Wymiana hamulców przód Virago xv750

Tematy związane z układem hamulcowym
Awatar użytkownika
Szubi
Posty: 21
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 16:05
Motocykl: Virago 750
Status: Offline

Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: Szubi »

Witajcie,

pacjent to Virago xv750 94'.

Nadszedł czas wymiany hamulców z przodu - tarcze i klocki.
Jestem dopiero poczatkującym motocyklistom, więc nie za bardzo się orientuję jakie części są dobre, jakie nie.
Doradźcie proszę jakie tarcze, a jakie klocki polecacie. W internecie części jest masa, nie chce kupić jakiegoś bubla.

Druga sprawa to kwestia samodzielnej wymiany powyższych. Czy jest to bardzo trudne? Mechanikiem nie jestem, ale jakieś małe prace mechaniczne nie są też mi obce. Czy ktoś z Was ma może jakieś rysunki techniczne co do wymiany hamulców, a nawet i całą książkę techniczną dot. Virago 750?

Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: Feniks »

Ja mam tylko drukowane tłumaczenie Clymera ale ktoś rozsyłał linka do pobrania, pewnie zaraz się odezwie.
Wymiana tarcz banalnie prosta, demontujesz zaciski i koło. odkrecasz starą i przykręcasz nową tarcze, śruby na klej, nie kupowałem więc nie polece.
Zaciski rozkręcić i wyczyścić, tłoczki przepolerować, uszczelki wymienić.
Przewody masz gumowe czy w oplocie stalowym ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: Darek Adamczewski »

Szubi, robota w zasadzie banalna, tylko jeśli Ci zleci cały płyn z pompy, to trzeba odpowietrzyć. Jeśli nie wiesz ile stary płyn był używany, to masz okazję wymienić, bo to też się starzeje, wchłania wilgoć i traci własności - może się zagotować! Zaciski warto rozebrać i wypolerować tłoczki. Jeśli nie masz oringów do cylinderków, to uważaj, żeby nie uszkodzić starych, ale warto je delikatnie wyjąć i wyczyścić rowki, w których siedzą. Tłoczki powinno się posmarować specjalnym mazidłem - w instrukcji Yamalube, ale można znaleźć inne za ok. 20 zł tubka. Starczy na kilka serwisowań. Zanieczyszczone tłoczki warto przeczyścić i posmarować, bo po pierwsze mogą nie cofać się po hamowaniu i klocki będą ocierać, a po drugie (i na własnej skórze się o tym przekonałem) hamulec może działać skokowo. Czyli długo nic, a potem blokowanie koła. Ja tak zaliczyłem glebę jadąc w korku i hamując za nagle zatrzymującym się autem. Smar jest też potrzebny jako uszczelnienie tłoczka, bo nasze zaciski nie mają manszetek tak, jak w samochodach.
Powodzenia :)
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Awatar użytkownika
Szubi
Posty: 21
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 16:05
Motocykl: Virago 750
Status: Offline

Re: Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: Szubi »

Feniks, Darek, dzięki za podpowiedzi :)
Doradzicie konkretne nazwy części, jakie kupić?
Awatar użytkownika
piotrekk78
Posty: 344
Rejestracja: 20 czerwca 2020, 13:59
Motocykl: XV 1700 Road Star
Lokalizacja: woj. łódzkie
Status: Offline

Re: Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: piotrekk78 »

.
Mieć gdzieś jakiś własny ląd, choćby o te dziesięć godzin stąd 🤘
Awatar użytkownika
Szubi
Posty: 21
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 16:05
Motocykl: Virago 750
Status: Offline

Re: Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: Szubi »

Nikt nigdy nie kupował tarcz ani klocków? Nie wierzę :)
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: MarcinS »

Ja kupowałem do 535. Jestem zwolennikiem markowych produktów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, więc do swojej Virago kupiłem tarczę EBC i organiczne klocki Ferodo. Organicze są bardziej miękkie. Szybciej się zetrą, ale nie zjadają tarczy. Wejdź na sklep intercarsu i sprawdź, co mają do Twojego motocykla.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Kazor
Posty: 796
Rejestracja: 15 czerwca 2008, 20:47
Motocykl: XV750 śpi, jest 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: Kazor »

Klocki nijak nie odpowiadają za bezpieczeństwo!

Nie wiem, jaki szrot by musiał być na rynku, by to miało znaczenie, z wyjątkiem okresów między wymianami.
Zwłaszcza na 535 :twisted:
...sky is the limit ;)
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: MarcinS »

W aucie przerobiłem klocki, które przy mocnym hamowaniu z 80 do 0 nie były w stanie zablokować kół (auto bez abs), a droga hamowania wolała o pomstę. Klocki jakieś polskie, załozone awaryjnie w trasie. Po takiej przygodzie zmieniłem klocki na markowe (wtedy bodajże brembo) i auto odzyskało hamulce. Tak więc nie zgodzę się, że klocki nie mają znaczenia. Zwlaszcza, że markowe nie sa nie wiadomo jakim wydatkiem. Ale każdy zakłada co chce.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Awatar użytkownika
Szubi
Posty: 21
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 16:05
Motocykl: Virago 750
Status: Offline

Re: Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: Szubi »

Dalej nikt niczego nie polecił...nikt naprawdę sam nigdy nie wymieniał tarcz?
W internecie pełno jest ofert z tarczami ale skąd wiedzieć jaka jest jakość...dlatego też pytanie o tarcze i klocki padły tutaj.
marcinz666
Posty: 63
Rejestracja: 31 maja 2018, 08:48
Motocykl: XV 1100
Lokalizacja: Rzeszów/ całe podkarpacie
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Wymiana hamulców przód Virago xv750

Post autor: marcinz666 »

Ja kupowałem niedawno EBC, co prawda nie do Virago, a do SV 650.
Nie ma się co oszukiwać, to takie budżetowe tarcze, ale użytkownik nie narzeka.
Do spokojnej jazdy turystycznej dają radę.
Nie wiem jednak jak by się sprawdziły przy ostrym katowaniu i jeździe na zasadzie "pałowanie i gaz-hamulec".
ODPOWIEDZ