Jak to naprawdę jest z tymi oponami.... Temat rozwiązany

Tematy związane z oponami, kołami, układem kierowniczym
jazzpilot
Status: Offline

Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: jazzpilot » 21 grudnia 2009, 22:13

Witam moje pytanko jest takie dość zapewne banalne ,Mam na przodzie Pirelli Mt66 , wlaściwie nowa jeszcze z kołkami ,na tyle łysa. Pytanie czy powinienem na tyl kupić taką samą Pirelkę ( dosyć droga 450 złociszy) Czy mogę zastosować inną oponę nową no np. Metzler,czy inny Bridgeston ( ok.300zł).Co radzicie -wyczynowcem nie jestem-przygoda sie dopiero zaczyna.Pozdrawiam :motorcycle:

Awatar użytkownika
leszeklis
Posty: 108
Rejestracja: 05 marca 2009, 19:08
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: leszeklis » 22 grudnia 2009, 17:11

Witam , nie musi być Pirelli możesz zastosować inną ale nie kupuj Bridgeston raczej Metzler ME 880 ja właśnie zamówiłem dzisiaj . Pozdrawiam :rock:
Leszek.L.Obrazek

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3881
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: leszekk » 22 grudnia 2009, 21:50

Tak po prawdzie to producenci po to kombinują "zestawy" opon czyli przód i tył, żeby osiągnąć nie tylko sukces finansowy (zwiększona sprzedaż) ale i zadowolenie klienta. Jest wysoce prawdopodobne, że para opon Pirelii czy para opon Bridgestone czy para opon innej powszechnie znanej firmy przetestowana jako "zestaw" przez wyczynowca zostanie uznana jako lepsza niż przypadkowa kombinacja opon na przód i tył. Większość z nas być może przez skórę będzie czuła, że coś może mogło by być lepiej ale sami nie wiemy co.
Ja osobiście będę wyznawał zasadę (na razie jeżdżę na tym, co zastałem przy kupnie maszyny) - nie znasz się, nie kombinuj, weź komplet. Jeśli będę już wiedział dlaczego oponę A z tyłu chcę zastąpić oponą B a oponę C z przodu oponą D to wtedy będę to robił.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
CARO
Posty: 570
Rejestracja: 28 maja 2009, 11:10
Motocykl: byla Virago 535 jest Shadow 750
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: CARO » 22 grudnia 2009, 22:13

chyba ktos na naszym forum kiedys powiedzial ze przod powinien byc lepszy od tylu, ale niekoniecznie musi byc to komplet.

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3881
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: leszekk » 23 grudnia 2009, 20:56

CARO pisze:przod powinien byc lepszy od tylu

No ... koncepcja piękna tylko ...
1. co z tego, że przód trzyma jak dupa Cię wyprzedza?
2. co oznacza "lepszy" ? To nie maluch, żeby powiedzieć "na przód załóż markową, z tyłu może być dębica"
3. to mi przypomina powiedzenie kierowców "byle przód przeszedł, z tyłu się wyklepie"
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
romanthorne
Posty: 510
Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 74
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: romanthorne » 23 grudnia 2009, 23:43

Oczywiście,można na tył założyć oponę innej marki.Również polecam Metzelera z uwagi
na dobrą przyczepność i umiarkowaną cenę.

[ Dodano: Sro Gru 23, 2009 11:50 pm ]
Właśnie zobaczyłem,że www.netcar.pl ma je w ofercie.
Jest prawie nieźle.

Awatar użytkownika
Morte-69
Posty: 239
Rejestracja: 13 lipca 2009, 10:32
Motocykl: 535 :)
Lokalizacja: Kraków/Olesno Tarn.
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Morte-69 » 30 grudnia 2009, 17:41

Przy zmianie opony warto tez zmienic detke?
Jaka wybrac do tej opony meltzera chodzi mi o rozmiar?
https://www.netcar.pl/akcesoria-motocyk ... 2,szi.html

Awatar użytkownika
leszeklis
Posty: 108
Rejestracja: 05 marca 2009, 19:08
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: leszeklis » 30 grudnia 2009, 20:43

Morte-69 pisze:Przy zmianie opony warto tez zmienic detke?
Jaka wybrac do tej opony meltzera chodzi mi o rozmiar?
https://www.netcar.pl/akc...546442,szi.html


Morte piszesz maila lub dzwonisz do Netcar i podajesz rozmiar opony a oni Ci dobiorą odpowiednią dętkę lub oponę . Wczoraj przysłali mi oponę i dętkę , dętka to koszt 80 zł z groszami.

http://www.netcar.pl/akcesoria-motocykl ... ,0,sz.html

Taką na tył. :nazdrowie:
Leszek.L.Obrazek

Awatar użytkownika
romanthorne
Posty: 510
Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 74
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: romanthorne » 31 grudnia 2009, 08:39

Na allegro masz trzy propozycje:
1.aukcja 844379870-dętka 130/90/15 za 58zł z wysyłką.Dętka ciut chudsza,ale się nadaje.
2.aukcja 847166134-dętka 140/90/15 markowa i dopasowana HEIDENAU za 74zł z wysyłką.
3.aukcja 868384441-dętka 140/90/15 też markowa CONTINENTAL za 75zł z wysyłką. :grin:
Jest prawie nieźle.

