Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce Temat rozwiązany

Tematy związane z układem hamulcowym
Reaper
Status: Offline

Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: Reaper » 29 czerwca 2012, 15:24

Witam. Mam problem z przednimi hamulcami w mojej virago 750. Początkowo po przejechaniu paru kilometrów i kilku użyciach hamulce zapowietrzały się, uznałem że to wina przewodów i wymieniłem je na przewody goodridge. Po tygodniu hamulce znowu się zapowietrzyły, odpowietrzyłem je było wszystko dobrze aż znowu hamulce zapowietrzyły się, zostawiłem je tak na około 3 dni bez odpowietrzania dzisiaj przychodzę a hamulce w porządku. Co może być tego przyczyną? Czasami jeżdżę cały dzień dużo razy używam hamulca i jest ok a czasem wyjadę na parę kilometrów i po chwili kamień na klamce. Kiedy odpowietrzam czasami pojawi się troszkę powietrza a następnym razem w płynie nie widać żadnych oznak powietrza w układzie.

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3878
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: leszekk » 29 czerwca 2012, 17:03

Rozumiem, że przy wymianie przewodów wymieniłeś także płyn?
Jak bardzo masz zużyte tarcze i klocki?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Reaper
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: Reaper » 29 czerwca 2012, 20:29

Oczywiście płyn wymieniony, tarcze w stanie db a klocki wymienione ze 2 miesiące temu więc nówki sztuki.

podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: podbiel » 29 czerwca 2012, 21:27

pompę bym obstawiał

Reaper
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: Reaper » 30 czerwca 2012, 00:54

No właśnie pompę rozkręciłem i przeczyściłem i daje ciśnienie jak powinna, zaciski tak samo rozkręcone i przeczyszczone nie mam pomysłu co może być nie tak.

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4705
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: toooomelo » 30 czerwca 2012, 18:42

Reaper pisze:... a czasem wyjadę na parę kilometrów i po chwili kamień na klamce.

Ja czegoś nie rozumiem... Co u Ciebie oznacza słowo "kamień" (ten na klamce)?
Bo u mnie kamień oznacza coś twardego. A jak hamulce są twarde, to chyba dobrze.
Gdyby hamulce były zapowietrzone, to na klamce byłoby miękko. A miękki to kamień nie jest :wink:
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3878
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: leszekk » 30 czerwca 2012, 19:14

No właśnie koledze chodzi o to, że raz ma hamulec który łapie na twardo a czasem ma takie wrażenie, że na na kamień a na świeże g... trafił
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Reaper
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: Reaper » 30 czerwca 2012, 20:16

Z tym kamieniem chodzi mi że klamka jest tak twarda że nawet na milimetr nie mogę jej wcisnąć a zaciski są zaciśnięte i motocykl sam hamuje.

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4705
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: toooomelo » 30 czerwca 2012, 22:16

Reaper pisze:... klamka jest tak twarda że nawet na milimetr nie mogę jej wcisnąć a zaciski są zaciśnięte i motocykl sam hamuje.

Więc wydaje mi się, że to nie jest efekt zapowietrzenia układu hamulcowego, tylko czegoś innego.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Reaper
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: Reaper » 30 czerwca 2012, 22:44

Przed wymianą przewodów kiedy klamka tak twardniała odkręcałem odpowietrzniki i wraz z płynem wydostawało się powietrze więc uznałem że twarda klamka jest oznaką zapowietrzonych hamulców.

Zaciski rozkręcałem i czyściłem dwa razy, pompę tak samo rozkręciłem i czyściłem. Pompa daje ciśnienie jak powinna, zaciski tak samo wydają się w porządku.

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4705
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce  Temat rozwiązany

Post autor: toooomelo » 30 czerwca 2012, 23:06

Reaper pisze:... uznałem że twarda klamka jest oznaką zapowietrzonych hamulców...

