Opony na 15 calową felgę .

Tematy związane z oponami, kołami, układem kierowniczym
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Opony na 15 calową felgę .

Post autor: vinny »

Co się stało z oponami do tylnego koła w naszych virago ? Dawniej wchodziłem na stronę sprzedawcy i było do wyboru do koloru . Teraz wchodzę i 4 sztuki w tym dwie dętkowe . Ręce opadają . Pomór jakiś ? Ktoś coś wie ? Konkretnie szukam metzelera 888 140/90/15 .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: Top Gun »

vinny pisze: 13 września 2021, 01:21 Co się stało z oponami do tylnego koła w naszych virago ? Dawniej wchodziłem na stronę sprzedawcy i było do wyboru do koloru . Teraz wchodzę i 4 sztuki w tym dwie dętkowe . Ręce opadają . Pomór jakiś ? Ktoś coś wie ? Konkretnie szukam metzelera 888 140/90/15 .
A no nic się nie stało :lol:
https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocy ... tyl-tl-m-c
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: MarcinS »

TopGun jak zwykle "pomocny"... :frustrated:
vinny pisze: 13 września 2021, 01:21 Co się stało z oponami do tylnego koła w naszych virago ? Dawniej wchodziłem na stronę sprzedawcy i było do wyboru do koloru . Teraz wchodzę i 4 sztuki w tym dwie dętkowe . Ręce opadają . Pomór jakiś ? Ktoś coś wie ? Konkretnie szukam metzelera 888 140/90/15 .
Rzeczywiście bieda się zrobiła w tym rozmiarze. :shock: :? Dunlopa 404 tez w zasadzie już nie ma... Zostanie Bridgestone Exedra Max, albo Continental ConiTour. Z przodem 3.0-19 też słabo...Metzeller Perfect ME11 i Bridgestone L303 ewentualnie Avon AM6. Jaki byłby zamiennik dla 3.0? 90/90?
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: vinny »

Top Gun pisze: 13 września 2021, 09:08
vinny pisze: 13 września 2021, 01:21 Co się stało z oponami do tylnego koła w naszych virago ? Dawniej wchodziłem na stronę sprzedawcy i było do wyboru do koloru . Teraz wchodzę i 4 sztuki w tym dwie dętkowe . Ręce opadają . Pomór jakiś ? Ktoś coś wie ? Konkretnie szukam metzelera 888 140/90/15 .
A no nic się nie stało :lol:
https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocy ... tyl-tl-m-c
Top Gun :nazdrowie: , daj jeszcze namiary na gościa , który mi przeszprychuje moje alusy na wymiar i gra gitara :mrgreen:
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: vinny »

MarcinS pisze: 13 września 2021, 16:39


Rzeczywiście bieda się zrobiła w tym rozmiarze. :shock: :? Dunlopa 404 tez w zasadzie już nie ma... Zostanie Bridgestone Exedra Max, albo Continental ConiTour. Z przodem 3.0-19 też słabo...Metzeller Perfect ME11 i Bridgestone L303 ewentualnie Avon AM6. Jaki byłby zamiennik dla 3.0? 90/90?
Ano bieda . Przed zimą muszę zmienić i zastanawiam się , czy brać to co jest , bo za miesiąc nie będzie nic czy poczekać jeszcze miesiąc i dostanę moje ulubione metzellery . Te na których teraz latam , na zimę już się nie nadają .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: Top Gun »

vinny pisze: 14 września 2021, 01:23
Top Gun pisze: 13 września 2021, 09:08
vinny pisze: 13 września 2021, 01:21 Co się stało z oponami do tylnego koła w naszych virago ? Dawniej wchodziłem na stronę sprzedawcy i było do wyboru do koloru . Teraz wchodzę i 4 sztuki w tym dwie dętkowe . Ręce opadają . Pomór jakiś ? Ktoś coś wie ? Konkretnie szukam metzelera 888 140/90/15 .
A no nic się nie stało :lol:
https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocy ... tyl-tl-m-c
Top Gun :nazdrowie: , daj jeszcze namiary na gościa , który mi przeszprychuje moje alusy na wymiar i gra gitara :mrgreen:
Te opony są cały czas dostępne :lol: 150 też do Virki wchodzi :motorcycle:

https://www.sklepopon.com/dane-opony-mo ... gLVM_D_BwE

A w poprzednim jakiś ciulowy link się wkleił :motorcycle:
Ostatnio zmieniony 14 września 2021, 15:07 przez Top Gun, łącznie zmieniany 1 raz.
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: MarcinS »

Vinny szuka Maratonów 888.

