
jjanusz
Posty: 710
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
Motocykl: Honda NT 650
Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: jjanusz »

Ja jestem elektrykiem , ale pomiar na drugim miejscu po przecinku jest wystarczający rozdzielczość 0.01 jest w tym przypadku wystarczająca ,a ty podajesz że masz rużnice 0.005 to na panewkach nie odgrywa żadnej roli
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Artur »

Żeby dobrać selekcje panewki odczytujesz nr z wału i numery korbowodów i od nr z korby odejmujesz nr z wału i wychodzi ci selekcja do odczytania z tabeli w serwisowce
Nie wiem który rocznik jest twojej 535 ale sprawdzilem 93r i ma 4 selekcje panewek co by się zgadzało bo Yamaha stosuje 4 lub 5 selekcji w swoich silnikach
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: -waldi- »

nie masz owalu z czopa zrobionego ? bo przy tak zjechanych panewkach na bank powinien być
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
TheMcBoski
Posty: 14
Rejestracja: 14 marca 2013, 12:21
Motocykl: Virago 535, WSK B1
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: TheMcBoski »

Tak czytałem wczoraj do poduszki w serwisówce (Clymer i Hayens'a) wychodzi, że faktycznie nietrzeba aż tak pasować dziś po pracy skoczę do garazu i sprawdzę co jest na tłoku i z boku na korby - według serwisu Yamahy do mojego numeru silnika są tylko dwa kolory - niebieski i zielony ale koloru się nie dopatrzylem na starych panewkach.

Jeszcze tylko śrdnicówką sprawdzę jaki mam szlif na cylindrze bo podczas demontarzu tłok uderzył w szpilkę i 2 pierscionek poszedł się j.bać.

Nie owalu czopa niema - na szczęscie.

Dzięki raz jeszcze.
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: grzegorzbr2 »

Owalu na czopie może i nie zrobiło a co z gładzią ? Przy tak zcheblowanej panewce nie naruszylo gladzi ślizgowej na czopie wału? Niebardzo w to wierze. Należałoby zrobić szlif wału lub samego czopu.
Nie zastanawialeś się z jakiego powodu zdarlo jeden komplet panewek ?
Awatar użytkownika
Artur2885
Posty: 20
Rejestracja: 24 kwietnia 2012, 21:59
Motocykl: Virago 535, WSK 125
Lokalizacja: Ciechanowiec
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Artur2885 »

Witam i jak się sprawa zakończyła z tymi panewkami ?
Awatar użytkownika
jankess
Posty: 560
Rejestracja: 01 stycznia 2017, 15:30
Motocykl: VIRAGO XV 1100
Lokalizacja: PODKARPACIE
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: jankess »

:bravo: :bravo: :bravo: to jest refleks :bravo:
ŻYJ I DAJ ŻYĆ INNYM !!!
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Top Gun »

Jak są stuki :wink: znaczy że Virago zmieniła się w Suzuki :P
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Roberts
Posty: 190
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Roberts »

w sprawie panewek wymiarów, kolorów itp..
Z tego co pamiętam to 22U-11656 oznaczenie do jakiego modelu i rok itp ... a 30-00 wewnętrzna średnica
i zaczyna się od, niebieska 00-00, czarna 10-00, brązowa 20-00, zielona 30-00 czyli im większa cyfra z przodu mniejsza średnica wewnętrzna , tylko nie pamiętam czy 10,20,30 ie to m mikronach 0,10 czy 0,010 czy porostu 10

Według mnie jeżeli wał ma oznaczenie 00-00 to bym montował 10-00, i analogicznie 10-00 to 20-00 ale to jest uzależnione od powierzchni wału
vicotel
Posty: 2
Rejestracja: 02 sierpnia 2018, 22:17
Motocykl: yamaha virago xv125
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: vicotel »

Witam wszystkich, mam pewien problem który mnie nurtuje od kilku dni, mianowicie delikatne stuki metaliczne podczas pracy silnika, niekiedy ustępują na kilkanaście minut później znów słychać. Regulowałem zawory ale nie pomogło. Poniżej filmik

https://www.youtube.com/watch?v=Xioncny ... e=youtu.be

Może miał ktoś podobnie i coś doradzi ?
Trocin
Posty: 79
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 10:13
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Trocin »

