Strona 3 z 3

Re: Stuki w silniku

: 11 marca 2015, 16:05
autor: TheMcBoski
Witam Panie Januszu,
Jak mam zinterpretować Pana email?
Wał był w zmierozny do 3 miejsca gdyż liczłem, że im dokładniejszy wynik tym będę miał większapewność co do dobrania panewek.
Jestem inżynierm elektronik ale Ojciec moj pracował wiele lat jako metalurg w labolatorium i z kontrolą jakości miał duzó wspólnego - dzięki temu mam w domu arsenał sprzędu pomiarowego z dużą dokładnością (choć do 4 miejsca nie dam razdy pomierzyć).

To teraz rozumiem pochwałka w sprawie dokładności.
41,995 i 41,990

Nie mam praktyki w sprawie luzów fabrycznych na panewkach.
Ponieważ na forach wypisują czasami znachorzy cuda wianki, że się da a drugi, że się nie da planuje podejść.

Obecnie mam zagwozdkę by kupić panewki ale niewiem który i niewiem jakie są róznice wymiarowe między niebieskimi a zielonymi. Najwyzej kupię po dwa komplety i zmierzę w domu które będa lepiej pasować - tylko będę dalej szukał prawidłowego luzu na panewce jaki powinien występować.
Chciałbym uniknąć zbyt dobrego spasowania i zatarcia panewek podczas docierania. . . (tak czasem zastanawiam się czy nie piszę jak zwyrol który pasował by wszystko fabrycznie - ale zwyczajnie nie mam w tym doświadczenia)
Pozdrawiam Piotr.

Re: Stuki w silniku

: 11 marca 2015, 18:02
autor: jjanusz
Ja jestem elektrykiem , ale pomiar na drugim miejscu po przecinku jest wystarczający rozdzielczość 0.01 jest w tym przypadku wystarczająca ,a ty podajesz że masz rużnice 0.005 to na panewkach nie odgrywa żadnej roli

Re: Stuki w silniku

: 11 marca 2015, 18:41
autor: Artur
Żeby dobrać selekcje panewki odczytujesz nr z wału i numery korbowodów i od nr z korby odejmujesz nr z wału i wychodzi ci selekcja do odczytania z tabeli w serwisowce
Nie wiem który rocznik jest twojej 535 ale sprawdzilem 93r i ma 4 selekcje panewek co by się zgadzało bo Yamaha stosuje 4 lub 5 selekcji w swoich silnikach

Re: Stuki w silniku

: 12 marca 2015, 05:10
autor: -waldi-
nie masz owalu z czopa zrobionego ? bo przy tak zjechanych panewkach na bank powinien być

Re: Stuki w silniku

: 12 marca 2015, 08:44
autor: TheMcBoski
Tak czytałem wczoraj do poduszki w serwisówce (Clymer i Hayens'a) wychodzi, że faktycznie nietrzeba aż tak pasować dziś po pracy skoczę do garazu i sprawdzę co jest na tłoku i z boku na korby - według serwisu Yamahy do mojego numeru silnika są tylko dwa kolory - niebieski i zielony ale koloru się nie dopatrzylem na starych panewkach.

Jeszcze tylko śrdnicówką sprawdzę jaki mam szlif na cylindrze bo podczas demontarzu tłok uderzył w szpilkę i 2 pierscionek poszedł się j.bać.

Nie owalu czopa niema - na szczęscie.

Dzięki raz jeszcze.

Re: Stuki w silniku

: 12 marca 2015, 13:08
autor: grzegorzbr2
Owalu na czopie może i nie zrobiło a co z gładzią ? Przy tak zcheblowanej panewce nie naruszylo gladzi ślizgowej na czopie wału? Niebardzo w to wierze. Należałoby zrobić szlif wału lub samego czopu.
Nie zastanawialeś się z jakiego powodu zdarlo jeden komplet panewek ?

Re: Stuki w silniku

: 12 marca 2018, 21:42
autor: Artur2885
Witam i jak się sprawa zakończyła z tymi panewkami ?

Re: Stuki w silniku

: 12 marca 2018, 22:10
autor: jankess
:bravo: :bravo: :bravo: to jest refleks :bravo:

Re: Stuki w silniku

: 13 marca 2018, 07:49
autor: Top Gun
Jak są stuki :wink: znaczy że Virago zmieniła się w Suzuki :P

Re: Stuki w silniku

: 13 marca 2018, 12:44
autor: Roberts
w sprawie panewek wymiarów, kolorów itp..
Z tego co pamiętam to 22U-11656 oznaczenie do jakiego modelu i rok itp ... a 30-00 wewnętrzna średnica
i zaczyna się od, niebieska 00-00, czarna 10-00, brązowa 20-00, zielona 30-00 czyli im większa cyfra z przodu mniejsza średnica wewnętrzna , tylko nie pamiętam czy 10,20,30 ie to m mikronach 0,10 czy 0,010 czy porostu 10

Według mnie jeżeli wał ma oznaczenie 00-00 to bym montował 10-00, i analogicznie 10-00 to 20-00 ale to jest uzależnione od powierzchni wału

Re: Stuki w silniku

: 22 kwietnia 2019, 21:50
autor: vicotel
Witam wszystkich, mam pewien problem który mnie nurtuje od kilku dni, mianowicie delikatne stuki metaliczne podczas pracy silnika, niekiedy ustępują na kilkanaście minut później znów słychać. Regulowałem zawory ale nie pomogło. Poniżej filmik

https://www.youtube.com/watch?v=Xioncny ... e=youtu.be

Może miał ktoś podobnie i coś doradzi ?

