Strona 1 z 1

170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 05 stycznia 2016, 17:47
autor: tylust
Cześć. Zabieram się do przeróbki jak w temacie. Czy ktoś to może przetestował kiedykolwiek ? W oryginale mam z tyłu felgę 16" i oponkę 130/90 R 16. Przeróbka polega na wymianie felgi na 15" z późniejszych Virago i podobno oponka 170/80 R 15 wchodzi, z niewielkim bo niewielkim, ale luzem. Cała akcja nie wymaga żadnych innych modyfikacji i przeróbek... z angielskiego bolt on. Znalazłem kilka fotek na poparcie i całkiem mi się to podoba. Jaka jest Wasza opinia, no i ewentualne doświadczenia. Próbował ktoś ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

tu porównanie oryginalnej 130/90 R16 i 170-80 R15
Obrazek

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 05 stycznia 2016, 17:53
autor: Andrzej S
kilku już próbowało......
Ale jeszcze szybciej i po cichu wracali do oryginału.
Moim zdaniem w tej kwestii to każda "poprawka" po fabryce ma jedynie wartość wizualną.

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 09 stycznia 2016, 15:16
autor: tylust
Ale Ty mnie tłamsisz Andrzeju :wink: ... a na poważnie, po przemyśleniach porzucam temat z jednego powodu. Wizualnie to wygląda fajnie i da się dosyć łatwo zrobić jak pisałem powyżej. Problem w tym, że p takiej przeróbce jednoślad przestaje być jednośladem ponieważ nie da się przodu z tyłem zgrać w jednej linii :P Z tego co wyczytałem w necie z doświadczeń osób, które to zrobiły - da się w ten sposób jeździć. Moto całkiem dobrze się prowadzi, ale po puszczeniu kierownicy wyraźnie ściąga na lewo :mrgreen: . Ja więc odpuszczam temat.

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 14 stycznia 2016, 18:53
autor: tylust
Nikt nie jest zainteresowany tematem, ale zrobię mały update dla potomnych :lol: . Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi. Otóż okazuje się, że tzw. offset nie powinien mieć wpływu na właściwości jezdne motocykle. To, że moto z offsetem ściąga na którąś stronę to nie wina offsetu tylko innych problemów - np. z usytuowaniem środka ciężkości. Podobno z takim fabrycznym offsetem (koło przednie w innej linii niż tylne) jeździ sporo motocykli BMW. W tym słynna seria K (latająca cegła)
Obrazek

gdzie offset fabrycznie sięgał ponad 2 cm :mrgreen: . Tak więc jak mnie ochota najdzie to wpakuję sobie na tył szerszą gumę kiedyś :P

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 14 stycznia 2016, 19:03
autor: jacek64
Mam w swojej włożoną 170/80-15 i jakiś złych rewelacji nie miałem. W winkle wchodzi i wychodzi, trzyma się prosto - dla mnie ok. No ale dziadek jestem to może dlatego :mrgreen: . Jedyny problem to był przy wkładaniu koła ale czego nie robi się dla "swojej wizji"

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 14 stycznia 2016, 20:43
autor: coolman111
tylust pisze: tu porównanie oryginalnej 130/90 R16 i 170-80 R15
Obrazek
Podoba się :bravo:

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 28 stycznia 2016, 08:55
autor: gazownik
Całkiem nieźle :bravo:

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 28 stycznia 2016, 11:17
autor: Krysiek1108
- Ja od trzech sezonów jeżdżę na 160, bez żadnych przeróbek, sprawuje się znakomicie, jedyny mankament to przy większym obciążeniu, lekko przyciera o wał napędowy. :chopper:

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 28 stycznia 2016, 14:42
autor: 2007XV1700
160'tka drugiej 160'ce nie równa, jakiej firmy i jaki model masz założoną oponę?

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 28 stycznia 2016, 16:01
autor: Top Gun
A ja się zawsze zastanawiam, jakie właściwości trakcyjne będzie miał motocykl z oponą szerszą niż zaprojektowana przez konstruktora... Podstawą jest jak będzie skręcał, bo z opini ludzi którzy jeżdżą na szerokich oponach wynika że nienajlepiej...
Jak to wygląda Waszym zdaniem?
To że ładnie wygląda nie podlega dyskusji...

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 28 stycznia 2016, 21:53
autor: tylust
Krysiek1108 pisze:- Ja od trzech sezonów jeżdżę na 160, bez żadnych przeróbek, sprawuje się znakomicie, jedyny mankament to przy większym obciążeniu, lekko przyciera o wał napędowy. :chopper:
Co do przeróbek. Mój rocznik 1982 wymaga przeróbki - felga 15" od nowszych Virago na tył się sprawdza jak pisałem wyżej. Na oryginalną felgę 16" nie ma szansy wcisnąć nic szerszego niż 140. Fabrycznie jest 130/90... Aż takich szaleństw nie planuję z rozmiarami i jeśli założę szerszą to maks 150/90/15.... czyli tylko ciut szerszą niż wchodzi w oryginale na nowsze Virago. Bo chyba fabrycznie jest tam 140. Chcę też utrzymać średnicę kół zbliżoną do oryginału. Na przód zakładam całe zawieszenie z kołem 17" od GSX-R więc i tu będę eksperymentował z rozmiarem opony.

Tak jak XV pisze. Opona oponie nierówna nawet przy identycznym rozmiarze. Inną charakterystykę i budowę będzie miała opona dedykowana do ciężkiego cruisera, a inną opona do turystyka czy sporta. No i to samo z porównywaniem, co lepsze - szersza czy węższa. Trudno porównywać różne rozmiary zupełnie różnych producentów i wzorów bieżnika. Nie wiadomo z czego będzie różnica w prowadzeniu wynikała - czy ze zmiany szerokości czy właśnie ze zmiany marki i wzoru opony.

Tak czy siak obecnie mam zestaw oryginalny na nowych oponach, nowych łożyskach w kołach i w główce ramy więc będę miał że tak powiem porównanie z fabrycznym wzorcem :mrgreen:

Najpewniej pójdę w zestaw 120/90/17 na przód i 150/90/15 na tył.

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 29 stycznia 2016, 22:28
autor: -waldi-
2007XV1700 pisze:160'tka drugiej 160'ce nie równa, jakiej firmy i jaki model masz założoną oponę?
z żebrem zawsze są szersze

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 30 stycznia 2016, 11:18
autor: 2007XV1700
z żebrem?

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 30 stycznia 2016, 16:21
autor: -waldi-
tak, dodatkowy rant ochraniający felgę, poszerzający oponę

przyuważ, są takie opony co felga jest schowana

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 04 lutego 2016, 16:06
autor: tylust
Jak pomyślał tak zrobił :mrgreen: . Przód przeszczepiony z Suzuki gsx-r 750w rocznik 1994 z oponką 120/90-17, a na tył felga 15" od XV 700, a na niej oponka 150/90-15. Podoba się ? :P

Obrazek
Obrazek

Re: 170/80 R 15 na tył w XV 750 SE ?

: 04 lutego 2016, 19:25
autor: 2007XV1700
Dobra robota!