Wymiana oleju w lagach Virago 125/250
: 03 stycznia 2016, 23:13
Witam, pisze nowy wątek bo dotyczy on konkretnego modelu virago 125 i 250, a dokładniej wymiany oleju w lagach.
Wychodzę z założenia, że proste naprawy czy wymiany można zrobić samemu, nie płacąc mechanikowi za robotę bo wiadomo jak się cenią, a za zaoszczędzoną kasę zrobić kilka kilometrów z uśmiechem na twarzy. A więc do dzieła:
1) Kupujemy olej do amorów tzw FORK OIL- ja kupiłem Castrola 15W (cena 25zł za 500ml), benzynę ekstrakcyjną i 2 browary.
2) Podstawiamy coś pod moto tak by przednie koło było w powietrzu.
3) Odkręcamy zacisk, koło, linkę od licznika, i błotnik.
aby odkręcić koło musimy poluźnić śrubę na imbus, która ściska oś koła.
4) Następnie poluźniamy śruby widoczne na zdjęciu, które trzymają lagi w półkach.
5) Delikatnie wysuwamy lagę w dół.
6) Mamy ją
7) Odkręcamy korek trochę go dociskając żeby sprężyna go nie wypchła (można go poluźnić po odkręceniu górnego mocowania lagi). Na korku jest oring. Jeśli przepuszczał musimy założyć nowy. Niestety nie znam wymiarów
i będzie tak
8) Odkładamy korek, wyjmujemy rurkę, podkładkę.
9) I sprężynę (poleci olej) więc trzeba wyciągać ją wycierając ścierką a i tak się naleje
10) Odwracamy do góry nogami i wylewamy olej
Trzeba trochę popompować lagą aby usunąć cały olej. Nalewamy trochę benzyny i płuczemy z 2 razy.
U mnie jak widać był trochę brudny.
11) Odwracamy lagi i suszymy po benzynie.
12) Wlewamy olej do lag. 245ml na lagę. Mi wyszło na styk akurat całe pudełko niby 500ml
13) Delikatnie pompujemy tłokiem lagi, obniżamy tłok na max i sprawdzamy poziom oleju bez sprężyny. Wg serwisówki ma być 120mm od górnej krawędzi ale niektóry wlewają troszkę więcej
14) Jeśli jest ok rozciągamy lagę, wkładamy sprężynę "gęstymi zwojami" do góry,czyli mniejszym skokiem do góry.
15) Następnie podkładka, rurka i korek
16) Dociskamy korek i skręcamy
17) Po skręceniu lagi wkładamy ją w półki, ustawiamy wysokość lagi tak jak była przed demontażem, i dokręcamy śrubę na dolnej półce, następnie dociągamy korek, i dokręcamy śrubę górnej półki. Z 2 lagą robimy tak samo. Składamy błotnik, koło, zacisk i linkę.
Ja wlałem olej 15W, 245ml na lagę. Serwisówka zaleca 10W ale ja chciałem troszkę twardsze zawieszenie.
Pod korkiem nie ma drugiego korka jak niektórzy piszą. Tak jak w 750. Jeśli mamy korki spustowe w lagach, można nimi spuścić olej i wlać nowego bez rozbierania. Jeśli coś źle napisałem, piszcie a poprawię.
I to na tyle
Nigdzie niestety nie jedziemy bo wypiliśmy w trakcie 2
Wychodzę z założenia, że proste naprawy czy wymiany można zrobić samemu, nie płacąc mechanikowi za robotę bo wiadomo jak się cenią, a za zaoszczędzoną kasę zrobić kilka kilometrów z uśmiechem na twarzy. A więc do dzieła:
1) Kupujemy olej do amorów tzw FORK OIL- ja kupiłem Castrola 15W (cena 25zł za 500ml), benzynę ekstrakcyjną i 2 browary.
2) Podstawiamy coś pod moto tak by przednie koło było w powietrzu.
3) Odkręcamy zacisk, koło, linkę od licznika, i błotnik.
aby odkręcić koło musimy poluźnić śrubę na imbus, która ściska oś koła.
4) Następnie poluźniamy śruby widoczne na zdjęciu, które trzymają lagi w półkach.
5) Delikatnie wysuwamy lagę w dół.
6) Mamy ją
7) Odkręcamy korek trochę go dociskając żeby sprężyna go nie wypchła (można go poluźnić po odkręceniu górnego mocowania lagi). Na korku jest oring. Jeśli przepuszczał musimy założyć nowy. Niestety nie znam wymiarów
i będzie tak
8) Odkładamy korek, wyjmujemy rurkę, podkładkę.
9) I sprężynę (poleci olej) więc trzeba wyciągać ją wycierając ścierką a i tak się naleje
10) Odwracamy do góry nogami i wylewamy olej
Trzeba trochę popompować lagą aby usunąć cały olej. Nalewamy trochę benzyny i płuczemy z 2 razy.
U mnie jak widać był trochę brudny.
11) Odwracamy lagi i suszymy po benzynie.
12) Wlewamy olej do lag. 245ml na lagę. Mi wyszło na styk akurat całe pudełko niby 500ml
13) Delikatnie pompujemy tłokiem lagi, obniżamy tłok na max i sprawdzamy poziom oleju bez sprężyny. Wg serwisówki ma być 120mm od górnej krawędzi ale niektóry wlewają troszkę więcej
14) Jeśli jest ok rozciągamy lagę, wkładamy sprężynę "gęstymi zwojami" do góry,czyli mniejszym skokiem do góry.
15) Następnie podkładka, rurka i korek
16) Dociskamy korek i skręcamy
17) Po skręceniu lagi wkładamy ją w półki, ustawiamy wysokość lagi tak jak była przed demontażem, i dokręcamy śrubę na dolnej półce, następnie dociągamy korek, i dokręcamy śrubę górnej półki. Z 2 lagą robimy tak samo. Składamy błotnik, koło, zacisk i linkę.
Ja wlałem olej 15W, 245ml na lagę. Serwisówka zaleca 10W ale ja chciałem troszkę twardsze zawieszenie.
Pod korkiem nie ma drugiego korka jak niektórzy piszą. Tak jak w 750. Jeśli mamy korki spustowe w lagach, można nimi spuścić olej i wlać nowego bez rozbierania. Jeśli coś źle napisałem, piszcie a poprawię.
I to na tyle
Nigdzie niestety nie jedziemy bo wypiliśmy w trakcie 2