Re: Stuki w silniku

: 10 maja 2019, 15:27
autor: Trocin
Kijkiem osłuchałeś?
Z jakich okolić tyka?
jak dla mnie trochę za mała częstotliwość jak na zawory...

Re: Stuki w silniku

: 10 maja 2019, 15:36
autor: Top Gun
A to ci muzycy :lol: wszystko usłyszą :roll:

Re: Stuki w silniku

: 10 maja 2019, 16:29
autor: Feniks
Rozwiercenie tłumików by pomogło :rock:

Re: Stuki w silniku

: 10 maja 2019, 16:39
autor: 2007XV1700
nie rozwiercamy tylko zamieniamy się z kimś kto ma rozwiercone a chciałby mieć fabryczne. albo kupujemy używane z dziurami. albo akcesoryjne ;)

Re: Stuki w silniku

: 10 maja 2019, 19:04
autor: Feniks
2007XV1700 pisze: 10 maja 2019, 16:39 nie rozwiercamy tylko zamieniamy się z kimś kto ma rozwiercone a chciałby mieć fabryczne. albo kupujemy używane z dziurami. albo akcesoryjne ;)
Aaa tak, to już level expert

Re: Stuki w silniku

: 10 maja 2019, 19:07
autor: Feniks
Miałem przypadek że łożysko sie w silniku kończyło i tak podzwaniało czasami jakby śrubek do słoika nasypał.
Sprawdź kolego czy coś nie dynda przy motorze i czasem to może dzwoni.

Re: Stuki w silniku

: 11 maja 2019, 07:48
autor: 2007XV1700
Obluzowane/wypalone kolanko drugiego cylindra może też dobrze dzwonić

Re: Stuki w silniku

: 24 lipca 2019, 22:56
autor: grzegorzk1979
Witam,
Odgrzeję trochę temat.
Ja mam taki problem z moją 750-tką
Dzisiaj odpaliłem moto stojące na stopce centralnej i na biegu jałowym chodzi super, natomiast po wrzuceniu 1 biegu i puszczeniu sprzęgła (bez dodawania gazu!!) zaczyna coś stukać jak młotkiem, w okolicy sprzęgła, to samo na 2 i kolejnym biegu.
Zaznaczam, że dzieje się tak tylko po puszczeniu sprzęgła moto stojącego na stopce centralnej, bez dodania gazu, czyli tylne koło swobodnie się kręci. natomiast po dodaniu gazu stukot znika. Tak samo podczas jazdy też nic nie stuka nie puka.
Kupiłem moto kilka dni temu, z mechanikiem, objeżdżone chyba ze 2 godziny i wszystko było ok tylko zachciało mi się go na stopce puścić na bieg i się porobiło :(
co to możeby być ? sprzegło ? łańcuszek rozrządu, koszyk ?
Z dodatkowych informacji moto z 91 roku, nalot 35000 km

Re: Stuki w silniku

: 25 lipca 2019, 03:48
autor: 2007XV1700
Luzy na wałku napędowym od strony silnika plus za niskie obroty ustawione jałowego biegu.

Nie szukaj dziury w całym ;)

Re: Stuki w silniku

: 25 lipca 2019, 05:08
autor: grzegorzk1979
2007XV1700 pisze: 25 lipca 2019, 03:48 Luzy na wałku napędowym od strony silnika plus za niskie obroty ustawione jałowego biegu.

Nie szukaj dziury w całym ;)
No to mnie pocieszyłeś bo myślałem że zawału dostanę :mrgreen:

Re: Stuki w silniku

: 25 lipca 2019, 12:36
autor: 2007XV1700
:nazdrowie:
Tylko że y nie było na mnie jak ci się pięć rozsypie ;)

Re: Stuki w silniku

: 25 lipca 2019, 23:20
autor: grzegorzk1979
kurcze mam inny jeszcze problem :(
Otóż dzisiaj pojawił się stukot na biegach. Mianowicie wrzucam bieg, jadę i jak puszczam rolgaz (bez sprzęgła) to jest takie stuknięcie jak młotkiem w silnik, dodaję gazu cisza, puszczam gaz i stuknięcie i tak na każdym biegu. Dodam, że każdy bieg jak wrzucam to jest takie samo stuknięcie i lekkie szarpnięcie.
Ręce mi opadają, jeszcze dobrze nie zarejestrowałem a już kłopoty :(