Strona 2 z 2

Re: Polerowanie i nie tylko

: 06 września 2010, 22:33
autor: FeniX91
Zainspirowany twoim tematem, wziąłem komplet papierów ściernych, pastę polerską i też wypolerowałem przetarcie na rurze, dźwignię hamulca nożnego, lewy podnóżek, prawy kierunkowskaz oraz dekielek prawy silnika.
(oczywiści to nie moja robota tylko poprzedniego właściciela)
Spostrzeżenia:
Rura idzie elegancko, po zielonej paście jest lusterko.
Tak samo podnózek i dźwignia.
Niestety kierunkowskaz jest na tyle cienki, że się bałem głębokie rysy wypolerować i tylko lekko zamaskowałem.
Najgorszy problem z deklem. Zielona pasta nadal zostawia rysy. Będę musiał znaleźć coś drobniejszego.

Re: Polerowanie i nie tylko

: 07 września 2010, 00:50
autor: Mani
A ja sobie polerowałem parę rzeczy, co prawda nie zieloną pastą tylko Tempo, bo akurat taka była pod ręką ( jest duża różnica tak a propos? ) i jest ok, natomiast po polerce tej zewnętrznej obwódki od przedniego reflektora zrobiło się takie złote :razz: to jakiś podkład pod chrom jak się domyślam, więc już nic się z tym nie zrobi?

Re: Polerowanie i nie tylko

: 07 września 2010, 14:39
autor: Mocho
Wredniak pisze: Nie jest tak źle sam widziałem, na te pordzewiałe śruby tu jestlekarstwo :wink: tylko trza zakupić :mrgreen: .
a wie ktoś może gdzie znaleźć oznaczenia śrub do 250? bo chciałbym kilka wymienić ale nie mam pojęcia jakie kupić

Re: Polerowanie i nie tylko

: 07 września 2010, 20:00
autor: Wredniak
FeniX91 pisze:Zielona pasta nadal zostawia rysy
Spróbuj nowym filcem - powinno pomóc.

Re: Polerowanie i nie tylko

: 07 września 2010, 21:13
autor: FeniX91
Mani pisze:natomiast po polerce tej zewnętrznej obwódki od przedniego reflektora zrobiło się takie złote :razz: to jakiś podkład pod chrom jak się domyślam
Prawdopodobnie przygrzałeś chrom podczas polerowania, bo mam wydechy które pożółkły od temperatury spalin.
Piękne nie są niestety, ale ich dźwięk!!!! :mrgreen: Piękny basowy, ani oryginalne, ani przerabiane oryginały ich nie przebiją!!! :mrgreen:


Wredniak,
Dzięki za radę! Flic już rzeczywiście wypolerował swoje!
Mocho pisze:a wie ktoś może gdzie znaleźć oznaczenia śrub do 250? bo chciałbym kilka wymienić ale nie mam pojęcia jakie kupić
http://www.megares.pl/?akcja=info&tab=2
Tutaj, jest fajny opis wymiarów dla każdej śruby.
Długość, średnica gwintu(na zewnątrz, nie w rowkach), numer klucza, (skok gwintu, jeśli nietypowy) i jego kształt możesz sam określić za pomocą suwmiarki i oka.

Prawdopodobnie nie znajdziesz identycznych śrub, lub nakrętek, ale szukaj podobnych.

Re: Polerowanie i nie tylko

: 15 listopada 2010, 23:04
autor: halny
podłącze sie pod temat. a taka polerka pomoze na rdze? to tez w pewnym sensie zarysowania:)

Re: Polerowanie i nie tylko

: 16 listopada 2010, 09:58
autor: alonso
Mani pisze:A ja sobie polerowałem parę rzeczy, co prawda nie zieloną pastą tylko Tempo, bo akurat taka była pod ręką ( jest duża różnica tak a propos? ) i jest ok, natomiast po polerce tej zewnętrznej obwódki od przedniego reflektora zrobiło się takie złote :razz: to jakiś podkład pod chrom jak się domyślam, więc już nic się z tym nie zrobi?
To ładnie spolerowałeś :D .Do samej miedzi. :D.Sie nie zrobi nic już z tym.

Re: Polerowanie i nie tylko

: 16 listopada 2010, 15:47
autor: TOM
a co do tej pasty półpłynnej , to jakis specjalny rodzaj ?? :?:

Re: Polerowanie i nie tylko

: 04 kwietnia 2011, 20:56
autor: Angelo
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem nowy, po raz pierwszy na forum. Mam pytanie bo widzę , że wiedzę macie wielką w temcie Virażki. Otóż czym wyczyścić i wypolerować pokrywy mam na myśli te, gdzie m.in znajduje się wlew i filtr oleju. Zrobiły mi się takie wrzody i bardzo brzydko to wygląda. Nie wiem czy jest to aluminium, czy jakiś stop. Widziałem na Allegro czyściwo , ale pisali tam, że jest idealne do pokryw WSK lub Simson. Nie chciałbym tego użyc aby jeszcze bardzie nie spaskudzić moją Viarago. Bardzo będę wdzięczny za podpowiedzi z Waszej strony. Pozdrawiam serdecznie.

