Identyfikacja silnika

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: Cpt. Nemo »

Matys pisze:Jeszcze raz zapytam - szyba przednia nie ma wplywu na osiaganie predkosci max?
Przy naszych predkosciach nie specjalnie wielkie, ale...
No wlasnie, nie ma prostej odpowiedzi.
Odpowiednio zrobiona szyba polepszy oplywalnosc powietrza przez co zmniejszy opor i da teoretycznie wzrost predkosci.
Postawiony pionowo ogromny zagiel zwiekszy zawirowania powietrza co podniesie opor i da teoretycznie spadek predkosci.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: -waldi- »

może i ma, ale z szybą 535 to 160km/h i więcej da rade . Dobrze dobrana i ustawiona szyba będzie działała na + jeszcze.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Matys
Posty: 20
Rejestracja: 30 grudnia 2012, 22:13
Motocykl: Yamaha XV 535
Lokalizacja: Puławy
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: Matys »

Witam ponownie,

Jak wiadomo sezon w pełni, a ja z racji posiadania nieszczęsnego silnika 3BR postanowiłem sprawdzić swoje virago na trasie.
I o to zaskoczenie: 4,5l/100km przy predkości przelotowej 120km/h
Max Prędkość: 150 km/h (nie z gorki)

Pisaliście wcześniej, że virago dławione pali więcej, a tu miłe zaskoczenie... W dowodzie 25 kw.... Może ktoś wymieniał wałki bez żadnych zmian w dowodzie?

Czekam na wasze opinie

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: vinny »

Matys pisze:Witam ponownie,

Jak wiadomo sezon w pełni, a ja z racji posiadania nieszczęsnego silnika 3BR postanowiłem sprawdzić swoje virago na trasie.
I o to zaskoczenie: 4,5l/100km przy predkości przelotowej 120km/h
Max Prędkość: 150 km/h (nie z gorki)

Pisaliście wcześniej, że virago dławione pali więcej, a tu miłe zaskoczenie... W dowodzie 25 kw.... Może ktoś wymieniał wałki bez żadnych zmian w dowodzie?

Czekam na wasze opinie

Pozdrawiam
Chyba , ze z gorki i z wiatrem . Nie potrzebujemy nieprawdziwych informacji bo nikomu sie nie przydaja . Zeby uzyskac przelotowa 120km?h to musialbys zapier....c sporo ponad 140 non stop przez miasta i wioski rowniez - to pierwsze klamstwo , dwa jezeli jedziesz nawet po autostradzie 120 km/h to przelotowa masz 110 km , a virago musi wziac od 5-6 litrow wachy .
sorki za angielska klawiatura
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Matys
Posty: 20
Rejestracja: 30 grudnia 2012, 22:13
Motocykl: Yamaha XV 535
Lokalizacja: Puławy
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: Matys »

Przepraszam, zle sie wyrazilem.

Chodzi o to, max 120 km/h przy pustej drodze. wiadomo, że przez wioski i skrzyzowania wolniej.
124 km przejechalem w 1:40 co daje średnią prędkość 74,4 km/h.
To nie są informacje nieprawdziwe, chyba, że mój licznik kłamie (co wykluczylem, bo zmierzylem dokladnie ilość km na Google Maps i sie zgadza z licznikiem)

E:
I zeby bylo jasne po przejechaniu 225 km zatankowalem i weszlo mi dokladnie 10L... mam zdjecia moge udostepnić jesli ktos nie wierzy.
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: kris2k »

Wszystko jest ok. Masz 25kw czyli 34KM. Idzie 150 bo tyle powinna. Spalanie też masz normalne. Moja 46KM najmniej wzięła 4, 2l ale to tempem emeryta nie przekraczając 80km/h. Najwięcej 5, 8 cisnac gierkowka 130-150 non stop.
Jak chcesz ja oddlawic to sprawdź wydechy lub krocce, w zależności na czym jest zablokowana. Bo na pewno nie na walkach.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Odp: Identyfikacja silnika

Post autor: Cpt. Nemo »

kris2k pisze: Jak chcesz ja oddlawic to sprawdź wydechy lub krocce, w zależności na czym jest zablokowana. Bo na pewno nie na walkach.
O, a skąd takie kategoryczne stwierdzenie?

Wysłano via Tapatalk z Androida.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Odp: Identyfikacja silnika

Post autor: kris2k »

Cpt. Nemo pisze:
kris2k pisze: Jak chcesz ja oddlawic to sprawdź wydechy lub krocce, w zależności na czym jest zablokowana. Bo na pewno nie na walkach.
O, a skąd takie kategoryczne stwierdzenie?

