Lampy H4 do lightbarów

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
Gucek69
Posty: 16
Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: ZST
Status: Offline

Lampy H4 do lightbarów

Post autor: Gucek69 » 28 listopada 2019, 13:55

Witam. Chcę doposażyć moją XV1100 w lightbary. Nie chcę, żeby były tylko ozdobą ale w pełni funkcjonalnymi światłami (mijania/drogowe). Użytecznymi dla mnie i zarazem bezpiecznymi dla innych użytkowników. Wiem, przepisy, paragrafy ale to jakby inna para kaloszy. Zdecydowałem się na lampy przystosowane do żarówek H4 60/55w. I tu zaczynają się schody. Na rynku dostępne są lampy ze szkłem gładkim i karbowanym odbłyśnikiem albo szkłem karbowanym i odbłyśnikiem gładkim. Czym się różnią? Mają różne zastosowanie czy sposób kształtowania snopu światła? Proszę o jakąś radę czy wskazówki. Może jakieś linki na zakup poza al...
Przykładowe lampy:
https://allegro.pl/oferta/lightbar-lamp ... 8171496216
https://allegro.pl/oferta/lampa-przod-l ... 701b8c0118
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4418
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/3ypZ5tgspCzyX9TW6
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: 2007XV1700 » 28 listopada 2019, 17:42

Ja bym wybrał z gładkim odbłyśnikiem żeby klosze pasowały wyglądem do fabrycznej lampy
To czy strumień świetlny jest formowany odbłyśnikiem czy kloszem nie ma znaczenia, ważny jest efekt końcowy zależny od jakości wykonania. Wydaje mi się że łatwiej spierdolić odbłyśnik niż klosz na etapie produkcji. Czym też kierował bym się przy wyborze.

PS. Dokładając 100/120W odbiorników nie będzie prawidłowego ładowania nawet przy nominalnej pracy alternatora czyli powyżej 3000 obr/min
Pomyśl od razu o dobrych ledach. Tu jest jeszcze kwestia miejsca w kloszu za żarówką, musi zmieścić sie chłodzenie.


Mój wybór
Waterproof 2.5 inch Bi-xenon Car Motorcycle Retrofit Kit H11

Awatar użytkownika
Gucek69
Posty: 16
Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: ZST
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: Gucek69 » 28 listopada 2019, 20:05

Ledy czy xenony są ździebko zbyt nowoczesne. Jeśli chodzi o ładowanie to XV1100 ma bodajże 360W już przy 2000 obr./min więc wydaje mi się, że rezerwa będzie wystarczająca.
Faktycznie karbowane szkło będzie pasowało do reflektora głównego. Ciekawe tylko, czy taka mała lampa wytrzymuje, tak jak piszą, temperaturę generowaną przez żarówki 55/60W. No i mam nadzieję, że zdołam upchnąć dodatkowe kostki i przewody w kloszu lampy głównej.

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2183
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000, RS 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: Top Gun » 29 listopada 2019, 06:30

Tak jak pisze Łukasz, zapasu mocy w Virce nie ma, problem z ładowaniem będzie :motorcycle:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
Gucek69
Posty: 16
Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: ZST
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: Gucek69 » 29 listopada 2019, 12:09

Więc lipa? Mam wrażenie, że ledy byłyby tylko dla ozdoby, bez większego efektu praktycznego. Tym bardziej, że żeby to jakoś wyglądało, lampa główna też musiałaby zostać zaadoptowana na led. A może H4 35/35W albo H3 35W? Wtedy wystarczy mocy? Tylko czy wtedy lightbary zrobią robotę i polepszą widoczność po zmroku? Powoli zaczynam tracić entuzjazm...