Awatar użytkownika
bonzo000
Posty: 184
Rejestracja: 29 sierpnia 2010, 21:03
Motocykl: mean streak i cx500
Lokalizacja: Ozimek
Wiek: 35
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: bonzo000 » 09 stycznia 2012, 21:52

Witajcie :rock:
No właśnie jak jest z tymi oponami... trzeba kupować komplety czy nie?
Do tej pory miałem nowego contiego milestone z tyłu i 8lat Dunlopa przód zrobiłem na tym zestawie 7000km i nie miałem jakieś przykrej niespodzianki.Więc co myślicie na ten temat?
Pal gumę, a nie duszę.Obrazek

Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 28
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Mocho » 09 stycznia 2012, 22:40

jak już temat odkopany :D to ja uważam że przy ograniczonych funduszach zamiast kupować średni komplet lepiej kupić lepszą przednią a na tył taką na ile funduszy starczy ;)
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3881
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: leszekk » 09 stycznia 2012, 22:50

Mocho pisze:ja uważam że przy ograniczonych funduszach zamiast kupować średni komplet lepiej kupić lepszą przednią
Widać, że nigdy Cię tył nie próbował wyprzedzić. Moim zdaniem (cóż, mogę się nie znać) lepsze ogumienie jednakowej (choćby i gorszej) klasy, którego słabsze punkty znamy i do nich dopasowujemy sposób jazdy. To tak, jak by do samochodu założyć zimowe opony tylko na oś sterowaną albo tylko z prawej strony (bo na poboczu to czasem śnieg leży) mając nadzieję, że tak ubrany pojazd dotrze tam, gdzie chce kierowca. Niestety, nawet przy przednim napędzie to się za cholerę nie sprawdza.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5327
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100vn1500gsf125
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: pisior » 09 stycznia 2012, 22:55

no to ja swoje trzy grosze ;lepiej kupić nowe dwie jak jedną markową , ja latam na heidenalach , i polecam troszke szybko sie zwijają ,bo śa miekkie , ale ja też troszke szybciej latam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 28
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Mocho » 09 stycznia 2012, 23:00

leszekk pisze:
Mocho pisze:ja uważam że przy ograniczonych funduszach zamiast kupować średni komplet lepiej kupić lepszą przednią
Widać, że nigdy Cię tył nie próbował wyprzedzić. Moim zdaniem (cóż, mogę się nie znać) lepsze ogumienie jednakowej (choćby i gorszej) klasy, którego słabsze punkty znamy i do nich dopasowujemy sposób jazdy. To tak, jak by do samochodu założyć zimowe opony tylko na oś sterowaną albo tylko z prawej strony (bo na poboczu to czasem śnieg leży) mając nadzieję, że tak ubrany pojazd dotrze tam, gdzie chce kierowca. Niestety, nawet przy przednim napędzie to się za cholerę nie sprawdza.

a ja się dalej będę trzymał że jak tył trochę ucieknie to może być nawet fajnie ;) tył uciekał mi kilka razy i nie miałem problemów z opanowaniem, za to jak przód mi uciekł to leżałem, a jazdy samochodem raczej bym nie porównywał do motocykla, chociaż i tam zarzucanie tyłem jest "bezpieczniejsze"
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek

Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 28
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Flower » 09 stycznia 2012, 23:10

Mocho pisze:
leszekk pisze:
Mocho pisze:ja uważam że przy ograniczonych funduszach zamiast kupować średni komplet lepiej kupić lepszą przednią
Widać, że nigdy Cię tył nie próbował wyprzedzić. Moim zdaniem (cóż, mogę się nie znać) lepsze ogumienie jednakowej (choćby i gorszej) klasy, którego słabsze punkty znamy i do nich dopasowujemy sposób jazdy. To tak, jak by do samochodu założyć zimowe opony tylko na oś sterowaną albo tylko z prawej strony (bo na poboczu to czasem śnieg leży) mając nadzieję, że tak ubrany pojazd dotrze tam, gdzie chce kierowca. Niestety, nawet przy przednim napędzie to się za cholerę nie sprawdza.

a ja się dalej będę trzymał że jak tył trochę ucieknie to może być nawet fajnie ;) tył uciekał mi kilka razy i nie miałem problemów z opanowaniem, za to jak przód mi uciekł to leżałem, a jazdy samochodem raczej bym nie porównywał do motocykla, chociaż i tam zarzucanie tyłem jest "bezpieczniejsze"

No wiesz, nie wiem czy będzie fajnie, jak Ci tył ucieknie w złożeniu :P

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.

Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5327
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100vn1500gsf125
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: pisior » 09 stycznia 2012, 23:11

macho sie nie składa , on pod 90stopni to robi :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5559
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 67
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Blunio » 10 stycznia 2012, 07:28

Przy kupnie dętki wchodzi jeszcze opcja "wentyl prosty" i wentyl pod kątem. Jest możliwość wyboru, trzeba go dokonać jak komu pasuje. Bo na tyle odległość pomiędzy felgą a bębnem jest dość niewielka, prosty wentyl IMHO będzie kolidował, a przynajmniej będzie nieporęcznie przy pomiarze lub pompowaniu :cool:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4117
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: 2007XV1700 » 10 stycznia 2012, 08:44

primo: komplet zakładasz P66 i moto jest bardziej przewidywalne niż np na (P)metz+(T)heidenau (subiektywna osobista ocena)

secundo: opony to Twój kontakt z jezdnią, przy niesprzyjających okolicznościach ze światem czy warto oszczędzać?

tertio (ultimo): nie stać Cię na opony dobrej klasy? w samochodzie jeździsz na dębicach? walisz przebiegi i nic sie nie stało? Do czasu aż będziesz na moto pokonywał łuk w eleganckim pochyleniu z idealną linią przez zakręt a zza zakrętu wyłoni się błędny bolek który za szybko wszedł w zakręt i go niesie na twój pas. To wtedy będziesz potrzebował ten zapas który daje komplet lepszych opon i położysz sie głębiej w zakręt niż kiedykolwiek wcześniej,
i może nie zaliczysz gleby i uda ci sie uniknąć czołówki, może...

PS.
Wentyl zgięty i nowa dętka, to oczywiste:D
Peace.

Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 28
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Mocho » 10 stycznia 2012, 09:13

Flower pisze:No wiesz, nie wiem czy będzie fajnie, jak Ci tył ucieknie w złożeniu

zdarzyło się, no i fakt, nie było fajnie :P ale jakby mi wtedy przód uciekł to nie weim czy by mnie dotej pory poskładali :D
pisior pisze:macho sie nie składa , on pod 90stopni to robi :)

sie składa ;p i nie macho tylko mocho ;)
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek

Awatar użytkownika
MRX
Posty: 70
Rejestracja: 01 grudnia 2011, 11:42
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Przasnysz
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....  Temat rozwiązany

Post autor: MRX » 10 stycznia 2012, 09:34

Lepiej panować w piekle niż być sługą w niebie.
J. Milton "Raj utracony"

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3881
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: leszekk » 10 stycznia 2012, 11:17

Moim zdaniem warto kupić komplet Perfect ME 11. Nie bez powodu producenci oznaczają konkretną parę tym samym symbolem lub podają, że dana opona jest do kompletu z drugą. To daje przewidywalność zachowania motocykla na drodze.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
MRX
Posty: 70
Rejestracja: 01 grudnia 2011, 11:42
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Przasnysz
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: MRX » 10 stycznia 2012, 13:25

Właśnie, tylko nie widzę nigdzie ME11 na tył (140/90/15)
Lepiej panować w piekle niż być sługą w niebie.
J. Milton "Raj utracony"

Awatar użytkownika
CARO
Posty: 570
Rejestracja: 28 maja 2009, 11:10
Motocykl: byla Virago 535 jest Shadow 750
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: CARO » 10 stycznia 2012, 15:30

nie musi byc komplet, ja mialem me11 z tylu i pirelli mt z przodu i bylo pieknie
nie polecam bridgestonow - slabe i drogie
Honda Shadow 750 Spirit.

Awatar użytkownika
bonzo000
Posty: 184
Rejestracja: 29 sierpnia 2010, 21:03
Motocykl: mean streak i cx500
Lokalizacja: Ozimek
Wiek: 35
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: bonzo000 » 10 stycznia 2012, 16:21

Też mi się wydaje że nie trzeba mieć kompletu.Sam jeździłem na 8 letnim dunlopie z przodu i 1 rocznym contim z tyłu.Jeździłem po mokrym,błocie,w deszczu,awaryjne hamowania i nie miałem odczucia "tańczenia"motocykla.Na zachodzie podobno Niemcy mają wbite w dowody rejestracyjne jakie mają stosować opony i to nie tylko rozmiar ale i typ.marka -CZY TO PRAWDA?. Wniosek, jak pojadę na wycieczkę do Niemiec to będzie problem przy kontroli :?
Pal gumę, a nie duszę.Obrazek

Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 28
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Flower » 10 stycznia 2012, 16:47

bonzo000 pisze:Wniosek, jak pojadę na wycieczkę do Niemiec to będzie problem przy kontroli :?


Nie, tak samo nie dostaniesz mandatu za brak apteczki, która jest obowiązkowa w Polsce. W Niemczech nieobowiązkowa jest natomiast gaśnica. Ciebie obowiązuje w tym akurat przypadku prawo kraju, w którym zarejestrowano pojazd. :motorcycle:

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.

ODPOWIEDZ