Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Dodatki i przeróbki do Virago
Janko.janeczko
Posty: 3
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 23:53
Motocykl: Yamaha XV 750 SE
Status: Offline

Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: Janko.janeczko » 16 sierpnia 2018, 20:55

Witam. Ostatnio kupiłem viargo xv750 se z 82 roku i mam w planach podmienic lagi z dolną i górną półką na te z Yamaha r1 rn04 z 2002 roku. Czy moze ktos z was posiada taką wiedzę jakie są potrzebne przerobki w główce ramy, badz jakich trzeba uzyc łożysk by ładnie wszystko ze sobą współgralo?
Bede wdzieczny za każdą pomocna rade :D
Ostatnio zmieniony 17 sierpnia 2018, 08:43 przez Janko.janeczko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1756
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: Top Gun » 17 sierpnia 2018, 08:06

A może ktoś wie :wink: Dlaczego ludzie są tak pi..... :frustrated:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Janko.janeczko
Posty: 3
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 23:53
Motocykl: Yamaha XV 750 SE
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: Janko.janeczko » 17 sierpnia 2018, 08:14

Twoj komentarz jest mi zbędny

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1756
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: Top Gun » 17 sierpnia 2018, 09:45

Janko.janeczko pisze:
17 sierpnia 2018, 08:14
Twoj komentarz jest mi zbędny
Wstaw sobie jeszcze silnik z Ducati :lol:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
jarodex
Posty: 271
Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
Motocykl: xv1100
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: jarodex » 17 sierpnia 2018, 09:45

Top Gun pisze:
17 sierpnia 2018, 08:06
A może ktoś wie :wink: Dlaczego ludzie są tak pi..... :frustrated:
:bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!


:chopper: .... i wwwrrrrummmmm....... :bravo:

Moja baza wiedzy o VIRAGO

Awatar użytkownika
jarodex
Posty: 271
Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
Motocykl: xv1100
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: jarodex » 17 sierpnia 2018, 09:48

Janko.janeczko pisze:
16 sierpnia 2018, 20:55
Witam. Ostatnio kupiłem viargo xv750.......
Jest taki dział na naszym forum : https://virago.com.pl/viewforum.php?f=7... więc zacznijmy może pierw tam....????
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!


:chopper: .... i wwwrrrrummmmm....... :bravo:

Moja baza wiedzy o VIRAGO

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4058
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: 2007XV1700 » 17 sierpnia 2018, 10:13

topgun o co Ci kaman?
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1756
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: Top Gun » 17 sierpnia 2018, 15:47

2007XV1700 pisze:
17 sierpnia 2018, 10:13
topgun o co Ci kaman?
Ja tylko pytam :lol:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2693
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: tylust » 18 sierpnia 2018, 21:23

Ja mam u siebie w 750 SE lagi i półki z GSX-R 750 z 1994. Dzięki temu moto ma w końcu przednie zawieszenie :wink: i ma w końcu hamulce :nazdrowie: . Osiągów przez to nie przybyło ale traktuję to jako poprawę bezpieczeństwa. Poza tym taki look bardziej mi się podoba :P Nie wiem jakie przeróbki w przypadku zawiasu od R1 są potrzebne. W moim przypadku w zasadzie nic nie trzeba było przerabiać - pasowały te same łożyska główki ramy. Trzeba było tylko podciąć około 5 mm dolny kołnierz łożyska w ramie. Musisz sprawdzić jaka jest średnica sztycy od R1 i dopasować odpowiednie łożyska aby pasowały do ramy virago (średnica zewnętrzna). Widziałem takie przeróbki więc na pewno się da. Możliwe, że trzeba będzie dorobić jakieś tulejki, ale tylko zgaduję.
Obrazek
Tomek

Janko.janeczko
Posty: 3
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 23:53
Motocykl: Yamaha XV 750 SE
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: Janko.janeczko » 19 sierpnia 2018, 18:20

Tylust wielkie dzięki za tą odpowiedź. Na samych lozyskach na pewno się nie skończy bo sztyca od r1 jest krótsza od tej co była w xv wiec szlifierka na pewno pójdzie w ruch ;)

Awatar użytkownika
SoH
Posty: 366
Rejestracja: 28 maja 2014, 21:25
Motocykl: FJR1300 / VFR800VTec
Lokalizacja: Warszawa oraz okazjonalnie Lublin/Świdnik
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: SoH » 24 sierpnia 2018, 11:34

A długość lag da radę ustawić jak w oryginale? Chodzi o to, żeby nie zmieniać geometrii przedniego zawieszenia.
3076

Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2693
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04

Post autor: tylust » 24 sierpnia 2018, 12:00

SoH no niestety, trzeba się liczyć z dosyć wyraźnym zmniejszeniem prześwitu. Chciałem wstępnie "oszukać system" i założyłem tłustą balonową oponę bodajże Kenda Kruz o szerokości pewnie ze 130 - taką do ciężkich cruiserów. Wyglądała super, ale tarła o cewki przy większym dohamowaniu :mrgreen: no i moto jeździło z grubsza głównie na wprost. Trudno było się złożyć a jak już się udało to moto waliło się cholernie w zakręt. Opcja dla samobójców. Nawet raz na rondku koło domu się wyjebałem :wink: Dlatego wróciłem do oryginalnego (dla GSX-R) rozmiaru 120/70/17. Musiałem skrócić boczną stopkę około 7cm aby w ogóle dało się z niej korzystać :roll: . Na oryginalnej wysokości "centralkę" nie da się postawić moto w pojedynkę (stoi za nisko). Z tym, że kąt główki ramy w XV750 SE z początków produkcji jest generalnie inny (bardziej sportowy niż chopperowy) niż w późniejszych Virago. Rożnica w prowadzeniu nie jest więc dramatyczna - powiedziałbym wręcz, że na plus - jeszcze bardziej sportowo + obniżenie środka ciężkości. Nie ma dramatu - nie szlifuje o krawężniki czy śpiących policjantów. Poza tym z tyłu mam też zmieniony amor na mono z pierwszej generacji MT-03. Jest twardo :P
Niestety - drugą niedogodnością wynikającą ze zmniejszenia prześwitu jest to, że okienko do kontroli poziomu oleju staje się bezużyteczne - oczko jest cały czas zalane z powodu pochylenia moto bardziej do przodu. Trzeba z tym żyć - pilnować aby moto nie brało oleju i aby nie zalewało - co powoduje przedostawanie się nadmiaru paliwa do karterów.
Tomek

ODPOWIEDZ