Tarcze

Tematy związane z układem hamulcowym
Awatar użytkownika
yeremy
Posty: 221
Rejestracja: 06 grudnia 2011, 19:21
Motocykl: V750,Waldek1,6 XV1,9
Lokalizacja: Czarne k/Szczecinka / Toruń
Wiek: 52
Status: Offline

Tarcze

Post autor: yeremy » 15 grudnia 2014, 21:22

Hejka, potrzebuję małej pomocy - Virago 750 94, 4FY019079 - kontaktowałem się z Serwisem i wołają 565,- za sztukę , a chcę wymienić bo mam grubość "słabe" 5 mm - ma ktoś jakieś kontakty co by taniej kupić lub jakieś sprawdzone zamienniki ? Jeszcze jedno: to są tarcze typu pływającego ? nie mam 100 % pewności.

Dzięki za pomoc i zdrowie za Was wszystkich :drunksmile:
JAREK

Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5287
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100vn1500gsf125
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: pisior » 15 grudnia 2014, 21:34

virago nie ma plywających tarcz :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kluk
Posty: 348
Rejestracja: 31 sierpnia 2011, 22:55
Motocykl: Virago 750 '95
Lokalizacja: Książ Wielki (małopolskie)
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: Kluk » 15 grudnia 2014, 21:52

Zią! Parę uwag:

565 (rozumiem złotych) za sztukę kosztuje dobry zamiennik, więc jak ci tyle wołają za oryginały i to w serwisie, to chyba jakiś cud, bo normalnie kosztują koło 250$, czyli jakieś 7,5 stówki na polskie!

Grubość "słabe 5 mm"? Mógłbyś podać dokładniej, bo 5 mm to w tym roczniku nominał, a dolna granica to 4,5 mm (Haynes, rozdział 6B, strona 1). Jak się w tym przedziale mieści, to nie ma co wymieniać, chyba że ma bicia.

Jak masz oryginały, to nie są pływające.

Tańsze zamienniki to np. NG 321 za około 3,5 stówki za sztukę. Masz je np. tu:
http://motofactory.pl/pl/p/NG-321-Tarcza-hamulcowa-282mm/805

Są jeszcze tańsze, chińskie albo wręcz niewiadomego pochodzenia, ale to już chyba za duże ryzyko. Może się okazać, ze zaoszczędzisz dwie stówki, a po paru hamowaniach zaczną bić i będą do wymiany.

Weź jeszcze pod uwagę, że pewnie część śrub mocujących tarcze do piasty nie przeżyje operacji odkręcania i trzeba będzie kupić nowe, a tu golą niemiłosiernie: jakieś 15-20 zł za sztukę.

Awatar użytkownika
Kluk
Posty: 348
Rejestracja: 31 sierpnia 2011, 22:55
Motocykl: Virago 750 '95
Lokalizacja: Książ Wielki (małopolskie)
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: Kluk » 15 grudnia 2014, 21:58

pisior pisze:virago nie ma plywających tarcz :)


W oryginale nie, ale jak komuś coś strzeliło do głowy, to mógł założyć np. takie:

http://www.sklep.transbike.pl/en/ng-1195-tarcza-hamulcowa-przod.html

Awatar użytkownika
yeremy
Posty: 221
Rejestracja: 06 grudnia 2011, 19:21
Motocykl: V750,Waldek1,6 XV1,9
Lokalizacja: Czarne k/Szczecinka / Toruń
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: yeremy » 15 grudnia 2014, 22:06

Kluk pisze:Zią! Parę uwag:

565 (rozumiem złotych) za sztukę kosztuje dobry zamiennik, więc jak ci tyle wołają za oryginały i to w serwisie, to chyba jakiś cud, bo normalnie kosztują koło 250$, czyli jakieś 7,5 stówki na polskie!

Grubość "słabe 5 mm"? Mógłbyś podać dokładniej, bo 5 mm to w tym roczniku nominał, a dolna granica to 4,5 mm (Haynes, rozdział 6B, strona 1). Jak się w tym przedziale mieści, to nie ma co wymieniać, chyba że ma bicia.

Jak masz oryginały, to nie są pływające.

Tańsze zamienniki to np. NG 321 za około 3,5 stówki za sztukę. Masz je np. tu:
http://motofactory.pl/pl/p/NG-321-Tarcza-hamulcowa-282mm/805

Są jeszcze tańsze, chińskie albo wręcz niewiadomego pochodzenia, ale to już chyba za duże ryzyko. Może się okazać, ze zaoszczędzisz dwie stówki, a po paru hamowaniach zaczną bić i będą do wymiany.

