Świece zapłonowe

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: 2007XV1700 »

jeśli gorzej odprowadza ciepło to bardziej się grzeje i szybciej oczyszcza z nagaru i będzie jaśniejsza.
jeśli lepiej odprowadza ciepło to jest zimniejsza i temperatura oczyszczania będzie wyższa.
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Wolf_88 »

wg instrukcji BP6.
Sprawdzę jakie oznaczenie miały stare świece, może faktycznie lepiej odprowadzały ciepło i dlatego były brązowe. A może skład mieszanki się rozregulował.
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
andrzej535
Posty: 137
Rejestracja: 21 marca 2013, 19:41
Motocykl: Virago 535 `95
Lokalizacja: Otwock
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: andrzej535 »

leszekk pisze:
andrzej535 pisze: ale po co wymieniać jak działają. A świeczki przy sprzyjających warunkach to mogą parę latek wytrzymać.
Co do tych "3 elektrodowych" świec to nie jestem przekonany czy jest jakaś różnica poza ceną. Jak to oglądam to widzę tam 2 elektrody, z tym że jedna ma 2 końcówki. Dwóch iskier też nie dają.
Wymieniać po to, że elektrody wypalają się. Dlatego co jakiś czas warto świecę wykręcić i sprawdzić odstęp między elektrodami. Co do czyszczenia - jeśli jest nagar na świecy trzeba usunąć szczotką drucianą. Jeśli nie ma - nie dotykać (poza regulacją szczeliny). Sama szczelina to nie wszystko. Elektrody tracą swój pierwotny kształt w wyniku czego powstawanie iskry może być utrudnione bądź sama iskra może mieć słabszą energię.
Świece trójelektrodowe FExxPTRS mają trzy elektrody zewnętrzne i jedną wewnętrzną. Ich zaletą jest to, że wraz ze zużyciem elektrod wyładowane powstaje pomiędzy elektrodą wewnętrzną i jedną z elektrod zewnętrznych, która gwarantuje najlepsze warunki do powstania iskry. Rzadziej zatem trzeba kontrolować odstęp elektrod. A różnica w cenie jest tak śmieszna, że nawet nie ma sensu o tym wspominać
Od kiedy pozbyłem się Tropika nie widziałem w żadnym ze swoich pojazdów nagaru na świecach. To będzie już z piętnaście lat. Jeżeli chodzi o wymianę świecy z powodu wypalenia elektrod to raczej mało świec dożywa takiego stanu, z mojego doświadczenia wynika, że najczęściej siada izolator wewnętrzny.
nedyarrd
Posty: 5
Rejestracja: 15 września 2013, 14:38
Motocykl: Virago 535
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: nedyarrd »

A propos świec do 535, to właśnie szukam na stronie NGK i akurat do tego modelu i rocznika 98 zalecane są BPR6ES. A widzę że inni użytkowińcy 535 piszą tutaj o BPR7ES.
Awatar użytkownika
Logan Cale
Posty: 80
Rejestracja: 24 lipca 2014, 16:31
Motocykl: Virago / Hyosung
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Logan Cale »

Tak wiem odkop roku, ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Co byście polecili za świece do XV125, miałem już NGK CR6HSA oraz Denso U20FSR-U. Czy są jakieś 3-elektrodowe Iskry do tego modelu może ?
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: muniek »

Może i odkop ale co roku trzeba przypominać, żeby nie czyścić świec szczotką drucianą (kilka postów wyżej)!. Jeżeli już to opalić świece (jeżeli nie ma możliwości założenia nowej).
ODPOWIEDZ