nadszedł czas na wymianę opon. Oznaczenia które mam na obecnych to: 130/90-16-67H i 3.00-19-49S . Możecie podać jakieś zamienniki do takowych? Jakieś bezpośrednie linki? Wg książki serwisowej mogą być też takie: 130/90-16-67S i 3.00-S19-4PR ...
kwestia jest taka, że w tylnej oponie jest dętka, w przedniej nie wiem.. jutro sprawdzę.
Wg książki opony są typu Tubeless (TL)... jak to w końcu jest?
nadszedł czas na wymianę opon w XV500se
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: nadszedł czas na wymianę opon w XV500se
Jeśli masz TL to pytanie powstaje - czemu poprzedni właściciel wsadził dętkę? Czy dlatego, że felga jest krzywa/dziurawa (zabić sukinsyna) czy dlatego, że chciał zaoszczędzić na wymianie dziurawej opony (zabić sukinsyna) czy ze zwykłego skąpstwa - kupił oponę o 20 zł tańszą a wsadził dętkę za 15. Bez upewnienia się, że nie musisz odnajdować poprzedniego właściciela żeby go zabić, dalsze rozważania są mało zasadne.
Oczywiście można pójść na łatwiznę i kupić opony TT i nowe dętki, ale trzeba mieć świadomość, że opona dętkowa często nie daje żadnej szansy na wyprowadzenie z kłopotliwej sytuacji (powietrze jest a za ułamek sekundy go nie ma) w przeciwieństwie do bezdętkowej, gdzie najczęściej powietrze uchodzi zdecydowanie wolniej. Ja bym sprawdził czy nie ma powodów do unikania TL i jeśli można, takie właśnie założył
Oczywiście można pójść na łatwiznę i kupić opony TT i nowe dętki, ale trzeba mieć świadomość, że opona dętkowa często nie daje żadnej szansy na wyprowadzenie z kłopotliwej sytuacji (powietrze jest a za ułamek sekundy go nie ma) w przeciwieństwie do bezdętkowej, gdzie najczęściej powietrze uchodzi zdecydowanie wolniej. Ja bym sprawdził czy nie ma powodów do unikania TL i jeśli można, takie właśnie założył
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.