Jak to naprawdę jest z tymi oponami.... Temat rozwiązany

Tematy związane z oponami, kołami, układem kierowniczym
Awatar użytkownika
MRX
Posty: 70
Rejestracja: 01 grudnia 2011, 11:42
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Przasnysz
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: MRX » 11 stycznia 2012, 14:09

Flower pisze:... Ciebie obowiązuje w tym akurat przypadku prawo kraju, w którym zarejestrowano pojazd. :motorcycle:

Tu akurat jest odwrotnie - obowiązuje prawo kraju, w którym aktualnie przebywasz. Tak samo jak np. w Niemczech są obowiązkowe opony zimowe (w pewnych warunkach oczywiście) i każdy, nawet przejeżdżający musi się do tego stosować.
Lepiej panować w piekle niż być sługą w niebie.
J. Milton "Raj utracony"

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 755
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: vinny » 11 stycznia 2012, 14:25

MRX pisze:
Flower pisze:... Ciebie obowiązuje w tym akurat przypadku prawo kraju, w którym zarejestrowano pojazd. :motorcycle:

Tu akurat jest odwrotnie - obowiązuje prawo kraju, w którym aktualnie przebywasz. Tak samo jak np. w Niemczech są obowiązkowe opony zimowe (w pewnych warunkach oczywiście) i każdy, nawet przejeżdżający musi się do tego stosować.

W Irlandii (republice) motocykle nie mają badań technicznych , to znaczy że gdybym jechał do Polski to po przejechaniu granicy muszę odwiedzić stacje diagnostyczną ? :roll:
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
MRX
Posty: 70
Rejestracja: 01 grudnia 2011, 11:42
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Przasnysz
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: MRX » 11 stycznia 2012, 14:55

vinny pisze:W Irlandii (republice) motocykle nie mają badań technicznych , to znaczy że gdybym jechał do Polski to po przejechaniu granicy muszę odwiedzić stacje diagnostyczną ? :roll:

Tu są dwie różne kwestie: dopuszczenie motocykla do ruchu i przestrzeganie przepisów ruchu drogowego obowiązujących w kraju, w którym się poruszasz. Jeżeli motocykl został w Irlandii dopuszczony do ruchu to nikt (przynajmniej w Europie) nie ma prawa tego kwestionować, ale są pewne wyjątki, za które "władza" może wypisać mandat. Jadąc do Anglii i przebywając tam dłużej niż 6 miesięcy trzeba opłacić Road Tax, a po zjechaniu promu dostosować światła do ruchu lewostronnego (zakładając specjalne nakładki na lampy). A to, że gdzieś w Afryce, gdzie zarejestrowany jest motocykl można jeździć bez kasku to nie znaczy, że w Polsce również mógłbyś jeździć bez kasku.
Lepiej panować w piekle niż być sługą w niebie.
J. Milton "Raj utracony"

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4090
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: 2007XV1700 » 15 stycznia 2012, 15:24

(OFF TOPIC)

jako ciekawostkę dodam,że w UK nie ma przepisu nakazującego posiadanie w puszce takich samych opon (rzeźba bierznika) na jednej osi. ważne aby rozmiar (profil, szerokość, średnica felgi) były takie same oraz minimalna głębokość bierznika.
Efektem czego przyjechałem samochodem do polski na 4 różnych oponach -> Pirelli, Hancook, Centurio, Michelin, oczywiście rzeźba w każdej gumie inna, szkoda że nie miałem jeszcze miksa zima/lato to by było coś :D
Auto oczywiście jechało, hamowało, przyspieszało.
Fizyki nie oszukasz i różnica jest bo być musi, oczywiście w sytuacjach extreme bo przy normalnej jeździe guma to guma, ale swoją drogą zdecydowanie częściej jesteśmy wystawieni na takie extreme sytuacje na jednośladzie niż w puszce.
Ja na oponach nie oszczędzam od kiedy na zimę założyłem zimowe Pirelli Scorpion(245/70R16) i przekonałem się jaka jest różnica (już nawet nie opona zima/lato) między artykułami klasy budget a premium

Obrazek

PS
nie jestem przedstawicielem firmy Pirelli, po prostu moge polecić te opony do każdej terenówki i większego SUV'a bo na lepszych w zimie jeszcze nie jeździłem