Awatar użytkownika
_CioneK_70
Posty: 1994
Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: _CioneK_70 » 29 listopada 2019, 12:59

Gucek69 pisze:
29 listopada 2019, 12:09
Więc lipa? Mam wrażenie, że ledy byłyby tylko dla ozdoby, bez większego efektu praktycznego. Tym bardziej, że żeby to jakoś wyglądało, lampa główna też musiałaby zostać zaadoptowana na led. A może H4 35/35W albo H3 35W? Wtedy wystarczy mocy? Tylko czy wtedy lightbary zrobią robotę i polepszą widoczność po zmroku? Powoli zaczynam tracić entuzjazm...
Zdecydowanie tak......ja mam jeżdżę któryś sezon i nie narzekam.....Tak jak poprzednicy pisali pozwoli ci to na rezerwę prądów....Sama lampa główna świeci bo świeci ale w nocy szału nie ma...dodając lightbary z żarówkami jak wspomniałeś zwiększy ci się strumień światła i szerokość widzenia a o to przecież chodzi.... Ja wsadziłem Osram dedykowane do skuterów.... W dzien jestem widzialny jak świeca i też o to chodzi....
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4418
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/3ypZ5tgspCzyX9TW6
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: 2007XV1700 » 29 listopada 2019, 13:25

Nie upchniesz nic dodatkowego w lampie.
Nie wiem skąd masz info o ładowaniu ale są nieprawdziwe.
stare Virago wypluwaja 220W "nowe" po 1986r i wszystkie Xv1100 generują 280W przy 5000obr/min
Tako rzecze service manual...

Żarówki 35W są "na styk" w rezerwie mocy. I nie dołożysz np. grzanych manetek.

Awatar użytkownika
Gucek69
Posty: 16
Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: ZST
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: Gucek69 » 29 listopada 2019, 14:06

Dzięki za cenne uwagi. W takim razie nie ma sensu rozbudowa instalacji na mijania/drogowe. Zrobię prosty układ na dwóch przekaźnikach (włącznik i zasilanie) i poprzestanę na lampach h3 35W. Będzie taniej i zostanie na stelaż ;-)

Info o ładowaniu znalazłem gdzieś na forum:

>>Prądnica pełną wydajność uzyskuje:
V'535 - przy 5000 obr./min.
V'700-1100 - przy 2000 obr./min.
Maksymalne zapotrzebowanie na moc (światła długie, włączony kierunek i hamulec plus oświetlenie pomocnicze) - ok. 175W we wszystkich wersjach.
Maksymalne możliwe obciążenie (prądnica+akumulator):
V'535 - roczniki 1987-90 - 240W
V'535 - roczniki od 1991 - 360W
V'700-1100 (bez 920) - roczniki 1981-1985 - 240W
V'920 - roczniki 1981-1983 - 360W
V'700-1100 roczniki od 1986 - 360W<<

Pozostaje problem wpięcia się do instalacji. Jeśli nie w lampie głównej to gdzie? Pod siedzeniem jest gęsto od przewodów i nie chciałbym czegoś namieszać. Jak ten problem rozwiązany jest w Waszych motocyklach?

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4418
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/3ypZ5tgspCzyX9TW6
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: 2007XV1700 » 30 listopada 2019, 17:10

Prądnica?

Awatar użytkownika
Gucek69
Posty: 16
Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: ZST
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: Gucek69 » 30 listopada 2019, 17:57

Jak pisałem, cytat z forum. Mało istotne, może ktoś się przejęzyczył. Zakładam, zgodnie z Waszymi sugestiami, że max to żarówki 35W. Bardziej interesuje mnie sposób podłączenia, miejsce wpięcia w instalację.

Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1330
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: wąsaty7 » 30 listopada 2019, 18:36

Bezpiecznik pod siedzenie blisko akumulatora,włącznik na kierownicę,przekaźnik i wszystkie połączenia- lewy "serek".
Wąsaty7

Awatar użytkownika
Gucek69
Posty: 16
Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: ZST
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: Gucek69 » 30 listopada 2019, 19:49

wąsaty7 pisze:
30 listopada 2019, 18:36
Bezpiecznik pod siedzenie blisko akumulatora,włącznik na kierownicę,przekaźnik i wszystkie połączenia- lewy "serek".
Rozumiem, że to całkiem odrębny układ. Na początku rozważałem takie rozwiązanie ale wtedy istnieje możliwość włączenia lightbarów przez jakiegoś dowcipnisia, na przykład na parkingu. Dlatego chciałbym, aby układ był zasilany dopiero po włączeniu pozycji albo przekręceniu stacyjki. Pozostaje chyba wziąć próbnik i szukać w przewodach pod siedzeniem.