Kijkiem osłuchałeś?
Z jakich okolić tyka?
jak dla mnie trochę za mała częstotliwość jak na zawory...
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Top Gun »

A to ci muzycy :lol: wszystko usłyszą :roll:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Feniks »

Rozwiercenie tłumików by pomogło :rock:
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: 2007XV1700 »

nie rozwiercamy tylko zamieniamy się z kimś kto ma rozwiercone a chciałby mieć fabryczne. albo kupujemy używane z dziurami. albo akcesoryjne ;)
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Feniks »

2007XV1700 pisze: 10 maja 2019, 16:39 nie rozwiercamy tylko zamieniamy się z kimś kto ma rozwiercone a chciałby mieć fabryczne. albo kupujemy używane z dziurami. albo akcesoryjne ;)
Aaa tak, to już level expert
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Feniks »

Miałem przypadek że łożysko sie w silniku kończyło i tak podzwaniało czasami jakby śrubek do słoika nasypał.
Sprawdź kolego czy coś nie dynda przy motorze i czasem to może dzwoni.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: 2007XV1700 »

Obluzowane/wypalone kolanko drugiego cylindra może też dobrze dzwonić
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
grzegorzk1979
Posty: 19
Rejestracja: 23 lipca 2019, 16:39
Motocykl: Yamaha XV750 Virago
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: grzegorzk1979 »

Witam,
Odgrzeję trochę temat.
Ja mam taki problem z moją 750-tką
Dzisiaj odpaliłem moto stojące na stopce centralnej i na biegu jałowym chodzi super, natomiast po wrzuceniu 1 biegu i puszczeniu sprzęgła (bez dodawania gazu!!) zaczyna coś stukać jak młotkiem, w okolicy sprzęgła, to samo na 2 i kolejnym biegu.
Zaznaczam, że dzieje się tak tylko po puszczeniu sprzęgła moto stojącego na stopce centralnej, bez dodania gazu, czyli tylne koło swobodnie się kręci. natomiast po dodaniu gazu stukot znika. Tak samo podczas jazdy też nic nie stuka nie puka.
Kupiłem moto kilka dni temu, z mechanikiem, objeżdżone chyba ze 2 godziny i wszystko było ok tylko zachciało mi się go na stopce puścić na bieg i się porobiło :(
co to możeby być ? sprzegło ? łańcuszek rozrządu, koszyk ?
Z dodatkowych informacji moto z 91 roku, nalot 35000 km
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: 2007XV1700 »

Luzy na wałku napędowym od strony silnika plus za niskie obroty ustawione jałowego biegu.

Nie szukaj dziury w całym ;)
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
grzegorzk1979
Posty: 19
Rejestracja: 23 lipca 2019, 16:39
Motocykl: Yamaha XV750 Virago
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: grzegorzk1979 »

2007XV1700 pisze: 25 lipca 2019, 03:48 Luzy na wałku napędowym od strony silnika plus za niskie obroty ustawione jałowego biegu.

Nie szukaj dziury w całym ;)
No to mnie pocieszyłeś bo myślałem że zawału dostanę :mrgreen:
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: 2007XV1700 »

:nazdrowie:
Tylko że y nie było na mnie jak ci się pięć rozsypie ;)
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
grzegorzk1979
Posty: 19
Rejestracja: 23 lipca 2019, 16:39
Motocykl: Yamaha XV750 Virago
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: grzegorzk1979 »

kurcze mam inny jeszcze problem :(
Otóż dzisiaj pojawił się stukot na biegach. Mianowicie wrzucam bieg, jadę i jak puszczam rolgaz (bez sprzęgła) to jest takie stuknięcie jak młotkiem w silnik, dodaję gazu cisza, puszczam gaz i stuknięcie i tak na każdym biegu. Dodam, że każdy bieg jak wrzucam to jest takie samo stuknięcie i lekkie szarpnięcie.
Ręce mi opadają, jeszcze dobrze nie zarejestrowałem a już kłopoty :(
ODPOWIEDZ