Vinny może podzwoń/pomaluj do sprzedawców, ew. do dystrybutora i zapytaj czy jest jeszcze szansa na "ósemki" w tym rozmiarze? Ja tak kiedyś szukałem polecanych na Forum CONTI i okazało się, że już nie produkują. Poszedłem więc w Dunlopy.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: osman1971 »

Pytanko.. Czy ktos zmienial tyl ze 150 na 140? Jest jakas znaczaca roznica, jest gorzej? Musze zmienic opone, mam teraz 150ke a jest okazja kupic 140ke, nie wiem czy sie zdecydowac, zeby nie bylo gorzej. Pozdr
robercik
Posty: 90
Rejestracja: 30 marca 2020, 10:47
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Ruda Śląska
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: robercik »

Tej zimy zmieniłem 150 na 140. Wizualnie różnica zauważalna. Czekam na wiosnę i wtedy się okaże😉, ale nie powinno być źle, gdyż taki rozmiar jest zalecany.
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: osman1971 »

No wlasnie, ale wiekszosc ma jednak 150😉
robercik
Posty: 90
Rejestracja: 30 marca 2020, 10:47
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Ruda Śląska
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: robercik »

Pewnie z powodu większego szpanu, bo inna przyczyna nie przychodzi mi do głowy.
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: Top Gun »

osman1971 pisze: 23 lutego 2022, 20:14 No wlasnie, ale wiekszosc ma jednak 150😉
Boleć nie będzie...Mniejsza różnica między przodem a tyłem spowoduje lepsze prowadzenie w zakrętach....
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: osman1971 »

Tak sie jeszcze zastanawiam nad takim rozwiazaniem. Jesli org ma byc 140/90/15 to czy zamiennie nie mozna zalozyc 150/80/15?
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: PanG »

Moszna.

Najlepsze rezultaty mam na 130/90 w 1100ccm.

Skręca jak pojebana.
Żyj i daj rzyć innym.
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: osman1971 »

Zdecydowalem sie na 150/80...to bardziej zblizony rozmiar do org 140/90 niz 150/90, jak bedzie niedlugo zobaczymy😉
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: vinny »

osman1971 pisze: 17 marca 2022, 20:30 Zdecydowalem sie na 150/80...to bardziej zblizony rozmiar do org 140/90 niz 150/90, jak bedzie niedlugo zobaczymy😉
:roll: serio tak uważasz ? Na pewno wiesz co poszczególne cyferki oznaczają ? Załóż 140/90/15 na takiej najlepiej się 750-tka się prowadzi , jeżeli masz powód , żeby nie jeżdzić na 140 to założ 150/90/15 wielkiej różnicy w trakcji nie ma . 150/80/15 to ostatnia opcja , kiedyś , krótko jeżdziłem na 150/70/15 ( z taką oponą kupiłem moto ) generalnie porażka .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: osman1971 »

Wiem dokladnie co oznaczaja, przelicz sobie to sam. Nie wiem czemu ktos jako zamiennik opony 140/90 zaklada 150/90, chyba jednak zeby zachowac podibne parametry powinnien byc nizszy profil
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: PanG »

Parametry czego?

Trakcji, rpm/kmh?
Żyj i daj rzyć innym.
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: osman1971 »

O trakcji to powiem jak pojezdze, kazdy ma swoje zdanie tak samo jesli chodzi o producenta opon. Roznica w profilu opony ktora kupilem, ktora daje nam zewnetrzna srednice kola, bo tylko tym sie rozni, jest akurat na korzysc. 150/90 (-18) 150/80 (-12) w stosunku do 140/90
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: vinny »

PanG pisze: 18 marca 2022, 09:09 Parametry czego?

rpm/kmh?
To też , ale generalnie chodziło o geometrię nadwozia , zmienia się wyprzedzenie kąta główki ramy ( jak taka zmiana wpływa na jazdę to można poczytać w prasie lub przekonać się organoleptycznie , tak jak ja miałem okazję )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: vinny »

osman1971 pisze: 18 marca 2022, 10:38 O trakcji to powiem jak pojezdze, kazdy ma swoje zdanie tak samo jesli chodzi o producenta opon. Roznica w profilu opony ktora kupilem, ktora daje nam zewnetrzna srednice kola, bo tylko tym sie rozni, jest akurat na korzysc. 150/90 (-18) 150/80 (-12) w stosunku do 140/90
Masz rację , każdy ma własne zdanie i wymagania . Ja jeżeli robię jakieś zmiany w geometrii podwozia motocykla to raczej w kierunku , żeby lepiej zachowywał się w jeżdzie po zakrętach .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: leszekk »

osman1971 pisze: 18 marca 2022, 10:38 O trakcji to powiem jak pojezdze, kazdy ma swoje zdanie tak samo jesli chodzi o producenta opon. Roznica w profilu opony ktora kupilem, ktora daje nam zewnetrzna srednice kola, bo tylko tym sie rozni, jest akurat na korzysc. 150/90 (-18) 150/80 (-12) w stosunku do 140/90
Akurat zewnętrzna średnica koła (szczególnie tylnego) ma relatywnie najmniejsze przełożenie na to jak motocykl będzie się prowadził w zakrętach. To, jaki promień będzie miało tylne koło w pochyleniu na zakręcie (a będzie inne niż w przypadku opony policzonej przez projektanta) ma zdecydowanie większe znaczenie.
Zapewne diagnosta przy przeglądzie nie zwróci uwagi na taki detal ale jeśli wyjedziesz swym motocyklem za Odrę może Cię spotkać przykra i kosztowna niespodzianka związana z koniecznością powrotu na lawecie (lub kupienia opony zgodnej z homologacją pojazdu).
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: osman1971 »