Weź jeszcze pod uwagę, że pewnie część śrub mocujących tarcze do piasty nie przeżyje operacji odkręcania i trzeba będzie kupić nowe, a tu golą niemiłosiernie: jakieś 15-20 zł za sztukę.


Hejha, sprawdzałem w trzech serwisach i ceny różniły się o 20,- za sztukę (oryginały ) - co do Haynesa to mam przed sobą i chyba inaczej interpretujemy,jest napisane: Front brake disc thickness - 1981 through 1983 XV 750
Standard - 7 mm, Minimum - 6,5 mm - chyba ,że ja coś mieszam. To jaka powinna być grubość Standard ? Jeśli chodzi o śruby to za nowe 12 szt wołają w serwisie 270,-
Ostatnio zmieniony 15 grudnia 2014, 22:20 przez yeremy, łącznie zmieniany 1 raz.
JAREK

Awatar użytkownika
yeremy
Posty: 221
Rejestracja: 06 grudnia 2011, 19:21
Motocykl: V750,Waldek1,6 XV1,9
Lokalizacja: Czarne k/Szczecinka / Toruń
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: yeremy » 15 grudnia 2014, 22:08

pisior pisze:virago nie ma plywających tarcz :)


Dzięki za rozwianie wątpliwości :rock:
JAREK

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 3955
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: 2007XV1700 » 16 grudnia 2014, 12:58

Ja moim Virago jeżdżę na "chinczykach" z XV250'ki czyli od jakiegoś JinLuna i powiem że tarcze spisują się idealnie. Kto wie jak pomykam ten potwierdzi że nie oszczędzam hebli. żadnych problemów, tarczy nigdy nie udało mi się przegrzać, ale organiczne klocki odało mi się upalić :roll: klocki są tanie :twisted:

Jeśli masz tarczę z offsetem (taką z podgiętym mocowaniem) pomyślałbym na Twoim miejscu nad dorobieniem dystansu i podejściu ze zwykłymi "prostymi" tarczami

śmiało mogę polecić chinski wyrób tarczopodobny
http://www.ebay.com/itm/Front-Brake-Disc-Rotor-Yamaha-XJ650-Seca-80-81-82-XJ750-Maxim-1983-XV-920-R-1982-/261407576646?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3cdd1b1246&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/330642150741?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

http://www.ebay.com/itm/Brake-Disc-Rotor-For-Yamaha-RZ250-XP500-XJ650-XV750-XV1000-XT600-XJ700-XJ900-600-/171394216402?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item27e7e431d2&vxp=mtr


A tu śrubki
http://www.ebay.com/itm/TITANIUM-FRONT-DISC-ROTOR-MOUNT-BOLTS-SCREWS-SET-YAMAHA-XV-750-VIRAGO-1992-1997-/121337911106?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1c404d9742


takich bym nie założył
http://www.ebay.com/itm/Rear-Brake-Rotor-for-YAMAHA-XV-XJ-XJR-750-900-1200-1300-/301046761472?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4617c90800&vxp=mtr
Obrazek

Awatar użytkownika
Kluk
Posty: 348
Rejestracja: 31 sierpnia 2011, 22:55
Motocykl: Virago 750 '95
Lokalizacja: Książ Wielki (małopolskie)
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: Kluk » 16 grudnia 2014, 17:05

yeremy pisze:Haynesa to mam przed sobą i chyba inaczej interpretujemy,jest napisane: Front brake disc thickness - 1981 through 1983 XV 750
Standard - 7 mm, Minimum - 6,5 mm - chyba ,że ja coś mieszam.


No to chyba coś mieszasz, bo w pierwszym poście napisałeś:
yeremy pisze:Hejka, potrzebuję małej pomocy - Virago 750 94, 4FY019079

A teraz wybierasz Virago z lat 1981 do 1983.

Awatar użytkownika
yeremy
Posty: 221
Rejestracja: 06 grudnia 2011, 19:21
Motocykl: V750,Waldek1,6 XV1,9
Lokalizacja: Czarne k/Szczecinka / Toruń
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: yeremy » 16 grudnia 2014, 20:54

Kluk pisze:
yeremy pisze:Haynesa to mam przed sobą i chyba inaczej interpretujemy,jest napisane: Front brake disc thickness - 1981 through 1983 XV 750
Standard - 7 mm, Minimum - 6,5 mm - chyba ,że ja coś mieszam.


No to chyba coś mieszasz, bo w pierwszym poście napisałeś:
yeremy pisze:Hejka, potrzebuję małej pomocy - Virago 750 94, 4FY019079

A teraz wybierasz Virago z lat 1981 do 1983.


