Stuki w silniku

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
TheMcBoski
Posty: 14
Rejestracja: 14 marca 2013, 12:21
Motocykl: Virago 535, WSK B1
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: TheMcBoski » 11 marca 2015, 16:05

Witam Panie Januszu,
Jak mam zinterpretować Pana email?
Wał był w zmierozny do 3 miejsca gdyż liczłem, że im dokładniejszy wynik tym będę miał większapewność co do dobrania panewek.
Jestem inżynierm elektronik ale Ojciec moj pracował wiele lat jako metalurg w labolatorium i z kontrolą jakości miał duzó wspólnego - dzięki temu mam w domu arsenał sprzędu pomiarowego z dużą dokładnością (choć do 4 miejsca nie dam razdy pomierzyć).

To teraz rozumiem pochwałka w sprawie dokładności.
41,995 i 41,990

Nie mam praktyki w sprawie luzów fabrycznych na panewkach.
Ponieważ na forach wypisują czasami znachorzy cuda wianki, że się da a drugi, że się nie da planuje podejść.

Obecnie mam zagwozdkę by kupić panewki ale niewiem który i niewiem jakie są róznice wymiarowe między niebieskimi a zielonymi. Najwyzej kupię po dwa komplety i zmierzę w domu które będa lepiej pasować - tylko będę dalej szukał prawidłowego luzu na panewce jaki powinien występować.
Chciałbym uniknąć zbyt dobrego spasowania i zatarcia panewek podczas docierania. . . (tak czasem zastanawiam się czy nie piszę jak zwyrol który pasował by wszystko fabrycznie - ale zwyczajnie nie mam w tym doświadczenia)
Pozdrawiam Piotr.

Awatar użytkownika
jjanusz
Posty: 665
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
Motocykl: virago 535 rok 1991
Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: jjanusz » 11 marca 2015, 18:02

Ja jestem elektrykiem , ale pomiar na drugim miejscu po przecinku jest wystarczający rozdzielczość 0.01 jest w tym przypadku wystarczająca ,a ty podajesz że masz rużnice 0.005 to na panewkach nie odgrywa żadnej roli
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Artur » 11 marca 2015, 18:41

Żeby dobrać selekcje panewki odczytujesz nr z wału i numery korbowodów i od nr z korby odejmujesz nr z wału i wychodzi ci selekcja do odczytania z tabeli w serwisowce
Nie wiem który rocznik jest twojej 535 ale sprawdzilem 93r i ma 4 selekcje panewek co by się zgadzało bo Yamaha stosuje 4 lub 5 selekcji w swoich silnikach

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: -waldi- » 12 marca 2015, 05:10

nie masz owalu z czopa zrobionego ? bo przy tak zjechanych panewkach na bank powinien być
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

TheMcBoski
Posty: 14
Rejestracja: 14 marca 2013, 12:21
Motocykl: Virago 535, WSK B1
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: TheMcBoski » 12 marca 2015, 08:44

Tak czytałem wczoraj do poduszki w serwisówce (Clymer i Hayens'a) wychodzi, że faktycznie nietrzeba aż tak pasować dziś po pracy skoczę do garazu i sprawdzę co jest na tłoku i z boku na korby - według serwisu Yamahy do mojego numeru silnika są tylko dwa kolory - niebieski i zielony ale koloru się nie dopatrzylem na starych panewkach.

Jeszcze tylko śrdnicówką sprawdzę jaki mam szlif na cylindrze bo podczas demontarzu tłok uderzył w szpilkę i 2 pierscionek poszedł się j.bać.

Nie owalu czopa niema - na szczęscie.

Dzięki raz jeszcze.

Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4639
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535, 1100, 1700
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: grzegorzbr2 » 12 marca 2015, 13:08

Owalu na czopie może i nie zrobiło a co z gładzią ? Przy tak zcheblowanej panewce nie naruszylo gladzi ślizgowej na czopie wału? Niebardzo w to wierze. Należałoby zrobić szlif wału lub samego czopu.
Nie zastanawialeś się z jakiego powodu zdarlo jeden komplet panewek ?

Awatar użytkownika
Artur2885
Posty: 20
Rejestracja: 24 kwietnia 2012, 21:59
Motocykl: Virago 535, WSK 125
Lokalizacja: Ciechanowiec
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Artur2885 » 12 marca 2018, 21:42

Witam i jak się sprawa zakończyła z tymi panewkami ?

Awatar użytkownika
jankess
Posty: 252
Rejestracja: 01 stycznia 2017, 15:30
Motocykl: VIRAGO XV 1100
Lokalizacja: PODKARPACIE
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: jankess » 12 marca 2018, 22:10

:bravo: :bravo: :bravo: to jest refleks :bravo:
ŻYJ I DAJ ŻYĆ INNYM !!!

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1756
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Top Gun » 13 marca 2018, 07:49

Jak są stuki :wink: znaczy że Virago zmieniła się w Suzuki :P
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Roberts
Posty: 123
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Stuki w silniku

Post autor: Roberts » 13 marca 2018, 12:44

w sprawie panewek wymiarów, kolorów itp..
Z tego co pamiętam to 22U-11656 oznaczenie do jakiego modelu i rok itp ... a 30-00 wewnętrzna średnica
i zaczyna się od, niebieska 00-00, czarna 10-00, brązowa 20-00, zielona 30-00 czyli im większa cyfra z przodu mniejsza średnica wewnętrzna , tylko nie pamiętam czy 10,20,30 ie to m mikronach 0,10 czy 0,010 czy porostu 10

Według mnie jeżeli wał ma oznaczenie 00-00 to bym montował 10-00, i analogicznie 10-00 to 20-00 ale to jest uzależnione od powierzchni wału

ODPOWIEDZ