Strona 1 z 1

XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 25 lipca 2013, 22:01
autor: GLIWICKI
Czy robił ktoś już może wymianę klocków hamulcowych w XV 750 z zaciskami dwutłoczkowymi? Zdemontowałem dzisiaj zaciski i za diabła rogatego nie mam bladego pojęcia z czym podejść do tematu. Klocki po obu stronach siedzą na prowadnicach i nie wiem jak je zdemontować (choć pod koniec ręka już sama sięgała po młotek) :frustrated:

Konkretnie chodzi o klocki tego typu

Obrazek

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 26 lipca 2013, 10:48
autor: GLIWICKI
W rozmowie z Pisiorem (raz jeszcze wielkie dzięki za cenne wskazówki :nazdrowie: ) doszliśmy do wniosku, że jednak nie obejdzie się bez rozpoławiania zacisków. Postaram się zrobić parę zdjęć podczas wymiany i zachować je dla potomności...

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 26 lipca 2013, 16:30
autor: wąsaty7
Odkręcasz kluczem imbusowym 6 mm śrubę dolnej prowadnicy,odchylasz zacisk i zdejmujesz z górnego prowadzenia.Stare klocki na złom,nowe na miejsce.Pozostaje tylko wcisnąć tłoczki i założyć zacisk,przykręcić śrubę imbusową.To samo dla drugiej strony.
Po całej operacji nacisnąć kilka racy na klamkę hamulca i skontrolować poziom płynu.
Uwaga na gumowe mieszki osłaniające prowadnice.

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 26 lipca 2013, 17:36
autor: GLIWICKI
Dziękuję :nazdrowie:

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 26 lipca 2013, 22:47
autor: krzycho1978
GLIWICKI pisze: że jednak nie obejdzie się bez rozpoławiania zacisków. ...

:frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated:

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 04 maja 2014, 18:42
autor: Kluk
Podepnę się, bo mam ten sam problem.
wąsaty7 pisze:Odkręcasz kluczem imbusowym 6 mm śrubę dolnej prowadnicy,odchylasz zacisk i zdejmujesz z górnego prowadzenia.
"Odchylasz" znaczy, że mam go obrócić wokół górnej prowadnicy?
Jakim momentem dokręcić ten imbus dolnej prowadnicy z powrotem?

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 04 maja 2014, 21:54
autor: kris.gan
Ja miałem wygodniej bo płyn też był do wymiany więc odkręciłem zacisk,potem przewód hamulcowy i zacisk na stół :nazdrowie:-łyk i demontaż starych klocków,potem przełożyłem nad tłoczkiem łyżke do opon i docisnołem,jak tłoczek się schował to obruciłem zacisk i docisnąłem drugi tłoczek-łyk i montaż klocków :drunksmile:
Próba hamulców na drugi dzień :motorcycle:
Z tym że ja nie musiałem rozpoławiać zacisku.

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 05 maja 2014, 11:10
autor: Kluk
W międzyczasie trochę pogrzebałem w Necie i chyba znalazłem rozwiązanie:

https://www.youtube.com/watch?v=pu-nq_5zB_M

Zacisk niemal identyczny, producent ten sam, więc i sposób "obróbki" też pewnie taki sam. Poza tym ściągnąłem sobie serwisówkę do V-Star 1100 i tam piszą, że imbus dolnej prowadnicy należy dokręcić momentem 23 Nm. Przyjmuję, że u nas będzie taki sam, bo - niestety - ani Clymer, ani Haynes nic na ten temat nie piszą. Oba ograniczają się do zacisków jednotłoczkowych, które takich "cudów" nie mają.

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 25 czerwca 2014, 15:06
autor: bart_dr
Panowie jaki jest latwy patent na scisniecie tłoczka(zacisk jednotloczkowy), i jak sie odpowietrza układ , srubą koło sruby przewodu? za diabła nie da sie jej odkrecic,

z gory dzieki za wskazowki troche brak czasu na studiowanie serwisowki.

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 25 czerwca 2014, 18:40
autor: Cpt. Nemo
Ścisk stolarski.

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 25 czerwca 2014, 21:08
autor: barg
Ścisk stolarski.
albo imadło i klocek drewniany. Tylko młotem nie bij bo to delikatny metal.
i jak sie odpowietrza układ , srubą koło sruby przewodu?
Odpowietrznik to to coś z sześciokątnym łbem na klucz (najlepiej oczkowy) i końcówką do założenia wężyka. Drugi koniec tego wężyka podczas operacji zanurzony jest w naczyniu z płynem hamulcowym co uniemożliwi cofanie się powietrza podczas pompowania. Przy odkręcaniu uważaj bo to jest puste w środku i łatwo może pęknąć.

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 25 czerwca 2014, 21:11
autor: bart_dr
dzieki za rady tłoczek cofniety, sruba sie odkreciła,
Jednak klocki nie zamontowane, po załozeniu klocków śruba zacisku byla przesunieta wzgledem otworuo jakies 7 mm,
tłoczek cofniety juz na maksa,

Jednak porownujac stare klocki z nowymi okładziny skośne wydaje sie byc w odwrotnych kierunkach,
mial moze ktos taki problem, te klocki sa bardzo rzadkie.

Re: XV 750 1997 r. - wymiana klockow hamulcowych...

: 27 czerwca 2014, 09:22
autor: bart_dr
Wyjasnilo sie ze w zaleznosci po ktorej stronie koła jest zacisk okładziny sa albo grube u gory albo na odwrot.