Problem z hamulcem przód

Tematy związane z układem hamulcowym
Leon_
Posty: 61
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: Leon_ » 18 kwietnia 2018, 21:27

Ja od wielu lat jeżdżę na sportowo-turystycznych motocyklach. Nawet teraz druga zabawka stoi obok Virago i pewnie stąd te odczucia.
Tam hamulce dwu lub jednopalcowe.
Tu trzeba mieć łapę Pudziana a skuteczność i tak słaba.
Mógłbyś wskazać przykład takiej klamki z regulacją położenia?
Mam nadzieję że nie mówisz o tych pseudo sportowych tuningowych z Allegro, tylko o czymś typowo klasycznym pasującym do Virago.
Ostatnio zmieniony 19 kwietnia 2018, 13:29 przez Leon_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 3949
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Online

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: 2007XV1700 » 18 kwietnia 2018, 23:44

45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Leon_
Posty: 61
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: Leon_ » 08 maja 2018, 14:04

A ja jestem po testowej przekładce pompy hamulcowej z klamką z innego sprawnego motocykla i niestety ale nie ma żadnej zmiany w skuteczności hamulców na +
Trzeba się przyzwyczaić do słabego hamulca w Virago a tym, którzy twierdzą, że hamulce są wystarczające, polecam przejechać się na innym motocyklu, który hamuje a nie zwalnia (nie musi być nowoczesny)
Nie chcę myśleć jak hamuje Virago z gumowymi przewodami :oops:

Wymienię jeszcze klocki hamulcowe, ale pewnie nic to nie zmieni. :twisted:

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 3949
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Online

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: 2007XV1700 » 11 maja 2018, 20:57

Leon proszę nie pieprz głupot o zwalniaczach w Virago tylko zrób porządnie pełny serwis hamulcowy w swoim motocyklu.

z jakiego Moto pompa?

albo jak nie masz siły zacznij ćwiczyć na ściskałce bo może już masz zwiotczenie mięśni
Virago to nie koniecznie motocykl dla filigranowych panien. Trochę mocy w łapach trzeba mieć.





ściskałka
Obrazek






.peace
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

osman1971
Posty: 255
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: osman1971 » 13 maja 2018, 19:59

Ja tez mam taki dziwny problem z przednim hamulcem. Zachowuje sie tak jakby tarcze byly krzywe,hamuje pulsacyjnie,najpierw delikatnie a za chwile na szlag,przy czym klamka hamulca jest ok nie czuc pulsowania,a tarcze sprawdzalismy i sa dobre. Wczoraj sciagnalem zaciski i wypchnalem na ile mozna bylo bez wyciagania cylinderki(zacisk 2 cylindr),wyczyscilem wymylem osad ale zaciekawilo mnie to,ze przy pompowaniu klamka zeby wyszly cylinderki,w obu zaciskach cylinderki nie wychodzily rowno,tylko jeden szybciej od drugiego,czy tak ma byc?

Awatar użytkownika
leopold
Posty: 543
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: leopold » 14 maja 2018, 10:49

osman1971 pisze:,czy tak ma byc?
Nie.
1. Pulsowanie na mur spowodowane jest zwichrowaniem lub przekoszeniem tarczy hamulcowej (lub obu tarcz).
2. Tłoczki muszą wysuwać się jednakowo, równomiernie i z niezbyt wielkim oporem.

Odpowietrzanie hamulców w Wirówce zajmuje kilka minut i to bez asystenta (sam to niedawno robiłem, zużycie płynu jest minimalne, przy cienkich przewodach hamulcowych z oplotem wystarczyła z zapasem buteleczka 0.25 l). Wniosek: nie ma się co bać zapowietrzenia układu i stosować półśrodki. Rozbierz wszystko "w druybizgi", przeprowadź dokładny serwis z weryfikacją części, poskładaj i wtedy będzie OK.

Pozdrawia Leopold

Roberts
Posty: 97
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: Roberts » 14 maja 2018, 12:44

Święta prawda kolega leopold ma 100% racji ja w swojej zrobiłem rok temu kompletny przegląd i serwis instalacji hamulcowej i zmiana jest niesamowita moto hamuje jak z bajki. Inna sprawa że trzeba mieć trochę pary żeby naciskać manetkę.

