Siłowanie się z kierownicą w zakrętach
: 10 czerwca 2018, 00:21
Hej moja Virago 1100 to mój pierwszy motocykl tego typu, więc chaiłem sie zapytać fachowców...
Podczas pokonywania zakrętów muszę dosyć mocno ciągnąć do siebię zewnętrzną manetkę i mocno odpychać wewnętrzną. Wiem że tak działa przeciwskręt, ale w nigdy wcześniej aż takiej siły nie musiałem używać na moto. Fakt że mam porównanie raczej do motocykli sportowo turystycznych o mniejszej masie i właśnie dla tego pytam doświadczonych kierowców Virago.
Czy to normalne?
Aktualnie czekam na nowe opony i mam cichą nadzieję że po wymianie może będzie lepiej. Opony które mam teraz są dosłownie łyse na środku i prawie nowe na krawędziach, tak jak by ktoś na nich jeździł tylko na wprost. Domyślam się że tak zjechany kształt opon może mieć wpłych na zachowanie motocykla w przechyle.
Czy moja nadzieja jest słuszna?
Aha no i z tyłu mam założoną opone 170 szerokości czyli szersza niż oryginał a z przodu normalne 100 szerokości więc może to też mam wpływ?
tutaj trochę widać stan mego ogumienia
Nowy zestaw zamówiłem:
Metzeler ME880 Marathon 160/80-15
Metzeler ME888 Marathon Ultra 110/90-19
więc nie wiem czy nie żałować że nie zamówiłem w oryginalnych rozmiarach.
zamówiłem też prostą kierownicę, ale to raczej będzie miało wpływ na moją pozycję, a nie na siłę z jaką muszę trzymać kierownicę podczas skrętu.
gdzieś widziałem na forum że łożyska główki ramy mogą mieć na to wpływ... dobrze widziałem? ja u siebie raczej luzów nie wyczuwam?
Jeśli był już gdzieś podobny temat to przepraszam ale nie bardzo wiem pod jaką frazą szukać w wyszukiwarce.
Podczas pokonywania zakrętów muszę dosyć mocno ciągnąć do siebię zewnętrzną manetkę i mocno odpychać wewnętrzną. Wiem że tak działa przeciwskręt, ale w nigdy wcześniej aż takiej siły nie musiałem używać na moto. Fakt że mam porównanie raczej do motocykli sportowo turystycznych o mniejszej masie i właśnie dla tego pytam doświadczonych kierowców Virago.
Czy to normalne?
Aktualnie czekam na nowe opony i mam cichą nadzieję że po wymianie może będzie lepiej. Opony które mam teraz są dosłownie łyse na środku i prawie nowe na krawędziach, tak jak by ktoś na nich jeździł tylko na wprost. Domyślam się że tak zjechany kształt opon może mieć wpłych na zachowanie motocykla w przechyle.
Czy moja nadzieja jest słuszna?
Aha no i z tyłu mam założoną opone 170 szerokości czyli szersza niż oryginał a z przodu normalne 100 szerokości więc może to też mam wpływ?
tutaj trochę widać stan mego ogumienia
Nowy zestaw zamówiłem:
Metzeler ME880 Marathon 160/80-15
Metzeler ME888 Marathon Ultra 110/90-19
więc nie wiem czy nie żałować że nie zamówiłem w oryginalnych rozmiarach.
zamówiłem też prostą kierownicę, ale to raczej będzie miało wpływ na moją pozycję, a nie na siłę z jaką muszę trzymać kierownicę podczas skrętu.
gdzieś widziałem na forum że łożyska główki ramy mogą mieć na to wpływ... dobrze widziałem? ja u siebie raczej luzów nie wyczuwam?
Jeśli był już gdzieś podobny temat to przepraszam ale nie bardzo wiem pod jaką frazą szukać w wyszukiwarce.