Re: Polerowanie i nie tylko

: 04 kwietnia 2011, 21:06
autor: IŻIK
Jeżeli to aluminum to papier ścierny 400, 600 1200, 2000 (wodny) i dalej pasta Aluchrom i filc na wiertare i życzę powodzenia i samozaparcia, ja to przerabiałem i wiem co pisze
a tu jest to o czym pisze
viewtopic.php?p=246039#246039

Re: Polerowanie i nie tylko

: 24 lipca 2011, 15:15
autor: szymon16281
Witam
Mam pytanie w temacie czym rużni się ta zielona pasta tym lux 300 lux 200 itp czym to się różni ??
Chcę kupic a nie wiem którą ??

Re: Polerowanie i nie tylko

: 24 lipca 2011, 17:45
autor: szymon16281
Kurdę zapomniałem wkleic linka
chodzi mi o takie lux jak na tej aukcji
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=12243646

Re: Polerowanie i nie tylko

: 24 lipca 2011, 18:23
autor: -waldi-
nawet na aukcji pisze :D

jest to granulacja

Re: Polerowanie i nie tylko

: 25 lipca 2011, 11:20
autor: szymon16281
Ok dzięki nie zauważyłem jakims cudem :lol:

A jeszcze takie pytanie jaka ta granulacja będzie najlepsza taka uniwersalna??

Myslę że ta LUX 400 będzie chyba najbardziej uniwersalna :roll:

Re: Polerowanie i nie tylko

: 25 lipca 2011, 17:42
autor: Mocho
według mnie niema takiej pasty żeby była uniwersalna, nie po to wymyślili tyle granulacji żeby jakaś mogła być do wszystkiego, zastanów się do czego Ci jest potrzebna ta pasta (jaki efekt chcesz uzyskać) i wybierz ;) im drobniejsza tym powierzchnia powinna wyjść gładsza :D

Re: Polerowanie i nie tylko

: 31 lipca 2011, 07:46
autor: hunter of wind
Zasada jest ta sama, co przy papierze ściernym: Zaczyna się od najgrubszej, a kończy na najdrobniejszej. W ten sposób oszczędza się czas, prąd i pastę. :)
To, czego powinieneś użyć, zależy nie tylko od efektu jaki chcesz osiągnąć, ale przede wszystkim od pierwotnego stanu elementu, który chcesz wypolerować. Jeśli jest on porysowany, należy rozpocząć nie od pasty, a od papieru ściernego, bo samą pastą będziesz tarł ruski mieśiąc i efektu zadowalającego nie osiągnięsz... to znaczy powierzchnia będzie się błyszczeć, ale nadal będzie porysowana.

Re: Polerowanie i nie tylko

: 12 października 2011, 18:50
autor: gpz
Mam takie pytanie... na deklach silnika, w zasadzie na ich górze, widać pęknięcia chromu. Na całej reszcie chrom jest ok, tylko te pęknięcia... tak samo jest na puszkach pomiędzy cylindrami. W sumie widać to dopiero z bardzo bliska, ale chcę się za to wziąć i to jakoś poprawić.. Po przeczytaniu forum, doszedłem do wniosku, że:
1.Pęknięcia zetrzeć papierem ściernym (jakim? zwykłym czy wodnym?, w sumie jak się przejedzie palcem po tym, to czuć nierówności, czuć, że jest to popękane)
2. Potem aluchrom szmatką i polerowanie (bo przy okazji chciałbym od razu dekle aluchromem potraktować)
dobrze kombinuje? co byście panowie mi doradzili?

Re: Polerowanie i nie tylko

: 12 października 2011, 21:28
autor: viragomen
gpz pisze:...pęknięcia chromu...
+
gpz pisze:...widać to dopiero z bardzo bliska...
= lepiej nie tykaj,

bo zrobisz gorzej niż teraz jest :D.

Re: Polerowanie i nie tylko

: 12 października 2011, 21:49
autor: gpz
ok dzięki:)
ale generalnie to wiesz o co chodzi? kilka virago oglądnąłem i no cóż.... takie 'pęknięcia' były na każdej.. czyli to chyba norma.. na czasie dam zdjęcia:) a tak, to tylko dekle wyczyszczę, a to zostawie... a potem wyruszę na mam nadzieję nie ostatnią w tym roku rundkę :chopper: :D na nowych tablicach :D

Re: Polerowanie i nie tylko

: 21 grudnia 2016, 18:44
autor: matrix
Witam,
odgrzeję trochę temat, by nie zakładać nowego tematu.

Mam pytanie: czy oryginalne kolanko jest chromowane czy z nierdzewski? Bo mam przytarcie i nie wiem czy zacząć to polerować papierem, by przypadkiem nie uszkodzić powłoki chromu jeśli występuje...

Pozdrawiam :)

Re: Polerowanie i nie tylko

: 21 grudnia 2016, 20:31
autor: KIT
Oryginalne kolanko jest chromowane. I szlifowanie tylko je uszkodzi.

Re: Polerowanie i nie tylko

: 22 grudnia 2016, 11:22
autor: matrix
Wielkie dzięki za odpowiedź. W takim razie nic nie ruszam ;)