Strona 2 z 2

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 03 lipca 2012, 17:46
autor: 2007XV1700
To jak jest na dzień dzisiejszy z kompletami naprawczymi do "nowego" typu (oba tłoczki po tej samej stronie)?
są dostępne aftermarket czy nadal tylko w aso? od czego jeszcze będą pasować? 250, 535?

EDIT: info z autoryzowanego serwisu Yamaha
Część nieprodukowana
Stan magazynowy 0 (zero)

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 23 lipca 2012, 16:37
autor: Garinol
U mnie też pojawił się problem. Z tłoczka wylewa się płyn hamulcowy. W okolicznych sklepach nie mają części, ani zestawów naprawczych. Też usłyszałem właśnie, iż są to części nieprodukowane. Widocznie rocznik 1990 jest już stary... Wiecie może od czego można by próbować dopasować? Nim w celu poszukiwania oringów udam się do Agromy ( u mnie są dwie nawet), wolałbym się zapytać was nim spróbuję tego wyjścia ostatecznego. Może z innych motorów coś pasuje.

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 23 lipca 2012, 19:57
autor: 2007XV1700
w ciągu (myślę) tygodnia przyjdą do mnie 2 komplety naprawcze od Yamaha Seca II
wygląda na to, że zaciski są te same. przyjdą to dam Ci znać czy pasują i z czym to się je.

Peace.

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 08 sierpnia 2012, 21:36
autor: Garinol
Ostatecznie poradziłem sobie z problemem udając się z wydobytymi z moto uszczelkami do dobrze wyposażonego sklepu motoryzacyjnego. Sprzedawca wynalazł bardzo podobną uszczelkę, która znajdowała się w komplecie naprawczym zacisków do jakiejś osobówki ( zapomniałem zapytać jakiej). Zestaw kosztował 20 zł i pasowały z niego jeszcze dwie gumki nakładane na ruchomą część zacisku. Nie udało się dobrać jedynie gumowej osłony zewnętrznej tłoczka.

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 28 sierpnia 2012, 16:43
autor: 2007XV1700
Potwierdzam, ten zestaw naprawczy tłoczków od Yamaha Seca II pasuje do nowego typu zacisków

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 28 sierpnia 2012, 16:56
autor: vidharr
To i ja się podepnę żeby nie robić burdlu na forum ;)

Zabrałem się za wymianę klocków hamlucowych, jak zobaczyłem w jakim stanie jest tłoczek i uszczelki to się załamałem.
Tłoczek jakoś wyczyściłem i jest cacy, ale mam problem z uszczelkami.
XV 535 rocznik 89, wersja USA. W sklepach nigdzie nie mają zestawów naprawczych. Tylko firmowy serwis Yamahy i to na zamówienie. Koszt oryginału 130-150pln za dwie gumki ;/

Pytanie do posiadaczy 535 - czy ktoś próbował dosztukować uszczelki albo zna wymiary uszczelek (oczywiście w katalogach nie podają wymiarów tylko jaki model i który rocznik ;/)
Jakby ktoś miał wymiary tych uszczelek to w rzeszowie jest sklep oring gdzie mają tysiące różnych uszczelek (idę jutro przymierzać).

Ewentualnie czy ktoś próbował z jakiegoś innego motocykla podpasować uszczelki. Przeglądając zestawy naprawcze na larssonie "na oko" pasowały by m.in. od Hondy Shadow czy Kawy - i cena wszystkich jest do 80pln.

Jakieś pomysły/sugestie/porady? Moto od soboty unieruchomiony ;/ ;(

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 29 sierpnia 2012, 07:32
autor: ogonos
Nie wiem jaki masz hamulec w swojej, ale jak ja kupowałem, to w skład zestawu naprawczego Yamahy (2GV-W0047-00) wchodzą uszczelki o wymiarach:

1. Średnica zewnętrzna 54mm, szerokość 3mm, grubość 3 mm.
2. Średnica zewnętrzna 54mm, szerokość 2mm, grubość 2 mm, na całej wewnętrznej krawędzi rowek (nie wiedziałem jak go pomierzyć)

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 29 sierpnia 2012, 11:36
autor: vidharr
ogonos - dzieki! ide zaraz do sklepu to już wiem mniej więcej co w pierwszej kolejności mierzyć.

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 29 sierpnia 2012, 14:34
autor: vidharr
U mnie trochę inaczej wyglądają średnice.

