Stalowy oplot w praktyce

Tematy związane z układem hamulcowym
Feniks
Posty: 161
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Status: Offline

Stalowy oplot w praktyce

Post autor: Feniks » 22 grudnia 2016, 23:07

Siemka. Jak to jest z tym stalowym oplotem,planuje typ F. Jedni twierdza ze sztywny jedni ze sie dobrze poddaje, chciałbym wiedziec czy przy wymianie i "układaniu" go pojawi sie rosa na czole czy raczej nie. Czy jest opcja ze sie za bardzo postaram i przez nieuwage moge go załamać (choc takich kątów ostrych to przeciez nie ma). I jak go juz zamontuje to jak on zachowuje sie na ruchomej czesci lagi, stare gumowe sie gieły i gieły bo były gumowe a stalowe ?

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3878
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Stalowy oplot w praktyce

Post autor: leszekk » 22 grudnia 2016, 23:36

"Stalowy" to też gumowy tylko ma teoretycznie mniejszą rozszerzalność przy wzroście ciśnienia w przewodzie.
"Gumowy" też zwykle jest zbrojony, tyle, że pomiędzy warstwami gumy (chyba, że są jakieś nie zbrojone). Tak czy inaczej "stalowe" gną się równie dobrze jak "gumowe" (oczywiście jeśli założysz przewód do motocykla a nie do armatury łazienkowej)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Feniks
Posty: 161
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Status: Offline

Re: Stalowy oplot w praktyce

Post autor: Feniks » 22 grudnia 2016, 23:46

Ooook dziex, rozwiałeś moje obawy, myslałem o Hel (te z armatury łazienkowej mają za duze srednice, musiałbym odkurzaczem odpowietrzać.) Wiem ze w kazdym warsztacie gdzie takie przewody zakuwaja mogą dorobic ale z tego co gdziestam czytnołem to różnica w cenie wcale nie jest taka wielka, a Hela załatwic mozna jednym meilem i przelewem,

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 755
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Stalowy oplot w praktyce

Post autor: vinny » 23 grudnia 2016, 00:49

Przewód hamulcowy w stalowym oplocie nie ma nic gumowego , rdzeń wykonany jest z tworzywa , cos jakby teflon lub twardy silicon , na zewnatrz jest pokryty siatką , najczęściej z nierdzewki . Przewody Hell są drogie ( jakość super ) , jak poszukasz to na pewno znajdziesz podobne , też w oplocie w cenie 1/4 Hell-a . Ktoś na forum znalazł do 750 za smieszne pieniądze ( to były przewody do jakiegoś kłada o wymiarach identycznych jak w 750 poszukaj na forum )
o mam http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=24 ... ie#p596532
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Feniks
Posty: 161
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Status: Offline

Re: Stalowy oplot w praktyce

Post autor: Feniks » 23 grudnia 2016, 22:08

Vinny dzięx za namiar na posta, zgłębiam temat

I moja żonka rozstrzygnęła moja wachania słowami "zamów Hela" Zamówiłem typ F i już mam, są dość elastyczne, jeszcze kiere ogarne, znajdę troche czasu i montuje :-) :-)

ODPOWIEDZ