Wysłano via Tapatalk z Androida.
Bo po 90r czyli wersje dwuzbiornikowe były dlawione następująco:
27KM na walkach
34KM na wydechu lub na kroccach, te maily oznaczenie 3BR do 1997r, pozniej oznaczenie silnika i vin na ramię się zmieniło. Najczęściej fabrycznie dlawione wychodziły właśnie na kroccach
I wersja 2YL o pełnej mocy 46KM, one nie były fabrycznie dlawione, były za to dlawione już przed sprzedażą przez, głównie niemieckie i szwajcarskie serwisy, i tew większości były dlawione na wydechu.
Oczywiscie tyczy się to wersji europejskiej, bo z tego co wiem wersja usa najmocniejszą miała 44KM poprzez zastosowanie układu recyrkulacji spalin co było podyktowane ichniejszymi normami. Oznaczenia też miały inne.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: Cpt. Nemo »

OK, moje watpliwosci wynikaly z tego ze nie spojrzalem na rok produkcji.
Bo starsze czyli te od ok. 1988 z atrapa zamiast gornego zbiornika czesto bywaly dlawione na wszystkim i potem oddlawiane zazwyczaj poprzez usuniecie kryz na dolocie i wydechu oraz ewentualnie wymiana dysz w gaznikach na standardowe - one chodza spoko 140 a czasem i do 150 za to pala od 6 do 7,5 l/100 z tym ze mowie o dynamicznej jezdzie bo wlokac sie mozna zejsc do 4,5 l/100km
Wiecej bede wiedzial jak dobiore sie do walkow i pomierze wysokosc krzywek.
Na marginesie mam takie pytanie bo zapomnialem sprawdzic. Czy przez otwor do ustawiania zaworow przedniego ceylindra / ten najlatwiej dostepny / jest mozliwosc zmierzenia krzywki ? i jaka jest roznica w wymiarach krzywki z dlawieniem i krzywki z pelna moca ?
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 517
Rejestracja: 08 stycznia 2011, 17:43
Motocykl: V-Star1100 Silverado
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: Kojak »

Różnie to jest z tymi silnikami i osiągami na dławionych i niedławionych.Jednym 3BR idą 150km/h a innym 2YL po 120km/h

Ja mam 2YL i w chwili kupna była zdławiona na wydechach ( niemiecka robota ) o czym ani ja ani sprzedający nie wiedzieliśmy.

Zdławiona szła 160km/h a podczas wypadu nad morze ( bez plecaczka ) minimalne spalanie 4.2l osiągnąłem przy prędkościach ok 120-130km/h.Przy jeździe ok 80-90 km/h spalała jakieś 4.5-4.7 l/100km.Wyraźnie silnik lubi wyższe obroty o czym też była mowa na forum.W mieście jako zdławiona spalała 5-5.5l/100km

Teraz mam ją oddławioną i motocykl całkiem inaczej jedzie,niby tylko ok 12KM więcej ale czuć różnicę.Prędkości max nie sprawdzałem ( i raczej nie będę sprawdzał ) ale inaczej się zbiera i ciągnie spod świateł,na 2-gim biegu 85-90km/h a dławiona na 3-ce szła 90 km/h.
Spalanie po oddławieniu w mieście wzrosło do 5.6-6 l/100km ale to pewnie dlatego że mocniejsza bardziej kusi żeby dynamiczniej ruszać ze skrzyżowania.A na trasie w tegoroczny weekend majowy przy dwóch osobach ze sporym bagażem i prędkościach w granicach 80-100km/k minimalne spalanie wyszło 4,7 l/100km.
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r :D

288 kg szczęścia :D ...to nie prawda że miłości nie można kupić za pieniądze :D
Awatar użytkownika
sylwiano
Posty: 123
Rejestracja: 12 maja 2013, 21:14
Motocykl: XV-750 ZZR-1200
Lokalizacja: Okolice Łasku, Pabianic
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: sylwiano »

Może mi ktoś powie jaka jest moc silnika w 750 z grudnia 90r. Numery ramy i silnika są takie same oznaczenie 3AL. Pod osłoną akumulatora znalazłem MODEL CODE 3JL-2179V-21. Licznik jest w milach. W dowodzie mam wpisane 31kw. Nigdy nie testowałem ile pojedzie najwięcej jechałem 140km/h.
Awatar użytkownika
truckmaniac
Posty: 180
Rejestracja: 24 września 2014, 15:07
Motocykl: yamaha xv535 virago
Lokalizacja: Roverchiara (VR)
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: truckmaniac »

