nadszedł czas na wymianę opon w XV500se

Tematy związane z oponami, kołami, układem kierowniczym
Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 70
Rejestracja: 06 lutego 2013, 12:53
Motocykl: XV 500SE
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa
Status: Offline

nadszedł czas na wymianę opon w XV500se

Post autor: pawcio »

nadszedł czas na wymianę opon. Oznaczenia które mam na obecnych to: 130/90-16-67H i 3.00-19-49S . Możecie podać jakieś zamienniki do takowych? Jakieś bezpośrednie linki? Wg książki serwisowej mogą być też takie: 130/90-16-67S i 3.00-S19-4PR ...

kwestia jest taka, że w tylnej oponie jest dętka, w przedniej nie wiem.. jutro sprawdzę.

Wg książki opony są typu Tubeless (TL)... jak to w końcu jest?
Załączniki
chapter7_3_1.png
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: nadszedł czas na wymianę opon w XV500se

Post autor: leszekk »

Jeśli masz TL to pytanie powstaje - czemu poprzedni właściciel wsadził dętkę? Czy dlatego, że felga jest krzywa/dziurawa (zabić sukinsyna) czy dlatego, że chciał zaoszczędzić na wymianie dziurawej opony (zabić sukinsyna) czy ze zwykłego skąpstwa - kupił oponę o 20 zł tańszą a wsadził dętkę za 15. Bez upewnienia się, że nie musisz odnajdować poprzedniego właściciela żeby go zabić, dalsze rozważania są mało zasadne.
Oczywiście można pójść na łatwiznę i kupić opony TT i nowe dętki, ale trzeba mieć świadomość, że opona dętkowa często nie daje żadnej szansy na wyprowadzenie z kłopotliwej sytuacji (powietrze jest a za ułamek sekundy go nie ma) w przeciwieństwie do bezdętkowej, gdzie najczęściej powietrze uchodzi zdecydowanie wolniej. Ja bym sprawdził czy nie ma powodów do unikania TL i jeśli można, takie właśnie założył
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
ODPOWIEDZ