Świece zapłonowe

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
romanthorne
Posty: 538
Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
Motocykl: Honda 250 Rebel
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 79
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: romanthorne »

Jeśli nowa świeca z nowa podkładką,krecimy trochę dłużej,jesli stara to delikatnie.Generalnie lepiej nie dokręcić,niż urwać gwint.Zanim świeca mniej dokręcona
zacznie obniżać ciśnienie sprężania,może minąć cały sezon.Jedynym wyjątkiem była świeca we Fiacie 126P w latach 80-tych,gdzie wyskoczyła mi na światłach i ruszałem jak żółw na jednym cylindrze.
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: wąsaty7 »

1.momenty dokręcania podałem z instrukcji HAYNES rozdział 1.
2.kopiąc w literaturze fachowej znalazłem uproszczony sposób dokręcania.
-świecę wkręcić ręką do oporu,aby uszczelka doszła do głowicy
-dokręcać kluczem do świec wykonując obrót o kąt:
-90 (1/4 pełnego obrotu),jeśli jest to nowa świeca
-30 (1/12 pełnego obrotu) dla świecy używanej
BLUNIO trafiłeś w dziesiątkę-brawo
Wąsaty7
Awatar użytkownika
paelek86
Posty: 172
Rejestracja: 27 czerwca 2008, 18:45
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Lokalizacja: Wolsztyn/Poznań
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: paelek86 »

Ok! Dzięki za odpowiedzi (PS z tym zimnym silnikiem mówię że tylko się upewniałem bo gdzieś tam na początku tematu -o ile mnie pamięć nie myli- był jakiś post że świece wymieniać na gorącym :shock: więc wolałem mieć pewność :) Pozdro for all!
mario63
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: mario63 »

Witam, może trochę z innej beki ale co tam. Mam pytanko, odpaliłem wczoraj moje moto i jak zwykle na wiosnę nie pali jak należy, tzn przerywa. Chcąc sprawdzić który cylinder zacząłem odłączać świece i o dziwo jeden i drugi cylinder "przerywał". Ponieważ było ciemno zauważyłem, że następuje przeskok iskry z fajki na ożebrowanie cylindra. Czy to normalne zjawisko i trzeba poświęcić uwagę tylko świecom, czy też coś nie gra z przewodami wysokiego napięcia ? Obawiam się, że co któryś cykl iskra nie jest pomiędzy elektrodami a przeskakuje bezpośrednio z fajki na cylinder. :?: :?: :?:

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 11:32 am ]
Napisałem, że następuje przeskok iskry z fajki na ożebrowanie cylindra. Chodzi oczywiście o moment gdy zdjąłem fajkę ze świecy i opierała sie ona o cylinder.
Robert von Berlin
Posty: 485
Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
Lokalizacja: Berlin / Szczecin
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Robert von Berlin »

Zalezy jak opierala...jezeli iskra uciekala z wnetrza otworu na swiece a jakis element silnika tam zagladal to ok, jesli natomiast uciekala z boku fajki i sytkala sie nim z elementem silnika, to zle. zakladam, ze przewody sa suchutkie...
Jobejt XV 750 Special ´82
mario63
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: mario63 »

Dzisiaj wieczorkiem przetestuję dokładnie którędy iskra ucieka. Mam nadzieję, że czyszczenie, wygrzanie lub wymiana świeczek wystarczy. Moto stoi w suchym garażu, wczoraj gdy próbowałem pojeździć to kropiło ale to chyba nie ma znaczenia.
Awatar użytkownika
Strażak
Posty: 598
Rejestracja: 11 grudnia 2007, 16:53
Motocykl: Yamaha 1100 Virago
Lokalizacja: Opole
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Strażak »

Osobiście na rozpoczęcie sezonu zmieniam świeczki na nowe, na ten sezon zainwestowałem w irydowe zobaczymy jak się będą sprawowały.
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać

Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.

http://www.ma-ro.com.pl
Awatar użytkownika
Taternik
Posty: 1236
Rejestracja: 25 września 2008, 22:21
Motocykl: Yamaha XV 750 1994
Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Taternik »

