Jakie klocki do Virago 125?

Tematy związane z układem hamulcowym
Awatar użytkownika
GucioS
Posty: 95
Rejestracja: 27 kwietnia 2013, 11:03
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: ok.Puław
Wiek: 20
Status: Offline

Jakie klocki do Virago 125?

Post autor: GucioS » 18 kwietnia 2015, 17:01

Witam wszystkich. Jakie polecacie klocki hamulcowe do Virago 125? Pozdrawiam :motorcycle:

Awatar użytkownika
RAFFEN
Posty: 633
Rejestracja: 01 września 2014, 18:19
Motocykl: Shadow 750 AERO
Lokalizacja: Jasło
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jakie klocki do Virago 125?

Post autor: RAFFEN » 26 kwietnia 2015, 06:37

Nie wiem jakiej firmy ale mechanik zakładał mi jakieś japońskie, 85zł kosztowały ,stwierdził że nie ma sensu zakładać klocków za 40 zł na jeden czy dwa sezony.Jestem tego samego zdania,więc mi to pasowało że założył lepsze.
I podobno trzeba klocki zamiawiać do 250. Patrzył na klocki do 125 to były inne. Tu na pudełku pisało że do 250 do dragstara 650 albo 1100 i jeszcze innych ale nie pamiętam.Wiem tyle że klocki od 125 były inne.Skoro w naszych 125 montowali klocki takie jak do 250 to do czego montowali te klocki od 125??
Z motocyklem jest jak z kobietą , pokochaj, zrozum a potem rozbieraj.

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3878
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Jakie klocki do Virago 125?

Post autor: leszekk » 26 kwietnia 2015, 13:05

RAFFEN pisze:Nie wiem jakiej firmy ale mechanik zakładał mi jakieś japońskie, 85zł kosztowały ,stwierdził że nie ma sensu zakładać klocków za 40 zł na jeden czy dwa sezony.Jestem tego samego zdania,więc mi to pasowało że założył lepsze.
Nie wiem czy do końca zrozumiałem Twoją myśl.
Znaczy jeśli klocki się ścierają to źle?
Masz dwa elementy które trąc o siebie powodują spowolnienie Twojego pojazdu: tarczę i klocki. To od współczynnika tarcia pomiędzy nimi zależy skuteczność hamowania. I generalnie to powinno Cię interesować - żeby współczynnik tarcia był jak najwyższy (i fajnie by było gdyby nie był zbyt zmienny w funkcji temperatury). Trwałość klocka jest elementem wtórnym - zużyje się - wymieniasz. Źle jest, gdy zamiast klocka zużywa się tarcza. Ona oczywiście też się zużywa, to naturalne, jednak elementem do częstej wymiany jest klocek, nie tarcza.
Skoro zatem mechanik założył Ci klocki "nie na jeden czy dwa sezony" to oznaczać może, że masz klocki, które nie hamują albo masz klocki, które wymienisz wcześniej niż Ci się wydaje bo w międzyczasie zedrzesz tarczę (a przy wymianie tarczy należy wymienić i klocki). Zaufanie do mądrości mechanika w tematach, gdzie chodzi o Twoje życie, to nie najlepszy pomysł. Warto trochę tej mądrości pozyskać na własny użytek.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
RAFFEN
Posty: 633
Rejestracja: 01 września 2014, 18:19
Motocykl: Shadow 750 AERO
Lokalizacja: Jasło
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jakie klocki do Virago 125?

Post autor: RAFFEN » 26 kwietnia 2015, 14:06

leszekk pisze: Nie wiem czy do końca zrozumiałem Twoją myśl.
Znaczy jeśli klocki się ścierają to źle?
Masz dwa elementy które trąc o siebie powodują spowolnienie Twojego pojazdu: tarczę i klocki. To od współczynnika tarcia pomiędzy nimi zależy skuteczność hamowania. I generalnie to powinno Cię interesować - żeby współczynnik tarcia był jak najwyższy (i fajnie by było gdyby nie był zbyt zmienny w funkcji temperatury). Trwałość klocka jest elementem wtórnym - zużyje się - wymieniasz. Źle jest, gdy zamiast klocka zużywa się tarcza. Ona oczywiście też się zużywa, to naturalne, jednak elementem do częstej wymiany jest klocek, nie tarcza.
Skoro zatem mechanik założył Ci klocki "nie na jeden czy dwa sezony" to oznaczać może, że masz klocki, które nie hamują albo masz klocki, które wymienisz wcześniej niż Ci się wydaje bo w międzyczasie zedrzesz tarczę (a przy wymianie tarczy należy wymienić i klocki). Zaufanie do mądrości mechanika w tematach, gdzie chodzi o Twoje życie, to nie najlepszy pomysł. Warto trochę tej mądrości pozyskać na własny użytek.
Skoro założył lepsze firmowe to chyba wie co robi, nie mów że zakładasz do swojego sprzetu najtańsze chińskie gówno.Klocki są po to żeby się ścierały, a to że się zetrą po 5tyś km zamiast po 15 tyś to nie świadczy że są lepsze.
Dlaczego jeżdzisz firmową maszyną a nie chińskim sprzętem??
Z motocyklem jest jak z kobietą , pokochaj, zrozum a potem rozbieraj.

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3878
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Jakie klocki do Virago 125?

Post autor: leszekk » 27 kwietnia 2015, 08:21

Odpowiadając na ostatnie pytanie - bo mogę.
Nie pisałeś, że firmowe. A co do kraju pochodzenia - jeśli nie te, co Ci założył, to na pewno następne na pudełeczku będą miały napisane Made in China ;-)
Nie napisałem tego wszystkiego żeby Cię krytykować lecz żeby zwrócić uwagę na aspekt techniczny (innymi słowy - prawa fizyki). Właśnie po to, żeby ktoś nie popadł w zachwyt, że jeździ pięć lat na jednych klockach i nie widać najmniejszych oznak zużycia klocków - to by świadczyło, że coś jest nie tak.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
Mitaro
Posty: 45
Rejestracja: 25 lipca 2010, 23:14
Motocykl: Chiński LIFAN klon yamahy XV250
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Jakie klocki do Virago 125?

Post autor: Mitaro » 27 kwietnia 2015, 09:02

Jesli masz ta mlodsza wersje gdzie tarcza hamulcowa jest po lewej stronie przedniego kola, patrzac od strony jak siedzi sie na moto, to najlepsze, najszybsze, dodajace +10 do hamowania sa klocki firmy EBC model fa199. Sorry za brak polskich znakow.
Świeca zapłonowa jest po to, aby tłok po ciemku nie walił się w łeb o głowice, oraz robił szybkie uniki przed zaworami.

ODPOWIEDZ