vinny pisze: 18 marca 2022, 12:38
osman1971 pisze: 18 marca 2022, 10:38 O trakcji to powiem jak pojezdze, kazdy ma swoje zdanie tak samo jesli chodzi o producenta opon. Roznica w profilu opony ktora kupilem, ktora daje nam zewnetrzna srednice kola, bo tylko tym sie rozni, jest akurat na korzysc. 150/90 (-18) 150/80 (-12) w stosunku do 140/90
Masz rację , każdy ma własne zdanie i wymagania . Ja jeżeli robię jakieś zmiany w geometrii podwozia motocykla to raczej w kierunku , żeby lepiej zachowywał się w jeżdzie po zakrętach .
Mozesz to jakos rozwinac? W czym ta opona 150/80 wzgledem zakladanej fabrycznie 140/90 jest gorsza? Jak sie stosuje zamienniki opon to sie wybiera taka, ktora najmniej odbiega przelicznikiem do org. I tak wlasnie jest w tym przypadku
osman1971
Posty: 312
Rejestracja: 26 października 2013, 16:26
Motocykl: Była 535 jest 750
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: osman1971 »

leszekk pisze: 18 marca 2022, 13:25
osman1971 pisze: 18 marca 2022, 10:38 O trakcji to powiem jak pojezdze, kazdy ma swoje zdanie tak samo jesli chodzi o producenta opon. Roznica w profilu opony ktora kupilem, ktora daje nam zewnetrzna srednice kola, bo tylko tym sie rozni, jest akurat na korzysc. 150/90 (-18) 150/80 (-12) w stosunku do 140/90
Akurat zewnętrzna średnica koła (szczególnie tylnego) ma relatywnie najmniejsze przełożenie na to jak motocykl będzie się prowadził w zakrętach. To, jaki promień będzie miało tylne koło w pochyleniu na zakręcie (a będzie inne niż w przypadku opony policzonej przez projektanta) ma zdecydowanie większe znaczenie.
Zapewne diagnosta przy przeglądzie nie zwróci uwagi na taki detal ale jeśli wyjedziesz swym motocyklem za Odrę może Cię spotkać przykra i kosztowna niespodzianka związana z koniecznością powrotu na lawecie (lub kupienia opony zgodnej z homologacją pojazdu).
Mozesz mi powiedziec dlaczego ta opona ma sie " gorzej zachowywac w zakretach" od 140/90?
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Opony na 15 calową felgę .

Post autor: leszekk »

osman1971 pisze: 18 marca 2022, 17:34 Mozesz mi powiedziec dlaczego ta opona ma sie " gorzej zachowywac w zakretach" od 140/90?
Może stwierdzenie 'gorzej' nie jest tu właściwe. Bardziej by pasowało 'inaczej'.
O ile (tak sądzę) projektanci przyjęli założenie, że motocykl ma się zachowywać (cokolwiek by to miało znaczyć) NEUTRALNIE w jak najszerszym zakresie pochylenia w zakręcie to ingerencja w geometrię układu poprzez zmianę rozmiaru lub charakterystyki opony przedniej lub tylnej lub obu naraz skutkować może tym, że motocykl w początkowej lub końcowej fazie skrętu (pochylenia) będzie się walić na glebę albo wprost przeciwnie, będzie wymagał dodatkowej siły (zapewne innej, niż się do tej pory przyzwyczaiłeś na motocyklach 'neutralnych'). Może się zdarzyć, że sztywny jak koci ogon motocykl po przekroczeniu pewnego konta pochylenia Ci się przewróci bo moment prostujący nie zadziała albo zachowa się odwrotnie. Inaczej zachowa się przy próbie skręcenia koła a inaczej przy samym pochyleniu.
Tego typu rzeczy się poddaje obliczeniom, symulacjom, testom.
Oczywiście może się zupełnie przypadkiem zdarzyć, że dobrana przez Ciebie przypadkowa opona w przypadkowym rozmiarze będzie się zachowywać w sposób, który w Twoim zakresie zastosowań będzie Ci bardziej odpowiadać niż konfiguracja fabryczna. Dlatego ta opona nie musi być 'gorsza' - może być 'lepsza' ale być może będzie mniej przewidywalna w momencie gdy wyjdziesz poza te używane przez Ciebie zakresy używania motocykla.

Nie wiem czy wiesz, że w wielu krajach zakazane jest mieszanie opon - jak ma być dunlop to obydwie, jak metzeler to obydwie a nie z przodu bridgestone, z tyłu duro 170
Ale możesz sobie założyć co uważasz. Tylko sprzedając motocykl powiedz o tej modyfikacji nowemu nabywcy
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
ODPOWIEDZ