Strażak pisze:irydowe zobaczymy jak się będą sprawowały.
Zdaj proszę relacje jak z nimi moto zapala bo ja kupiłem zwykłe NGK BPR7ES i jakoś nie bardzo jestem z nich zadowolony.Poprzednio miałem ISKRA FE65PTS trójelektodowe były dużo lepsze
Awatar użytkownika
Strażak
Posty: 598
Rejestracja: 11 grudnia 2007, 16:53
Motocykl: Yamaha 1100 Virago
Lokalizacja: Opole
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Strażak »

w tym tygodniu wymiana oila, filtrów no i świeczki nowe wkręcę to dam znać jak lala zagadała
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać

Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.

http://www.ma-ro.com.pl
siwy
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: siwy »

A jakie świeczki są dedykowane do XV 500 :?: :roll:
Mam jakieś NGK... ale chyba mają już dość :???:
rider
Posty: 19
Rejestracja: 13 grudnia 2008, 15:25
Motocykl: Yamaha XV 500, Junak M10, Intruder VS 800
Lokalizacja: Prudnik
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: rider »

Service Manual do XV 500 zaleca stosowanie świec NGK BP7ES lub zamienników innych firm, przerwa na elektrodach 0,7-0,8 mm. Ja aktualnie jeżdzę na takich świecach. Poprzednio używałem BPR7ES (z rezystorem) ale ich żywotność była bardzo krótka.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: kyller »

Taternik pisze:
Strażak pisze:irydowe zobaczymy jak się będą sprawowały.
Zdaj proszę relacje jak z nimi moto zapala bo ja kupiłem zwykłe NGK BPR7ES i jakoś nie bardzo jestem z nich zadowolony.Poprzednio miałem ISKRA FE65PTS trójelektodowe były dużo lepsze
bo iskry som najlepsiejsze
a tak BTW NGK BPR7ES i ISKRA FE65PTS maja inna ciepłotę
siwy
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: siwy »

rider pisze:Service Manual do XV 500 zaleca stosowanie świec NGK BP7ES lub zamienników innych firm, przerwa na elektrodach 0,7-0,8 mm. Ja aktualnie jeżdzę na takich świecach. Poprzednio używałem BPR7ES (z rezystorem) ale ich żywotność była bardzo krótka.
Mam identyczne... ale chyba po jednym sezonie i tysiącu kilometrów mają dość.
Z tą przerwą to nie wiem jak to jest i ile mam. Nawet nie wiem jak to zmierzyć/sprawdzić... :-(
kolano
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: kolano »

Polecam świece W22EPR-U (NIPPONDENSO), ok 9zł szt, zdecydowanie bardziej odporne od innych na zalewanie. Oczywiście po założeniu trzeba zrobić obowiazkowo traskę min. 30km żeby się dobrze wygrzały. Najgorsze dla świec jest krótkie przepalanie na ssaniu bez jeżdżenia.
Awatar użytkownika
Strażak
Posty: 598
Rejestracja: 11 grudnia 2007, 16:53
Motocykl: Yamaha 1100 Virago
Lokalizacja: Opole
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Strażak »

Jak na tą chwilę irydówki pracują bez zarzutu ale więcej będę mógł powiedzieć dopiero pod koniec sezonu.
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać

Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.

http://www.ma-ro.com.pl
siwy
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: siwy »

rider pisze:Service Manual do XV 500 zaleca stosowanie świec NGK BP7ES
Zapodałem... zobaczymy co będzie się działo :mrgreen:
Awatar użytkownika
Adziel
Posty: 1608
Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Adziel »

Awatar użytkownika
macio68
Posty: 449
Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
Motocykl: Virago 535 DX 2001
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: macio68 »

W innym wątku
macio68 pisze:Wg posiadanego przeze mnie katalogu NGK - do XV1000/F/FC - NGK "zwykłe" BPR7ES (czyli Iskry FE85PTRS), platynowe BPR7EVX i irydowe BPR7EIX.

