Jak w temacie
Wiem, ze są trzy kody konstrukcji opony:
"-" - Bias (nie wiem co to znaczy)
"R" - Radial - opona radialna (rodzaj opony pneumatycznej)
"B" - Bias Belted Tire - opona diagonalna opasana (rodzaj opony pneumatycznej)
Przeczytać to to się da... ale co to wszystko znaczy
O co tu kaman
Jak to ugryźć/zrozumieć tak "po chłopsku (nie obrażając chłopów)
Mam do kupienia tylną oponę do swojego czopka 130/90B-16 i nie wiem co z tym "B"...
Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&
- sadzio28
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 21:31
- Motocykl: virago 1100 '93
- Lokalizacja: Głowno
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&
Niektóre firmy stosują stalowy podkład bieżnika ,zwany opasaniem. Opasanie stosuje się w celu zwiększenia odporności na przecięcia i możliwość wystrzału.siwy pisze:"B" - Bias Belted Tire - opona diagonalna opasana (rodzaj opony pneumatycznej)
Romet-motorynka\Simson S51 '83\Simson SR50 '88\MZ ETZ250 '88\Suzuki GS450 '86\Yamaha Virago535 '92\Yamaha Virago 1100 '93
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&
To B to jest dodatkowe opasanie.siwy pisze:nie wiem co z tym "B"
Czyli po naszemu, że opona jest dodatkowo wzmocniona i przeznaczona do ciężkich motocykli
Możesz brać bez obaw.
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- EDDIE
- Posty: 759
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
- Motocykl: Suzuki Intruder 1800
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 60
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&
Panowie powyżej mają rację, czy z B, czy bez B spoko możesz brać.
Wcześniej zajrzyj do linka w moim profilu
Wcześniej zajrzyj do linka w moim profilu
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
- wemar
- Posty: 268
- Rejestracja: 15 maja 2009, 18:26
- Motocykl: Road Star 1700
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&
Trochę odkopię temat pytaniem - radialna czy diagonalna? - oto jest pytanie.
Myślałem, że diagonalne odeszły do historii wraz z Syrenką i Trabim, ale patrząc na ofertę sklepów, widzę, że w motongach diagonalne trzymają się dobrze. Patrząc na ceny, to nawet bardzo dobrze. Zatem powstał dylemat.
Wiem, że radialne prowadzą się pewniej, a diagonalne dają lepszy komfort. Wikipedia podaje, że radialne wymagają zastosowania tuleji metalowo-gumowych w zawieszeniu, ale w motongach raczej tego się nie stosuje, a oponki są.
Ktoś potrafi wnieść trochę "światła"?
Myślałem, że diagonalne odeszły do historii wraz z Syrenką i Trabim, ale patrząc na ofertę sklepów, widzę, że w motongach diagonalne trzymają się dobrze. Patrząc na ceny, to nawet bardzo dobrze. Zatem powstał dylemat.
Wiem, że radialne prowadzą się pewniej, a diagonalne dają lepszy komfort. Wikipedia podaje, że radialne wymagają zastosowania tuleji metalowo-gumowych w zawieszeniu, ale w motongach raczej tego się nie stosuje, a oponki są.
Ktoś potrafi wnieść trochę "światła"?
Jeżdżę, bo lubię.