Ja wczoraj lekko sie zdrażniłem. Nie zwróciłem wcześniej na to uwagi ( :oops: ), ale w dowodzie mam 20 kW. Nie dawało mi jednak spokoju, że coś za dobrze się zbiera. Pogrzebałem, polukałem i jest 3BT (34kW) Uff... :mrgreen:
litek5
Posty: 14
Rejestracja: 19 marca 2015, 09:00
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: litek5 »

Jestem na etapie zakupu 535, i interesuje mnie ile km ma virago, które spodobało mi się i ma taki VIN: JYAVJ011000012457. Czy jest to wersja zdławiona, czy ma moc 34kW / 44kM , czyli pełną. I co więcej można powiedzieć o tym motocyklu znając ten konkretny nr ? Wiem, że 2-3 strony wcześniej była lista, ale jeszcze niezbyt się rozeznaję w tym, dlatego proszę o pomoc.
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: osman1971 »

Poczytałem tutaj o możliwości dławienia silnika i kurde zastanawiam się czy ja też przypadkiem nie mam coś przytkane,zdławione? mam rocznik 1997 wersja 2YL z Niemiec, ale z dowodu rej wynika że jest 42 KM a nie 46. nie próbowałem prędkości na maxa,latam sam i te 125km/h to już taki dość spory wysiłek dla virki. Czy to mogą być kryzy w kolankach wydechu,czy raczej coś w gaźnikach szukać?
KAHER
Posty: 3
Rejestracja: 16 lipca 2015, 12:31
Motocykl: Yamaha XV750-3AL1991
Wiek: 63
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: KAHER »

Witam, powrócę do tematu zapytania, jakie złożył Sylwiano nt. danych silnika 3AL z układem recylkulacji spalin (wg. norm w USA) U mnie jest włożony do XV750 z 1991r. Motorek przywędrował za oceanu przez Holandię. Nr VIN to: JYA3ALE08LA014081, a na silniku 3AL 014081. Panienka w komunikacji wpisała do dowodu w poz. P2. 45kw mocy. To sporo jakieś 60 KM, ale wiem że w USA silniki były wkładane o takiej mocy. Czy to możliwe? Jakieś wiarygodne źródło sprawdzenia?
Dzięki KAHER :)
chips
Posty: 88
Rejestracja: 15 października 2016, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago 750
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: chips »

Odświeżę temat, spotkał się ktoś z silnikiem 750 o kodzie 4GK? Jaką ma moc, bo w dowodzie mam 31 KW, ale silnika o tym kodzie nie mogę znaleźć w żadnym katalogu
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: tylust »

4GK wiem tylko tyle, że to wersja na Szwajcarię, Austrię. Znalazłem kilka i faktycznie wartość 31 kW się powtarza
Tomek
chips
Posty: 88
Rejestracja: 15 października 2016, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago 750
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: chips »

Moto faktycznie ze Szwajcarii przyjechało, ale albo go odblokował handlarz, który go przytargał, albo Szwajcarzy oszukują. Moto ładnie się zbiera, v max nie sprawdzałem, ale 165 poszedł i dalej przyspieszał, ale niestety musiałem hamować.
chips
Posty: 88
Rejestracja: 15 października 2016, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago 750
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: chips »

Wysłałem zapytanie do YAMAHY i otrzymałem taką odpowiedź:

Witam

Potwierdzam, że Pański motocykl opuścił fabrykę z mocą = 31 kW.

Jedyna różnicą pomiędzy wersją 31 i 40 kW, jaką udało nam się namierzyć, jest tłumik.



Pozdrawiam

Dział Techniczny

Yamaha Polska

I teraz mam pytanie, gdzie szukać dławików, w kolektorze, czy może w puszce?
Awatar użytkownika
aurumcantus
Posty: 198
Rejestracja: 18 października 2012, 14:27
Motocykl: TDM 900
Lokalizacja: Sochaczew
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: aurumcantus »

chips pisze: 165 poszedł i dalej przyspieszał, ale niestety musiałem hamować.
Ja bym nie szukał dziury tylko pytował. Mój brat ma 750 rocznik 92, w dowodzie jest 31 albo 34 kw nie pamiętam, zbiera się przyzwoicie jeśli można to tak nazwać. Ja mam 700tkę na hitahi i odnoszę wrażenie, że moja pomimo mniejszej pojemnosci jest bardziej dynamiczna ale ponoć te typy tak mają. Swoja jechałem vmax 170 - więcej się nie odważyłem i nie pamiętam czy dało rade wycisnać więcej czy nie. 750tka mojego brata poszła z luzem 160 w dniu zakupu, na szybciej nie było warunków także można domniemywać, że moto masz od dławione.
Obrazek
ODPOWIEDZ