xv250 napęd

Dodatki i przeróbki do Virago
mnap89
Posty: 94
Rejestracja: 10 marca 2012, 19:10
Motocykl: xv 250
Lokalizacja: stargard szczeciński
Wiek: 34
Status: Offline

xv250 napęd

Post autor: mnap89 »

Witam,

Wczoraj odstawilem moja virago do serwisu na wymiane opon oraz czyszczenie gaznika, zawory i te sprawy. Motocyklem jechal moj brat - warsztat pracuje w tych godzinach co ja. No i spotkalem sie z opinia ze powinienem wymienic zebatki bo biegi sa strasznie krotkie. Brat ma inny motocykl ninja 250 i u niego biegi sa faktycznie dluzsze niz u mnie ale to inny motocykl wiec chyba nie ma co porownywac.

Teoretycznie xv 250 ma zrbatki 16 przod i 45 tyl jako iz motocykl moj stoi w serwisie nie mam jak tego sprawdzic czy takie sa aktualnie zamontowane ale podejzewam ze tak. 2gi bie wrzucam majac ok 15 kmh a 5tke gdy na liczniku jest ok 45 kmh. Wg users manual jest opisane przy jakich predkosciach winno zmieniac sie biegi na wyzsze i jak zaobserwowalem przy takich zmieniam. Stad wnioskuje ze msm oryginalne wielkosci zebatek.

Teraz pytanie kto(bo ktos napewno) wymienial zebatki na inne wielkosci i jakie? Czy faktycznie to cos daje? Duzo? Wg obliczen zmiana przedniej zebatki na 17 a tylnej na 43 zeby zmieni przelozenie o ok 11% tak wiec biegi teoretycznie wydluza sie o 11% co w zasadzie nie powinno byc odczuwalne gdyz 2ke wrzucam przy 15 kmh to teraz 1wszy bieg wydluzy sie o 1,5 kmh czy 2ke wrzuce majac 16,5 kmh. Praktycznie zadna roznica. Oczywiscie to tylko teoria, a jak to wyglada w praktyce? No i pytanie czy motocykl poradzi sobie ptrzy takiej zmianue przelozenia? Bo mozna z tylu zalizyc np 41/40/39 zebow a z przodu 17. Uzyskamy jeszcze inne przelozenie tylko czy motocykl pojedzie? I jak bedzie sie po takim zabiegu zachowywal?

Pozdrawiam, marek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: -waldi- »

może musisz zmienić styl jazdy, chyba że masz zamontowany zestaw od XV125. Ten silnik jest wysokoobrotowy więc nie duś go na niskich prędkościach obrotowych. Przy typowych zębatkach 16/45 5 bieg przy dynamicznej jeździe wbijasz koło 100km/h
przełożenie 17/43 obawiam się że nie pociągnie na 5biegu i spalanie wzrośnie z racji przeciążenia silnika.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
viragomen
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: viragomen »

Waldi ma oczywiście rację. 5 bieg służy zdecydowanie bardziej do latania poza miastem.
Do 50km/h "piłuj" na co najwyżej 4. Biegi się "wydłużą" i moto dużo zrywniejsze się zrobi :D.
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: podbiel »

Piszesz jak by biegi z gumy były.
Awatar użytkownika
Mani
Posty: 321
Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
Motocykl: VT 700 / była: XV250
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 33
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: Mani »

Jak miałem 250tkę to piątke wrzucałem przy jakiś 50km/h przy spokojniejszej jeździe, a chyba nigdy nie przekroczyłem na czwórce 70km/h. Wg serwisówki piątkę można wrzucać już przy 40 ale polecam doczekać do tych 50. Biegi w tym motorku są krótkie i trzeba to po prostu polubić ;)
Tyle wynika z mojej wiedzy praktycznej po 3 sezonach użytkowania, nie jest to jednakże poparte wiedzą techniczną :P

Z zębatkami bym nie kombinował, jakiś japoniec to policzył i działa dobrze, ciężko znaleźć bardziej ekonomiczny silnik. Ale jak tam chcesz.
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: -waldi- »

no właśnie instrukcja pisze przy jakiej minimalnej prędkości można wrzucić by nie katować silnika

1 -> 2 przy 23km/h
2 -> 3 przy 36km/h
3 -> 4 przy 50km/h
4 -> 5 przy 60km/h


4 -> 2 nie więcej jak 35km/h
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: toooomelo »

mnap89 pisze:... 2gi bie wrzucam majac ok 15 kmh, a 5tke gdy na liczniku jest ok 45 kmh.
To nie problem w zębatkach, tylko sam sobie skracasz biegi. Wydłuż je trochę i będzie dobrze :wink:
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
m@rek
Posty: 1534
Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
Lokalizacja: nat możem
Wiek: 69
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: m@rek »

Cifne to jakieś. Jeżdżę 250'tką drugi sezon i do tej pory nie miałem żadnych problemów z "krótkimi" biegami. Nie wiem, może bierze się to z tego, że jestem "starym" motocyklistom i dźwięk silnika wskazujący na zmianę biegu mam jakoby we krwi. W tej chwili mam założone 16/45 ale poprzednio miałem 16/43. Biegi zmieniam przy tej samej prędkości obrotowej silnika i jedyną różnicę jaką odczuwam, to ciut, ale powtórzę ciut mniejsza prędkość.
mnap89
Posty: 94
Rejestracja: 10 marca 2012, 19:10
Motocykl: xv 250
Lokalizacja: stargard szczeciński
Wiek: 34
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: mnap89 »

http://viragotechforum.com/viewtopic.php?f=6&t=14558

Z tego co wyczytałem, są również osoby które mają podobne zdanie na ten temat. Z lektury linku który podałem wynika, ze mozna zalozyc nawet 17/38, ale 16/40 jest ok.
Awatar użytkownika
Mitaro
Posty: 45
Rejestracja: 25 lipca 2010, 23:14
Motocykl: Chiński LIFAN klon yamahy XV250
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 42
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: Mitaro »