Tak kolego chyba się zakręciłem - ale tutaj, dzięki takiej osobie jak Ty - między innymi - można liczyć na pomoc :bravo:
Dzięki serdeczne, uspokoiłem się :-)
JAREK

Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5287
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100vn1500gsf125
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: pisior » 16 grudnia 2014, 21:33

no i wydatek mniej :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kluk
Posty: 348
Rejestracja: 31 sierpnia 2011, 22:55
Motocykl: Virago 750 '95
Lokalizacja: Książ Wielki (małopolskie)
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: Kluk » 17 grudnia 2014, 16:33

yeremy pisze:{..] ale tutaj, dzięki takiej osobie jak Ty - między innymi - można liczyć na pomoc :bravo:
Dzięki serdeczne, uspokoiłem się :-)


No, to dzięki za dobre słowo i cieszę się, że mogłem pomóc. Poza tym właśnie przerabiam ten sam temat, więc doskonale wiem, jak to bije po kieszeni. Ceny części są w ogóle z sufitu. Pół biedy, gdy chodzi o części wymagające wytrzymałości, czy precyzji wykonania, bo to jeszcze można jakoś zrozumieć. Gorzej, jeżeli byle wytłoczka z blachy, o stopniu skomplikowania i precyzji puszki z wołowiną potrafi kosztować 400 stówki.

Awatar użytkownika
yeremy
Posty: 221
Rejestracja: 06 grudnia 2011, 19:21
Motocykl: V750,Waldek1,6 XV1,9
Lokalizacja: Czarne k/Szczecinka / Toruń
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: yeremy » 17 grudnia 2014, 19:47

pisior pisze:no i wydatek mniej :)


Tak masz rację, ulżyło mi - chociaż byłem przygotowany, ale ile kasiorki zostało !! :bravo: Chyba wydam na :drunksmile: i głowa będzie się cieszyć.
JAREK

Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2754
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: Pandik » 17 grudnia 2014, 21:45

Wydaj na tankowanie na przyszły sezon :)

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: -waldi- » 18 grudnia 2014, 10:55

Jakie masz zaciski?

Bo różnica jest w minimalnej grubości tarcz do nich
Na tarczy powinieneś mieć wybitą dopuszczalną grubość.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
yeremy
Posty: 221
Rejestracja: 06 grudnia 2011, 19:21
Motocykl: V750,Waldek1,6 XV1,9
Lokalizacja: Czarne k/Szczecinka / Toruń
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: yeremy » 18 grudnia 2014, 15:50

-waldi- pisze:Jakie masz zaciski?

Bo różnica jest w minimalnej grubości tarcz do nich
Na tarczy powinieneś mieć wybitą dopuszczalną grubość.


Hej, mam podwójne zaciski - w serwisie mi powiedział,że to typowy 1994 rok ( 4FY019079 ).
Waldi , a kojarzysz w którym w którym miejscu jest oznaczenie ?
JAREK

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: -waldi- » 18 grudnia 2014, 18:56

koło śrub mocujących TH..... , ale nie koniecznie i nie zawsze :D

w Twoim przypadku będzie to 5mm
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
yeremy
Posty: 221
Rejestracja: 06 grudnia 2011, 19:21
Motocykl: V750,Waldek1,6 XV1,9
Lokalizacja: Czarne k/Szczecinka / Toruń
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: yeremy » 18 grudnia 2014, 19:07

-waldi- pisze:koło śrub mocujących TH..... , ale nie koniecznie i nie zawsze :D

w Twoim przypadku będzie to 5mm


Serdeczne dzięki za zainteresowanie się moim "problemem" uspokoiłeś mnie :rock:
JAREK

waclaw20
Posty: 3
Rejestracja: 26 marca 2015, 17:21
Motocykl: Yamaha
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: waclaw20 » 27 marca 2015, 18:26

Jest tu jeszcze ktos.Chciałem zadac pytanie ale nie wiem czy ktos coś tu powie.

Awatar użytkownika
barg
Posty: 581
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: barg » 27 marca 2015, 18:44

To nie chat.
Jak odkopałeś to wal. :D

edit: a tak w ogóle to ktoś Ty?
Funkcjonariusz milicji? Na wódkę? W biały dzień? W godzinach pracy? Z największą przyjemnością!

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5503
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Tarcze

Post autor: Blunio » 27 marca 2015, 19:47

barg pisze:a tak w ogóle to ktoś Ty?
No i rzeczywiście :roll:
Wacek - przywitaj się z ludźmi, przedstaw i uzupełnij profil. Będziemy wiedzieli czym pomykasz, skąd Waść i czy mamy mówić na Ty czy Proszę Pana
:uklon:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

ODPOWIEDZ