Peace.
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3878
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: leszekk » 16 stycznia 2012, 21:30

1986XV1000 pisze:po prostu moge polecić te opony do każdej terenówki i większego SUV'a bo na lepszych w zimie jeszcze nie jeździłem

A ja do tego samego segmentu będę polecał Bridgestone DMZ3. Nawet piąty sezon na tych gumach to frajda z jazdy. Szkoda, że mi się kończą bo trzeba będzie znów wydać ponad 2000 pln
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
Hummel
Posty: 281
Rejestracja: 26 września 2011, 20:13
Motocykl: Yamaha Virago XV1100
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Hummel » 19 kwietnia 2012, 20:22

pytanie zapewne banalne ...ale wole mieć pewność ....czy przednie koło ma być wyważone ?? na tylnym mam cie cieżarek na szprychach .......

podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: podbiel » 19 kwietnia 2012, 20:40

No jak sam stwierdziłeś pytanie banalne. Ciężarek jest bo było wyważane właśnie i tak ma być. Wymiana opony = się wyważanie.

Awatar użytkownika
Hummel
Posty: 281
Rejestracja: 26 września 2011, 20:13
Motocykl: Yamaha Virago XV1100
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Hummel » 19 kwietnia 2012, 20:54

podbiel pisze:No jak sam stwierdziłeś pytanie banalne. Ciężarek jest bo było wyważane właśnie i tak ma być. Wymiana opony = się wyważanie.


może nie do konca sie jasno wyraziłem ....ok z tyłu sprawa jasna mam cieżarek i ok ...ale jakoś z przodu go brak !!??

podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: podbiel » 19 kwietnia 2012, 21:17

Znaczy się albo było dobrze co raczej mało prawdopodobne, albo zamiast ciężarka na szprychach masz naklejkę jak w puszkach, albo i to jest najgorsze - ktoś olał wyważanie.

Awatar użytkownika
Hummel
Posty: 281
Rejestracja: 26 września 2011, 20:13
Motocykl: Yamaha Virago XV1100
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Hummel » 19 kwietnia 2012, 21:24

na szprychach zero ciezarka......na feldze też ani znaku po ciezarkach ......moto prowadzi sie OK ...dopiero ponad 80 zaczynaja lusterka lekko tancowac ......

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3878
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: leszekk » 19 kwietnia 2012, 22:10

Tak w kwestii formalnej - wyważenie kół robi sie nie raz na całe życie tylko trochę częściej
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: -waldi- » 19 kwietnia 2012, 22:14

Hummel pisze:...dopiero ponad 80 zaczynaja lusterka lekko tancowac ......


wyważ przednie kolo, sprawdź też czy nie ma bicia i przeglądnij przednie zawieszenie. Ja przy 120 bez problemu czytam rejestrację auta jadącego za mna...
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
Hummel
Posty: 281
Rejestracja: 26 września 2011, 20:13
Motocykl: Yamaha Virago XV1100
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Hummel » 20 kwietnia 2012, 20:07

-waldi- pisze:
Hummel pisze:...dopiero ponad 80 zaczynaja lusterka lekko tancowac ......


wyważ przednie kolo, sprawdź też czy nie ma bicia i przeglądnij przednie zawieszenie. Ja przy 120 bez problemu czytam rejestrację auta jadącego za mna...



sprawdzone wyważone i jest zdecydowanie lepiej !! :motorcycle:

Awatar użytkownika
Pixa
Posty: 626
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
Motocykl: Virago 535 DX 2YL
Lokalizacja: Kobierzyce
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....

Post autor: Pixa » 07 marca 2013, 19:18

Przepisy mowia, ze opony powinny byc takie same na kazdej osi pojazdu. Wiec na przodzie mozna miec inne i na tyle tez inne. Nie widze przeciwskazan i uwazam, ze moto wcale nie jest bardziej przewidywalne jak ma sie komplet od jednego producenta (w ktorym czasami sa i tak rozne biezniki na przod/tyl!). Jezdze obecnie na Metzeler Perfect ME 77 na tyle i Heidenau K65 na przodzie i jest ok. Choc oczywiscie jakosciowo Metzeler lepszy.

ODPOWIEDZ