XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Tematy związane z układem hamulcowym
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5596
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: GLIWICKI » 25 lipca 2013, 22:01

Czy robił ktoś już może wymianę klocków hamulcowych w XV 750 z zaciskami dwutłoczkowymi? Zdemontowałem dzisiaj zaciski i za diabła rogatego nie mam bladego pojęcia z czym podejść do tematu. Klocki po obu stronach siedzą na prowadnicach i nie wiem jak je zdemontować (choć pod koniec ręka już sama sięgała po młotek) :frustrated:

Konkretnie chodzi o klocki tego typu

Obrazek
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...

Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5596
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: GLIWICKI » 26 lipca 2013, 10:48

W rozmowie z Pisiorem (raz jeszcze wielkie dzięki za cenne wskazówki :nazdrowie: ) doszliśmy do wniosku, że jednak nie obejdzie się bez rozpoławiania zacisków. Postaram się zrobić parę zdjęć podczas wymiany i zachować je dla potomności...
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...

Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1246
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: wąsaty7 » 26 lipca 2013, 16:30

Odkręcasz kluczem imbusowym 6 mm śrubę dolnej prowadnicy,odchylasz zacisk i zdejmujesz z górnego prowadzenia.Stare klocki na złom,nowe na miejsce.Pozostaje tylko wcisnąć tłoczki i założyć zacisk,przykręcić śrubę imbusową.To samo dla drugiej strony.
Po całej operacji nacisnąć kilka racy na klamkę hamulca i skontrolować poziom płynu.
Uwaga na gumowe mieszki osłaniające prowadnice.
Wąsaty7

Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5596
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: GLIWICKI » 26 lipca 2013, 17:36

Dziękuję :nazdrowie:
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...

Awatar użytkownika
krzycho1978
Posty: 1237
Rejestracja: 19 lutego 2010, 16:07
Motocykl: BMW1200 LT
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: krzycho1978 » 26 lipca 2013, 22:47

GLIWICKI pisze: że jednak nie obejdzie się bez rozpoławiania zacisków. ...



:frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated:
Obrazek
motory nurkowanie narty
667-402-281

Awatar użytkownika
Kluk
Posty: 348
Rejestracja: 31 sierpnia 2011, 22:55
Motocykl: Virago 750 '95
Lokalizacja: Książ Wielki (małopolskie)
Wiek: 49
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: Kluk » 04 maja 2014, 18:42

Podepnę się, bo mam ten sam problem.

wąsaty7 pisze:Odkręcasz kluczem imbusowym 6 mm śrubę dolnej prowadnicy,odchylasz zacisk i zdejmujesz z górnego prowadzenia.


"Odchylasz" znaczy, że mam go obrócić wokół górnej prowadnicy?
Jakim momentem dokręcić ten imbus dolnej prowadnicy z powrotem?

Awatar użytkownika
kris.gan
Posty: 711
Rejestracja: 18 marca 2011, 23:31
Motocykl: Blue shadow-był...
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 37
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: kris.gan » 04 maja 2014, 21:54

Ja miałem wygodniej bo płyn też był do wymiany więc odkręciłem zacisk,potem przewód hamulcowy i zacisk na stół :nazdrowie:-łyk i demontaż starych klocków,potem przełożyłem nad tłoczkiem łyżke do opon i docisnołem,jak tłoczek się schował to obruciłem zacisk i docisnąłem drugi tłoczek-łyk i montaż klocków :drunksmile:
Próba hamulców na drugi dzień :motorcycle:
Z tym że ja nie musiałem rozpoławiać zacisku.

Awatar użytkownika
Kluk
Posty: 348
Rejestracja: 31 sierpnia 2011, 22:55
Motocykl: Virago 750 '95
Lokalizacja: Książ Wielki (małopolskie)
Wiek: 49
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: Kluk » 05 maja 2014, 11:10

W międzyczasie trochę pogrzebałem w Necie i chyba znalazłem rozwiązanie:

https://www.youtube.com/watch?v=pu-nq_5zB_M

Zacisk niemal identyczny, producent ten sam, więc i sposób "obróbki" też pewnie taki sam. Poza tym ściągnąłem sobie serwisówkę do V-Star 1100 i tam piszą, że imbus dolnej prowadnicy należy dokręcić momentem 23 Nm. Przyjmuję, że u nas będzie taki sam, bo - niestety - ani Clymer, ani Haynes nic na ten temat nie piszą. Oba ograniczają się do zacisków jednotłoczkowych, które takich "cudów" nie mają.

bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: bart_dr » 25 czerwca 2014, 15:06

Panowie jaki jest latwy patent na scisniecie tłoczka(zacisk jednotloczkowy), i jak sie odpowietrza układ , srubą koło sruby przewodu? za diabła nie da sie jej odkrecic,

z gory dzieki za wskazowki troche brak czasu na studiowanie serwisowki.

Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: Cpt. Nemo » 25 czerwca 2014, 18:40

Ścisk stolarski.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo

Awatar użytkownika
barg
Posty: 581
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 47
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: barg » 25 czerwca 2014, 21:08

Ścisk stolarski.

albo imadło i klocek drewniany. Tylko młotem nie bij bo to delikatny metal.

i jak sie odpowietrza układ , srubą koło sruby przewodu?


Odpowietrznik to to coś z sześciokątnym łbem na klucz (najlepiej oczkowy) i końcówką do założenia wężyka. Drugi koniec tego wężyka podczas operacji zanurzony jest w naczyniu z płynem hamulcowym co uniemożliwi cofanie się powietrza podczas pompowania. Przy odkręcaniu uważaj bo to jest puste w środku i łatwo może pęknąć.
Funkcjonariusz milicji? Na wódkę? W biały dzień? W godzinach pracy? Z największą przyjemnością!

bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: bart_dr » 25 czerwca 2014, 21:11

dzieki za rady tłoczek cofniety, sruba sie odkreciła,
Jednak klocki nie zamontowane, po załozeniu klocków śruba zacisku byla przesunieta wzgledem otworuo jakies 7 mm,
tłoczek cofniety juz na maksa,

Jednak porownujac stare klocki z nowymi okładziny skośne wydaje sie byc w odwrotnych kierunkach,
mial moze ktos taki problem, te klocki sa bardzo rzadkie.

bart_dr
Posty: 64
Rejestracja: 18 listopada 2013, 09:51
Motocykl: virago xv 750
Status: Offline

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

Post autor: bart_dr » 27 czerwca 2014, 09:22

Wyjasnilo sie ze w zaleznosci po ktorej stronie koła jest zacisk okładziny sa albo grube u gory albo na odwrot.

ODPOWIEDZ