Awatar użytkownika
alonso
Posty: 1727
Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: alonso » 14 maja 2018, 13:04

2007XV1700 pisze: Virago to nie koniecznie motocykl dla filigranowych panien. Trochę mocy w łapach trzeba mieć.
ściskałka
Obrazek






.peace
Bardzo pożyteczne narzędzie.Odkąd kupiłem i ćwiczę to zauważyłem,że prawa ręka tak nie drętwieje i nie boli podczas jazdy Viróweczką :) Polecam ;)

Awatar użytkownika
IRE
Posty: 94
Rejestracja: 22 kwietnia 2016, 18:51
Motocykl: 535,HD ROAD KING
Lokalizacja: opolskie
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: IRE » 14 maja 2018, 15:04

Też sobie kupiłem
Damskie też są
Załączniki
0001538_antystresowe-piersi_600.jpg
Wersja męska
0001538_antystresowe-piersi_600.jpg (15.47 KiB) Przejrzano 433 razy
beznazwy.png
Wersja damska
beznazwy.png (40.1 KiB) Przejrzano 433 razy
Najlepsza dieta-dieta roślinna
Chmiel, żyto, tytoń, konopie

theo
Posty: 25
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: theo » 14 maja 2018, 16:19

osman1971 pisze:wyczyscilem wymylem osad ale zaciekawilo mnie to,ze przy pompowaniu klamka zeby wyszly cylinderki,w obu zaciskach cylinderki nie wychodzily rowno,tylko jeden szybciej od drugiego,czy tak ma byc?
Moim zdaniem to ten o większej średnicy będzie wychodził szybciej, większa powierzchnia styku z płynem to i większa siła.
W motorku syna zmienialiśmy klocki i też tak się zachowywały, czyszczenie i smarowanie niewiele zmieniło.

Awatar użytkownika
leopold
Posty: 543
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: leopold » 14 maja 2018, 17:59

theo pisze:Moim zdaniem to ten o większej średnicy będzie wychodził szybciej, większa powierzchnia styku z płynem to i większa siła.
W motorku syna zmienialiśmy klocki i też tak się zachowywały, czyszczenie i smarowanie niewiele zmieniło.
Tłoczki w zacisku niepływającym po obu stronach tarczy powinny mieć identyczne średnice. W przeciwnym wypadku siły prostopadłe do tarczy nie równoważą się (jak sam Kolega zauważa), czyli tarcza byłaby gięta prostopadle do jej płaszczyzny.

Pozdrawia Leopold

osman1971
Posty: 255
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: osman1971 » 14 maja 2018, 20:32

Przeciez w zacisku tloczki sa z jednej strony tarczy i wlasnie o roznej srednicy,tak jak kolega wyzej pisal wiekszy wychodzi szybciej.

Awatar użytkownika
leopold
Posty: 543
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: leopold » 14 maja 2018, 21:32

osman1971 pisze:Przeciez w zacisku tloczki sa z jednej strony tarczy i wlasnie o roznej srednicy,tak jak kolega wyzej pisal wiekszy wychodzi szybciej.
To bardzo ciekawe! Ale oczywiście z inżynierami projektującymi Wirówki nie dyskutujemy, bo oni oczywiście mają racje.
Natomiast dam sobie odciąć (co by tu wybrać, co by tu... no dobra: paski od sakw) że u mnie (750 rocznik 1994) tłoczki mają identyczne średnice.
Pozdrawia zaciekawiony Leopold

theo
Posty: 25
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: theo » 14 maja 2018, 22:42

Kolega leopold ma 100% racji, nie zwróciłem uwagi że tu jest mowa o 750 i 1100 i tam tłoczki są z obu stron tarcz i o takiej samej średnicy a nie jak np. w 535 i mniejszych gdzie tłoczki są z jednej strony i o różnych średnicach

osman1971
Posty: 255
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: osman1971 » 15 maja 2018, 09:07

W 750 byly z tego co widze rozne zaciski,ja mam akurat takie ze sa tloczki z jednej strony i roznej stednicy. Virago z 1995r

Leon_
Posty: 61
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: Leon_ » 21 maja 2018, 09:13

Uporałem się z problemem słabego hamulca :bravo:
Zdemontowałem koło w celu dokładnego doczyszczenia felgi i przepolerowania rantu.
Przy tej okazji przczyściłem drobnym papierem ściernym tarze hamulcowe i klocki.
Całość odtłuszczona zmywaczem do hamulców.
Po poskładaniu koła, przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów skuteczność hamulców była nieco lepsza, ale po sobotniej 250 kilometrowej wycieczce, układ nabrał mocy i o dziwo teraz hamuje zdecydowanie i pewnie :shock:
Czuć, że klocki wgryzają się w tarcze a nie tylko się po niej ślizgają.
Zablokowanie koła nie stanowi teraz problemu.
Wreszcie układ działa jak należy.
Wychodzi na to, że albo klocki były zeszklone albo tarcza miała jakiś nalot, który skutecznie obniżał siłę tarcia.
Może poprzedni właściciel Plakiem całość potraktował przy pucowaniu :frustrated:

Także ten, tego...
Odszczekuję, że Virago ma słabe hamulce :oops:

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 3949
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Online

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: 2007XV1700 » 21 maja 2018, 19:20

:D :nazdrowie:
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
marian07
Posty: 255
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: Super Magna
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Problem z hamulcem przód

Post autor: marian07 » 12 czerwca 2018, 18:56

Moim zdaniem w virago 750 hamulec przedni jest na prawdę ok, a mam trochę porównania. Jeśli jest sprawny i prawidłowo obsłużony to nie mamy prawa narzekać. Amen.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, VL1500, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750 super magna

ODPOWIEDZ