xv250 96 luzy zacisku hamulcowego

Tematy związane z układem hamulcowym
mnap89
Posty: 94
Rejestracja: 10 marca 2012, 19:10
Motocykl: xv 250
Lokalizacja: stargard szczeciński
Wiek: 29
Status: Offline

xv250 96 luzy zacisku hamulcowego

Post autor: mnap89 » 16 lipca 2017, 21:06

Jako, ze rozgrzebalem sobie koła to i przy okazji robie inny rzeczy. Zauwazylem, ze mam luzy na zacisku hamulcowym. Nie chodzi mi tutaj o lewo-prawo bo to akrat normalne ale zacisk mozna odchylac we wszystkie strony. Lekko aczkowiek jest to wyczuwalne. Wiadomo, jak wcisne klamke to trzyma jak nalezy. W dodatku zauwazylem, ze klocki sa nierownomiernie zuzyte -ten od tłoczków jest ładny i prosty, zaś ten z tyłu troche po skosie - bardziej do środka koła.
No ale do samego zacisku wracajac. Z tego co zauwazylem, to mogą byc wyrobione dwie rzeczy - jarzmo(uchwyt zacisku) lub śruba i trzpień po którym pływa zacisk. Normalnie można te częsci wymienic na nowe - tylko yamaha nie przewiduje ich sprzedazy :/tylko cały kompletny zacisk z kloczkami i wszystkimi bajerami. Niby mozna kupic śrube mocujaca zacisk z modeli do 2004 - tam jest ten sam zacisk i wszystko inne, a tę srube mozna kupic. Jednakze pozostaje jeszcze górna szpika i jarzmo ktorych nie sprzedaja osobno.

w 2005 zacisk zostal lekko zmodyfikowany zrezygnowano z gornej szpilki prowadzącej na rzecz drugiej śruby. Obie sruby mozna kupic ale nie beda one pasowac do sparzych modeli oraz jarzma. Jarzmo nadal nie jest sprzedawane.

No i tak sobie mysle. Najprosciej byloby kupic kompletny zacisk ale nowy to spore pieniadze 1995-2004 950zł, nowsze 2100zł. Takze odpada.

O uzywke ciezko. Ale jest kilka na ebayu zw dobrych cenach i wysylka do polski.
Zastanawiam się tylko, czy noowszy kompletny zacisk 2005+ bedzie pasowal do modelu 96? Lagi, tarcza, klocki i inne sie nie zmienily wiec chyba powinien.

Chyba, ze ma ktos jeszcze jakies inne pomysly na naprawe tego zacisku?

ODPOWIEDZ