Awatar użytkownika
_CioneK_70
Posty: 1994
Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: _CioneK_70 » 30 listopada 2019, 20:52

Gucek69 pisze:
29 listopada 2019, 14:06
. Jak ten problem rozwiązany jest w Waszych motocyklach?
Mam dodatkowy włącznik na kierownicy i instalacja idzie przez przekaźniki aby nie wypalać na nim styków. Nie pamiętam jak dokładnie prowadziłem, ale wpisz w neta hasło jak podłączyć lightbary i znajdziesz schematy....jak tak zrobiłem. Działa.....
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....

Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1330
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: wąsaty7 » 30 listopada 2019, 21:33

W przedniej lampie podłącz się do świateł pozycyjnych i przez włącznik poprowadź przewód do przekaźnika- 85 (sterowanie cewki przekaźnika )86 do masy. Z akumulatora + przez bezpiecznik do przekaźnika 30. 87 do lamp.
Wąsaty7

Awatar użytkownika
Gucek69
Posty: 16
Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: ZST
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: Gucek69 » 01 grudnia 2019, 10:01

Rozumiem więc, że innego miejsca poza lampą do podłączenia się nie ma. Dziękuję bardzo za wszystkie uwagi.

marpak
Posty: 152
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Virago XV 125
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: marpak » 01 grudnia 2019, 18:39

To zależy jak ma być włączane. Ja mam z akumulatora po zapłonie, po osobnym bezpieczniku włączany włącznikiem na kierownicy przez przekaźnik. Czyli ja mogę włączyć niezależnie czy mam włączone światła czy nie. Jeżeli podłączysz się pod lampę, to będziesz mógł włączyć tylko po włączeniu światła głównego.

Ja to mam na takim włączniku:
https://pl.aliexpress.com/item/32769553 ... b201603_53
Obrazek
A upchałem wszystko tu:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 622
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Grudziądz
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: Kargul » 02 grudnia 2019, 11:16

Do sterowania możesz też wziąć "+" z klaksonu i będziesz miał niezleżenie od świateł. Z tego co pamiętam klakson jest terowany masą ("-"). Ja jak chcesz z pozycji, to masz też ją z tyłu motocykla, a przewód od lampy jest łączony pod siedzeniem na błotniku tylnym (korektorki). I tam też można się wpiąć. przedniej lampy lepiej nie dotykaj - tam nic nie wepchniesz, a jedyne co to będziesz się męczył żaby ją zamknąć i dało się ją wyregulować :D

Awatar użytkownika
Gucek69
Posty: 16
Rejestracja: 19 sierpnia 2018, 15:23
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: ZST
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: Gucek69 » 02 grudnia 2019, 14:49

Kargul bardzo dziękuję. Kurde, nie pomyślałem, że przecież pozycja jest też w tylnej lampie. Cały czas chodziło mi właśnie o to, żeby nie ingerować w przednią lampę. Wszędzie piszą, że tam jest jakaś masakra. Aż się boję, co będzie, jak przyjdzie wymienić żarówkę ;-).
Marpak, na początku myślałem o umieszczeniu całego ustrojstwa w lewym jajku ale chyba bezpieczniej i bardziej sucho będzie pod kanapą. Tym bardziej, że na jajku nie mam oryginalnej uszczelki. Włącznik mi się podoba ale nigdy nie kupowałem nic z ali... a na naszym all... nie widziałem. Chyba, że masz zapasowy, to zrobimy deal ;-)
Jeszcze raz dziękuję. Mądrzejszych zawsze warto posłuchać.

marpak
Posty: 152
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Virago XV 125
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Lampy H4 do lightbarów

Post autor: marpak » 02 grudnia 2019, 20:53

Nie mam. Zakupy na aliexpress są podobne do allegro, ja płacę przez przelewy24, jest mnóstwo poradników np. http://aliholik.pl/jak-kupowac-na-aliexpress/ Niebezpieczeństwo jest takie, że po roku masz dwa pudła zupełnie niepotrzebnych rzeczy :P Można tam znaleźć o wiele ładniejsze przełączniki a i cena niska.
https://pl.aliexpress.com/wholesale?cat ... motorcycle

ODPOWIEDZ