xv250 napęd
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 10 marca 2012, 19:10
- Motocykl: xv 250
- Lokalizacja: stargard szczeciński
- Wiek: 34
- Status: Offline
xv250 napęd
Witam,
Wczoraj odstawilem moja virago do serwisu na wymiane opon oraz czyszczenie gaznika, zawory i te sprawy. Motocyklem jechal moj brat - warsztat pracuje w tych godzinach co ja. No i spotkalem sie z opinia ze powinienem wymienic zebatki bo biegi sa strasznie krotkie. Brat ma inny motocykl ninja 250 i u niego biegi sa faktycznie dluzsze niz u mnie ale to inny motocykl wiec chyba nie ma co porownywac.
Teoretycznie xv 250 ma zrbatki 16 przod i 45 tyl jako iz motocykl moj stoi w serwisie nie mam jak tego sprawdzic czy takie sa aktualnie zamontowane ale podejzewam ze tak. 2gi bie wrzucam majac ok 15 kmh a 5tke gdy na liczniku jest ok 45 kmh. Wg users manual jest opisane przy jakich predkosciach winno zmieniac sie biegi na wyzsze i jak zaobserwowalem przy takich zmieniam. Stad wnioskuje ze msm oryginalne wielkosci zebatek.
Teraz pytanie kto(bo ktos napewno) wymienial zebatki na inne wielkosci i jakie? Czy faktycznie to cos daje? Duzo? Wg obliczen zmiana przedniej zebatki na 17 a tylnej na 43 zeby zmieni przelozenie o ok 11% tak wiec biegi teoretycznie wydluza sie o 11% co w zasadzie nie powinno byc odczuwalne gdyz 2ke wrzucam przy 15 kmh to teraz 1wszy bieg wydluzy sie o 1,5 kmh czy 2ke wrzuce majac 16,5 kmh. Praktycznie zadna roznica. Oczywiscie to tylko teoria, a jak to wyglada w praktyce? No i pytanie czy motocykl poradzi sobie ptrzy takiej zmianue przelozenia? Bo mozna z tylu zalizyc np 41/40/39 zebow a z przodu 17. Uzyskamy jeszcze inne przelozenie tylko czy motocykl pojedzie? I jak bedzie sie po takim zabiegu zachowywal?
Pozdrawiam, marek
Wczoraj odstawilem moja virago do serwisu na wymiane opon oraz czyszczenie gaznika, zawory i te sprawy. Motocyklem jechal moj brat - warsztat pracuje w tych godzinach co ja. No i spotkalem sie z opinia ze powinienem wymienic zebatki bo biegi sa strasznie krotkie. Brat ma inny motocykl ninja 250 i u niego biegi sa faktycznie dluzsze niz u mnie ale to inny motocykl wiec chyba nie ma co porownywac.
Teoretycznie xv 250 ma zrbatki 16 przod i 45 tyl jako iz motocykl moj stoi w serwisie nie mam jak tego sprawdzic czy takie sa aktualnie zamontowane ale podejzewam ze tak. 2gi bie wrzucam majac ok 15 kmh a 5tke gdy na liczniku jest ok 45 kmh. Wg users manual jest opisane przy jakich predkosciach winno zmieniac sie biegi na wyzsze i jak zaobserwowalem przy takich zmieniam. Stad wnioskuje ze msm oryginalne wielkosci zebatek.
Teraz pytanie kto(bo ktos napewno) wymienial zebatki na inne wielkosci i jakie? Czy faktycznie to cos daje? Duzo? Wg obliczen zmiana przedniej zebatki na 17 a tylnej na 43 zeby zmieni przelozenie o ok 11% tak wiec biegi teoretycznie wydluza sie o 11% co w zasadzie nie powinno byc odczuwalne gdyz 2ke wrzucam przy 15 kmh to teraz 1wszy bieg wydluzy sie o 1,5 kmh czy 2ke wrzuce majac 16,5 kmh. Praktycznie zadna roznica. Oczywiscie to tylko teoria, a jak to wyglada w praktyce? No i pytanie czy motocykl poradzi sobie ptrzy takiej zmianue przelozenia? Bo mozna z tylu zalizyc np 41/40/39 zebow a z przodu 17. Uzyskamy jeszcze inne przelozenie tylko czy motocykl pojedzie? I jak bedzie sie po takim zabiegu zachowywal?