BTW sprawdziłem "750" i tak:
XV 750 (prod do 1983) - B7ES i B7EVX (irydowych nie ma ?!)
XV 750 (4PW) (prod. od 1995) - BPR7ES, BPR7EVX, BPR7EIX
XV 750 / F / FC (prod. od 1984) - BPR7ES, BPR7EVX, BPR7EIX
XV 750 SE (5G5) (1981 - 82) - B7ES, B7EVX (irydowych brak)
XV 750 SE (I) - BP7ES, BP7EVX, BPR7EIX.
Czyli zamiennikiem z Iskry będą FE85PRS/PTRS... chyba
a wcześniej:
Masz Vircię z 1997 r, więc: jeśli NGK BPR7ES, to FE85PRS(PTRS). Przy okazji rzecz ciekawa, bo do Virówek serii VJ011 i VJ012 są polecane NGK BPR6ES, których odpowiednikiem jest Iskrowa FE65PRS(PTRS). Z kolei zamiennikiem FE65PTRS jest NGK BPR6ES. Oszaleć można, przynajmniej 3mając się zaleceń producentów
M. in. jak napisał kyller, zresztą jak zwykle słusznie :wink: , BPR7 odpowiada FE85, natomiast FE65 jest odpowiednikiem BPR6.

Ja tam się poddaję... :humm: :zawrot:
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: pisior »

serwisowka podaje fe 85 ,ale serwisówka podaje to dla klimatu troszke cieplejszego ; a u nas za oknem 5 stopni ,dlatego polecam fe65 bo sie szybciej nagrzewają , i szybciej dysponujesz rozgrzanymi swieczkami ,le robcie co chceta ,ps na fe 65 przelecialem w slońcu 3000km w 12 dni ,i dalej latam na nich ,bez zmiany :)
Obrazek
Awatar użytkownika
macio68
Posty: 449
Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
Motocykl: Virago 535 DX 2001
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: macio68 »

pisior pisze:serwisowka podaje fe 85
A no właśnie, Grzesiu, nie całkiem... :roll: Bo istotnie w "uniwersalnej obstrukcji insługi" jest NGK BPR7, ale już np. wg katalogu NGK, jak i ISKRY zresztą, do XV535 ostatnich serii (t.j. VJ011 i VJ012) zalecane są BPR6 (dla ISKRY - FE65)...
Co nie zmienia faktu, że w naszych warunkach pewnie lepiej będą się sprawdzały FE65 :razz:
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: pisior »

macio68 pisze: no właśnie, Grzesiu, nie całkiem... :roll: Bo istotnie w "uniwersalnej obstrukcji insługi" jest NGK BPR7, ale już np. wg katalogu NGK, jak i ISKRY zresztą, do XV535 ostatnich serii (t.j. VJ011 i VJ012) zalecane są BPR6 (dla ISKRY - FE65)...
Co nie zmienia faktu, że w naszych warunkach pewnie lepiej będą się sprawdzały FE65 :razz:
tak czy inaczej ,mamy to samo zdanie ,ja znam to z autopsji ,a ty chyba z ksiażek :mrgreen: :nazdrowie:
Obrazek
Awatar użytkownika
macio68
Posty: 449
Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
Motocykl: Virago 535 DX 2001
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: macio68 »

Skąd wiedziałeś :oops: :nazdrowie:
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
Awatar użytkownika
otomoto
Posty: 1181
Rejestracja: 08 sierpnia 2011, 13:30
Motocykl: Yamaha eFJoteR 1300
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: otomoto »

Witam :motorcycle: swego czasu miałem problemy z zapłonem dokładnie przy dużych prędkościach i dodaniu gazu wypadał zapłon i silnik nie pracował na jeden cylinder :frustrated: na zlocie dowiedziałem :drunksmile: się że można tego uniknąć stosując Iskry, jakie? podaję w linku-http://allegro.pl/swiece-iskra-fe85ptrs ... 49769.html, teraz wszysko jest oki i żadnych problemów :chopper: polecam a koszt minimalny :rock: wcześniej wymieniałem na firmówki :twisted: a tu taka niespodzianka :shock:
... :motorcycle: ...
otomoto (moto1969)
Awatar użytkownika
rysiekj
Posty: 61
Rejestracja: 23 października 2007, 10:25
Motocykl: VIRAGO XV535 '97
Lokalizacja: Racibórz
Wiek: 64
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: rysiekj »

Kiedys ktos pisał, że do przedniego cylindra i do tylniego powinny wchodzić różne świece, jak to jest ?
pzdr RysiekJ
----------------------------
VIRAGO XV535 '97
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Świece zapłonowe

Post autor: IŻIK »

ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
ODPOWIEDZ