Skutek zapowietrzenia układu hamulcowego jest wręcz odwrotny - klamka (w samochodzie pedał hamulca) jest miękki. Im więcej powietrza w układzie, tym bardziej miękki. Do tego stopnia, że pierwsze naciśnięcie może zejść do końca, w następnym wyczujesz opór, a dopiero po kilku naciśnięciach zacznie hamować.
Jeżeli u Ciebie klamka za pierwszym naciśnięciem jest twarda jak kamień, a hamulce niemal same hamują, to na pewno nie są zapowietrzone. To coś innego.
Może masz za dużo płynu hamulcowego?
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: podbiel » 01 lipca 2012, 08:26

Że pompa daje ciśnienie to o niczym nie świadczy. Ona może blokować powrót płynu do zbiorniczka.

Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 27
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: Flower » 01 lipca 2012, 15:46

toooomelo pisze:
Reaper pisze:... uznałem że twarda klamka jest oznaką zapowietrzonych hamulców...

Skutek zapowietrzenia układu hamulcowego jest wręcz odwrotny - klamka (w samochodzie pedał hamulca) jest miękki. Im więcej powietrza w układzie, tym bardziej miękki. Do tego stopnia, że pierwsze naciśnięcie może zejść do końca, w następnym wyczujesz opór, a dopiero po kilku naciśnięciach zacznie hamować.
Jeżeli u Ciebie klamka za pierwszym naciśnięciem jest twarda jak kamień, a hamulce niemal same hamują, to na pewno nie są zapowietrzone. To coś innego.
Może masz za dużo płynu hamulcowego?

Tak jak pisze toooomelo klamka byłaby miękka przy zapowietrzaniu. Co prawda nie wiem jak w 750, ale w 535 nie może być za dużo płynu hamulcowego, co pozwala mi wnioskować, że w 750 też. Na zbiorniczku masz podaną tylko wartość minimalną.
podbiel pisze:Że pompa daje ciśnienie to o niczym nie świadczy. Ona może blokować powrót płynu do zbiorniczka.


Ja raczej tym bym się kierował, sprawdzeniem powrotu.

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.

podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: podbiel » 01 lipca 2012, 17:49

A jeszcze tak mi przyszło do głowy żeby sprawdzić luz na klamce.

Reaper
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: Reaper » 01 lipca 2012, 17:58

Ilość płynu jest dobra tak jak kolega Flower napisał na zbiorniczku jest tylko ilość minimalna. Na klamce jest trochę luzu wydaje mi się że jest ok. Ma ktoś pomysł jak można by sprawdzić czy płyn wraca do zbiorniczka?

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: -waldi- » 01 lipca 2012, 20:43

jak puszczasz klamkę to małą dziurką wraca płyn - zobacz czy masz ją drożną
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Reaper
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: Reaper » 05 lipca 2012, 13:49

Sprawdziłem drożną tego kanalika i płyn wraca jak powinien.

Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 975
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 30
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: ZWIERZAK » 05 lipca 2012, 15:13

Piszesz że zdarza się że klamka jest twarda i niemal nie da się jej przycisnąć, może, tak jak już ktoś wcześniej pisał, masz za mały luz na klamce, hamulce hamują niemal non stop, wskutek czego płyn się grzeje mocno, a objawem zbyt wysokiej temp płynu h-cowego jest właśnie gumowy hamulec.
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"

Reaper
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: Reaper » 08 lipca 2012, 16:27

Luz na klamce jest odpowiedni. Nie mam już pomysłów co może być nie tak z tymi hamulcami.

ooocet
Posty: 1
Rejestracja: 22 marca 2018, 19:29
Motocykl: Virago 1100
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: ooocet » 03 kwietnia 2018, 17:09

Jak zakonczyla sie historia z hamulcami bo mam dokladniebto samo. Twarda dzwignie od hamulca zablokowane kolo jak odpowietrze to kolo sie ruszy ale jak nacisne kilka razy dzwignie to znow blokada

Awatar użytkownika
Wesoly
Posty: 1479
Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
Motocykl: FAT BOB
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Zapowietrzające i odpiwietrzające się hamulce

Post autor: Wesoly » 03 kwietnia 2018, 20:59

Może tu znajdziesz odpowiedź :wink:
http://www.virago.com.pl/viewforum.php?f=7
Jacek

ODPOWIEDZ