Program do obliczania przełożeń
http://www.gearingcommander.com/
Znajdź w tabeli motocykl który cię interesuje i same tabelki się uzupełnią

Ja mam założoną z tyłu 42 i jestem zadowolony.
Świeca zapłonowa jest po to, aby tłok po ciemku nie walił się w łeb o głowice, oraz robił szybkie uniki przed zaworami.
viragomen
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: viragomen »

mnap89 pisze:http://viragotechforum.com/viewtopic.php?f=6&t=14558

Z tego co wyczytałem, są również osoby które mają podobne zdanie na ten temat. Z lektury linku który podałem wynika, ze mozna zalozyc nawet 17/38, ale 16/40 jest ok.
Zwróć uwagę że ten wielki autorytet (założyciel tematu) na początku twierdzi że zmiana przełożeń jednocześnie:

-zwiększyła prędkość maksymalną,
-zwiększyła przyspieszanie, :lol:
-zlikwidowała ślizganie się sprzęgła na 1 biegu.
Obrazek.


Dopiero pod naciskiem innych wycofywał się powoli z tych nowatorskich teorii perpetuum mobile. :D
Awatar użytkownika
Mani
Posty: 321
Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
Motocykl: VT 700 / była: XV250
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 33
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: Mani »

-waldi-, możesz mi napisać skąd wziąłeś te dane? Chciałbym z ciekawości wiedzieć.
Ja znalazłem coś takiego (fragment wycięty z manuala do XV250):

Obrazek
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
PiratBHW
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: PiratBHW »

ja kombinowałem w XV250 z zębatkami. Niczym dobrym to nie skutkuje, drastycznie spada moc i moto ledwo się rozpędza a te 120km/h i tak ma ciężko pojechać.
Awatar użytkownika
m@rek
Posty: 1534
Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
Lokalizacja: nat możem
Wiek: 69
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: m@rek »

No da się, da się. Ja latałem ale to był już max i lekko z górki :wink: Na seryjnym śmiało śmigam 110 i to mi wystarczy. :rock:
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: Mocho »

moja 120 ciągnie bez oporów po płaskim :D, jak jest potrzeba i w miarę sprzyjające warunki to do 130 się bujnie (zębatki 16/45)
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
Awatar użytkownika
m@rek
Posty: 1534
Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
Lokalizacja: nat możem
Wiek: 69
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: m@rek »

Miszczu Ty mój! 120 to gnałem i owszem. Ale 130?
No dobra. :rock:
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: Mocho »

napisałem przecież że przy sprzyjających warunkach :P długa prosta i lekki wiatr w plecy/lekko z górki ;) kiedyś pod wiatr mi nie chciała do 100 dobić, no ale wtedy mocno wiało a to jednak 250 :D
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
Awatar użytkownika
Mani
Posty: 321
Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
Motocykl: VT 700 / była: XV250
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 33
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: Mani »

Z tego co pamiętam to też wycisnąłem 130 na autostradzie :P tylko jedno pytanie: po co? :mrgreen:
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: -waldi- »

Mani pisze:-waldi-, możesz mi napisać skąd wziąłeś te dane? Chciałbym z ciekawości wiedzieć.
a z serwisówki XV250S :P

Obrazek
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Mani
Posty: 321
Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
Motocykl: VT 700 / była: XV250
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 33
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: Mani »

To w jakimś dziwnym języku, to ja nie wiem o co chodzi :mrgreen:
A tak serio, to ciekawe skąd takie różnice. Mój manual jest do XV250K.
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: -waldi- »

te co podałeś bardziej pasują mi do przełożeń 125 :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
m@rek
Posty: 1534
Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
Lokalizacja: nat możem
Wiek: 69
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: m@rek »

Dziś zerknąłem na licznik przy zmianie biegów i tak mi wyszło: dwójkę zapinam przy 25, trójkę przy 60, czwórkę przy 80+, piątka około 100. Czasami, jam mam dłuższą prostą, zapinam piątkę wcześniej. Zestaw mam 16/45.
Awatar użytkownika
Mani
Posty: 321
Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
Motocykl: VT 700 / była: XV250
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 33
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: Mani »

-waldi- pisze:te co podałeś bardziej pasują mi do przełożeń 125 :)
No 250K, rok wydania 97. Chyba że mi ktoś w pdfie namieszał :P
Jeszcze mam jakąś do 250V, rok wydania 2005 i jest dokładnie tak samo. Coś mnie tu w wała robicie :P
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
viragomen
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: viragomen »

Aj tam jedni napisali kiedy zmieniać biegi aby moto nie zgasł i jakoś się toczył, a ci drudzy napisali tak aby dało się przyspieszać, bo na 5 biegu przy 40km/h to przyspieszenie prawie nie istnieje :D.
Awatar użytkownika
Mani
Posty: 321
Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
Motocykl: VT 700 / była: XV250
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 33
Status: Offline

Re: xv250 napęd

Post autor: Mani »

No ja się nie upieram przy poprawności tego podziału. Tylko tak głośno myślę :P wg mnie 40 to mało na piąty bieg. Ale już 60 daje radę. No ale nic, każdy kręci tak jak lubi :mrgreen:
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
ODPOWIEDZ