Pozdrawiam, marek
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
może musisz zmienić styl jazdy, chyba że masz zamontowany zestaw od XV125. Ten silnik jest wysokoobrotowy więc nie duś go na niskich prędkościach obrotowych. Przy typowych zębatkach 16/45 5 bieg przy dynamicznej jeździe wbijasz koło 100km/h
przełożenie 17/43 obawiam się że nie pociągnie na 5biegu i spalanie wzrośnie z racji przeciążenia silnika.
przełożenie 17/43 obawiam się że nie pociągnie na 5biegu i spalanie wzrośnie z racji przeciążenia silnika.
-
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
Waldi ma oczywiście rację. 5 bieg służy zdecydowanie bardziej do latania poza miastem.
Do 50km/h "piłuj" na co najwyżej 4. Biegi się "wydłużą" i moto dużo zrywniejsze się zrobi .
Do 50km/h "piłuj" na co najwyżej 4. Biegi się "wydłużą" i moto dużo zrywniejsze się zrobi .
Re: xv250 napęd
Piszesz jak by biegi z gumy były.
- Mani
- Posty: 321
- Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
- Motocykl: VT 700 / była: XV250
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
Jak miałem 250tkę to piątke wrzucałem przy jakiś 50km/h przy spokojniejszej jeździe, a chyba nigdy nie przekroczyłem na czwórce 70km/h. Wg serwisówki piątkę można wrzucać już przy 40 ale polecam doczekać do tych 50. Biegi w tym motorku są krótkie i trzeba to po prostu polubić
Tyle wynika z mojej wiedzy praktycznej po 3 sezonach użytkowania, nie jest to jednakże poparte wiedzą techniczną
Z zębatkami bym nie kombinował, jakiś japoniec to policzył i działa dobrze, ciężko znaleźć bardziej ekonomiczny silnik. Ale jak tam chcesz.
Tyle wynika z mojej wiedzy praktycznej po 3 sezonach użytkowania, nie jest to jednakże poparte wiedzą techniczną
Z zębatkami bym nie kombinował, jakiś japoniec to policzył i działa dobrze, ciężko znaleźć bardziej ekonomiczny silnik. Ale jak tam chcesz.
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
no właśnie instrukcja pisze przy jakiej minimalnej prędkości można wrzucić by nie katować silnika
1 -> 2 przy 23km/h
2 -> 3 przy 36km/h
3 -> 4 przy 50km/h
4 -> 5 przy 60km/h
4 -> 2 nie więcej jak 35km/h
1 -> 2 przy 23km/h
2 -> 3 przy 36km/h
3 -> 4 przy 50km/h
4 -> 5 przy 60km/h
4 -> 2 nie więcej jak 35km/h
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
To nie problem w zębatkach, tylko sam sobie skracasz biegi. Wydłuż je trochę i będzie dobrzemnap89 pisze:... 2gi bie wrzucam majac ok 15 kmh, a 5tke gdy na liczniku jest ok 45 kmh.
- m@rek
- Posty: 1534
- Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
- Lokalizacja: nat możem
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
Cifne to jakieś. Jeżdżę 250'tką drugi sezon i do tej pory nie miałem żadnych problemów z "krótkimi" biegami. Nie wiem, może bierze się to z tego, że jestem "starym" motocyklistom i dźwięk silnika wskazujący na zmianę biegu mam jakoby we krwi. W tej chwili mam założone 16/45 ale poprzednio miałem 16/43. Biegi zmieniam przy tej samej prędkości obrotowej silnika i jedyną różnicę jaką odczuwam, to ciut, ale powtórzę ciut mniejsza prędkość.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 10 marca 2012, 19:10
- Motocykl: xv 250
- Lokalizacja: stargard szczeciński
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
http://viragotechforum.com/viewtopic.php?f=6&t=14558
Z tego co wyczytałem, są również osoby które mają podobne zdanie na ten temat. Z lektury linku który podałem wynika, ze mozna zalozyc nawet 17/38, ale 16/40 jest ok.
Z tego co wyczytałem, są również osoby które mają podobne zdanie na ten temat. Z lektury linku który podałem wynika, ze mozna zalozyc nawet 17/38, ale 16/40 jest ok.
- Mitaro
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 lipca 2010, 23:14
- Motocykl: Chiński LIFAN klon yamahy XV250
- Lokalizacja: Kielce
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
Program do obliczania przełożeń
http://www.gearingcommander.com/
Znajdź w tabeli motocykl który cię interesuje i same tabelki się uzupełnią
Ja mam założoną z tyłu 42 i jestem zadowolony.
http://www.gearingcommander.com/
Znajdź w tabeli motocykl który cię interesuje i same tabelki się uzupełnią
Ja mam założoną z tyłu 42 i jestem zadowolony.