1) zewnętrzna ma 48-49mm (średnica tłoczka to 45.5-45mm)
2) średnica 48-49mm i grubość 2x2

Na razie dopadłem jedną uszczelkę z fiata uno 1.3disel z 75 roku - pasuje jak ulał i tłoczek mocno trzyma, a na zewnątrz mam zwykły oring 46x2.6mm. Właśnie idę zakładać i sprawdzę jak to wszystko trzyma i czy nie puści płynu. Będę informował o postępach ;)


A znalazłem jeszcze na allegro kolesia który ma dziesiątki oringów w dowolnych kształtach i wymiarach (z kwadratowymi włącznie). Jeśli mój zestaw się sprawdzi to koszt wymiany uszczelniaczy będzie wynosił 11.50 a nie 150pln :)

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 20 lutego 2014, 23:27
autor: Paweł L.
No i ja też stanąłem przed koniecznością wymiany uszczelniaczy tłoczków. Już dawno korciło mnie, żeby zajrzeć do hamulców przednich. Klocki przed kupnem były wymienione w serwisie przez poprzedniego właściciela, więc w sezonie nie chciało mi się niczego rozkręcać. Hamulce jednak działały wg mnie trochę słabo, dlatego zabrałem się za nie. Ogólnie rzecz biorąc po rozbiórce nie jest źle. Tłoczki nie są skatowane, a powierzchnie w zaciskach są również w porządku. Było jednak trochę syfu, który należało usunąć.
I teraz ponowię pytanie: gdzie kupić uszczelniacze tłoczków? Skoro mam już rozłożone hamulce, to warto by je wymienić dla świętego spokoju.

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 21 lutego 2014, 12:00
autor: 2007XV1700
Paweł L. pisze:I teraz ponowię pytanie: gdzie kupić uszczelniacze tłoczków? Skoro mam już rozłożone hamulce, to warto by je wymienić dla świętego spokoju.
do którego typu zacisków?

ten
Seca II

czy ten?
42H-25810-01-00

do pierwszego są do drugiego trzeba szukać

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 21 lutego 2014, 18:09
autor: Paweł L.
Ten drugi - dwutłoczkowy do rocznika 96 ze średnicami tłoczków 30 i 33mm.
Znalazłem coś takiego na Allegro. Niby Made in Japan:
Przechwytywanie w trybie pełnoekranowym 2014-02-21 180243.bmp.jpg
Cena 125 zeta. W opisie aukcji jest napisane, że są przeznaczone do roczników 92-94. Trochę to dziwne, bo od 94 roku był tzw. poprawiony model o symbolu 4PW, więc jest różnica w hamulcach stosunku do modeli wcześniejszych.

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 21 lutego 2014, 18:32
autor: grzała
ja do swej Suzi szukałem po rozmiarze tłoczka i 30 mm dobrałem chyba od hondy civic tył (nie pamietam) 12zł za jeden tłoczek, zestaw firmy http://www.seinsa.es/ , niestety tylko samochodówkę robią, dobry sklep motoryzacyjny powinien mieć na miejscu

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 22 lutego 2014, 12:11
autor: Paweł L.
Sprzedający z Allegro przysłał mi wiadomość, że te uszczelki, które są na zdjęciu w moim poście powyżej nie pasują, ponieważ wszystkie mają taką samą średnicę. Został mi tylko serwis. Za oryginały trzeba dać 210zł/komplet. Facet w serwisie mówił, że czas czasami dysponują zamiennikami za 150zł/komplet, ale w takim wypadku lepiej już dołożyć i kupić oryginalne. Plusem serwisu jest to, że po numerze ramy znajdują co trzeba i nie ma możliwości, że coś nie będzie pasować.

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 22 lutego 2014, 13:31
autor: grzała
Paweł L tutaj masz dobrane,
zestaw 33mm: http://www.seinsa.es/ref/6724/3
zestaw 30mm: http://www.seinsa.es/ref/3570/3
niestety problem jest z osłoną przeciwpyłową - raczej nie będzie pasować, ale jak stara jest ok to można wykorzystać

u mnie w sklepie motoryzacyjnym jeden taki zestaw kosztuje około 12 zł, Ty potrzebujesz 4 sztuki, czyli za 50zł masz komplet samych uszczelniaczy, jakaś opcja to jest

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 28 lutego 2014, 22:10
autor: Paweł L.
Nie jest źle. Serwis potraktował mnie ulgowo. Miało być 210 zł za uszczelniacze na obie strony, a ostatecznie zapłaciłem 190 zł. W komplecie jest również smar montażowy.
Poniżej zdjęcie z symbolem fabrycznym - może komuś się przyda:
IMG_0106.JPG

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 09 czerwca 2017, 05:44
autor: Kall
A ta Yamaha Seca II to który rocznik i jaka pojemność? Czy bez różnicy?

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 09 czerwca 2017, 23:32
autor: 2007XV1700
Wszysto jedno. Ale dla porównania popatrz po zdjeciach z rocznika

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 10 czerwca 2017, 10:15
autor: Kall
Dzięki za info. Rozumiem, że to się sprawdziło?

Re: Uszczelniacze w zaciskach

: 11 czerwca 2017, 00:42
autor: 2007XV1700
Ja na takich jeżdżę :)