Wymiana uszczelek w zaciskach

Tematy związane z układem hamulcowym
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Wymiana uszczelek w zaciskach

Post autor: madey »

Witam ;)
Czeka mnie zabawa z hamulcem przednim. Planuję przed sezonem wymienić uszczelki w zaciskach i porządnie przeczyścić tłoczki. Już raz robiłem podejście do wypychania tłoczków, lecz jest to strasznie żmudna robota (zaciski dwutłoczkowe - jeden tłoczek z jednej strony drugi z drugiej) - kombinowanie z imadełkami, rozkręcanie i skręcanie zacisku, że już nie wspomnę o tym że co chwile trzeba odpowietrzać, pompować a i tak dwóch tłcozków na raz się nie wyciągnie. Moje pytanie jest następujące - czy jest jakiś sposób na sprawne wypchnięcie tłoczków w tych zaciskach? Czy też jestem skazany na pracę po jednym tłoczku z każdorazowym napełnianiem układu płynem i odpowietrzaniem?
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Wymiana uszczelek w zaciskach

Post autor: wierzba »

yyy, nie bardzo rozumiem. W każdym zacisku masz dwa tłoczki ? Bo to oznacza zacisk dwutłoczkowy. Bo z twojego opisu wynika ża masz dwa tłoczki w jednym zacisku ale działające z każdej strony na klocek a czegoś takiego nie widziałem w virago.

wierzba
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana uszczelek w zaciskach

Post autor: madey »

1) 2 tarcze z przodu = 2 zaciski
2) dwa tłoczki na zacisk
3) XV 750 po 94 miała dwa tłoczki z jednej strony zacisku napierające na jeden klocek jednocześnie powodując dociśnięcie do tarczy trugiego klocka - ja mam model sprzed 94 roku i sprawa wygląda tak, że zacisk składa się z dwóch mniej więcej symetrycznych odlewów - w każdej z połówek tkwi tłoczek. W praktyce wygląda to tak - prawy tłoczek dociska do tarczy prawy klocek i z drugiej strony lewy tłoczek dociska do tarczy lewy klocek. I tak w obu zaciskach. Problem tkwi przy wyjmowaniu tłoczków w tym, że są one w zacisku umiejscowione dokładnie na przeciwko siebie, więc jest za mało miejsca żeby wypchnąć je jednocześnie.
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Wymiana uszczelek w zaciskach

Post autor: wierzba »

A próbowałeś po zdjęciu zacisku wypompować tłoczki tak żeby tylko trochę wystawały i później spróbować wykręcić je po kolei szczypcami Morsea - tylko przez jakąś gumę żeby nie uszkodzić powłoki na tłoczku. Wcześniej można próbować czyścić powierzchnię tłoczka i okolice uszczelniacza płynem hamulcowym, powinno pomóc w wysunięciu. Po czyszczeniu i smarowaniu tłoczki tak chodzą że można je palcami wyciągać.

wierzba
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana uszczelek w zaciskach

Post autor: madey »

dzięki wierzba! To już jest jakiś pomysł. U mnie dosyć ciężko chodzą...znasz/znacie może jakieś specyfiki w spray'u do czyszczenia tłoczków godne polecenia? Zastanawiam się czy w ogóle tłoczków na nowe nie wymienić jak będzie kasa. Bo są już lekkie ogniska korozji na krawędziach. Pozdro [fade] :chopper: [/fade]
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Wymiana uszczelek w zaciskach

Post autor: wierzba »

Najlepszym specyfikiem do czyszczenia tłoczków jest ... płyn hamulcowy. Polecam mycie w płynie (akurat można to połączyć z wymianą płynu), na bank nie zrobi się krzywdy tłoczkowi, nie zostaną na jego powierzchni substancje które później mogłyby wejść w reakcję z płynem, nie powoduje puchnięcia uszczelek. Zacisk tez można nim czyścić, powinien być pokryty farbą która jest odporna na płyn hamulcowy.

wierzba
ODPOWIEDZ