Świeca zapłonowa jest po to, aby tłok po ciemku nie walił się w łeb o głowice, oraz robił szybkie uniki przed zaworami.
-
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
Zwróć uwagę że ten wielki autorytet (założyciel tematu) na początku twierdzi że zmiana przełożeń jednocześnie:mnap89 pisze:http://viragotechforum.com/viewtopic.php?f=6&t=14558
Z tego co wyczytałem, są również osoby które mają podobne zdanie na ten temat. Z lektury linku który podałem wynika, ze mozna zalozyc nawet 17/38, ale 16/40 jest ok.
-zwiększyła prędkość maksymalną,
-zwiększyła przyspieszanie,
-zlikwidowała ślizganie się sprzęgła na 1 biegu. .
Dopiero pod naciskiem innych wycofywał się powoli z tych nowatorskich teorii perpetuum mobile.
- Mani
- Posty: 321
- Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
- Motocykl: VT 700 / była: XV250
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
-waldi-, możesz mi napisać skąd wziąłeś te dane? Chciałbym z ciekawości wiedzieć.
Ja znalazłem coś takiego (fragment wycięty z manuala do XV250):
Ja znalazłem coś takiego (fragment wycięty z manuala do XV250):
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
-
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
ja kombinowałem w XV250 z zębatkami. Niczym dobrym to nie skutkuje, drastycznie spada moc i moto ledwo się rozpędza a te 120km/h i tak ma ciężko pojechać.
- m@rek
- Posty: 1534
- Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
- Lokalizacja: nat możem
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
No da się, da się. Ja latałem ale to był już max i lekko z górki Na seryjnym śmiało śmigam 110 i to mi wystarczy.
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
moja 120 ciągnie bez oporów po płaskim , jak jest potrzeba i w miarę sprzyjające warunki to do 130 się bujnie (zębatki 16/45)
- m@rek
- Posty: 1534
- Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
- Lokalizacja: nat możem
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
Miszczu Ty mój! 120 to gnałem i owszem. Ale 130?
No dobra.
No dobra.
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
napisałem przecież że przy sprzyjających warunkach długa prosta i lekki wiatr w plecy/lekko z górki kiedyś pod wiatr mi nie chciała do 100 dobić, no ale wtedy mocno wiało a to jednak 250
- Mani
- Posty: 321
- Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
- Motocykl: VT 700 / była: XV250
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
Z tego co pamiętam to też wycisnąłem 130 na autostradzie tylko jedno pytanie: po co?
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
a z serwisówki XV250SMani pisze:-waldi-, możesz mi napisać skąd wziąłeś te dane? Chciałbym z ciekawości wiedzieć.
- Mani
- Posty: 321
- Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
- Motocykl: VT 700 / była: XV250
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
To w jakimś dziwnym języku, to ja nie wiem o co chodzi
A tak serio, to ciekawe skąd takie różnice. Mój manual jest do XV250K.
A tak serio, to ciekawe skąd takie różnice. Mój manual jest do XV250K.
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
te co podałeś bardziej pasują mi do przełożeń 125
- m@rek
- Posty: 1534
- Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
- Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
- Lokalizacja: nat możem
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
Dziś zerknąłem na licznik przy zmianie biegów i tak mi wyszło: dwójkę zapinam przy 25, trójkę przy 60, czwórkę przy 80+, piątka około 100. Czasami, jam mam dłuższą prostą, zapinam piątkę wcześniej. Zestaw mam 16/45.
- Mani
- Posty: 321
- Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
- Motocykl: VT 700 / była: XV250
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
No 250K, rok wydania 97. Chyba że mi ktoś w pdfie namieszał-waldi- pisze:te co podałeś bardziej pasują mi do przełożeń 125
Jeszcze mam jakąś do 250V, rok wydania 2005 i jest dokładnie tak samo. Coś mnie tu w wała robicie
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
-
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
Aj tam jedni napisali kiedy zmieniać biegi aby moto nie zgasł i jakoś się toczył, a ci drudzy napisali tak aby dało się przyspieszać, bo na 5 biegu przy 40km/h to przyspieszenie prawie nie istnieje .
- Mani
- Posty: 321
- Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
- Motocykl: VT 700 / była: XV250
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: xv250 napęd
No ja się nie upieram przy poprawności tego podziału. Tylko tak głośno myślę wg mnie 40 to mało na piąty bieg. Ale już 60 daje radę. No ale nic, każdy kręci tak jak lubi
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."