modyfikacja hamulców xv 1100

Tematy związane z układem hamulcowym
Awatar użytkownika
maciekdiy
Posty: 134
Rejestracja: 04 czerwca 2011, 20:38
Motocykl: xv 750 se bober
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 29
Kontakt:
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: maciekdiy » 23 października 2012, 21:13

HaCaT przerabiania się nie bój wystarczy adapter i wszystko będzie pasować. Tak jak na przykład tu: http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=1 ... 9&start=40

Awatar użytkownika
Robhaal
Posty: 113
Rejestracja: 06 maja 2011, 22:51
Motocykl: Nareszcie jest XV750
Lokalizacja: Pruszcz Gd i okolice
Wiek: 45
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: Robhaal » 23 października 2012, 21:31

z reguły jeśli hamulce w naszych maszynach nie spisują się należycie winą jest zły ich stan techniczny.
w przypadku układu z podwójną tarczą (jak np w Virago) siła hamowania koła przedniego jest wystarczająca.
to właśnie brak modulacji i możliwości zablokowania przedniego koła "z wyczuciem" powoduje wrażenie słabego hamulca.
100% prawda.
Dodam od siebie jeszcze, że przewody w stalowym oplocie poprawiają dozowalność, a przy dobrych klockach spokojnie można zablokować koło. Raz sprawdzałem więcej nie mi nie potrzeba.
A i fajne są sprężyny progresywne z przodu bo motocykl nie nurkuje i odważniej można sobie z hamulcami poczynać.
Czterdzieści lat minęło jak jeden dzień...

Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 672
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: terenia
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: HaCaT » 19 stycznia 2013, 13:46

odświeżam temat i od razu pytam, czy zaciski z xv 750/1100 z 98 r. będą pasowały do xv 1000/1100 z 85/86 r.? czy tarcze są jednakowej wielkości i czy to jest ta sama pompa hamulcowa :?:

Awatar użytkownika
joozek
Posty: 1858
Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
Motocykl: virago xv 750 1993
Lokalizacja: LUBIN
Wiek: 53
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: joozek » 19 stycznia 2013, 15:09

Z tego co wiem uchwyty zacisków przy goleniach powinny być takie same, ale tarcza hamulcowa z roczników po 94 (felga szprychowana) jest większa - 282 mm, przy 267 mm w starszych rocznikach. Otwór wewnętrzny - montażowy tarczy ten sam. Pompa hamulcowa jest też inna, chyba większy przekrój od 1992 roku. Jeżeli więc chciałbyś wymienić zaciski z klockami (też inne) to razem z tarczami i pompą. Nie jestem jednak na 100% pewny, czy tylko to wystarczy zrobić. Może ktoś to zrobił i wie :idea:
Józek Obrazek

goral
Posty: 379
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 39
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: goral » 16 lutego 2013, 23:14

Dzisiaj zakladalem zaciski z yamahy r6 szare jeżeli dam radę dostać je za w miarę normalna cenę wraz z pompką , za około tydzień będę miał hamulce!!! Pasują bez problemu ruznica jest pomiędzy szerokością srub mocujacych zacisk do golenia ok 2 milimetrow . Tarcze zostaną z 1100 nacinane pompa to r6 przewody stalowe . Po dyskusji z mechanikiem hamulce powinny być niezłe . Majster podpuszcza mnie na wymianę przodu na cały z R6 :-)) wtedy będzie nieźle zapinkalac hamowac i prowadzić się będzie inaczej !! Narazie pozostane przy hamulcach . Potem zobaczymy:-))
Ostatnio zmieniony 18 lutego 2013, 20:18 przez goral, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 50
Kontakt:
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: Raider » 17 lutego 2013, 02:56

Hmm... Moje Virago 1100 hamowało jak głupie (seryjne hamulce), nie musiałem myśleć nawet o oplocie. za to mój obecny motocykl choć też ma świetne hamulce, to i tak nie jest w stanie wyhamować samym przodem (za duża masa jak na tak cienką oponę ) dlatego muszę się od nowa uczyć hamować - przodem na full i lekko tyłem, żeby choć trochę zdjąć mu ciężaru z samego przod.
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek

Awatar użytkownika
Robhaal
Posty: 113
Rejestracja: 06 maja 2011, 22:51
Motocykl: Nareszcie jest XV750
Lokalizacja: Pruszcz Gd i okolice
Wiek: 45
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: Robhaal » 19 lutego 2013, 11:01

goral pisze:Dzisiaj zakladalem zaciski z yamahy r6 szare jeżeli dam radę dostać je za w miarę normalna cenę wraz z pompką , za około tydzień będę miał hamulce!
Znaczy się Kolega goral bierze się do stuntu. :rock:
Na początek stoppie przy hamowaniu jednym palcem. :bravo:
Czterdzieści lat minęło jak jeden dzień...

Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: e_gregor » 03 marca 2013, 21:25

Robhaal pisze:
goral pisze:Dzisiaj zakladalem zaciski z yamahy r6 szare jeżeli dam radę dostać je za w miarę normalna cenę wraz z pompką , za około tydzień będę miał hamulce!
Znaczy się Kolega goral bierze się do stuntu. :rock:
Na początek stoppie przy hamowaniu jednym palcem. :bravo:
Raczej drift (w kierunku gleby) na przednim kole bo Virka zbyt chętna do stoppie nie jest...
Głupota to największa choroba cywilizacyjna

goral
Posty: 379
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 39
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: goral » 10 marca 2013, 22:21

Będzie niestabilna przy hamowaniu to cały przodek wymienię i musi być ok!!Hamulce żeby w motorze 1,1nie działały tak jak powinny to hu.. nie hamulce . Pozdrawiam i odezwę się jak poprzerabiam :D

Awatar użytkownika
joozek
Posty: 1858
Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
Motocykl: virago xv 750 1993
Lokalizacja: LUBIN
Wiek: 53
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: joozek » 10 marca 2013, 22:40

Kiedyś myślałem też o takim zabiegu, ale ... skoro wymyślił już ktoś to przede mną, mądrzejszy (czytaj skośno-oki) i działało, to ... zadałem sobie pytanie dlaczego ... dlaczego sprawność hamulców jest nie zadowalająca. Rok temu kupiłem nowe tarcze i klocki, a sprawność znacząco nie poprawiła się.
Więc zabrałem się do roboty, całkowity demontaż. Na pierwszy rzut oka wszystkie elementy dobre ... najpierw zaciski hamulcowe ... nowy zestaw naprawczy uszczelniaczy i polerowanie tłoczków ... potem pompa hamulcowa ... nowy zestaw naprawczy, a na koniec nowe przewody hamulcowe w oplocie. Oczywiście do tego nowy płyn hamulcowy i ... hamulce jak trzeba ... brzytwa. Co do tylnego ... wystarczyło czyszczenie i regulacja.
Polecam
Zanim zaczniesz wszystko wymieniać ... pomyśl czy to się opłaca finansowo ... nowych nie zakładasz ... więc :?:
Józek Obrazek

goral
Posty: 379
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 39
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: goral » 10 marca 2013, 22:53

Klocki nowe zaciski działają ok pompa dobra na 100 , przewody w oplocie odpowietrzone bardzo dobrze . Nadal mi nie odpowiada hamulec.

Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: e_gregor » 11 marca 2013, 09:45

Virago to chopper i ma taka a nie inną geometrię przodu żeby wyglądała a nie dobrze jeździła. Niestety. Ktoś chce lepsze hamulce to musi zmienić motocykl na inny. Ja u siebie nie mam problemów z zablokowaniem przedniego koła więc te hamulce są wystarczające. Limitem jest przyczepność przedniego koła ograniczona szerokością opony i dużym kątem główki ramy. Z resztą wydaje mi się (niech mnie ktoś poprawi jeśli jestem w błędzie) Virago jak na choppery i cruisery to nie hamuje w cale tak źle...
Głupota to największa choroba cywilizacyjna

Awatar użytkownika
ALBINERO
Posty: 1089
Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
Motocykl: Yamaha Virago XV1000
Lokalizacja: Wrocław/UK
Wiek: 52
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: ALBINERO » 12 marca 2013, 13:40

Ja też nie jestem zadowolony z przedniego hamulca , nowe klocki , uszczelniacze , płyn a dźwignia hamulca twarda .

Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: e_gregor » 12 marca 2013, 14:47

Nie wiem czy to nie wina pompy. Koleś miał identyczną Virago jak moja, zrobiliśmy u niego gruntowny przegląd zacisków z wymiana uszczelniaczy, nowe klocki, nowy płyn. Klamka niesamowicie twarda i hamulce mocno przeciętne. Choć dało się zablokować koło to jednak wymagało to dużej siły na klamce. W mojej klamka chodzi mięciutko i zablokowanie kola to nie problem. Przewody fabryczne, żadnych oplotów - w mojej jak i tej byłej kumpla.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna

Awatar użytkownika
ALBINERO
Posty: 1089
Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
Motocykl: Yamaha Virago XV1000
Lokalizacja: Wrocław/UK
Wiek: 52
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: ALBINERO » 12 marca 2013, 18:38

Pójdę w tym kierunku Thx.

goral
Posty: 379
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 39
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: goral » 02 maja 2013, 23:32

Panowie wymieniłem pompę na z yamahy r 6 teraz mogę powiedzieć że mam hamulce . Razem z pompą dostała klamki regulowane z r6 oprócz tego że lepiej działa to są ustawiane w 6 położeniach i masz pewniejszy uchwyt!!

Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: e_gregor » 03 maja 2013, 13:40

A powiedz mi czy teraz z tą pompą z R6 (zapewne bardziej wydajną) zablokowanie przedniego koła nie jest zbyt łatwe? Pytam bo ja na samo działanie hamulców w swojej XV700 za bardzo nie narzekam natomiast regulacja klamki by się przydała...
Głupota to największa choroba cywilizacyjna

Awatar użytkownika
ALBINERO
Posty: 1089
Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
Motocykl: Yamaha Virago XV1000
Lokalizacja: Wrocław/UK
Wiek: 52
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: ALBINERO » 04 maja 2013, 00:13

Pompa hamulca w oryginale jest razem ze zbiornikiem płynu hamulcowego , a jak wygląda to w R6 bo wydaje mi się że jest osobno. Wrzuć jakieś fotki jak to wygląda na moto .

goral
Posty: 379
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 39
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: goral » 06 maja 2013, 00:21

Tak pojemnik na płyn jest osobno . Razem z pompą zamontowałem regulowane klamki i można je ustawić tak abyś nie dał rady zablokować koła. Poskładam moto do reszty porobię wtedy zdjęcia.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4090
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: 2007XV1700 » 07 maja 2013, 03:08

a jaki jest sens ustawienia hamulca bez możliwości zablokowania koła?!

goral
Posty: 379
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 39
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: goral » 20 maja 2013, 15:49

Po prostu mogę ustawić jak chcę i popróbować jak co działa i dać mocniej po heblach i tyle . Regulacja jest po to że możesz ubrać cienkie lub grube rękawice i ustawić sobie klamkę jak mi wygodniej. A hamulce ustawisz żeby mocno brały przy manetce lub w połowie jak ci pasuje.Ja mam grube manetki i na oryginalnych klamkach i w grubych rękawiczkach żle się hamowało.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4090
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: 2007XV1700 » 20 maja 2013, 16:13

można bawić się w nastawne klamki ale nie jeśli mają maskować niesprawne układy.
prawidłowo funkcjonujący układ hamulcowy nie wymaga regulacji i tak został zaprojektowany przez małe japońskie rączki :D
nadal upieram się, że hamulec ma działać tak aby był hamulcem a nie spowalniaczem, masz mieć możliwość zablokowania koła a to czy to się dzieje w połowie skoku czy przy klamce to już kwestia wyczucia.

każdy kto ma narzeka na słabe hamulce w Virago powinien zrobić pełny serwis układu hamulcowego,
na początek zawsze można założyć nowe klocki, odtłuścić tarcze, zmienić płyn i odpowietrzyć.

.Peace

Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: e_gregor » 27 maja 2013, 11:25

Ale ja bym chciał regulację dla wygody. Mam inną kierownicę niż przewidziała fabryka, inne manetki i chciałbym mieć klamkę bliżej niż przewidziała fabryka żeby jeździło mi się wygodniej z dwoma palcami na niej. Używanie regulacji klamki do ustawienia tak aby było to spowalniacz nie blokujący koła to jakieś nieporozumienie. Przecież moment uślizgu przedniej gumy zależy od nawierzchni, temperatury itp.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna

goral
Posty: 379
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
Lokalizacja: Meszna/Irlandia
Wiek: 39
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: goral » 16 września 2013, 17:20

Już ze4 miesiące latam z ta pompą od r6 i klamkami regulowanymi . Kolo możesz zablokować bez większego problemu jeśli chcesz . a klamki regulowane to są po to aby dać sobie klamkę dalej lub bliżej manetki , czyli jaki ktoś ma zasięg palców tak ustawia. Proszę czytać ze zrozumieniem !

riczi3
Posty: 36
Rejestracja: 29 września 2014, 15:48
Motocykl: YAMAHA XV 125 i 1100
Lokalizacja: Gdynia i okolice
Wiek: 47
Status: Offline

Re: modyfikacja hamulców xv 1100

Post autor: riczi3 » 16 kwietnia 2016, 19:42

Możesz kolego zapodać jakieś fotki po tej przeróbce hamulców, bo też się do czegoś takiego przymierzam i chciałbym zobaczyć jak tobie to wyszło.

ODPOWIEDZ